Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6763 jäsentä  •  415230 viestiä  •  19782 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi diabeetikko37, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Pyöräily ja dm1  (Luettu 47216 kertaa)

Miika

• Intoilija
Vs: Pyöräily ja dm1
« Vastaus #15 : Kesäkuu 27, 2014, 07:47:28 ap »

Työmatkan pidennyttyä on tuo työmatkailuun käytettävä aika jo melko pitkä.
vajaa 2h matka + suihku päälle / suunta. Ei ihan joka päivä viitti mennä -> 48km/siivu.

Pitäisi vaan muistaa sinne työpaikallekin viedä syötävää jota ottaa ennen kotiinlähtöä. Koti-työpaikka menee reilun aamupalan voimin.
Eilen meni loppumatka vähän sumussa mutta jatkoin vaan matkaa vaikka tunnistin tilanteen. Syyt: reilumpi sokeritankkaus 45min aiemmin ja toive/usko maksan apuun jossain vaiheessa. Tämä maksan apu on kaiketi aika ennalta arvaamaton auttaja ja ilmeisesti pelkän sokerin apu on melko pian käytetty.
Pitää vaan oikeasti alkaa ottaa siihen juomapulloon mehua ja ehkä vesi toiseen jos muistaa/jaksaa.
Kirjattu
D1 muistaakseni vuodesta 1983
Pumppu noin vuodesta 1993
Paradigm VEO sensoroinnilla 2012 alusta
640G sensoroinnilla 2016 ->

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #16 : Heinäkuu 06, 2014, 19:47:03 ip »

Samoin kuin vivianv tuolla kirjoitti on minunkin matkani aika kohtuullisia. Nilkkamurtuman jälkeen talvipyöräily jäi täysin ja enää ei nastarenkaita edes ole. Nyt pisimmät matkat päivässä ovat noin 70km ja tosi harvoin. Tänään pyöräilin vähän yli 50km joten terveisiä Yyteristä. Autojono sinne oli katkeamaton.
tietenkin matkani ovat vuosikymmenten aikana lyhentyneet mutta pitää ottaa huomioon ikä (64v).
Kyllähän lenkit sokereita laskee mutta siiten pitää vain varautua.
Kirjattu

Miika

• Intoilija
« Vastaus #17 : Elokuu 12, 2014, 10:11:37 ap »

Hyvin olen saanut pitettyä itseni ruodussa ja pyörään kilometrejä.
Pitkiä lenkkejä en ole vielä testaillut ja pisin on 90km.

Työmatkapyöräilystä tulee parhaat kilsat kun n.50km on matkaa/ suunta. Tätä tosin vain 2-3x/vk.
Aamut on kyllä sokerihuollon kannalta inhoittavia ja muutenkin väsyttää. Paljon ei tarvia tankata kun sokerit nousee humisten. Ajoittain ne nousee koko matkan, jos ei insuliinia laita lisää vähän reilummin.

Päivällä takaisintullessa mennään taas matalille kohtuu helposti ja keskimäärin aina. Silloin pitää eväitä (mehu, sokeri tms) nauttia matkalla.
Kirjattu
D1 muistaakseni vuodesta 1983
Pumppu noin vuodesta 1993
Paradigm VEO sensoroinnilla 2012 alusta
640G sensoroinnilla 2016 ->

Tuukka

• Aloittelija
« Vastaus #18 : Tammikuu 01, 2015, 13:54:09 ip »

Joskus harvakseltaan tulee pyöräiltyä, ja silloinkin kuntoon nähden ihan liian pitkiä reissuja. Pisin reissu oli 70km, mutta siitä on vuosia ja siihenkin meni 3½ tuntia, kun tyypilliseen tapaani eksyin matkalla.

Nyt vaivaa polvi, joka tulee esiin erityisesti polkiessa. Silloin tällöin kesällä tulee vedettyä vielä se 40km. Yleensä mulla on mukana vain jotain juotavaa ja vähän glukoosia.

Kerran kävi niinkin nolosti, että piti pysähtyä R:llä ostamassa hiilareita ja vettä kesken matkan. Onneksi olin päättänyt polkea keskustaan päin, etten jäänyt maantielle ja onneksi olin ottanut lompakon mukaan.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Tammikuu 04, 2015, 15:28:21 ip »

Eihän siinä ole mitään noloa että joutuu hakemaan evästä kaupasta kesken reissun! Mä joudun harva se kerta käymään kaupassa fillarilenkillä. Nippu lakuja ja/tai jäätelö toimii oikein hyvin. Se on vaikea saada se sokerit pysymään kohdallaan pitkän lenkin ajan.
Ja mä olen kerran joutunut soittamaan kyydin kotiin, kun tuli sellainen hypo että vedin 100g hiilareita täristen, enkä jaksanut enää ajaa kotiin, kun oli niin heikko olo
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Tuukka

• Aloittelija
« Vastaus #20 : Tammikuu 04, 2015, 16:15:35 ip »

Niin no.. Noloa oli se, että en ollut muistanut ottaa edes siripirejä mukaan.. koskaan ennen unohtanut tolla tavalla. Sanovat, että sokerinen kokis imeytyisi tuossa tilanteessa parhaiten, mutta enpä ole kokeillut.

Viimeksi kun jouduin soittamaan kyydin kotiin, niin se johtui ihan eksymisestä ja tuhottoman kipeästä polvesta. Ensin poljin 20 kilometriä läheisellä luontopolulle kamerarepun kanssa. Ei vielä mitään ja kävelin sen 5km maastossa. Sitten kotimatkalle, mutta olikin jo pimeä. Missasin yhden risteyksen paluumatkalla ja löysin itseni jostain kaukaa Malmin lentokentän itäpuolelta, kun kuvittelin olevani sen länsipuolella. Ai kun kiva... Kyllä tunsin että sokerit tippuu ja olin jo syönyt kaikki eväät ja siripirit, joten oli pakko soittaa apua. Kännykän akkukin melkein loppu, mutta selvisin.

No, ihan 100 grammaa hiilareita mulla ei kuitenkaan koskaan ole ollut mukana. Tuolla jälkimmäisellä matkalla oli vain pari leipää, juomapullo, ja glukoosia.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 04, 2015, 16:17:33 ip kirjoittanut Tuukka »
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Tammikuu 04, 2015, 23:54:11 ip »

Mulla on tapana heittää pyörän penkin alla olevaan pikkuiseen "laukkuun" aina muutama täytelakupatukka (säilyvät pitkään, kestävät sadetta, helppo syödä vauhdissa), niin niitä sinne aina vähän kertyy... Ja vaikka mulla ois siellä 10 lakua, niin otan silti siripiritkin mukaan. Eli evästä löytyy ja paljon. ;D

Sokerikokis ois varmaan ihan jees, mutta mä en pysty juomaan niin hapokasta niin nopeasti! Puoli litraa mehua menee parilla nielaisulla, kokista sais juoda aika paljon kauemmin.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

HeikkiJ

• Aktiivinen
« Vastaus #22 : Kesäkuu 14, 2015, 22:29:48 ip »

Laitetaan tänne vaikka vähän erilaisesta pyöräilystä onkin kyse. Kävin ajamassa reising bmx kisoissa ja yllättävän hyvin meni. Luokassa oli kuusi kuskia ja olin jokaisessa lähdössä viides. Tavotteena oli pysyä edes joukon mukana. Sekin oli positiivinen yllätys että vauhti on enemmän kiinni ajotekniikasta kuin fysiikka puolelta.
Kirjattu

Taitsa

• Veteraani
« Vastaus #23 : Lokakuu 30, 2015, 22:26:19 ip »

Onko tuttu tuo Insera Wampa Fat Bike, 20-V?  Pystyykö todella ajamaan suolla jne.,no onhan siinä todella leveät renkaat, 4" ;).
Kirjattu

peeve

• Lentävä kynä
  • DM1 ja muuta mukavaa. 640G 2/16 ->
« Vastaus #24 : Lokakuu 30, 2015, 22:46:38 ip »

Onko tuttu tuo Insera Wampa Fat Bike, 20-V?  Pystyykö todella ajamaan suolla jne.,no onhan siinä todella leveät renkaat, 4" ;).
Lapissa väki ajaa noilla tunturien rinteitä alas.
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

Taitsa

• Veteraani
« Vastaus #25 : Lokakuu 31, 2015, 10:45:25 ap »

No,millä ne ajaa tunturia ylös,poroilla? ;). Vai kulkeeko ne aina alamäkeen? :)
Kirjattu

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Lokakuu 31, 2015, 11:03:36 ap »

No,millä ne ajaa tunturia ylös,poroilla? ;). Vai kulkeeko ne aina alamäkeen? :)
Näkyivät menevän hissillä ylös ja pyörällä alas. Oli mielenkiintoista seurata kuinka jotkut omasivat aivot ja taktiikan, toisilla ei ollut sitten mitään itsesuojeluvaistoa touhussa.
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

HeikkiJ

• Aktiivinen
« Vastaus #27 : Lokakuu 31, 2015, 15:58:35 ip »

Fat bicet on mun ymmärtääkseni tarkoitettu lähinnä retkeilyyn/yleispyöräksi. Ei 4tuumasella renkaalla vielä ihmeisiin pysty mutta huomattavasti pehmeämmässä pystyy ajaan. En oo raaskinu itelle vielä ostaa, jutellu semmosella ajavan kanssa. Polkupyörä vaelluksia jos joskus rupeis tekeen.
Kirjattu

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Lokakuu 31, 2015, 16:30:34 ip »

Kun mistään en mitään tiedä, niin ainakin tälläisiä siellä näkyy:

://www.levi.fi/fi/viihdy-levilla/activity-park/alamakipyoraily.html

Toki eri merkkiä kun Taitsa mainitsi. Vieressä seistessä rengas on leveydeltään mopon pyörän näköinen ja juomuinen. Sitten oli enempi sellaisia tavisrenkaan levyisiä, mutta rouhean juomuisia, myös pyörän runko oli bmx-tyylinen. Mutta kuten sanottu, en tiedä enempää kun mitä näin hississä kattella.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 31, 2015, 16:47:57 ip kirjoittanut peeve »
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

Taitsa

• Veteraani
« Vastaus #29 : Lokakuu 31, 2015, 17:00:07 ip »

mopon pyörän näköinen ja juomuinen,..

Jaa,oiksko kyseessä juomunäkkirengas kyseessä ;) ;D

Ok.siis retkeily ja normikäyttöön. Mä mitään alamäkipyöräilyä harrasta,allelaskua joskus babyna oon harrastanut  ;)
Kirjattu

Linkkejä

Ehdota vuoden 2018 diabetestekoa!

Julkaistu 08.08.2018 | 14:56