Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6877 jäsentä  •  416673 viestiä  •  19910 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Fiina, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kivut, säryt ja kolotukset.  (Luettu 91086 kertaa)

äskoo

• Lentävä kynä
Vs: Kivut, säryt ja kolotukset.
« Vastaus #45 : Marraskuu 02, 2014, 09:42:12 ap »

Mulla taas on just päinvastoin: ostoslöntöstelystä vasen lonkka kipeytyy, mutta reippaasta kuntokävelystä ei. Lieneekö sitten enemmän kenkäkysymys mulla kuitenkin?
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #46 : Marraskuu 02, 2014, 10:31:17 ap »

Äskoo, mullakin "hidaskävely" saa lonkat kipeiksi. Hyvä syy vähentää kaupoilla kiertelyä?  ;)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

annami

• Intoilija
« Vastaus #47 : Marraskuu 03, 2014, 12:54:40 ip »

Pitkähkön tauon jälkeen aloittelen taas liikkumista ohjatuilla tunneilla. Aiemmin olen tykännyt spinningistä ja käynyt paljonkin, tekniikka on hallussa. Eilen olin varovasti aloittelijoiden tunnilla ja etukäteen pelkäsin enimmäkseen hanurini puolesta, mutta ongelmaksi osoittautuivat hartiat, ranteet ja kädet! Onhan se nyt ihan pöljää, ettei voi pyöräillä kun kädet eivät kestä  ::)  Nostin ajoasennon niin pystyksi kuin vain sain, eikä sekään helpottanut. Pidin sitten pyyheliinaa pehmukkeena käsien alla, mutta siis suurin kipu tuntui juuri kämmenen siinä osassa joka sitä tankoa vasten on. Aikaisemmin moista vaivaa ei ole esiintynyt. Harmittaa, täytyy kai siitä huolimatta käydä pari kertaa vielä, jos vaikka onkin alkukankeudesta kyse.
Kirjattu
Ykköstyyppi v:sta 1985. Animas Vibe & Humalog 3.9.2013 alkaen, Dexcom-sensorointia.
Hypotyreoosi ja nivelreuma.

Tuukka

• Aloittelija
« Vastaus #48 : Tammikuu 01, 2015, 13:43:14 ip »

Fysio sanoi, että mulla on "jäätynyt olkapää". Kestää kuulemma puolesta vuodesta kahteen vuoteen parantua, enkä voi sille muuta tehdä kuin yrittää säilyttää liikkuvuus. Tämä on kuulemma jostain syystä diabeetikoilla viisi kertaa yleisempää kuin muilla, mutta vaiva menee ajallaan ohi. Yleensä sen kyllä pitäisi tulla jonkun kolhun jälkeen, ja minä en ole olkaani mihinkään kolhinut. Tämän lisäksi polvi kipeytyy lenkillä, ja sitten on vielä selkäkipuja aamuisin ja ajoittain tod.näk. huonosta ergonomiasta johtuva rannekipu. Yritä tässä nyt sitten kuntoilla, kun joka paikkaa kolottaa...
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #49 : Tammikuu 08, 2015, 22:47:10 ip »

Mä ehkä venäytin tänään tissin tai jotain salilla. :(
Tein dippejä isojen poikien dippitelineessä kuminauhan avulla ja laskin itteni kai vähän liian alas. Nyt sattuu tuohon kainalon ja solisluun puoliväliin. Sais parantua äkkiä, koska ylihuomenna on rintatreeni...
Saattaa se kyllä olla olkapäätäkin. En tiedä. Se on siinä rajoilla.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Welmu

• Matkailija
« Vastaus #50 : Tammikuu 22, 2015, 11:08:20 ap »

Olin kolme viikkoa flunssassa ja nyt neljä päivää tehnyt taas normaaleja lenkkejä. Viime yönä sitten iski karmeat kivut molempiin sääriin. Ei ole ennen tullut moisia ja olen ihan ihmeissäni mistä on kysymys.
Kirjattu

milja2010

• Vanha tekijä
« Vastaus #51 : Kesäkuu 22, 2015, 13:01:23 ip »

Mä olen nyt kesäkuun petrannut juoksukuntoa. 5-10km lenkkejä erilaisilla tempoilla... Kunto kestää juosta, mutta pohkeet ei meinaa tykätä. Eilen reilu kymppi, josta viimeiset 2km täyttä tuskaa. Pohkeet sattuu ja jalanpohjat niin puutuneet, että tuntuu kuin päkiät olisi kiveä. :( Onko mulla jaloissa joku samanlainen hermopinne kun ranteissa oli, vai onko tämä vaan lihashuollon puutetta?
Kirjattu

IronCross

• Vieras
« Vastaus #52 : Tammikuu 25, 2016, 18:53:38 ip »

Mikähän on, kun ei kestä luistelua kuin sen 10-15 min ja sen jälkeen alkaa jalkateriin koskea niin paljon, että tekee mieli huutaa?  :-[ Lapsena kesti luistella vaikka kuinka, aikuisena olen luistellut jonkin verran, tässä välissä meni vuosi luistelematta. Kuvittelin, että ajan myötä jalka tottuu, mutta eipä tunnu tottuvan, joka kerta sama juttu.
Kirjattu

HeikkiJ

• Aktiivinen
« Vastaus #53 : Tammikuu 25, 2016, 22:29:16 ip »

Kävin myös luistelees ja aika äkkiä rupes jalkapohjista tekeen kipeää. Siinä kans ihmettelin et mistä se johtuu. Kaaduin vielä kaupan päälisiksi, tosin omaa tyhmyyttä ja sain ranteeni kipeeksi. Mitään ei tainnu murtua, mut vähän aikaa kerkesin pelästyä.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #54 : Tammikuu 25, 2016, 23:24:18 ip »

Tuohon jalkapohjakipuun keksin näin äkkiseltään kaksi mahdollista syytä:
1) Luistimet on kovat, niiden pohjat ei taivu, etkä oo käyttänyt niitä aikoihin. Siksi kipeytyy kun ei oo tottunut.
2) Pidät jalkapohjilla "kiinni" luistinten pohjasta. Siis jännität jalkapohjan lihaksia jotenkin kummallisesti kun tasapainoilet luistimilla. Siksi kipeytyy.
Mulla tuli supatessa jalkapohjat tosi äkkiä kipeiksi, kun pidin muka jotenkin jalkapohjilla kiinni siitä laudan pinnasta. Puristin niillä tosi kovaa lautaa vasten. En osannut rentouttaa jalkapohjia.

Mulla on sellaista pientä kolotusta kyynärpäissä ja olkapäissä, mutta se johtuu ihan vaan kovasta treenistä. Pt sanoikin että sulla tulee sitten sattumaan. Niin tää on nyt sitten sitä. ;D On tehty niin kovilla painoilla, että nivelillä on vähän totuttelemista.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #55 : Huhtikuu 12, 2016, 23:25:53 ip »

Minulla taitaa olla falski plantaasi, vai oliko se plantaasifalskiitti, toijotain sellaista. Kantapää kipea ja jalkapohja ja vähän sieltä täältä. Juoksentelu saa nyt jäädä. Mutta tästäpä innostuin uimaan ja huomasin että tampereella diabeetikot saa puolenvuoden uimahallikäynnit 70 eurolla tai vuoden uinnit 120 euroa, erityisuimakortti siis homman nimi. Normaali maksu on 5€ kerta.
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #56 : Huhtikuu 14, 2016, 18:42:09 ip »

Ihmettelin tässä pari viikkoa, kun pistelee ja särkeilee milloin ukkovarpaasti ja milloin kantapäästä tai nilkasta jne. Sitten muistin: Neubion Forte loppui jokin aika sitten, enkä muistanut ostaa uusia. Joten neuropatiakipujahan nuo pistelytkin ovat, vaikka yleensä minulla on tunnottomuutta jaloissa. Neuropatia on siis diagnosoitu joskus aikaa sitten.
Joten tänään sitten apteekkiin hakemaan B-vitamiinia taas, ettei tarvitse särkylääkkeitä syödä.  :)
Kirjattu

pæve

• Vanha tekijä
« Vastaus #57 : Huhtikuu 14, 2016, 19:35:30 ip »

Hullua, että jalkapallon potkiminen sattuu olkapäähän  :o
Kirjattu
Karjalasta kajahtaa :)

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #58 : Syyskuu 27, 2016, 13:57:47 ip »

Voe kättä, voe jalakaa, oi joi. Voe selekää voe piätä! Oijjoi.
Ei tervettä päivää enää nää.
Urheilijakin on kuulemma sairaalassa, tai tapaamassa urheilutoveriaan lasaretissa...
Minä vain hyötyliikun, hyödyttömästi, oijjoi.

Ihan oikeesti olis kiva kokea päivä ilman minkäänlaista kipua!
Jenkeissä sen sais kokeiltua, mut ei täällä...
Kirjattu

pæve

• Vanha tekijä
« Vastaus #59 : Syyskuu 27, 2016, 14:20:44 ip »

Pöh, kun ei satu, on luultavasti kuallut! Syksy sateineen on kuitenkin aika tuskaisaa.
Kirjattu
Karjalasta kajahtaa :)

Linkkejä

Jäsenten oma sivusto auennut

Julkaistu 12.06.2019 | 08:46