Kohtauspaikka



Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6868 jäsentä  •  416567 viestiä  •  19903 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi NikkeL, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Punttia?  (Luettu 90198 kertaa)

kivitatti

  • Lentävä kynä
  • Viestejä: 8851
Vs: Punttia?
« Vastaus #15 : Kesäkuu 04, 2014, 22:24:04 ip »

Hoksasin tossa että kehitystä on näköjään tapahtunut, vaikka tuntuu että sitä ei itse huomaa! Lihasten koosta en tiedä, mutta sarjapainoista mulla on treenipäiväkirjassa mustaa valkoisella!
Verrataanpa.
Helmikuu 2014 - Kesäkuu 2014
Hauiskääntö 7kg -> 9kg (käspainot)
Ranskalainen punnerrus 10kg -> 12kg (tanko)
Reisikoukistuslaite 30kg -> 35kg
Pystäri 15kg -> 20kg (tanko)
Motivoi kummasti. 8)
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Odd

  • Jäsen
  • Viestejä: 177
Vs: Punttia?
« Vastaus #16 : Elokuu 20, 2014, 21:47:04 ip »

Tää rakastaa kans punttia!!! En ymmärrä omaa kroopaani enää ollenkaan Tän d2- sairastumisen jälkeen! Tuntuu, että mun Pitäis tehä kauheet hiilaritankkaukset ennen treeniä (2h pienin tauoin).  Ja joudun napsimaan siripirejä ja palautusjuomaa treenin aikana. Vaikka olenkin d2, eikä vaarallista hypovaaraa ole, niin ne hypo-oireet on silti kamalat ihan,normi sokereilla. Eikö mun kroppa pysty käyttää sitä glukoosia, vai onko Se vielä niin epätasapainossa, että liikunnan tuoma lisäinsuliinin eritys hälyttää kroppaa virheellisesti? En ymmärrä. Ennen sairastumista vedin hyvin 3 tunnin treenejäkin.
Kirjattu
D2, BMI= 23,3 januvia

JiiTee

  • Aloittelija
  • Viestejä: 33
Vs: Punttia?
« Vastaus #17 : Elokuu 21, 2014, 14:50:54 ip »

Itse käyn ahkeraan puntilla (jo 18 v säännöllistä treeniä). Teen kaksijakoisella ohjelmalla kaksi salipäivää-yksi lepopäivä. Treenit intensiivisiä ja lyhyitä, noin puolituntisia. Ikää nyt 46 ja diabeteksen raja-arvoilla liikutaan, eli aamusokerit reilu 6,5.

Viime vuosina treenin loppuvaiheessa iskee lähes aina armoton väsymys/haukottelu. Ihme juttu kun sokerit huitelee kuitenkin päälle kuudessa. Harrastan kesäisin myös maantiepyöräilyä ja siinäkin tuntuu että lihakset eivät saa kunnolla energiaa ja palautuminen kestää pitkään. Syön paleotyylisesti eli pääsääntöisesti pyrin välttämään suuria hiilarimääriä. Tosin treenin kannalta syöty hiilihydraattimäärä ei tunnu vaikuttavan suuntaan tai toiseen.
Kirjattu

Bebe

  • Veteraani
  • Viestejä: 1404
Vs: Punttia?
« Vastaus #18 : Elokuu 21, 2014, 19:43:17 ip »

En ymmärrä omaa kroopaani enää ollenkaan Tän d2- sairastumisen jälkeen!

Odd, ei tunnu mukavalta tuo. Itse en osaa ykkösenä ottaa mitään kantaa tähän hankaluuteen, joten oletko ihmetellut tätä ääneen tuolla kakkos-osiossa? Näitä spesiaaliketjuja kun ei ehkä lueta yhtä ahkerasti... valitettavasti.
Kirjattu
Ei ikinä periksi
***
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

Friita

  • Lentävä kynä
  • Viestejä: 13844
Vs: Punttia?
« Vastaus #19 : Elokuu 21, 2014, 20:32:45 ip »

Mä olen huomannut, että jos on hieman huonosti syönyt hiilareita ja salilla rehkii ihan tosissaan, niin sen jälkeen meinaa nukahtaa.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986, MiniMed 640G + Novorapid  sekä muutama muu ylimääräinen tabu

Odd

  • Jäsen
  • Viestejä: 177
Vs: Punttia?
« Vastaus #20 : Elokuu 21, 2014, 21:30:23 ip »

En ymmärrä omaa kroopaani enää ollenkaan Tän d2- sairastumisen jälkeen!

Odd, ei tunnu mukavalta tuo. Itse en osaa ykkösenä ottaa mitään kantaa tähän hankaluuteen, joten oletko ihmetellut tätä ääneen tuolla kakkos-osiossa? Näitä spesiaaliketjuja kun ei ehkä lueta yhtä ahkerasti... valitettavasti.
kiitos vinkistä, taidanpa laittaa... Tuntuu vaan,muiden juttuja siellä lueskellessa, että olen oireideni kanssa joku väliinputoaja.
Kirjattu
D2, BMI= 23,3 januvia

kivitatti

  • Lentävä kynä
  • Viestejä: 8851
Vs: Punttia?
« Vastaus #21 : Elokuu 22, 2014, 23:50:59 ip »

Kävin eilen tekemässä jalkatreenin, ja nyt kyllä sattuu jokaiseen lihakseen mitä treenasin. Ei satu mihinkään niveliin tai muihin ihme paikkoihin, vaan ihan selkeästi etureisiin, takareisiin, pohkeisiin ja pakaroihin.
Hyvää kipua. Kasvukipua. 8)

Valitin yhdelle salikaverille kun en saa ikinä pohkeita kipeeksi salilla, niin sain vähän vinkkejä, ja nyt sattuu! :D
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Odd

  • Jäsen
  • Viestejä: 177
Vs: Punttia?
« Vastaus #22 : Elokuu 23, 2014, 00:19:14 ap »

Loistavaa kivitatti! Mulla vielä vatsat ja käsivarret kipeät, lähinnä ojentajat. 2päivää sitten salilla. Vatsoja tuli tehtyä yhteensä 200, kun tein eri laitteilla eru vatsiksiin vaikuttavia. Pyrin tekemään 10x 5 kutakin. Huomenna saa jalat, pakarat, selkä ja tietty vatsa kyytiä. Sillä Se lähtee millä tuleekin 😉 on mukava tunne, kun tietää tehneensä  ;D
Kirjattu
D2, BMI= 23,3 januvia

Odd

  • Jäsen
  • Viestejä: 177
Vs: Punttia?
« Vastaus #23 : Elokuu 23, 2014, 00:34:08 ap »

Onko täällä salilla kävijöitä?
Minkä verran käytte salilla? Montako kertaa viikossa? Treenaatteko kovaa? Ootteko muskelimiehiä/muskelimimmejä? ;)
Treenaatteko pelkkää salia vai jotain muutakin?
Treenaatteko voimaa, lihaskasvua, peruskuntoa vai jotain lajia varten?
Niin voisinhan mä tähänkin vastata, kun oli hyviä kysymyksiä.
salilla käyn 3-5x vkossa. Tarkoitus olis max 2pvn vapaa välissä, jollin saatan hilpaista juoksulenkille, uimaan tai mitä päähän pälkähtää. Olen perusluonteeltani hyvin liikkuvaista sorttia ja omistan koiran ja lapset, joiden kanssa tulee tehtyä yhtä sun toista, hyötyliikunnasta puhumattakaan 😊 Tällä hetkellä ykkösenä on voiman haku ja kakkosena lihakset. Ei mua voi sanoa muskelimimmiksi, mutta kyllä musta näkee, etten ainakaan sohvaperuna ole ja lihakset alkaa pikkuhiljaa erottumaan paremmin. Enskesänä ois kiva nähdä omat vatsalihakset...
Kirjattu
D2, BMI= 23,3 januvia

DamDam

  • Matkailija
  • Viestejä: 53
Vs: Punttia?
« Vastaus #24 : Elokuu 29, 2014, 11:22:08 ap »

Kummasti sitä vaan alkaa taas treeni sujua paremmin, kun on jonkinlainen hoitotasapaino löytynyt, eikä salillakaan ole enää 35 astetta lämmintä. Eilen meni mavessa uudet ennätyspainot, tasan 80kg! Tästä on hyvä jatkaa:))

Meinas tässä useemman kuukauden olla vähän motivaatio treenaamiseen hukassa, ja homma alkokin olla aika pitkälti sitä, että väkisin vaan raahasin itteni salille, vaikkei yhtään ois huvittanu. Nyt ei taas meinaa malttaa pitää lepopäiviä ja kevyitä viikkoja ollenkaan.
Kirjattu

kivitatti

  • Lentävä kynä
  • Viestejä: 8851
Vs: Punttia?
« Vastaus #25 : Elokuu 29, 2014, 12:11:50 ip »

Nyt ei taas meinaa malttaa pitää lepopäiviä ja kevyitä viikkoja ollenkaan.
Tuttu tunne! :D
Kaikki illat koulun jälkeen menee salilla ja harmittaa hirveästi, jos joutuu pitämään enemmän kuin kaksi välipäivää putkeen iltatöiden takia, tai ehtii viikon aikana käydä vain neljä kertaa salilla.. ::) Se vaan on niin kivaa, ja kun tulee tuloksia (treenipainot nousee, lihakset kasvaa), niin innostuu vaan enemmän! :)
Vielä kun sais nää läskit pois tästä päältä, niin saattais jopa näyttää siltä että on käynyt salilla. :D
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Odd

  • Jäsen
  • Viestejä: 177
Vs: Punttia?
« Vastaus #26 : Syyskuu 03, 2014, 00:29:30 ap »

Maanantaina olin salilla, suht kevyt tunnin treeni. Keskittyen selkään ja vatsoihin. Monipuolisia liikesarjoilla, suurin osa matolla vain. Tiistaina juoksin muutaman kissan. Loppuun vedin muutamia lujia juoksupyrähdyksiä ja rullailevia palautuksia. Tuntuupa hyvältä :) huomenna, ööööh, tai siis tänään salille  :-*
Kirjattu
D2, BMI= 23,3 januvia

Odd

  • Jäsen
  • Viestejä: 177
Vs: Punttia?
« Vastaus #27 : Syyskuu 03, 2014, 22:51:22 ip »

Minä tänään salilla reilu 1,5h. Aika monipuolisia liikesarjoja matolla, keskittyen selkiin ja vatsoihin. N. 150 toistoa 10 :n sarjoissa. Lisäksi selkää 60x ja vatsaa 50x. Tuli kokeiltua uutta laittetta ja tämän päiväisen hauis/ojentajatreeni- vehje (apua, mä en tiiä sen nimeä!  ::) )  sopi mun kipeällä kyynärpäälle hyvin. Nyt on allit ja hauikset hiukan kipeänä. Huomenna haluu. Vetää kyllä rankempaa treeniä, oisin vieläki jaksanu... Kaurapuurot ja siripirit alla, jaksoin hyvin! :)
Kirjattu
D2, BMI= 23,3 januvia

Bebe

  • Veteraani
  • Viestejä: 1404
Vs: Punttia?
« Vastaus #28 : Syyskuu 04, 2014, 18:00:38 ip »

Tänään salilla, olen yrittämässä pitkähkön puolitehokauden jälkeen parempaa otetta. Piti tehdä vain olkapäät, hauikset ja ojentajat, mutta en malttanut olla ottamatta mukaan toissapäivänä  araksi käyneitä pakaroita. Smith-kyykkyä, painoa oli per puoli  15 kg. 3x10,viimeisessä  ei enää kymppi mennyt vaan kasi.

ja sitten niitä yläsastoja, yritin välttää liian suuria painoja ettei taas tule kipuyllätyksiä. Vältinkin, vaikka sarjat ei menneet loppuun asti täysinä  edes näillä millä tein. Hauiskääntöjä vapailla painoilla (6 kg) , rinta smith-vehkeessä tanko + 7,5 kg, ojentajat taljassa 18,5 kg.  Olin huolellinen, pidin kädet vartaloa vasten tarkasti.

Vältin kivut, mikä oli tarkoituskin. Mutta olen ollut koko päivän aivan unen partaalla, hemmetti.
Kirjattu
Ei ikinä periksi
***
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

Odd

  • Jäsen
  • Viestejä: 177
Vs: Punttia?
« Vastaus #29 : Syyskuu 04, 2014, 23:19:08 ip »

Tänään 1h45min. Salilla. Monipuolisia tehokkaita liikesarjoja. Jokaista 10 x5 mm. Hauikset ja ojentajat, ylätalja + muita selkäliikkeitä (laitteiden nimet bongaan joskus ja vois huvikseen vastauksenkin katsoa...), jalkakyykky tangon kanssa, jossa 5kg:n painot, vatsarutistuksia yms. Kaikenlaisia mukavia liikkeitä :) nyt kaiketi tuli tarpeeksi, edelliset treenit on tuntunu hieman löysiltä.
Kirjattu
D2, BMI= 23,3 januvia
 

Linkkejä