Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417402 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Tänään liikuin...  (Luettu 196355 kertaa)

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
Vs: Tänään liikuin...
« Vastaus #345 : Kesäkuu 25, 2014, 23:05:04 ip »

Taas vain pyörällä töihin ja takaisin...ei siitä paljoa tule :(
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #346 : Kesäkuu 26, 2014, 00:19:05 ap »

Aamulenkki 30min
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #347 : Kesäkuu 26, 2014, 00:19:36 ap »

Taas vain pyörällä töihin ja takaisin...ei siitä paljoa tule :(
On se tyhjää parempi! :)
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #348 : Kesäkuu 26, 2014, 09:41:06 ap »

On joo, sauvakävellen vain sama matka olisi jo päivässä 30 min sykettä nostavaa.. Pyörän päällä suureksi osaksi vain istutaan alamäkeen, ja kun matka ei pitene niin sessio on lyhyt. Siksi se onkin niin houkutteleva, kun pääsee nopeesti kun on ylösnousuvaikeuksia näin kesätyöaamuisin..
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #349 : Kesäkuu 26, 2014, 10:00:53 ap »

Pyöräilyä pappapyörällä eilen n.35-40 km ja tänään jatkuu taas. Ihme, ettei paikat tän enempää jumissa, vaikka laiminlöin venyttelynkin.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 26, 2014, 10:45:22 ap kirjoittanut rasvis »
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #350 : Kesäkuu 26, 2014, 10:24:59 ap »

Pyörän päällä suureksi osaksi vain istutaan alamäkeen...

...paitsi paluumatkalla   ::)    Tai sitten olet kehittänyt ikiliikkujan...  ;D
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #351 : Kesäkuu 26, 2014, 18:30:20 ip »

:)

Paluureitti toinen kuin menoreitti, kun haen lapset tarhasta, ja vaikka kokonaisnousu on tietenkin yhtä korkea niin kiertää loivemmin ja osan matkasta toiseenkiin suuntaan voi olla aika laiskasti polkematta.
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #352 : Kesäkuu 27, 2014, 21:28:16 ip »

Ja aurinkoisen (vaikkei ihan tuhottoman lämpöisen) sään salliessa, otettiin lasten kanssa 25 km fillarilenkki. 8v:ltä paloi kyllä käämi kesken reissun, mikä aiheutti pientä katkosta etenemiseen, mutta muuten varsin joutuisaan poljettiin :)
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

vokaali

• Vanha tekijä
« Vastaus #353 : Kesäkuu 27, 2014, 21:39:14 ip »

Kohta iltapuntille vielä.

Luistelulle on jotenkin ollut liian kylmät kelit, ei huvita. Ja oikeastaan puntti on ainoa mikä onnistuu näillä työajoilla, kun ei tarvitse venailla kolmea, neljää tuntia ruoan jälkeen jne.

Mukavia liikkumisia itse kullekin!
Kirjattu
Ykkösdippis kera pumpun ja silleen.

Miika

• Intoilija
« Vastaus #354 : Kesäkuu 27, 2014, 23:04:36 ip »

Luistelulle on jotenkin ollut liian kylmät kelit, ei huvita. Ja oikeastaan puntti on ainoa mikä onnistuu näillä työajoilla, kun ei tarvitse venailla kolmea, neljää tuntia ruoan jälkeen jne.

??
Mitä venailua?
Itse lähden liikkumaan heti ruuan jälkeen (tosin ei kovin raskaasti kannata syödä ennen liikuntaa) kun saa hiilaritankkauksen samalla.
Työmatkapyöräily mennessä jopa vaatii raskaamman aamiaisen kun muuten sokerit tipahtaa. .>48km No en ole vielä ajanut kuin 4x kun vasta aloitin enemmän tosissaan.

Ulkoliikunta vaatii tosiaan keliin sopivan pukeutumisen mutta ei mitään ihmeellistä kun lämpöä tulee liikkuessa reilusti.
Luistelu kesällä tosiaan vaatii kuivan asvaltin. Siitäkin on joinakin viikkoina ollut pulaa.

Lähteminen on yleensä se hankalin osuus. Hauskaa ja palkitsevaa se liikunta on ainakin itselleni kunhan saa lähdettyä. Pidemmän tauon jälkeen on hankalampaa motivoitua kun taas jos joka päivä liikkuu on se jotenkin ilmeistä/ pakollisya päästä liikkumaan ja harmittaa jos ei syystä tai toisesta pääse.

Tänään lapioin pihalla multaa ja kävin lyhyen pyörälenkin.
Kirjattu
D1 muistaakseni vuodesta 1983
Pumppu noin vuodesta 1993
Paradigm VEO sensoroinnilla 2012 alusta
640G sensoroinnilla 2016 ->

vokaali

• Vanha tekijä
« Vastaus #355 : Kesäkuu 27, 2014, 23:54:41 ip »

Monien muiden tapaan en voi harrastaa mitään aerobista, edes kävelyä, jos jäljellä on tippaakaan aktiivista insuliinia.

Lisäksi töiden jälkeen on nimenomaan syötävä "raskaasti", kun se on usein käytännössä päivän ainoita kunnollisia aterioita eikä töissä ole illasta mahdollista mitään ruokataukoja pitää ennen kotiinlähtöä.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 27, 2014, 23:57:07 ip kirjoittanut vokaali »
Kirjattu

Miika

• Intoilija
« Vastaus #356 : Kesäkuu 28, 2014, 12:24:19 ip »

Monien muiden tapaan en voi harrastaa mitään aerobista, edes kävelyä, jos jäljellä on tippaakaan aktiivista insuliinia.

Lisäksi töiden jälkeen on nimenomaan syötävä "raskaasti", kun se on usein käytännössä päivän ainoita kunnollisia aterioita eikä töissä ole illasta mahdollista mitään ruokataukoja pitää ennen kotiinlähtöä.

Itse en pistä insuliinia aterialla jos lähden lenkille heti sen jälkeen. Tai oikeastaan taidan laittaa sen 0,5 ky jotta jotakin menisi vähän paremmin lihaksille virtaa. Tuntuu se sokeri menevän käyttöön niillä pienillä jämilläkin mitä perusinsuliinista tulee.
Useimmiten laitan perusinsuliinin pumpusta kiinni vähän ennen liikuntaa- liikunnan ajaksi.
Kirjattu

vokaali

• Vanha tekijä
« Vastaus #357 : Kesäkuu 28, 2014, 15:43:28 ip »

Juu, hyvä että toimii noin.

Itse en voi jättää bolustamatta kun kuitenkin syön kerralla keskimäärin 40-80g hiilaria. Ja kyllä, myös pienempi bolus on ongelmallinen.. Ja no, enpä kyllä lenkille lähtisi joka tapauksessa tällaisen aterian päälle. :)
Kirjattu

Miika

• Intoilija
« Vastaus #358 : Kesäkuu 28, 2014, 16:00:03 ip »

Juu, hyvä että toimii noin.

Itse en voi jättää bolustamatta kun kuitenkin syön kerralla keskimäärin 40-80g hiilaria. Ja kyllä, myös pienempi bolus on ongelmallinen.. Ja no, enpä kyllä lenkille lähtisi joka tapauksessa tällaisen aterian päälle. :)

Siitähän tämä on jännittävää, tämä diebeettes kun se toimii useimmiten eri ihmisillä hyvin eri tavoin ja samallakin ihmisellä eri päivinä kovin eri tavoin. Mikä toimi eilen näin ei huomena enää toimikkaan.

Itse olen tykästynyt pyöräilyyn ja se toimii hyvin kun ei ole niin tolkuttoman raskasta ja hiilarit ja juoma on helpompi kuljettaa mukana kuin esim juoksussa.
Tänään liikuin 70km fillarilla.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #359 : Heinäkuu 01, 2014, 23:05:14 ip »

Eipä ole paljon ehtinyt näitä raportoida. :)
Salilla olen treenannut, aamulenkkejä tehnyt (kävellen) ja autotallia rakentanut. Tänään oli ohjelmassa selkä-olkapäät.
Huomenna 9h pullanpaistovuoro töissä, mikä on pelkkää seisomista ja kävelyä. Tekis mieli aamulenkille, mutta en ehkä tarvi sitä huomenna...
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 01, 2014, 23:09:46 ip kirjoittanut kivitatti »
Kirjattu

Linkkejä