Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6929 jäsentä  •  417344 viestiä  •  19953 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi EiSi, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Tänään söin....  (Luettu 208099 kertaa)

Odd

• Jäsen
Vs: Tänään söin....
« Vastaus #255 : Elokuu 11, 2014, 09:44:19 ap »

Ja muistetaanhan, että tässä ketjussa ei ole tarkoitus arvostella ja morkata kenenkään syömisiä. Alunperin aloitin tämän saadakseni uusia ideoita mitä syödä.
Tosi hyvä tarkoitus, toivottavasti pysyisi sellaisena.
Kirjattu
D2, BMI= 23,3 januvia

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #256 : Elokuu 11, 2014, 11:36:19 ap »

En minäkään noudata lautasmallia, sillä lautaseni täyttyy lähes pelkästään kasviksista!

Kun ollaan oltu pitkään mökillä, on syöty paljon grillattua ruokaa, kasvisten lisäksi myös jonkin verran lihaa, kun mies on innokas grillaaja. Mulla tulee kaikki grillattu jo korvista ulos. Miehellä on edessä pari työmatkaa, joten siirrytään tyttären kanssa kasvivoittoiseen ruokaan: kasviskeittoja ja -nyyttejä, wokkeja ym. + pakasteesta kuhafileitä ja katkarapuvartaita. Eilinen päivä meni jo kasviksilla: kurpitsakeittoa lounaaksi ja illalliseksi salaattia ja feta-parsakaali-piirakkaa. Jälkiruoaksi tuoreita marjoja eri muodoissa. Sadonkorjuuaika sopii mulle!  :P
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #257 : Elokuu 11, 2014, 13:12:29 ip »

Meillähän meni syömiset ihan yks yhteen äskoon kanssa!  ;) Tosin meillä oli illalla vielä erilaisia kylmiä kalajuttuja fetasalaatin kanssa. Ja hyvää leipää.

Mä rakastan myös sadonkorjuuaikaa vaikka muuten en oikein syksystä välitä. Ihanat, tuoreet ja kotimaiset herkut torilta kruunaa yksinkertaisimmankin ruuan.  :)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

sarajevo95

• Aktiivinen
« Vastaus #258 : Elokuu 12, 2014, 10:43:46 ap »

Onko kukaan syönyt/ syökö Minihiilari ruisleipää?
Ostin eilen, pitkästä aikaa kun mun alkoi tekeen mieli leipää. Mikä on mun tapauksessa todella ihme.
Söin aamulla klo 7, 2 palaa juustolla. Aamu vs oli sitä ennen 6,1. Sen jälkeen oli vaan 6.4.
Mietin että onko muilla kokemusta tuosta leivästä???
Kirjattu
"Minä elän ja voin hyvin"
VHH:n ansiosta lääkkeetön D2

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #259 : Elokuu 12, 2014, 10:58:01 ap »

Ostin eilen, pitkästä aikaa kun mun alkoi tekeen mieli leipää. Mikä on mun tapauksessa todella ihme.
Söin aamulla klo 7, 2 palaa juustolla. Aamu vs oli sitä ennen 6,1. Sen jälkeen oli vaan 6.4.

Ostan silloin tällöin ja sopii mun aamupalan jälkeisille sokereille tavallista leipää huomattavasti paremmin. Mutta suuntuntuma eli pehmeä rakenne ei oikein pidemmän päälle miellytä jälkiuunileivän tyyppisen leivän ystävää.  :P
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #260 : Elokuu 12, 2014, 19:18:43 ip »

Ostan silloin tällöin ja sopii mun aamupalan jälkeisille sokereille tavallista leipää huomattavasti paremmin. Mutta suuntuntuma eli pehmeä rakenne ei oikein pidemmän päälle miellytä jälkiuunileivän tyyppisen leivän ystävää.  :P

Meilläkään noista vähähiilarisista leivistä mikään ei ole muutamaa kertaa enempää maistunut. Liian pehmeitä. Paahdettunakaan ei mene.
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #261 : Elokuu 12, 2014, 22:58:06 ip »

Päivälliseksi broilerinkoipia ja täytettyä kesäkurpitsaa tomaatti-kevätsipuli-feta-täytteellä.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #262 : Elokuu 13, 2014, 10:40:27 ap »

Eilisen menu oli seuraavanlainen:

Aamupala:
- pieni sämpylä, aiolia, Oltermanni-juustosiivu + paaaaljon ohuita kurkkusiivuja. Teetä maidolla.

Lounas:
- sushia & kiinalaista & salaattia buffet-pöydästä (saattelin lapset ekana koulupäivänä & kävelin sen jälkeen x määrää asioita pitkin poikin & söin sitten lounaan ulkona jotta olisin valmiina terveyskeskuksen vieressä kun käytiin tyttären hampaiden oikomishoitoa edistämässä). Juomana hanavesi.

Välipalaa:
- banaani-puolukkasmoothieta/-pirtelöä (jossa lisäksi sitruunajugurttia, turkkilaista jugurttia & vaniljasokeria) - virkistävää kun puolukat on jäisiä, joten itse juomakin viileämmältä puolelta + teetä maidolla

Jossain välissä pari ruutua minttu-krokanttisuklaata ;)

Päivällinen:
- pekoni-parsaspagettia (lisänä varsisipuleita, valkosipulia & auringonkukansiemeniä paistettuna), juustoraastetta päälle & tomaatti-mozzarellasalaattia (tuoretta basilikaa mukana tietysti myös & oliiviöljyä) - lapset tykkäsi myös. Juomana vesi & lasi punaviiniä (olen lomalla pari päivää, joten juhlistin :) )

Iltapala:
- pari tummaa luumua & pyöreä + ohut Polar-näkkileipä (rieskan näköinen, mutta siis näkkileipä) & juustoa + kokonainen tomaatti. Kivennäisvettä juomaksi.

(jotenkin helpompi kirjata seuraavana päivänä vasta mitä edellinen oikeasti piti sisällään, joten pahoittelut otsikon turmelemista)
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #263 : Elokuu 13, 2014, 12:35:11 ip »

Kun eilen syötiin ruhtinaallisesti savustettua lohta, grillattuja katkarapuvartaita ja kesäkurpitsakiekkoja avokado-sitruuna-kermaviilimössön kanssa, tänään syötiin lounaaksi tähteitä eli lämmin perunasalaatti: salaattia ja yrttejä, paistinpannulla kuumennettuja uusia perunoita lohkoina, savulohta, kurkkua, tilliä ja avokadomössöä. Mausteena marinoitujen kesäkurpitsojen liemi. Kyytipoikana pala paahdettua ruisleipää ja kaivovettä.
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #264 : Elokuu 13, 2014, 13:48:39 ip »

Tuon "mössön" ohjeen voisi laittaa resepteihin. Miten paljon (noin) mitäkin ainetta. ;)
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #265 : Elokuu 13, 2014, 19:34:12 ip »

Tänään juhlittiin miehen kanssa hyviä ultrakuulumisia ja käytiin syömässä lounasbuffetissa. Katkarapugratinoituja kampelafileitä, possua sinappikastikkeessa, hunajaisia uunijuureksia ja kaalisalaattia. Tosi hyvää oli. :P
Kirjattu

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #266 : Elokuu 18, 2014, 20:10:41 ip »

Meillä syödään Minihiilaria, sekä ruis- että vaaleana siemenversiona.  Syömme tosi vähän leipää, mutta silloin kun syömme niin näitä ne on. Siksikin kai, kun muut vhh-leivät on ainakin meidän kaupasta kadonneet.

Itse tykkään, vaikka kovan leivän ystävä olenkin. On kuitenkin se mahdollisuus siihen leipään, jos nyt vallan kauheasti alkaa himottaa.  Olen laittanut molempia pienissä erissä pakastimeen, voi ottaa pari palaa tilanteen vaatiessa.  Ei nosta verensokeria (jos vs on alkutilanteessa hyvä) eikä tuo ruisversio ole edes kovin energiatiheä. Toivon tosiaan, ettei näitäkin vedetä huojuvilta markkinoilta.
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #267 : Elokuu 18, 2014, 21:51:06 ip »

7: rahka, marjoja, 2x riisikakku voileipätäytteillä
9: hyvää päivää -juoma
12: riisiä, jauhelihaa, salaattia
16: banaani
19: keitettyjä porkkanoita, jauhelihakastiketta, valtaisa salaatti, lasi punkkua.
21: 3 karamelliä
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #268 : Elokuu 18, 2014, 22:22:10 ip »

Tänään söin muuten hyvin, mutta kutsu päivällisille pilasi olon. Isäntäväki luuli tarjoavansa parasta, mitä voi. En syö juuri koskaan naudanlihaa ja iso pihvi oli  liikaa minulle. Punainen kokoliha aiheutti sellaisen ähkyn ja vatsanväänteitä, että en tiedä, miten selviän ensi yöstä.   :-\
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #269 : Elokuu 19, 2014, 10:47:01 ap »

Voi äskoo, joko helpotti? Tiiliskivi vatsassa on ikävää olla!  :(
Kirjattu