Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6877 jäsentä  •  416673 viestiä  •  19910 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Fiina, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Miksi paikallisyhdistyksiin kuuluminen ja aktiviteetit ei kiinnosta?  (Luettu 99229 kertaa)

MiniMi

• Lentävä kynä
Vs: Miksi paikallisyhdistyksiin kuuluminen ja aktiviteetit ei kiinnosta?
« Vastaus #30 : Helmikuu 28, 2014, 17:54:56 ip »

No nimenomaan aktiivisille Konrad: vaatii nimittäin tiettyä aktiviivisuutta lähteä mukaan neljän seinän sisältä muiden joukkoon ;)  Ja ainakin kokeilumielessä voi joskus lähteä mukaan......
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Helmikuu 28, 2014, 18:39:30 ip »

Kunhan kukaan ei sitten aktiivisuudella tarkoita sitä, että siellä julistetaan tätä vhh-mantraa tms....? ;)
Ykkönen on edelleenkin eri sairaus kuin kakkonen.  8)
Kirjattu

MiniMi

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Helmikuu 28, 2014, 18:59:34 ip »

Hohhoijaa.....piti sitten tätäkin vetää mukaan  ::)
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #33 : Helmikuu 28, 2014, 19:03:15 ip »

Kunhan kukaan ei sitten aktiivisuudella tarkoita sitä, että siellä julistetaan tätä vhh-mantraa tms....? ;)
Ykkönen on edelleenkin eri sairaus kuin kakkonen.  8)

Ryhmän vetäjä varmasti pitää huolen siitä, että muustakin puhutaan kuin VHH:sta, tietysti rajoitetusti.  ;D Kaikki tilaisuudet VHH:n levittämiseen ovat tärkeitä.  8)

Oman kokemukseni mukaan keskustelu jakaantuu helposti pienryhmien keskeiseksi, jos osanottajia on vähänkin enemmän. Keskustellaan siitä, mikä asianosaisia kiinnostaa. Vetäjä tai joku muukin voi esittää aihetta, josta kaikkien toivotaan esittävän mielipiteitään.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #34 : Helmikuu 28, 2014, 22:47:24 ip »

Me Sankilpen kanssa meinattiin täällä kokoontua ihan ex tempore d1- ja raskausaiheen tiimoilta, mut me missataan aina yhdistyksen tiedote johon tieto asiasta voisi mennä. Tuntuu että se on liian kankea kanava tällaisille matalan kynnyksen tapaamisille. Mutta jotain tuon tapaista ponnistusta vaativaa voisi hyvin olla järkkäämässä, kun vain osuisi kohdilleen.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Helmikuu 28, 2014, 22:48:09 ip »

...voisiko tähän jatkaa, mitä itse olisi valmis järjestämään yhdistyksen puitteissa tai muuten...?
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

MiniMi

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Helmikuu 28, 2014, 23:35:31 ip »

Mikä ettei :)  Tuo teidän sunklipin kanssa suunnittelema juttu on muuten just hyvä. Voisko teidän paikallisyhdistyksen sihteerille olla yhteydessä ja kysellä koska on deadline seuraavan tiedotteen ilmotuksen jättämiselle, päättää joku päivä piakkoin sen tiedotteen julkaisun jälkeen ja edetä siitä sitten (tän KPn lisäks). Sittenhän tieto vois levitä niillekin ykkösille, jotka ei täällä KPlla pyöri. ps. uskokaa huviksenne: niitäkin on PALJON! ;)
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Maaliskuu 01, 2014, 01:26:55 ap »

Joo näin me tehtiin ja sitten unohdettiin vauva-arjen pyörteissä ja sitten tiedote jo taas tulikin  ;D
Kirjattu

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
« Vastaus #38 : Maaliskuu 01, 2014, 20:14:49 ip »

Tähän voisin sanoa muutaman asian. Ensinnäkin se, että yhdistysten kannattaa tarjota sitä, mitä ihmiset tarvitsevat. Tarpeiden kartoitus on hyvä juttu. Sitten joku järki-ihminen voisi kehitellä niihin tarpeisiin toimintaa. Toimintaa on tietysti tapaamiset ja aktiviteetit, mutta mielestäni tärkeää voisi olla tiedotustoiminta ja yleensäkin netissä tapahtuva infoaminen ja esimerkiksi tämä keskustelupalsta.

Jos tämä tuntui turhalta, niin asiat ovat sitten hyvin. Ei tarvita mitään enempää. :)

Toinen juttu on, että kun täällä pks-seudulla on ollut paljon tarjontaa aktiviteeteista, niin useimmat niistä ovat sijoittuneet kalenteriin sellaisiin aikoihin, jotka eivät minulle sovi.

Sitten kolmanneksi sanoisin, että olen itse luonut aktiviteettia. Diagnoosin jälkeen ihan parin viikon sisällä järjestin ensimmäisen tapaamisen. Se oli mielestäni hyvä kokemus. Paikalla oli kolme ykköstä. Siinä vaiheessa tietous ja kokemus deestä oli todella arvokasta minulle. Nimenomaan se, että tieto tuli kokeneiden ihmisten syvällä rintaäänellä. Olen saanut useita ystäviä tapaamisissa, joiden kanssa on mukava jutella aika ajoin.

Myös sitäkin sanoisin, että on kokemusta tutustumisista ihmisiin jonkun asian tiimoilla. Sitten huomaakin, että oikeastaan ei olekaan paljoa yhteistä muuta kuin se asia. Jos yrittää löytää yhteistä muissakin asioissa, voi pettyä. :)
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Maaliskuu 01, 2014, 22:16:26 ip »

:D

Ehkä ihmisillä kestää tajuta, että d-yhdistys voi yhtä hyvin olla tällainen nykyihmiselle sopivaan tapaan toimiva juttu, jossa ihmiset spontaanisti järjestää jotain? Pitäisikö paikallisyhdistysten tehostaa matalan kynnyksen tai lyhyen aikavälin viestintää, ettei oltaisi 2 kertaa vuodessa tulevien tiedotteiden varassa? Sähköpostilista/feseryhmä/lupa lähettää viestiä kun jäsenen kiinnostukseen sopivaa toimintaa sattusi kohdalle?
Kirjattu

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #40 : Maaliskuu 01, 2014, 22:52:30 ip »

Vapaat kansalaiset saavat toki touhuta vapaa-aikanaan mitä lystävät ja juuri niin spontaanisti kuin haluavat. Jos kuitenkin aiotaan saada käyttöön samantyyppisiä resursseja (=rahaa) kuin nykyisillä paikallisyhdistyksillä on tai joita ne saavat hankkia, on taustalla oltava organisaatio, joka pyörittää toimintaa yhdistyslain vaatimalla tavalla. Jos fyrk finns, ja kaikki maksetaan ja järjestetään itse, mihin sitten tarvitaan mitään yhdistystäkään.
Kirjattu
D1 v:sta -77, karppaaja, kynäilijä ja kilpparivaivainen
Levemir&Humalog&Thyroxin

Vox audita perit, littera scripta manet.

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
« Vastaus #41 : Maaliskuu 01, 2014, 23:32:22 ip »

Jos fyrk finns, ja kaikki maksetaan ja järjestetään itse, mihin sitten tarvitaan mitään yhdistystäkään.

Jos ei ole yhdistyksiä, eivät ihmiset tule tuntemaan toisia samankaltaisia.
Kirjattu

DM.Ellitus

• Intoilija
  • Elä tässä ja nyt. Unelmat on tehty toteutettaviksi
« Vastaus #42 : Maaliskuu 01, 2014, 23:34:30 ip »

Mä en ole vuosiin kuulunut mihinkään. Joskus kun rahat oli vähissä jäi lasku maksamatta enkä ole uudelleen liittynyt. Itsekään en yhdistystoiminnasta ole kiinnostunut, kun ovat niitä "kakkosmummoja" varten. Haluaisin kyllä tavata muita D ihmisiä silloin tällöin ihan rennon yhdessä olon merkeissä. Varsinaiseen yhdistystoimintaan ei aikani riitä. Vapaa-aika menee harrastusten parissa.  Enkä oikeen ole yleisöluennoistakaan kiinnostunut.
Kirjattu
Kaikki mikä ei tapa, vahvistaa, D1 v:sta -81 Humalogii pumpussa  ja ramiprilii

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Maaliskuu 02, 2014, 00:03:21 ap »

Kyllä mulla on olo että uhdistys myös paikallisesti sitoo "meikäläisiä" yhteen. Tunne, että täällä meitä on muitakin, ja epämääräisesti kaipaa tapaamista...ja tunne, että niin ne kaikki muutkin kaltaiseni, kun olisi kotain mihin mennä. Mulla on myös sellainen vahva yhteistoimintakasvatus, joukkovoima rulettaa. Näen ikäänkuin yhdistuksen ja liiton jäsenmäärään perustuvan painoarvon, jota vaikkapa minulla yksin ei taannoisessa lääkekorvausasiassa olisi ollut, ja henkilökohtaisen virkistys- ja vertaistukitoiminnan kahtena eri asiana, yhtä tärkeinä.
Kirjattu

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
Kyllä paikallisyhdistyksen aktiviteetit kiinnostavat!
« Vastaus #44 : Maaliskuu 02, 2014, 02:35:39 ap »

Lupauduin jälleen lipasvalvojaksi vaalitilaisuuteen. :)

Siellä saa paljon hyvää mieltä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 02, 2014, 02:38:38 ap kirjoittanut Pläski »
Kirjattu

Linkkejä

Jäsenten oma sivusto auennut

Julkaistu 12.06.2019 | 08:46