Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416942 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Tänään söin....  (Luettu 202001 kertaa)

Friita

• Lentävä kynä
Vs: Tänään söin....
« Vastaus #930 : Heinäkuu 27, 2016, 22:18:25 ip »

Minkämerkkistä? Siis onko kaupan? Mulle rieskaa pitää taas olla ohutta ja semmoista napakkaa.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Danni

• Aloittelija
« Vastaus #931 : Elokuu 12, 2016, 21:07:18 ip »

Mä olen ihan kauhuissani näitä luettuani! Oikein itku pääsi! Mulla on ykköstyypin diabetes ollut nyt neljä vuotta, ja jotenkin olen ollut siinä uskossa, että syön hyvin. En tiedä mitä ajatella! Tosin myös verensokerikeskustelujanne seuranneena epäilen teidän olevan superihmisiä tai taidan itse tehdä omilla arvoillani hidasta itsemurhaa.

aamiainen: kaurapuuro + mustikat, smoothie (rahka+ mansikat) 50g hh
lenkki 2h kuluttua aamiaisesta -> sokerit laskevat 16 -> 9,5 (eilen laski 14 -> 3,3, joten pistin vähemmän novorapidia)
lounas: papu-kasvislasagnea + kaalia, paprikaa, sipulia, avokadoa 30g hh
iltaruoka: papuja, kaalia, paprikaa, kesäkurpitsaa, mustaherukkavispipuuroa 50g hh
iltapala: 2 ruisleipäviipalletta, pinaattimunakas 20g hh

yhteensä 150g hh
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #932 : Elokuu 12, 2016, 22:18:10 ip »

Danni, mitäs vikaa noissa on, tosi hyvinhän sinä syöt  :)
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

pæve

• Vanha tekijä
« Vastaus #933 : Elokuu 12, 2016, 22:28:07 ip »

Danni voisi tosiaan hiukan avata mistä niin kauhistui, tääkään ei nyt ymmärrä.
Kirjattu
Karjalasta kajahtaa :)

Danni

• Aloittelija
« Vastaus #934 : Elokuu 13, 2016, 11:48:23 ap »

Niin monella koko päivän hiilarit jotain 20-60g!
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #935 : Elokuu 13, 2016, 13:04:43 ip »

Ei minulla.... 8)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

pæve

• Vanha tekijä
« Vastaus #936 : Elokuu 13, 2016, 15:18:25 ip »

Höpsö, se riippuu elämäntyylistä ja valitsemastaan hoitomuodosta. Aamusta selasin pumpun historiaa, todeten omien hh olevan 75-165, vaikka pyrin toki alle sadan. Osa elää vhh:lla, siksi ne hh on olemattomissa.
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #937 : Elokuu 15, 2016, 09:42:42 ap »

Joo, ei minullakaan. Eikä ole mitään tarvetta hehkuttaa jotain tiettyä tapaa syödä muutenkaan. Itse olen sekasyöjä (sekä kasvis/liha- että hiilarit/proteiinit -akseleilla) ja ihan happy sen kanssa. Jos kovasti vetää esim. karppaamisen puolelle, itsellä alkaa paino nousta, iho kukkia & vatsan toiminta menee ihan sekaisin. Jotta tuo hiilarien jättäminen minimiin ja/tai korvaaminen rasvalla/proteiinilla ei ole itselle se vaihtoehto, millä voisin hyvin.

Aamupalaksi ruisleipä mätitahnalla & juustolla, pikkutomaatteja kourallinen parvekkeelta haettuna & teetä maidolla :) Lounaaksi - saa nähdä mihin päädytään työporukan kanssa...
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #938 : Elokuu 15, 2016, 19:59:55 ip »

Ei mulla. Syön suurinpiirtein samoin kuin sinä eli aamu alkaa kaurapuurolla, mustikoilla, ruisleipäviipaleella ja kahvilla. Lounaaksi söin tänään makaroonilaatikkoa, tomaatti-mozzarellasalaattia ja yhden leipäviipaleen, koska tiesin lähteväni sienimetsään ja viipyväni pari tuntia.

Päiväkahvilla nautin yhden muffinssin ja pari suolakeksiä. Päivällisellä porkkanasosekeittoa ja 2 näkkäriä. Vielä on iltapala syömättä, mutta se on yleensä vakio eli 2 ruisleipäpalaa runsailla kasviksilla, teetä ja mustikoita tai muita kauden marjoja tuorena tähän aikaan vuodesta.

Moni laittaa tähän ketjuun vain osan siitä, mitä päivässä syö ja olen tainnut sortua tuohon itsekin. Se sotkee kyllä ja voi aiheuttaa vääinkäsityksiä.

Mielestäni siis syöt niin kuin pitääkin joten ei hätää! :)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #939 : Elokuu 16, 2016, 15:35:32 ip »

Aika paljon tulee syötyä karviaisia, kun mulla on niitä paljon ja ne on isoja ja makeita eikä niistä mee vatsa siihen kuntoon ku paljoista mustikoista.

Huoh, sinä kesänä, ku sairastuin deehen, meillä oli paljon tosi makeeta karviaismehua ja mää myös join sitä tosi paljon. Nyt en laita sokeria, kun on kunnolla kypsä, on kyllä makeempi ku punaherukka.
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #940 : Elokuu 18, 2016, 15:14:54 ip »

Moni laittaa tähän ketjuun vain osan siitä, mitä päivässä syö ja olen tainnut sortua tuohon itsekin. Se sotkee kyllä ja voi aiheuttaa vääinkäsityksiä.

Mielestäni siis syöt niin kuin pitääkin joten ei hätää! :)

Jeps, juurikin noin. Olen aina ollut tosi huono kirjaamaan mitään varten minnekään syömisiäni. Ei sillä, hyvää se varmasti tekee ja on tehnytkin niinä kertoina kun on pitänyt jotain ruokapäiväkirjaa. Mutta siis muuten, syöminen kun itselle on varsin vaihtelevaa toimintaa. En siis rutiinisti pidä kiinni jostain tietyistä ajoista tai ruoista. Pl. ehkä aamupala, jonka syön aina. Muttei sekään ole sanottu, mitä sitä tulee syötyä.

Tänä aamuna 1 sämpylä, jossa mätitahnaa & juustoa + isot tomaattiviipaleet, teetä maidolla.

Lounaaksi sitten tomaatti-salaatinlehti-mandariini-kuivattusipuli -salaattia, perunamuussia & karjalanpaistia + pieni ruisleipäpala + vettä & mehua lasilliset.

Ja karkkia olen vedellyt ensiapuna kun tresiba jyllää tällä erää liian riuskalla annoksella (kk-kierto siinä kohtaa ettei olis niin iso perusinsuliini tarpeen). Ja töissä tulee juotua mukillinen, kaksi teetä maidolla aamusta/aamupäivästä + light-colapullo, yleensä. Tänään näyttää olevan kolmen teekupin päivä.
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

pæve

• Vanha tekijä
« Vastaus #941 : Elokuu 18, 2016, 16:08:22 ip »

08: Kolmisen desiä maitoa
12: Uunimakkara, desi rahkaa ja persikka
14: 2 avomaan kurkkua
Juuri ny: Pari desiä maitoa
Suunnitelmia: Keitän kukkakaalia ja muille muutakin. Ehkä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2016, 17:15:29 ip kirjoittanut pæve »
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #942 : Elokuu 18, 2016, 22:24:52 ip »

Aamulla kaurapuuroo, iltapöivällä kaurapuuroa, nyt illalla paistettuja vihanneksia ja sieniä, vähän omatekemään ruislimppua, puolukkamaitoa, muutama omar. Vielä aion ottaa ison köntin juustoa, johon voita päälle.
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #943 : Elokuu 20, 2016, 15:06:32 ip »

Tänään en ole syönyt vielä mitään, kun ei mikään maistu.
Sen sijaan, kun ilmaisia lounaita ei ole, niin mäkkäriltä otin ohiajaessa täysin ilmaisen cokiksen 8)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

pæve

• Vanha tekijä
« Vastaus #944 : Elokuu 20, 2016, 16:00:51 ip »

Tänään en ole syönyt vielä mitään, kun ei mikään maistu.
Sen sijaan, kun ilmaisia lounaita ei ole, niin mäkkäriltä otin ohiajaessa täysin ilmaisen cokiksen 8)
Kuulostaa miulta. Söin puoliväkisin pari desiä maustamatonta juggee äsken.

Päivitetään. Tulin syöneeksi sitten sitä juggee tänään yhteensä puolisen litraa. Siihen pellavarouhetta pari rkl. Kaksi porkkanaa. Uunilenkin. Uunissa kasvisgratiinia.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 20, 2016, 18:51:20 ip kirjoittanut pæve »
Kirjattu

Linkkejä