Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6908 jäsentä  •  417081 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Anili, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Tänään söin....  (Luettu 203907 kertaa)

d1-nainen

• Lentävä kynä
Vs: Tänään söin....
« Vastaus #645 : Joulukuu 28, 2015, 21:12:13 ip »

Oon taas syönyt 2 kk joka päivä samaa: kaurapuuro, keitettyjä sekavihanneksia (tai lanttuja ja porkkanoita), pari metukkaleipää, vähän piparia/torttua/lakua ja iiiso köntto juustoa voita päällä illalla. Puolen kilon voipaketti kestää 5 pv, maitopurkki päivän, juustokilo muutaman päivän. Kroppa kiittää :)
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

peeve

• Lentävä kynä
  • DM1 ja muuta mukavaa. 640G 2/16 ->
« Vastaus #646 : Joulukuu 28, 2015, 21:19:49 ip »

Mä söin sitä riisipuuroa, ja sit nyt iltapäivällä kalkkunaa ja sienisalaattia. Samaa aattelin vielä iltapalaksi. Ehkä joulun tauolla olleet herkkukurkut. Tai sit lopun rosollin.
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #647 : Joulukuu 29, 2015, 19:10:03 ip »

Mulla on nyt se ohrapuuro hautumassa.  :)

Kumma kun ei oikein tee mieli syödä mitään muuta kuin jotain pientä ja raikasta!  ;D En edes yhtään ähkyä vetänyt jouluna ja oon ollut ulkonakin joka päivä.

Tän päivän sapuskat kuittasin kaurapuurolla ja kalaleivällä, silakoita ruisleivän päällä. No, ihan täysipainoinen ateriahan tuosta syntyy.  :)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

mummukka

• Vanha tekijä
« Vastaus #648 : Joulukuu 29, 2015, 20:08:18 ip »

Mulla on nyt se ohrapuuro hautumassa.  :)

Kumma kun ei oikein tee mieli syödä mitään muuta kuin jotain pientä ja raikasta!  ;D En edes yhtään ähkyä vetänyt jouluna ja oon ollut ulkonakin joka päivä.

Tän päivän sapuskat kuittasin kaurapuurolla ja kalaleivällä, silakoita ruisleivän päällä. No, ihan täysipainoinen ateriahan tuosta syntyy.  :)

Minun mieleistä ruokaa sulla  ;D
Kylläpä nyt tiedän mitä seuraavaksi kaupasta SILAKOITA TAI MUIKKUJA  ;)
Ruisleipää ohra-kauraryyniä aina kotona  ;D
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #649 : Joulukuu 31, 2015, 11:35:46 ap »

Minun mieleistä ruokaa sulla  ;D
Kylläpä nyt tiedän mitä seuraavaksi kaupasta SILAKOITA TAI MUIKKUJA  ;)
Ruisleipää ohra-kauraryyniä aina kotona  ;D

Kiva kuulla.  :) Mä oon tämmönen Suomiruoka-fani. Tykkään perinteisestä ja vanhoilla, hyvillä ohjeilla tehdystä ruuasta. Toisinaan sitten iskee myös kokeilunhalu keittiössä ja silloin on tiedossa vauhtia ja vaarallisia tilanteita!  ;D

Nyt vaan tekee mieli syödä tämmöistä helppoa ja hyvää. Rahapussikin kiittelee.  ;)
Kirjattu

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #650 : Tammikuu 02, 2016, 12:47:27 ip »

Hirveesti hirvenlihasoppaa artisokalla ja runsain vihanneksin.
Suorastaan lääkettä sokeritautiin, ainakin glukoosi-tasot tuli alas useaksi päiväksi.
Joku taiga on hirvenlihassa! Possu tuntuu nostavan sokeria, mutta hirvi ja naudanliha dibbiksen elimistölle tuntuu toimivan.
Kirjattu

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #651 : Tammikuu 02, 2016, 13:28:04 ip »

Hirveesti hirvenlihasoppaa artisokalla ja runsain vihanneksin.
Suorastaan lääkettä sokeritautiin, ainakin glukoosi-tasot tuli alas useaksi päiväksi.
Joku taiga on hirvenlihassa! Possu tuntuu nostavan sokeria, mutta hirvi ja naudanliha dibbiksen elimistölle tuntuu toimivan.
Possu ei sovi ainakaan reumalle. Nivelet kangistuu, turpoaa, tukehtuu ja särkee ihan mielettömästi, ja se on autoimmuunisairaus, kuten diabeteskin.
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #652 : Tammikuu 03, 2016, 14:35:34 ip »

Antaapa possun pitää kannikkansa tovin ja kokeilen helpottaako mystiset nivelkivut. Se olis lahjuksen paikka jos auttaisi  8)
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #653 : Tammikuu 03, 2016, 15:29:42 ip »

Antaapa possun pitää kannikkansa tovin ja kokeilen helpottaako mystiset nivelkivut. Se olis lahjuksen paikka jos auttaisi  8)

Mulla on tästä asiasta paljonkin kokemusta. Nivelreuma oireilee selkeästi jos syön sianlihaa.

Nyt olenkin ollut lokakuusta lihattomalla eli jättänyt ruokavaliosta pois punaisen lihan. Jouluna söin muutaman kinkkuviipaleen ja poks, ranteet ja rystyset turposivat palloiksi. Kipu oli lähes sietämätöntä. :(

Nyt kun olen palannut kasvis- ja kalapainotteiseen ruokaan niin olokin on parempi.
Kirjattu

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #654 : Tammikuu 03, 2016, 16:24:55 ip »

Mulla on tästä asiasta paljonkin kokemusta. Nivelreuma oireilee selkeästi jos syön sianlihaa.

Nyt olenkin ollut lokakuusta lihattomalla eli jättänyt ruokavaliosta pois punaisen lihan. Jouluna söin muutaman kinkkuviipaleen ja poks, ranteet ja rystyset turposivat palloiksi. Kipu oli lähes sietämätöntä. :(

Nyt kun olen palannut kasvis- ja kalapainotteiseen ruokaan niin olokin on parempi.
Mä taas syön muuta lihaa, paitti minkää ikästä tai sukupuolista sikaa.

Mistä aasin sillalla seuraavaan: Onneksi minua ei kriminaalina vielä pidätetty; tein huomiseksi sienisalaattia :)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2016, 17:01:00 ip kirjoittanut peeve »
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #655 : Tammikuu 03, 2016, 19:45:34 ip »

Olen hurahtanut hapankaaliin. Jokaisella aterialla ruokalusikallinen sitä auttaa lupausten mukaan ruuansulatusta ja on muutoinkin elimistölle eduksi.Etenkin punaisen lihan yhteydessä sitä tulisi aina käyttää.

Mitään vaikutuksia en ole huomannut (minussa nyt ei mikään yleensäkään vaikuta niin että huomaisin saman tien), mutta ei se pahitteeksikaan voi olla. Ensin pidin makua outona, nyt olen jo kovasti siihen mieltynyt. Lihan syöntiä voisin ehdottomasti vähentää, kun alkaa olla nivelongelmia ja pelkään ylimääräistä lisäaine- ja antibioottikuormaa. Mutta koska olen lihansyöjä, toivon että hapankaalilisä armahtaa minut edes joltakin.

Mutta siis: tänään söin hapankaalia. Monta kertaa. Ja maukasta kalasoppaa, jossa oli paljon lohta, kukkakaalia, kesäkurpitsaa, porkkanaa, sipulia, viherpippuri-koskenlaskijaa ja rouhittua valkopippuria. Keittoruoat ovat pakkasella hyviä. Ja aina muulloinkin  ;)
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #656 : Tammikuu 03, 2016, 21:04:19 ip »

Minä pidän kovin eläimistä, koirista ja luonnoneläimistä.
Jotkut jopa maistuvat hyvälle.
Sika jää nyt tosiaan tauolle, jestas kun täällä oppii aina kaikenlaista uutta, ihan sattumalta, ilman että osaa edes kysyä!
Hyvä te  :-*
Kirjattu

varattumuusikkonainen85

• Jäsen
  • minun oma profiili
« Vastaus #657 : Tammikuu 08, 2016, 17:28:32 ip »

Tänään söin aamupalalla 2 leipää, ja puuroa ja join 1 kuppi kahvia, vettä ja 1 lasillinen omenatuoremehua,Lounaaksi nautin kanaa,salaattia päiväkahvilla otin pullan sijasta päärynän päivällisellä nautin kasviskiusausta jne...... :) ;D
Kirjattu
Emmi Huttunen

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #658 : Tammikuu 08, 2016, 22:08:34 ip »

Oon ihan friikahtanut piparjuuritahnaan, jota syön vihannesten kyytipoikana. Hyvin riittoisaa ja tastusti avas rukkoisen nenän, jos sellainen on. Nam.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #659 : Tammikuu 10, 2016, 14:28:12 ip »

Klo 12 lammasrisottoa vihanneksilla, mehulasi mitälie-tiivistemehua

Klo koht puoleen pannaria ja kaffee pyhäpäivän ratoksi
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

Linkkejä