Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6906 jäsentä  •  417074 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Myymeli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Tänään söin....  (Luettu 203833 kertaa)

d1-nainen

• Lentävä kynä
Vs: Tänään söin....
« Vastaus #630 : Lokakuu 20, 2015, 20:12:00 ip »

Maratontankkaus jatkuu, maksalaatikkoa, pottumuusia, marjapiirakkaa. Hiilarimäärät virallisten suositusten mukaisia, eli tuplasti enemmän ku normaalisti.

Heh, mä jos yritän jotain ruokaa tehdä ees kahdeksi päiväksi, niin kyllä se päivässä yleensä menee...pitäsi varmaan tehdä niin pahaa, että kestää useamman päivän...
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

peeve

• Lentävä kynä
  • DM1 ja muuta mukavaa. 640G 2/16 ->
« Vastaus #631 : Lokakuu 20, 2015, 20:14:02 ip »

Maratontankkaus jatkuu, maksalaatikkoa, pottumuusia, marjapiirakkaa. Hiilarimäärät virallisten suositusten mukaisia, eli tuplasti enemmän ku normaalisti.

Heh, mä jos yritän jotain ruokaa tehdä ees kahdeksi päiväksi, niin kyllä se päivässä yleensä menee...pitäsi varmaan tehdä niin pahaa, että kestää useamman päivän...
Sullon liian pienet kattilat ;)
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #632 : Lokakuu 20, 2015, 20:25:16 ip »

Näin on, jos jollain 7 litran kattilalla tekee soppaa, niin sehän menee saman tien.
Kirjattu

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #633 : Lokakuu 20, 2015, 20:43:13 ip »

Näin on, jos jollain 7 litran kattilalla tekee soppaa, niin sehän menee saman tien.
No justha mää ostin sen kolmannen kympin :)
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #634 : Lokakuu 20, 2015, 21:14:28 ip »

nyt ku pääsen tavarasta eroon, niin en aio enää hankkia kaappeja täyteen rojua. Yks kattila laatuaan saa riittää.
Kirjattu

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #635 : Lokakuu 20, 2015, 21:16:00 ip »

nyt ku pääsen tavarasta eroon, niin en aio enää hankkia kaappeja täyteen rojua. Yks kattila laatuaan saa riittää.
Mutku mää aattelin elättää itteni tekemäl teil muille ruakaa. Niinkö tota hirvee :)
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #636 : Lokakuu 28, 2015, 20:50:48 ip »

Lihapullia broilerin jauhelihasta. Fetajuustoa ja suolakurkkua "taikinaan". Tuli aika hyviä, vaikka ihan lonkalta heitinkin.
Käytin 800g lihaa, niin on valmiina nopeita välipaloja ja työlounaita.
Lisäksi maissia, vihreitä papuja, parsakaalia (ah ihanaa tuoretta) ja lasi maitoa.
30g hh, 30g p, 15g r
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #637 : Lokakuu 29, 2015, 18:40:37 ip »

Laiskan kukin riistaruoat osa miljoona-ja-risat 🚀

Käristä riistakäristys kattilassa & voissa, lisää suolaa ja mustapippuria, vettä vajaa puoli litraa. Kaada päälle pikariisiä sellainen nelisen desiä ja lihaliemikuutio (mulla Saarioisen jauhe suurtalouksiin). Hauduta 10 min ja lisää liiterin vihreä pyöreä yrttijuustopurkillinen. Pilko kulhoon saksilla jäävuorisalaatti ihan pieneksi. Laita lautasille paaaaljon jäävuorisalaattisilppua ja päälle kauhallinen kattilasta äskeistä mössöä. Bon apetit 🍴
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

Sarvi

• Aloittelija
« Vastaus #638 : Marraskuu 17, 2015, 09:09:53 ap »

Mitäs sitä tuli eilen vedeltyä.. Aika peruspäivä meikäläisellä.

Aamulla: perus-setti eli kauralesepuuroa, tattarileseitä,kanelia,kardemummaa+ stevialla makeutettua mantelimaitoa(ostan sitä sokeritonta ja lisään itse esim. toffeella maustettuja steviatippoja) ja puuroon 1/2dl soija/herneisolaattia.

punttitreenit: palkkarina 1dl soija+riisi prodea, pari omppua & kourallinen kuivattuja härkäpapuja

lounas: shiratakinuudeleita,höyrytettyjä kasviksia, höyrytettyä lehtikaali-herne-porkkana-kikherne sekoitusta, tomaatti-herne/soijarouhekastiketta, n.1dl keitettyjä soijapaloja, n.60g tofua, pari rkl. mustapapuja, pari rkl. kasvishernekeittoa(joo, tykkään käyttää tätä hummus-tyyliin ruoan sivussa :) ) ja siihen sitten viel puol lautasellista tuoretta vihersalaattia, hapankaalia, suolakurkkua, kurkkua, tomaattia ja viel jälkkäriks omppu.

välipalaksi meni sitten iltapäivällä omena(taas..) ja pala silkentofu/kurpitsapiirasta kikhernejauhoista ja herneprodesta leipastulla pohjaratkaisulla(tosi hyvää). Sitten viel pien siivu gluteenitonta urid dal linsseistä+herneprodesta leipastua protskuleipää ja sipaisu silkentofu-mustapapumöshöä/hapankaalia/salaattia/kurkkua

päivällinen aika perus: vihanneslautanen jossa pilkottua porkkanaa, kurkkua,tomaattia,kesäkurpitsaa,paprikaa,suolakurkkuja, herkkusieniä(purkista, tää on mun salainen pahe...!), tofua, lupiinitempehiä, pari siivua itsetehtyä seitania ja tomaatti-oluthiivahiutale-soijajogurtti dippi. Kaalia,salaattia ja kulhollinen soijajogu/silkentofu möshöä tuoreilla mansikoilla/pensasmustikoilla ja karhunvatukoilla. Pari siivua linssileipää rehuilla ja tofulla.

iltapalaksi viel kauralesepuuroa+ 1/2 dl herne/riisiproteiini isolaattia ja stevia-mantelimaitoa. Pien kourallinen kuivattuja härkäpapuja.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 17, 2015, 09:12:20 ap kirjoittanut Sarvi »
Kirjattu

marvinen

• Aktiivinen
  • D2 vuodesta 02
« Vastaus #639 : Marraskuu 17, 2015, 10:20:29 ap »

Aamulla kaapista löytyi purkki rahkaa -tjoo, tuo on nopeaa ja helppo.

Oli maustettua, aikas makeaa, jotain mustikkajuttua. Itseasiassa ihan hirveen makeaa mun
suuhun, rahka pitää olla rahkaa, omilla marjoilla maustettuna, ei pakkosyödäsokeriamössöä.

Piti juntata Apidraa lisäpotku, että pysytään alle kympissä  :'(
Kirjattu
Know why the nightingale sings
Is the answer to everything

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #640 : Joulukuu 27, 2015, 15:14:16 ip »

Aivan ehanaaaa riisipuuroa kattilallinen mennyt jouluna.
Että voikin kerran vuoteen maistua!
Parempaa kuin se.
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #641 : Joulukuu 27, 2015, 20:02:14 ip »

Parempaa kuin se.

:) :) :)

Onhan riisipuuro hyvää varsinkin sekametelisopan kanssa.  ;) Mä täällä jo haaveilen pitkään haudutetusta ohrapuurosta kun riisipuuro otti ja loppui kesken.  ;)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #642 : Joulukuu 27, 2015, 20:52:48 ip »

Parempaa kuin se.

:) :) :)

Onhan riisipuuro hyvää varsinkin sekametelisopan kanssa.  ;) Mä täällä jo haaveilen pitkään haudutetusta ohrapuurosta kun riisipuuro otti ja loppui kesken.  ;)
Sitä mä teenkin :) Meinaan riisipuuroa. Ohraa en enää saa :(
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #643 : Joulukuu 27, 2015, 21:06:34 ip »

Me lähdettiin tänään ravintolaan syömään. Alkoi jo kinkku tulla korvista ulos. Samoin sienisalaatti ja rosolli. Muita jouluruokia ei ollutkaan, mutta jämiä ei jaksettu syödä enää.

Olipas raflassa hyvää halloumibroileria, salaattia, perunagratiinia, mangopaloja ja parsaa!  :P

Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #644 : Joulukuu 28, 2015, 18:35:45 ip »

Tänään söin
10: 2 munaa, 2 paahtoleipää, guavamehua, m.ton.jogurttia, mysliä ja tuoretta ananasta.
14: chiken Red curry -keittoa/kastiketta ja riisiä, pari palaa pitsaa.
17: limun
21: 2 kuppia oolong-teetä, 2 passionhedelmää, 3 werthers original kermakaramellia.

Söin aika vähän. Huomenna pitää syödä yks ruoka enemmän. Nyt on semmonen tunne että voisin ehkä syödä (jotku kai kutsuu sitä näläksi, mutta ei tää siltä tunnu), mutta en jaksa lähtä hakemaan torilta enää tähän aikaan, kun sitten siinä virkistyy ja menee yli tunti ennen ku pääsee nukkumaan.
Syön taas aamulla sitten tuhdisti.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Linkkejä