Kohtauspaikka



Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416939 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Punttia?  (Luettu 95335 kertaa)

kivitatti

  • Lentävä kynä
  • Viestejä: 8851
Vs: Punttia?
« Vastaus #90 : Huhtikuu 15, 2016, 18:29:26 ip »

Mä ajattelin kans että tarvisin remmejä (on ollut aiemmin käytössä ja käytän niitä ihan sujuvasti), mutta niin se vaan satku nousi ilman ja sarjojenkin ajan pysyy painot käsissä. Jos pidemmissä sarjoissa meinaa alkaa valumaan, niin saan aika hyvin korjattua otetta kesken sarjan sen sekunnin murto-osan aikana, kun paino koskettaa lattiaa.
Vyön käyttöä vierastan. Jotenkin tuntuu että ei kai sitä käytetä kuin vasta sitten kun nostetaan oikeasti isoja rautoja..
Keskittyminenhän se on kaiken A ja O. Ei passaa antaa Minkään häiritä suoritusta. Vaikka talo syttyis palamaan ja ampiainen lentäisi paidan sisään, niin keskittyminen ei herpaannu.
Ennen treenasin aina kuulokkeet korvissa musiikin pauhatessa, niin se peitti muut äänet, mutta nykyään en tarvi enää musiikkia, vaan saan vaimennettua ympäristön pelkällä keskittymisellä.

Eilen oli vähän huono treeni. Ei noussut niinkuin oli tarkoitus. Keksin kyllä syynkin siihen. Kaksi päivää aikaisemmin tein ton kyykkyenkkarin, niin en varmaan ollut ihan palautunut. Sen lisäksi oin nukkunut vähän niukasti ja syönyt ja juonut vähän huonosti.

Miksi sitä tekeekin niin itselleen? Syöminen ja nukkuminen on kuitenkin koko perusta kaikelle jaksamiselle ja terveydelle, niin miksi siitä laistaa?
Ei jaksa kokata, ei jaksa käydä kaupassa, ei ehdi juoda töissä, katsoo mieluummin jotain typerää sarjaa kuin menee ajoissa nukkumaan. Tyhmä on ihminen!
Kun hörppäis tunnin välein 2dl vettä, niin tulis juotua tarpeeksi. Kun suunnittelis ja tekis eväät töihin, niin tulis syötyä tarpeeksi.
Nyt syön ja nukun huolella ennen tiistain kovaa treeniä.
Ja teen eväät valmiiksi huomiselle työpäivälle.

Huomenna ehkä aamulenkki. Ei oo pakko. Käy jos jaksaa. :) Yhtenä päivänä viikossa voi laistaa, ja oon liikkunut tällä viikolla joka päivä. Sunnuntaina sali.

Hyvää yötä. :)
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Amghammon

  • Vieras
  • Viestejä: 20
Vs: Punttia?
« Vastaus #91 : Huhtikuu 17, 2016, 20:21:57 ip »

Remmien käyttö riippuu paljon siitä, mitä haluaa siltä punttitreeniltä. Jos haluaa sitä maksimivoimaa, niin silloin remmejä tarvii vain, jos tarttee niiden tuomaa tukea. Bodaustyylisessä treenissä taas esim. Tafferit tai Versa Grippsit on ihan hyvä ajatus, koska silloin voi keskittyä paremmin siihen liikkeeseen. Esim. kulmasoudussa kun käyttää remmejä, niin itse saan paljon puhtaammin liikkeen selälle. Sama esimerkiksi sivuvipareissa.
Kirjattu

kivitatti

  • Lentävä kynä
  • Viestejä: 8851
Vs: Punttia?
« Vastaus #92 : Huhtikuu 17, 2016, 21:24:14 ip »

Voimatreeniä mä teen.

Remmeillä saa kyllä varsinkin selkäliikkeet kohdennettua paremmin.
Miten sä teet sivuvipareita jos remmejä käytät?
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Amghammon

  • Vieras
  • Viestejä: 20
Vs: Punttia?
« Vastaus #93 : Huhtikuu 17, 2016, 21:39:38 ip »

Voimatreeniä mä teen.

Remmeillä saa kyllä varsinkin selkäliikkeet kohdennettua paremmin.
Miten sä teet sivuvipareita jos remmejä käytät?

Ihan perus sivuvipareita. Tosin mulla ei oo ihan perinteiset vetoremmit, vaan Tafferin vetoremmit (Versa Grippsien suomalainen vastike), eli tälläset: http://kauppa.taffer.fi/tuotekuvat/400x400/untitleduntitled%20shoot16031014.jpg
Kirjattu

kivitatti

  • Lentävä kynä
  • Viestejä: 8851
Vs: Punttia?
« Vastaus #94 : Huhtikuu 17, 2016, 22:16:28 ip »

Gripit taitaakin olla vähän sellaset, että jotka niitä käyttää, käyttää niitä melkein kaikissa liikkeissä. :D
Millainen treenari sinä oot?
Millaista treeniä teet ja paljonko on taustaa?
Mikä on se oma laji?
Täällä kun ei punttaajia tunnu kauheasti olevan.
Musta tuntuu että tää on sokereiden kannalta helpoin laji, kun ei sokerit treenien aikana kauheasti hailahtele, ei vaadi kauheaa ennakointia ennen treeniä, ja on helppo kuskata hypoeväitä mukana treenikassissa.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Amghammon

  • Vieras
  • Viestejä: 20
Vs: Punttia?
« Vastaus #95 : Huhtikuu 17, 2016, 22:28:33 ip »

Kerran kun grippejä käyttää, niin se on siinä. Selkäliikkeet menee selälle, viparit melko puhtaasti olkapäille ja pystysoutu samaten. Ote pysyy hyvin, eikä otevoiman vuoksi jää hommat vajaaksi. Toimii myös tosi hyvin esim. vastaotepenkissä, jolloin liparetta voi käyttää suojana tangon ja käden välissä.

3xviikossa salilla. 3-jakoinen ohjelma (Ma: selkä+rinta, Ti: ojentajat+hauis, To:olkapäät(+jalat)
Siihen päälle kerta viikossa futista puulaakiporukalla ja kesällä maantiepyöräilyä, jonka vuoksi jalkatreenit jää vähemmälle.

Taustaa on useammalta vuodelta, monesti vähän jaksottain, mutta nyt on parisen vuotta tullut aktiivisemmin ja pidempään treenattua. Enemmän bodaystyylillä mennään ja ehkä se vähän alkaa yläkropassa jo näkymäänkin. Tällä hetkellä menee 4x8 sarja pääliikkeissä ja 3x10 sitten apuliikkeissä. Välillä sitten 5x5 sarjoja jokunen viikko ja välillä taas ihan 3x15 sarjoja kanssa.

Sali on helppo, tai nyt on, kun vaihdoin lantuksesta levemiriin. Treenin aikana laskee vähän, mutta ei niin paljoa, että tarvitsisi tankata. Mulla kroppa alkaa muistuttelemaan melko aikaisessa vaiheessa laskusta, joten oon pitänyt verensokerin siellä jossain 6-10 tasolla treenin aikana.
Kirjattu

kivitatti

  • Lentävä kynä
  • Viestejä: 8851
Vs: Punttia?
« Vastaus #96 : Huhtikuu 26, 2016, 00:01:24 ap »

Kova treeniviikko menossa.
- Kävin tekee maastaveto-treenin tänään. Vedin 95kg:lla 4 toistoa. Olin ihan fiiliksissä, kun se 100kg oli kuitenkin se viimeisin ykkösmaksimi. 8)
- Tiistaina (huomenna) palauttavaa aerobista.
- Keskiviikkona liikkuvuusharjoittelua.
- Torstaina Pt:n kans kyykkytreenit.
     Siinäkin puristetaan kaikki mehut irti tolla 95:llä. Saa nähä montako menee! :)
     Jotenkin saan kyykyissä enemmän irti itsestäni. Se on tosi outoa, koska voimanostajat nostaa aina paljon enemmän maasta kuin mitä ne kyykkää.
- Perjantaina palauttavaa aerobista
- Lauantaina kolmas salitreeni
- Sunnuntaina lepopäivä, kun ajetaan motskareilla vappuajossa! 🎈

Pikkuhiljaa alkaa jo näkyä kropassakin että jotakin on tehty. :)

Ens viikko on kevyt viikko ja se alkaa maanantaina hieronnalla. Varasin kokohieronnan. :)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2016, 00:04:42 ap kirjoittanut kivitatti »
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

kivitatti

  • Lentävä kynä
  • Viestejä: 8851
Vs: Punttia?
« Vastaus #97 : Kesäkuu 10, 2016, 00:08:13 ap »

Kävin tänään InBodyssä.
Lihasta oli tullut ja läskiä oli lähtenyt. 8) Toki paljon hitaammin kuin ensimmäisen 4kk aikana, mutta selkeää kehitystä silti.
Jeejee!  🙌
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

kivitatti

  • Lentävä kynä
  • Viestejä: 8851
Vs: Punttia?
« Vastaus #98 : Elokuu 24, 2016, 16:28:44 ip »

Jahas. Millehän sitä nyt alkais.
Meillä loppui yllättäen yhteistyö mun pt:n kanssa. Hän oli siis salin nimissä töissä ja lopetti työt siellä. Nyt en tiedä mitä teen.

Jatkan nyt tähän ensi hätään  tuolla samalla ohjelmalla, mutta kyllä mä nyt aika pian uuden pt:n tarvin. Tai siis haluan.
Ja kun haluan hyvän. Sellaisen jolla on jo pitkältä ajalta kokemusta. Ja mielellään miehen. Tuun paremmin juttuun miesten kanssa.

Pitää kysellä vähän joka paikasta, jos sattuis jostain löytymään.

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -
 

Linkkejä