Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417383 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Tänään söin....  (Luettu 208585 kertaa)

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
Vs: Tänään söin....
« Vastaus #45 : Helmikuu 20, 2014, 18:21:21 ip »

Reseptipuolelta taitaa löytyä?

Ite söin eilen tekemääni kanakeittoa, jossa liemi oli "puolisosekeitto" eli keitin kasviksia pitkään ja soseutin ennen isommin pilkottujen kasvisten ja paistetun kanan lisäämistä. Nam!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #46 : Helmikuu 20, 2014, 19:56:35 ip »

Mikä ihme on nyhtöpossu? Ikinä kuullutkaan.

Se on hauska suomennos tutusta Pulled Pork -lihasta:
http://www.mimosalsa.fi/2012/10/herkullinen-pulled-pork-uunissa/

Tosihyvää, suosittelen! Sopii lisukkeista riippuen niin runsashiilariseen kuin vähähiilariseen ruokavalioon ja edullista.  :P
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #47 : Helmikuu 21, 2014, 22:26:23 ip »

Tänään siskonmakkarapataa tai -keittoa, nyt saostin hieman tomaattipyreellä ja punaisilla linsseillä. Punaista currytahnaa. Nam.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #48 : Helmikuu 21, 2014, 22:27:53 ip »

...su vois tuota possua kokeilla, lapaa pakkasessa.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #49 : Helmikuu 21, 2014, 23:35:42 ip »

Aika huono ruokapäivä oli (taas).
07: vaalea leipä köyhillä päällisillä
11: rahka, kolme koulun ällölihapullaa, läjä kurkkua
14: muodon vuoksi kaksi lusikallista koulukaverin synttärikakkua
18: tomaatti-kesäkurpitsa-herkkusieni-feta-muhennosta ja broileripihvi. (Ihan parasta!) Sämpylä runsaalla leikkeleellä.

Liian vähän proteiinia ja liian vähän kaloreita.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #50 : Helmikuu 22, 2014, 00:42:19 ap »

Liian vähän ruokaa...? Sait kuitenkin syötyä! Ja monta kertaa!
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #51 : Helmikuu 22, 2014, 09:02:50 ap »

No joo, söin sentään, mutta n.700kcal ei ole tarpeeksi.
Aamupala, lounas ja välipala oli niin säälittäviä, että päivällisaikaan heitti jo päässä kun oli niin heikko olo. Päivällisellä kyllä söin hyvin. Siitä hatunnosto itselleni. 8)
Kirjattu

Pete²

• Lentävä kynä
« Vastaus #52 : Helmikuu 22, 2014, 10:58:29 ap »

en mitään (paitsi kupin kahvia maidolla), koska ensi mittaus aamulla näytti 22   tarkistusmitaus 16 ja puolen tunnin kuluttua vielä 15, pistin 30 yks novoa ja odotan kuinka käy
Kirjattu
D2 tod 98,
ennen paljon pillereitä nyt vain pikaa ja pitkää
YHH max 100 g/vrk miel alle 50 g/vrk

Suklaanappi

• Matkailija
« Vastaus #53 : Helmikuu 22, 2014, 11:01:40 ap »

Söin aamiaiseksi leipäjuustoa itse tehdyn omenasoseen kera. Oli elämäni ensimmäinen leipäjuustokokemus, eikä kovin hyvä...  :(

Omenasose oli maukasta, mutta lämmitetty leipäjuusto oli aika ällöä löllöä, joka maistui lähinnä maidolle (josta en pidä - en tajunnut, että leipäjuustossa on sitä niin paljon). Pieni pala meni, loput pikkupalasina pakastimeen (kun en tykkää heittää ruokaa roskiin). Jos sitten sieltä saisin ne syötyä harvakseltaan välipaloina.

Lauantaiaamun pelasti kuuma musta kahvi  ;)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 22, 2014, 11:07:22 ap kirjoittanut Suklaanappi »
Kirjattu
D2

akansieni

• Matkailija
« Vastaus #54 : Helmikuu 22, 2014, 11:15:54 ap »

Söin aamiaiseksi leipäjuustoa itse tehdyn omenasoseen kera. Oli elämäni ensimmäinen leipäjuustokokemus, eikä kovin hyvä...  :(

Omenasose oli maukasta, mutta lämmitetty leipäjuusto oli aika ällöä löllöä

Olen maistanut joskus leipäjuustoa lämmitettynä, ei ole tarvetta uusintaan  :)  Tykkään siitä jääkaappikylmänä ja pienenä palana, sitä on mukava natustaa välipalana mutta todellakin kylmänä!
Kirjattu
Tyyppi 2 11/2013->
Diformin retard 1 g, tällä hetkellä 1 + 2, lisäksi Januvia 100 mg aamulla (25.2.->)

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #55 : Helmikuu 22, 2014, 12:07:23 ip »

Jos ei ole tottunut sulavaan leipäjuustoon, se saattaakin tuntua oudolta.

Syön leipäjuustoa kylmänä sellaisenaan tai pikkupaloina salaatissa, jossa mielellään myös jotain hedelmää. Mutta ehdottomasti parhaalta minun suussani maistuu pohjoissuomalaisittain: kuumennettuna nopeasti kuumassa uunissa kerman kanssa ja lakkoja/lakkahilloa päällä!  :P
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #56 : Helmikuu 22, 2014, 12:19:30 ip »

Minä kastan toisinaan leipäjuuston kahviin. :)
Kirjattu

korpikapu

• Jäsen
« Vastaus #57 : Helmikuu 22, 2014, 12:28:23 ip »

Meillä päin tämä herkku kulkee nimellä juustoleipä, ja etenkin vanhempi väki "sipertää" juustoa kahvin sekaan pieniksi palasiksi. Sieltä se sitten lusikoidaan suuhun. :)

Itse olen syönyt sitä sellaisenaan niin paljon kuin pöydässä oli, vaan en enää koska sitä ei tehdä laktoosittomaan maitoon, eikä minulle käy edes vähälaktoosinen kaupan juustoleipä. Koira saa aina oman juustoleivän puolikkaan nimipäivä- ja syntymäpäiväkakukseen.  ::)

Ajat ovat täälläkin muuttuneet siten, että kovinkaan moni ei enää itse juustoleipää paista. Vanhempi polvi kertoo miten ennen tuotiin taloon lapsen synnyttyä aina juustoleipä ja parhaimmillaan niitä saattoi tulla lahjaksi runsain mitoin. Siihen aikaan ei säilytys ollut nykyajan mukaista, joten syötävää ja ristiäisvieraille tarjottavaa riitti.  :D

Nykyisin juustoleipää on kahvipöydässä vieraille lähes joka "savussa" ja kyytipoikana itsepoimituista hilloista tehty keltainen herkku, eli lakkahillo. :)
Kirjattu
"Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: Kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen."
— Arvo Ylppö-

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #58 : Helmikuu 22, 2014, 12:31:37 ip »

Aamupalana miehen tekemää smoothieta, sokerisempaa kun heräsin matalilla, sekä ruisleipä. Kohta siskonmakkara-linssipataa lounaaksi.

Jep äskoo musta se on parasta kun hillat on jäisiä, voi vähän sohjata granitan tyyppiseksi. Jos makeutta kaipaa, kerma-voi-kinuski lisäksi on jees. Kermassa lämmitettynä löllöys/maitoisuus ei haittaa (mitä muuta missään juustossa ON kuin maitoa.. :o ) Kiva tekstuurien, makujen ja lämpötilojen liitto! Ja pohjoinen klassikko on tuo paloina kahvin seassa. Entisvanhasethan täällä ei edes laittaneet kahviin sokeria vaan suolaa!! Oli mettähommissa välipala joka korvasi hikoiltua suolaa yms.

Korpikapu, kuulostaa ihanalta. Mulle juustoleipä on leipä jonka päällä on juustoa ;) No yhtä hyvin leipäjuusto voisi olla leivän päälle tarkoitettu juusto... ::)
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #59 : Helmikuu 22, 2014, 12:43:09 ip »

Miten me saadaan joka kerta leipäjuustosta sivu tolkulla tekstiä. ;D
Narskuksihan se edellisen keskustelun päätteeksi ristittiin.
Mä syön sitä välipalana, jääkaappikylmänä. Paljon protskua. Ei ikinä lämpimänä.
Kirjattu

Linkkejä