Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6862 jäsentä  •  416379 viestiä  •  19889 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Liisa1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Vaan ne seuraavan päivän sokerit!  (Luettu 3426 kertaa)

RAR

• Lentävä kynä
Vaan ne seuraavan päivän sokerit!
« : Helmikuu 06, 2014, 13:20:26 ip »

Käyn nykyisin kerran viikossa tehokkaassa vesijumpassa, joka kestää reilun tunnin verran. Olen saanut sokerit pysymään jumpan aikana (klo.16-17) ja sen jälkeen oikein mukavalle tasolle. Pysyneet kivasti siinä seiskan molemmin puolin.

Vaan se seuraava päivä! Satunnaisia hypoja milloin mihinkin aikaan! Minulla on aina ollut niin, että liikkuminen vaikuttaa seuraavaan päivään sokereita alentavasti.

Pitäisikö minun nyt yrittää laittaa pumppu vain pienemmälle eli TBA:ta seuraavalle päivälle? Tai miten te toimisitte? Ja miten ateriabolukset sitten? 
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
Vs: Vaan ne seuraavan päivän sokerit!
« Vastaus #1 : Helmikuu 06, 2014, 21:21:05 ip »

Tuo TBa:n alennus olisi ainakin hyvä alku? Ja sitten aterioille kokeillen vähitellen?
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

majavi

• Jäsen
  • levemir ja novorapid, 11/2007, pumppu 30.7.13
« Vastaus #2 : Helmikuu 07, 2014, 12:22:46 ip »

Samoilla linjoilla daddan kans.
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Helmikuu 12, 2014, 16:27:50 ip »

Eilen oli se vesijumppa. Tänä aamuna herätessä laitoin TBA:n 80% ja hyvin on toiminut ainakin tähän mennessä, eikä hypoja ole ollut.  :D
Illalla dialyysikoneeseen mennessä laitan taas normaalille perusannostukselle.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #4 : Helmikuu 16, 2014, 20:44:48 ip »

Pidetään peukkuja että toimii jatkossakin! Ihan huippujuttu että olet nyt onnistuneesti käyttänyt TBA:ta!! Onnittelut.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Matti H

• Matkailija
« Vastaus #5 : Maaliskuu 21, 2014, 13:09:59 ip »

Pitäisikö minun nyt yrittää laittaa pumppu vain pienemmälle eli TBA:ta seuraavalle päivälle? Tai miten te toimisitte? Ja miten ateriabolukset sitten?

Itse pistän illalla pitkävaikutteista insuliinia neljänneksen vähemmän jos olen harrastanut paljon liikuntaa päivän aikana.

Liikunta vähentää itselläni myös pikainsuliinin tarvetta myöhemmin saman päivän aikana. Seuraavana päivänä en ole huomannut isoa muutosta.
Kirjattu

Linkkejä