Kohtauspaikka



Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6868 jäsentä  •  416567 viestiä  •  19903 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi NikkeL, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Lajinne?  (Luettu 88715 kertaa)

majavi

  • Jäsen
  • Viestejä: 193
  • levemir ja novorapid, 11/2007, pumppu 30.7.13
Vs: Lajinne?
« Vastaus #30 : Helmikuu 26, 2014, 10:35:52 ap »

Ryhmäliikunta neljänä päivänä viikossa; bodypump, cx (keskivartalodreeni), spinni ja kiertoharjoittelu (pace).
Kirjattu

Pläski

  • Veteraani
  • Viestejä: 1937
  • ♂ D2
Vs: Lajinne?
« Vastaus #31 : Maaliskuu 01, 2014, 20:43:17 ip »

Uinti, vesijuoksu, vesikävely, judo, punttisali.
Kirjattu

sansu

  • Intoilija
  • Viestejä: 262
Vs: Lajinne?
« Vastaus #32 : Maaliskuu 01, 2014, 21:47:45 ip »

Hiihto, juoksu ja melonta noin pääasiassa, välillä väliin kaikkee mahollista  ;D
Kirjattu
D1, Apidra&Lantus

Tea

  • Lentävä kynä
  • Viestejä: 5191
Vs: Lajinne?
« Vastaus #33 : Maaliskuu 16, 2014, 15:45:07 ip »

Nykyisin capoeira, pyöräily (kun ei ole lunta ja pääosin ihan hyötyreissut, vaan kävinpä tuossa sen Tahko MTB:kin vetämässä viime kesänä testiksi) ja (reipasvauhtinen & pidempien matkojen) käveleminen säännöllisesti. Tanssimisesta tykkään myös. Capoeiraa & tanssia olen mukana myös ohjaamassa. :)

Satunnaisesti sitten kaikenlaista muutakin l. eilen esim. tuli testattua bujinkan budo taijutsua (lasten kera :) ), hiihtoa, luistelua (retkiluistelukierroskin aidoilla terillä tuli tempaistua tuossa hiihtolomalla ekaa kertaa ikinä). Tausta on yleisurheilussa, pikamatkoissa juosten sekä pesäpallossa. Kaikenlaista on kiva kokeilla, mutta on löytynyt myös lajeja, jotka ei vaan nappaa l. aerobic-tunnit esim. ovat ihan terrrrrrriiblejä.

MUOKS* ja jäihän listalta sitten ratsastus, kivääriammunta, jousiammunta. Ja sellainen kiitos, ei -laji eli lenkkeily ;)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 16, 2014, 16:00:23 ip kirjoittanut Tea »
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

rane58

  • Aktiivinen
  • Viestejä: 647
Vs: Lajinne?
« Vastaus #34 : Maaliskuu 17, 2014, 00:48:22 ap »

Kehonrakennus, ja nimenomaan keskikehon. 8)
Pölijä! :D
Toisilla on sikspäkki vaan sulla onkin tynnyri!?

Minä en seuraakaan trendejä...... :)

Toisilla on pesulauta, mulla nykyaikainen pesurumpu... ;D
-Niin ja lajini on hengissäpysyminen... :P
Kirjattu
-Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
-Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.

kivitatti

  • Lentävä kynä
  • Viestejä: 8851
Vs: Lajinne?
« Vastaus #35 : Maaliskuu 17, 2014, 08:47:47 ap »

Tiesittekö muuten. Oli tehty tutkimus, että se, ettei liiku lainkaan on keholle vaarallisempaa kuin epäterveellinen syöminen, tupakointi tai ylipaino.
Tosin ongelmahan tässä on se, että hyvin usein se joka on ylipainoinen ja tupakoi, syö myös epäterveellisesti eikä liiku. Ja toisinpäin. Joka syö terveellisesti ja liikkuu, on harvemmin ylipainoinen ja tupakoiva. Eli ongelmat kasaantuu.
Mutta onhan noita myös langan laihoja nättejä tyttösiä, jotka ei ikinä liiku. Niille se ois tärkeää tajuta, että se liikkumattomuus on terveydelle pahinta. Se laihuus ei korvaa sitä mitenkään.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

DM.Ellitus

  • Intoilija
  • Viestejä: 259
  • Elä tässä ja nyt. Unelmat on tehty toteutettaviksi
Vs: Lajinne?
« Vastaus #36 : Maaliskuu 18, 2014, 20:03:07 ip »

Komppaan Kivitattia. Onhan se selvää, että kun liikkuu ja käyttää lihaksiaan, liikuntakyky säilyy todennäkösemmin. On myös helpompi toipua, jos joutuu leikkaukseen tms.
 Itse olin tänään bodytrimmissä. En ole ko.tunnille päässyt muutamaan viikkoon. Ai että teki hyvää jumiutuneelle niskalle....ja hiki lensi. En muista millon olen noin paljo hikoillut, vaikka liikkunut olenkin. Normisti laitan pumpun kii puolen tunnin liikunnan jälkeen. Nyt laitoin jo vartin jälkeen ku rupes tuntuu siltä. Sitä ennen oli 50%:lla. Ja ihan hyvä reenin jälkeen vs 5.2.
Kirjattu
Kaikki mikä ei tapa, vahvistaa, D1 v:sta -81 Humalogii pumpussa  ja ramiprilii

vokaali

  • Vanha tekijä
  • Viestejä: 712
Vs: Lajinne?
« Vastaus #37 : Maaliskuu 19, 2014, 08:53:25 ap »

Sepä niillä langanlaihoilla onkin, että usein se terveys ei todellakaan kiinnosta. Jos on oikeasti sitten sairas, niin ottaisi mieluummin 10 vuotta elinaikaa kuin lihoisi kiloakaan.
Kirjattu
Ykkösdippis kera pumpun ja silleen.

D1-1978

  • Veteraani
  • Viestejä: 1753
  • Levemir, Humalog, D1
Vs: Lajinne?
« Vastaus #38 : Maaliskuu 19, 2014, 12:25:02 ip »

Juoksu (ellei jalka ole kipeä>pari v. sitten hankittu vamma), uinti & vesijuoksu, ratsastus & sukellus (kun vain pääsee ja ehtii). Aiemmin krav maga (aivan upeaa!), Espanjassa asuessa eniten kiipeily, vaellus, tennis. Ja kokeiltu on vaikka mitä: riippuliito, koskenlasku, judo/karate/jne., surfing, kite surfing, lainelautailu -> elämä on ihanaa! Tosin enää en ihan kaikkea tekisi, mikä vielä vähän aikaa sitten oli aivan upeaa ;D
Kirjattu

Zozzer

  • Vieras
  • Viestejä: 2
Vs: Lajinne?
« Vastaus #39 : Toukokuu 26, 2014, 22:57:47 ip »

Jääkiekko mun lajina. Talvella noin 6-8 kertaa viikossa. Kesällä kuiva treenit 6 kertaa viikko.
Kirjattu

emilie

  • Matkailija
  • Viestejä: 76
Vs: Lajinne?
« Vastaus #40 : Toukokuu 27, 2014, 15:10:23 ip »

Kolmen kärki tällä hetkellä spinning, kahvakuula ja bodypump. Salilla käyn silloin tällöin, lenkkeilen koirien kanssa joka päivä, kesäisin pyöräilen ja toivottavasti vielä tämän vuoden aikana pääsen kouluttautumaan spinning-ohjaajaksi  :)
Kirjattu

Miika

  • Intoilija
  • Viestejä: 226
Vs: Lajinne?
« Vastaus #41 : Toukokuu 27, 2014, 15:23:20 ip »

Polkupyöräily maantiemalliin ja juoksentelu.
Muita lajeja satunnaisesti kun mahdollisuus sattuu kohdalle mm. uiminen on mukava laji, vaatii vaan aikaa ja vaivaa enemmän kuin lenkkitossujen jalkaan laitto. Sulkapallo (kun naapuri sattuu kysymään mukaan vakiovuorolleen). Siinä kai ne tärkeimmät.
Kirjattu
D1 muistaakseni vuodesta 1983
Pumppu noin vuodesta 1993
Paradigm VEO sensoroinnilla 2012 alusta
640G sensoroinnilla 2016 ->

kivitatti

  • Lentävä kynä
  • Viestejä: 8851
Vs: Lajinne?
« Vastaus #42 : Toukokuu 31, 2014, 00:05:57 ap »

Mun tän hetken lajit on selvästi puntti ja hyppynaru. Ne innostaa. Niitä jaksan paahtaa.

Kävely-hölkkä-lenkeillä pitäis käydä, mutta ei nappaa kun kotoa asfalttitielle on melkein kilometri. En tiedä mikä siinä on, mutta on jotenkin tympeää kävellä tuota soratietä pitkin.  ??? Tuntuu että lenkki alkaa vasta asfaltilta...
Saati kun pyöräilemään lähtee (maantie-), niin suorastaan raivostuttaa taluttaa tuo kilometri isolle tielle ja takaisin! :o
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

d1-nainen

  • Lentävä kynä
  • Viestejä: 18915
Vs: Lajinne?
« Vastaus #43 : Toukokuu 31, 2014, 09:12:28 ap »

Tuntuu että lenkki alkaa vasta asfaltilta...

Asfaltti on kyllä maailman huonoin juoksualusta, ellei sitten halua kasakaupalla rasitusvammoja. Mä taas yritän päästä pois asfaltilta eli jos asuisin siellä, juoksisin varmaan sitä soratietä eestaas tai sitten metsässä. Eikö metsään pääse?
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

tapsa

  • Lentävä kynä
  • Viestejä: 3156
Vs: Lajinne?
« Vastaus #44 : Toukokuu 31, 2014, 09:42:18 ap »

Tuntuu että lenkki alkaa vasta asfaltilta...

Asfaltti on kyllä maailman huonoin juoksualusta, ellei sitten halua kasakaupalla rasitusvammoja. Mä taas yritän päästä pois asfaltilta eli jos asuisin siellä, juoksisin varmaan sitä soratietä eestaas tai sitten metsässä. Eikö metsään pääse?

Noin olen minäkin aina kokenut. Joustavat metsäpolut ja tasapintainen soratie ovat jaloille helpompia.
Alamäkijuoksua kannattaa varoa, se ei tunnu rasittavalta ja juuri siksi se ylikuormittaa helposti polvia ja reisiä.

Asfaltille pitää opetella "maratoonarin laahustava askel".
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla
 

Linkkejä