Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6907 jäsentä  •  417075 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Phymnia, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Guarem-rakeet  (Luettu 14795 kertaa)

vivianv

• Veteraani
Guarem-rakeet
« : Toukokuu 22, 2014, 16:33:03 ip »

Olen tätä valmistetta joskus teininä käyttänyt, ja siitä jäi positiivinen mielikuva, vaikka käyttö sitten opiskelujen huumassa jäikin. Nyt ostin puolen kilon purkin ja aion testata sitä nykyruokavaliolla ja muutenkin. Myös mies laitetaan raekuurille. Katsotaan miten meille käy. Onko täällä guarkumin käyttäjiä?
Kirjattu
D1 v:sta -77, karppaaja, kynäilijä ja kilpparivaivainen
Levemir&Humalog&Thyroxin

Vox audita perit, littera scripta manet.

äskoo

• Lentävä kynä
Vs: Guarem-rakeet
« Vastaus #1 : Toukokuu 22, 2014, 19:34:32 ip »

Minä käytin ensimmäisen (ja väärän) D-diagnoosini jälkeen, kun olin pelkällä ruokavaliohoidolla. Ja taisin käyttää vielä insuliinihoidon alkuaikoinakin. Se hidasti huomattavasti hiilareiden imeytymistä ja täytti vatsaa, kun sen otti ennen ateriaa. Tein sen avulla myös koko perheelle hyydytettäviä jälkiruokia, kunnes puoliso huomasi, että hänellehän "syötetään sammakonkutua"! :D

Pitäisiköhän minunkin ottaa uudelleen käyttöön taittamaan liian nopeita vs.nousuja?
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #2 : Toukokuu 22, 2014, 19:39:38 ip »

Puolen kilon purkki on jotain 15 egeä, eli eihän se mikään mahti-investointi ole kun kerta-annos on 5 grammaa. Jälkkäritkin onnistuvat, kun alle puolittaa rakeiden määrän ja malttaa hyydytellä jääkaapissa yön yli. Mulla on vähän sellainen mielikuva, että guarem auttoi myös painonhallinnassa. Siis että toimisi jonkinlaisena rasva- ja/tai hiilarisiepparina. Ainakin uhkaavat kolesterolin madaltumisella, mikä viittaa vaikutuksesta rasvan imeytymiseen.
Kirjattu
Levemir&Humalog&Thyroxin

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Toukokuu 22, 2014, 21:37:59 ip »

Oliko sulla käytössä metformin? Meinaan vaan, että pitäisköhän kokeilla, mutta sekoittaako pakkaa noiden kanssa. Oon vähän arka kokeilemaan tämmösiä juttuja.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #4 : Toukokuu 22, 2014, 21:44:12 ip »

En ole syönyt metua enää vähään aikaan, ei mun maha siihen koskaan tottunut kunnolla. Mutta joo, metformiinin teho kyllä hidastuu, jos sen ottaa samaan aikaan guaremin kanssa, lääkeohjeessa on, että kaksi tuntia pitäisi olla väliä niiden ottamisessa.

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=666&i=ORION+PHARMA_GUAREM
Kirjattu
Levemir&Humalog&Thyroxin

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #5 : Toukokuu 23, 2014, 02:37:50 ap »

Mulla oli pitkään kokeilematon purkki lääkekaapissa, kun se oli ainoa lekurin tarjoama ratkaisu aterian jälkeisiin korkeisiin. Ei tuntunut luonnolliselta, ja itselle sopivampi apu löytyi ratkaisuista itse ruuan suhteen. Mutta mielenkiinnolla kuuntelen mitä havaitset sen käytöstä yhdistettynä jo itsessään hitaampihiilariseen ruokaan.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #6 : Toukokuu 27, 2014, 10:21:10 ap »

Nyt pari kolme päivää käytettyäni on raportoitavissa seuraavaa:

Vatsa sopeutui tosi nopeasti aineeseen. Aloitin heti vastoin ohjeita normaaliannoksella ja toisen mittalusikan nauttimisen jälkeen oli käväistävä wc:ssä. Sen jälkeen kaikki on mennyt normaalisti.

Nautin päivässä 5 mittalusikan verran guaremia, joka on se annos, jossa muutoksia pitäisi näkyä vs:n lisäksi kolestereoleissa. Katsotaan...

VS on ollut melko hyvällä tasolla koko ajan. Syy siihen taitaa olla imeytymisefektin lisäksi se, että kun rakeet ottaa ennen ruokailua, vatsa täyttyy ja on pakko syödä melko vähän per ateria.

Leviksen ilta-annos on lähtenyt tippumaan.

Pienistä ruokamääristä huolimatta olo hyvinkin kylläinen koko ajan. Vatsa ei kurni eikä siinä ole sellaista onttoa oloa, mikä itselleni normaalisti tulisi näillä ruokamäärillä.

Kirjattu
Levemir&Humalog&Thyroxin

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #7 : Toukokuu 29, 2014, 19:07:31 ip »

En ole kahteen päivään tarvinnut pikainsuliinia. Vs koko ajan välillä 4-6. Ei hypoja.  Merkillistä. En osaa sanoa, johtuuko se vähemmästä ruokamäärästä vai itse guaremista vai molemmista. Vs:n liikkeet suuntaan ja toiseen todella hitaita.
Kirjattu
Levemir&Humalog&Thyroxin

Kide

• Veteraani
« Vastaus #8 : Toukokuu 29, 2014, 19:25:29 ip »

Onpas kiintoisaa. Saisikohan tuota reseptillä halvemmalla, kun netissä lukee, että peruskorvattava?
Kirjattu
♀, labiili D1 vuodesta 77,
09/2012 alkaen Paradigm Veo, jossa ensin Humalog, 29.6.2013 alkaen NovoRapid
5.6.2019 alkaen 640G, Guardian™ Link 3 -lähetin ja Guardian Sensor(3)
Matala-annoksinen naltreksoni (LDN) 04/2014, jolla S-Insu-Ab  pudonnut 56 % -> 12 %

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #9 : Toukokuu 29, 2014, 19:43:56 ip »

Eiköhän jokusen euron halvemmalla saa jos resepti on.
Kirjattu
Levemir&Humalog&Thyroxin

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Toukokuu 30, 2014, 23:17:31 ip »

Mielenkiintoista! Millaiset hiilarimäärät ja -laadut sulla on kokeilun aikana olleet?
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #11 : Kesäkuu 01, 2014, 22:24:41 ip »

Enpä osaa sanoa mitään selkeää hiilarimääristä. Joinain päivinä niitä on todella vähän ja saadaan tyyliin porkkanasta ja luonnonjugurtista. Joinain päivinä ottoa on enemmän. Tämä on mulle tyypillistä syömistä enkä ala asiaa muuttaa suuntaan tai toiseen, syön mitä syön kuten ihmiset normaalistikin. Sanoisin, että rakeiden vaikutus on sitä dramaattisempi mitä pienempien hh- määrien kanssa operoidaan. Yön inskatarve ei sen sijaan vaihtele syömisten mukaan niin yksioikoisesti kuin ennen raekokeilua vaan on tasaisen pienentynyt.

Sellainenkin havainto on ulkoavaruudesta tehty, että yleensä aamupäivän vs nousee minimissäänkin pari millimoolia vaikken söisi mitään. Nyt jos on syömätön aamupäivä mutta otan rakeita, vs laskee.
Kirjattu
Levemir&Humalog&Thyroxin

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Kesäkuu 01, 2014, 22:35:24 ip »

Joo sillä kysyinkin, ettei syömisten laadussa ollut siis muutosta. Kokonaisruokamäärissä vain?

Mikähän tuo mekanismi oikein on, jos ei ole ruuan imeytymisvauhti, jos kerran vaikuttaa vaikkei söisi?!
Kirjattu

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #13 : Kesäkuu 01, 2014, 22:40:43 ip »

Aamu onkin todellinen mysteeri. Ainoa selitys jonka olen keksinyt, on että olen laittanut yöksi vähän liikaa, ja vaikka hypoilla ei olisi oltukaan, häntävaikutus menee aamupiikin kanssa päällekäin. Mutta mystistä joo. Lisäksi vaikuttaa todella siltä, että guarem paitsi hidastaa ruoan imeytymistä, se myös blokkaa siitä osan kokonaan.
Kirjattu
Levemir&Humalog&Thyroxin

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Kesäkuu 01, 2014, 22:53:17 ip »

Niin onko ne aamulla otetut rakeet jotka estää sen syömättömyysnousun vai edellisenä päivänä otetut? Jännää joka tapauksessa.

Ilmeisesti tuo imeytymättömyys/blokkaaminen on ennakoitavampaa kuin vaikka gastropareesissa?
Kirjattu

Linkkejä