Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6929 jäsentä  •  417344 viestiä  •  19953 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi EiSi, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Tänään söin....  (Luettu 208109 kertaa)

kivitatti

• Lentävä kynä
Vs: Tänään söin....
« Vastaus #690 : Tammikuu 23, 2016, 10:31:13 ap »

Kanaviillokkia pitääkin kokeilla joku päivä!
Meilläkin syötiin aina kieltä. Ja sydäntä.

Tarvisin vinkkejä evääksi.
Uudessa työpaikassa pidetään 2h välein 10min tauko. (edellisessä pidettiin tauot yhteen, eli yks 20min tauko) Jos on 6h päivä, niin ei tule ruokkista, mutta syömättä ei pärjää.
Mitä syödä 10min tauolla? Mitään ei ehdi pilkkoa tai laitella, tuntuu että mikrossa lämmittäminenkin vie puoli taukoa, niin sit ei jää aikaa syödä.
Ihmiset jotka siellä on töissä, syö kahvitauolla pääasiassa pullaa.
Ainoa mitä oon keksinyt on että teen voileivät valmiiksi kotona ja otan eväsrasiassa mukaan. Reilusti leikkelettä ja kananmunaa päälle, niin on kivasti protskuakin.
Mutta entä jos ei joka päivä halua syödä vaan voileipiä?

Yritin etsiä sitä eväsketjua, missä joku tarvi siirtolapuutarhalle eväitä. Siellä oli hyviä vinkkejä, mutta en löytänyt sitä enää.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

peeve

• Lentävä kynä
  • DM1 ja muuta mukavaa. 640G 2/16 ->
« Vastaus #691 : Tammikuu 23, 2016, 12:33:28 ip »

Kanaviillokkia pitääkin kokeilla joku päivä!
Meilläkin syötiin aina kieltä. Ja sydäntä.

Uudessa työpaikassa pidetään 2h välein 10min tauko. (edellisessä pidettiin tauot yhteen, eli yks 20min tauko) Jos on 6h päivä, niin ei tule ruokkista, mutta syömättä ei pärjää.
Mitä syödä 10min tauolla? Mitään ei ehdi pilkkoa tai laitella, tuntuu että mikrossa lämmittäminenkin vie puoli taukoa, niin sit ei jää aikaa syödä.
Ihmiset jotka siellä on töissä, syö kahvitauolla pääasiassa pullaa.
Ainoa mitä oon keksinyt on että teen voileivät valmiiksi kotona ja otan eväsrasiassa mukaan. Reilusti leikkelettä ja kananmunaa päälle, niin on kivasti protskuakin.
Mutta entä jos ei joka päivä halua syödä vaan voileipiä?

Yritin etsiä sitä eväsketjua, missä joku tarvi siirtolapuutarhalle eväitä. Siellä oli hyviä vinkkejä, mutta en löytänyt sitä enää.
Sellaisia välipalapatukoita on, jotka on puristettu kuivatusta hedelmästä pääasiassa. Katsoppa gluteenittoman hyllystä. Hitsi kun en muista nimeä. Kolmea makua, musta se taatelinen on parasta. Se taas, jossa kanelia, on pahaa :( vaikka tykkään kanelista. Niillä mä vedän noita 16 h hoitsukeikkoja.
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #692 : Tammikuu 23, 2016, 12:40:36 ip »

Mulla hautui kaali ensin kattilassa parituntia toooosi pieneksi silputtuna, nyt uunissa, kohta on bon apetit, eli liha-kaalilaatikkoa tod vähällä riisillä, neljään litraan 1,5 dl.

Puolukkaa pyörittelen kohta sokeriin. Nättiä :)

Muoks. Pitääkin kokeilla tuota porolla joku kerta, tuo makua kuten lammaskin.
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #693 : Tammikuu 23, 2016, 19:47:28 ip »

En muista eväsketjua, enkä ole ihan varma onko seuraava ehdotus sinulle ok, mutta siis ruokaisat salaatit kotoakannettuna varmaan auttaa asiassa - salaattiin pastaa/nuudelia sekaan, kanaa, kananmunaa, avokadoa. Pastasalaatin ja kanan esim. jos pakkaa eri pakettiin, lämmittää nopsaan & sekoittaa vasta sitten salaatin kanssa, niin ei tartte ihan kylmää kampetta vetäistä..?
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

kairankiertäjä

• Vieras
« Vastaus #694 : Tammikuu 23, 2016, 20:17:59 ip »

Mikäli pitää keitoista, niin laajasuiseen termariin. Ja voi sinne termariin pakata kiinteääkin ruokaa, nakeista lähtien. Iän ikuisten nuotiomakkaroiden sijasta useimmiten jo vuosien ajan olen itse useimmiten ottanut termariin kuuman keiton ja pari voileipää pilkki- ym. retkille.
Kirjattu

kairankiertäjä

• Vieras
« Vastaus #695 : Tammikuu 23, 2016, 20:34:40 ip »

Aikomukseni on hankkia tällainen.

"Termosastioihin erikoistunut Isosteel esittelee uuden Food Container ‑termoskokonaisuuden, jolla eväät saa kätevästi kuljetettua ilman eri ruokien sekoittumista. Food Container koostuu kolmesta mikronkestävästä astiasta, jotka laitetaan 1,5-litraisen termosastian sisään. Food Container pitää isonkin lounaan lämpimänä useita tunteja.

Food Container tekee pakatun lounaan syömisestä nautinnollisempaa kuin tavallisen termarin tai muoviastian kanssa. Esimerkiksi pastan, jauhelihan ja tomaattikastikkeen saa jokaisen omaan astiaansa niin, ettei ruuasta muodostu tuntien kuluessa yhtä kosteaa möykkyä. Lounashetkellä eri ruokalajit voi laittaa lautaselle siististi erikseen ja nauttia säilyneistä aromeista. Myös esimerkiksi lasten kylmät naposteltavat säilyvät omissa astioissaan viileinä ja raikkaina naposteluhetkeä varten.

Food Container on oiva valinta vaeltamaan, metsästämään tai pidemmälle retkelle mentäessä. Se pitää ruuan tuntikausia lämpimänä ja tarjoaa laadukkaan ruokailuhetken luonnon helmassa. Food Container on erittäin hyödyllinen myös työmaalla tai liikkuvassa työssä työskentelevälle, jolla ei ole mahdollisuutta lämmittää lounastaan. Tavallinen toimistotyöläinenkin hyötyy Food Containerin siisteydestä ja kätevästä tavasta kuljettaa monta astiaa samassa termarissa.

Käyttöä helpottavana erityisominaisuutena Food Containerissa ovat paineventtiilit. Paineventtiilit tekevät astioiden avaamisesta helppoa, vaikka astiaan olisi syntynyt alipainetta. Muoviastiat ovat lisäksi mikronkestäviä, joten jos lähtiessä ei ehdi lämmittää ruokaa, sen voi esimerkiksi työpaikalla lämmittää mikrossa.

Food Container ‑kokonaisuuteen kuuluu yksi 300 ml ja kaksi 200 ml ruoka-astiaa ja ruostumattomasta 18/8-teräksestä valmistettu 1,5 litran termoskanisteri. Kanistereita saa myös tyylikkäällä titaanipinnoituksella.

Toimitetaan pahvisessa Isosteel-retail/lahjapakkauksessa, jonka ulkomitat 14,5 cm x 14,5 cm x 22,5 cm

Materiaali- ja valmistusvirhetakuu on 5 vuotta. "
Kirjattu

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #696 : Tammikuu 23, 2016, 20:46:04 ip »

Mikäli pitää keitoista, niin laajasuiseen termariin. Ja voi sinne termariin pakata kiinteääkin ruokaa, nakeista lähtien. Iän ikuisten nuotiomakkaroiden sijasta useimmiten jo vuosien ajan olen itse useimmiten ottanut termariin kuuman keiton ja pari voileipää pilkki- ym. retkille.
Loistovinkki! Ja kiva kun tulit takaisin :)

Mulla oli muuten lapsena joku kaksikerrostermari pitkille matkoille.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2016, 20:48:10 ip kirjoittanut peeve »
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

HeikkiJ

• Vanha tekijä
« Vastaus #697 : Tammikuu 24, 2016, 15:35:49 ip »

Minä syön kahvtunneilla hedelmiä, skyrriä ja rahkaa kera vauvasoseen. On mulla joskus leipääkin ja sokerijugurttia.
Kirjattu

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #698 : Tammikuu 24, 2016, 19:00:43 ip »

Jahans. Päivän summausta.

Aamulla kaksi mukia maitokahvia ja mansikkapulla.

Iltapäivällä kolme mukia maitokahvia. Yhdessä niistä 3 tl sokeria olotilan vuoksi.

Noin dl sokerijuggee ja maustekurkku.

Pizzaa neljännespellillinen.

Mandariineja viis.
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #699 : Tammikuu 24, 2016, 20:04:47 ip »

Hyvä, Kairankiertäjä, kun palasit!

- aamulla paistettu luomumuna, tomaattia ja sipulia, savunieriää
- lounaalla tonnikalapihvi ja uunijuureksia

sitten ei muuta ole tarvittukaan, ainakaan vielä. Tonnikala oli sellainen proteiinipläjäys, ettei ole ollut nälkä sen koommin. En kyllä pitänyt sitä, ensi pyhänä syömme siikaa tai jotain tutumaa fisua.
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #700 : Tammikuu 24, 2016, 21:01:34 ip »

Ruokaisa salaatti kuulostaa hyvältä. :)
Termarivärkkäilyyn en jaksa alkaa.
Mietin että leipäjuusto ja lämminkuppi-keitto vois olla kans aika kiva. :)
Rahkaa oon vältellyt, kun se on niin hapanta, mutta ehkä se on ihan fine aina välillä.
Ja smoothie vois olla kans hyvä. Tekis ison, niin siitä söis kaks taukoa.
Eiköhän näillä pääse alkuun.

Äsken söin pastaa ja kanaa, ja kesäkurpitsa-tomaatti-herkkusieni-feta sörsselsöniä. Nam nam!
Toukkis mulle joskus vuosia sitten sen vinkkasi, ja siitä asti se on ollut mun lemppari kasvislisuke. :)  ❤
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #701 : Tammikuu 24, 2016, 21:34:49 ip »

Äsken söin pastaa ja kanaa, ja kesäkurpitsa-tomaatti-herkkusieni-feta sörsselsöniä. Nam nam!
Toukkis mulle joskus vuosia sitten sen vinkkasi, ja siitä asti se on ollut mun lemppari kasvislisuke. :)  ❤

Kiva kuulla Tatti! ♡

Mä suosin myös lämminkuppeja, tykkään niistä.

Tänään söin broileripastaa ja broileria ja riisiä, paljon salaattia. Appelsiineja myös. Ne on nyt hyviä.

Ens viikolla teen sitä kanaviillokkia. Se on kyllä ihan parasta!  ;)

Ai niin Tatti, miten olisi leivän päällä kasviksilla ja vaikka kinkulla täytetty
munakasrulla?
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #702 : Tammikuu 25, 2016, 10:59:58 ap »

Ai niin Tatti, miten olisi leivän päällä kasviksilla ja vaikka kinkulla täytetty
munakasrulla?
Kuulostaa herkulliselta, mutta toimiiko se kylmänä?
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #703 : Tammikuu 25, 2016, 12:49:37 ip »

Mun mielestä joo. Miettii vaan sen täytteen niin ettei rasva tartu kitalakeen. Kylmä munakaskin on hyvää ruisleivän tai näkkärin päällä.  ;)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Kelmi

• Intoilija
« Vastaus #704 : Tammikuu 25, 2016, 14:05:59 ip »

Ostettiin ja syötiin nieriää. Oli kallista ja pahaa. Maistui härskille kalalle. mitä se taisi ollakin. Koira söi ilomielin.
Ja sitten kalaa pitäisi syödä monta kertaa viikossa.
Kirjattu

Linkkejä