Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6908 jäsentä  •  417081 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Anili, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Tänään liikuin...  (Luettu 189357 kertaa)

OlliK

• Aloittelija
Vs: Tänään liikuin...
« Vastaus #270 : Toukokuu 20, 2014, 06:59:35 ap »

Eilen +27 ja 11km juoksulenkki, -1151 kaloria.  :-*
Kirjattu
D1 Kesäkuusta 2010

Novorapid&Levemir

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #271 : Toukokuu 20, 2014, 07:47:10 ap »

Hih, mullekin nuo mittarit ilmoittaa järkyttäviä kalorinkulutuksia. Ei voi pitää paikkansa, että käyttäisin yhden lenkin aikana enemmän kuin syön koko päivän aikana  ;D (vähintäänkin painon pitäisi silloin laskea, kun nytkin olen käynyt 7 päivän sisään 6 kertaa lenkillä) Ne on varmaan laitettu näyttämään suuria lukemia, että ihmiset tykkäis.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

mjarkko

• Intoilija
  • DM1 02/2010. 640G 03/2016 Fiasp
« Vastaus #272 : Toukokuu 20, 2014, 08:18:20 ap »

Eilen +27 ja 11km juoksulenkki, -1151 kaloria.  :-*

Mihin aikaan meni 11km? Ajan ja matkan voi mitata tarkasti. Energiankulutusta ei.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #273 : Toukokuu 20, 2014, 23:41:04 ip »

Onhan se nyt suuntaa antava siinä että kuluiko energiaa vähän vai paljon. Esim mulla sykemittari näyttää käsitreenin vievän 300kcal ja jalkatreenin vievän 850kcal, niin kyllä se jälkimmäinen onkin huomattavasti rankempi.
Ja mitä ite oon testannut niin, että oon pitänyt sykemittaria koko päivän, niin ihan uskottavia lukemia se on silloin ainakin antanut.
Sykemittarin ansiosta muistan aina välillä syödäkin... Muuten syön aivan liian vähän.

Dinillä nyt kroppa käykin jollain supersäästöllä! Elimistö mukauttaa kulutuksen energian saannin mukaan. Jos ruokaa ei tule, niin ei se sitä halua käyttääkään. Musta tuntuu että mitä enemmän syön ja treenaan, sitä enemmän laihdun. Elimistö uskaltaa kuluttaa, kun se tietää että ruokaa tulee.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #274 : Toukokuu 21, 2014, 00:34:38 ap »

Mutta mitäs järkeä siinä nyt on, että syö mahdollisimman paljon ja silti laihtuu? Tulee hiton kalliiksi  ;D
Kirjattu

mjarkko

• Intoilija
  • DM1 02/2010. 640G 03/2016 Fiasp
« Vastaus #275 : Toukokuu 21, 2014, 20:56:29 ip »

Pyöräilin töihin, 22km. Ei viitsi usein tehdä tätä. Valtatien reunaa ei ole kiva polkea. Paluumatkalla rekkoja pyyhkäisee ohitse koko ajan.

Tämä on vuoden paras aika aamupyöräilylle.

Ja korkeat aamusokerit saa pudotettua tuolla.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #276 : Toukokuu 21, 2014, 22:56:42 ip »

Viikko maastojuoksukisaan. Nyt olen 9 päivän aikana käynyt 8 kertaa lenkillä, vaan huomenna tuskin ehtii, tulee tosin tunti tavallista kävelyä ja 2-3 tunnin hikipatikka ryhmän kanssa aika vaikeaa reittiä pitkin. Ja hyvä pitääkin vähän taukoa juoksussa ennen kisaa, olen sitä ennen vetämässä leirikoulua, jolloin ei paljon ehtisikään lenkkeillä, vaan hyvä tankata hieman, kun tarjolla varmasti enimmäkseen hiilareista koostuvaa ruokaa ja ruokailu on parin tunnin välein (mullehan runsashiilarinen ja usein toistuva ateriointi tietää selvää hyporiskin nousua, mutta en välttis ota osaa joka ateriaan).
Kirjattu

pokasaha

• Jäsen
« Vastaus #277 : Toukokuu 22, 2014, 12:00:55 ip »

Viikko maastojuoksukisaan. Nyt olen 9 päivän aikana käynyt 8 kertaa lenkillä, vaan huomenna tuskin ehtii, tulee tosin tunti tavallista kävelyä ja 2-3 tunnin hikipatikka ryhmän kanssa aika vaikeaa reittiä pitkin. Ja hyvä pitääkin vähän taukoa juoksussa ennen kisaa, olen sitä ennen vetämässä leirikoulua, jolloin ei paljon ehtisikään lenkkeillä, vaan hyvä tankata hieman, kun tarjolla varmasti enimmäkseen hiilareista koostuvaa ruokaa ja ruokailu on parin tunnin välein (mullehan runsashiilarinen ja usein toistuva ateriointi tietää selvää hyporiskin nousua, mutta en välttis ota osaa joka ateriaan).

Bodom-traililleko menossa? Hurjasti sulla on noita lenkkejä, kannattaa alkaa jo vähän himmailemaan. Itse en juossut HCR:n ja Karhunkierroksen välissä yhtään lenkkiä ja siitä oli selvä etu. Huomasin kyllä, että tuollaisessa kiipeily- ja kahlailukisassa mikä KK oli, apua oli juoksukunnon lisäksi aivan erityisesti lihaskunnosta (kahvakuula, mäkitreeni ym.). Älyttömän tankkaamisen tilalta pitkä lepo kerryttää, energiavarastoja, mutta senhän tiedätkin  :)

Onnea (ja malttia) matkaan!  ;D
Kirjattu

HeikkiJ

• Vanha tekijä
« Vastaus #278 : Toukokuu 23, 2014, 00:53:47 ap »

Käytiin likan kanssa ihan normipyörillä lenkillä joku 7-8km. Ihan kohtuu reipasta tahtia päästiin. Mulla oli perheen pienin kyytis ja kotio kun päästiin niin otti ja lähti potkupyörällä ajeleen. Ei siinä auttanu muu kuin lähteä vielä pikku kävelyhölkälle.
Kirjattu

sansu

• Intoilija
« Vastaus #279 : Toukokuu 23, 2014, 21:01:31 ip »

Olin vajaa kolme tuntia järvellä auringosta nauttimassa  8) eli melomassa.
Kirjattu
D1, Apidra&Lantus

Expilot

• Matkailija
« Vastaus #280 : Toukokuu 23, 2014, 21:28:26 ip »

8-10km kävelyä töissä. Keskiarvo on jossain tuolla välillä. Muuttujina askelmittarin merkki ja malli, työkaverit, ja toimittamamme tuotteet (työn määrä) joka riippuu sesongista.
Olen siis mitannut itse ja pyytänyt myös työkavereita mittaamaan askeleitaan päivittäin. Vain arvioidakseni energiankulutusta jollain -ei niin tarkalla ja vakavalla- tavalla. Saan siitä itse osviittaa omaan diabetes hoitooni. Työkaverilleni tämän aloitus tuli kalliiksi. Hän osti uuden puhelimen ja siihen sopivan sykevyön ja muut mahdolliset liikunnan aloittamisen alkuhuumassa ostettavat digihärvelit.. :)
Ja kävin pyörällä kaupassa, noin 1km.
Kirjattu
D1 since 7.1.2014

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #281 : Toukokuu 24, 2014, 23:46:39 ip »

En ole D mutta vaihteeksi uskaltaudun tänne kun lukemat ihan hyvät  ;)
Mainosten jakoa partiotapahtuman järjestelyn lisäksi.
Askelmittarissa reilu 31000 askelta
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

sarajevo95

• Aktiivinen
« Vastaus #282 : Toukokuu 26, 2014, 01:28:00 ap »

Mutta mitäs järkeä siinä nyt on, että syö mahdollisimman paljon ja silti laihtuu? Tulee hiton kalliiksi  ;D
Juuri sillä minä olen nyt laihtunut viime elokuusta n 22kg. Syön aika paljon ja laihdun. Kun syön sellaista sapuskaa minkä ansiosta laihtuu.
Sitten, jos on välissä päiviä, että syöminen on minimissään niin paino jumittuu paikoilleen, tai voi jopa nousta hieman. Ja uskallan silti aina silloin tällöin aivan kunnolla herkutella mm suklaata, johon olen riippuvainen.
Nälkää en tunne, nytkin, kellon ollessa 1.30 söin pikku lautasellisen kaali laatikkoa ja salaatin.
En voisi mennä nälkäisenä sänkyyn. Uni ei tule  8)
Kirjattu
"Minä elän ja voin hyvin"
VHH:n ansiosta lääkkeetön D2

HeikkiJ

• Vanha tekijä
« Vastaus #283 : Toukokuu 27, 2014, 00:02:28 ap »

Kävin lenkillä ja juoksin lähes kokonaan sen 1,5 km. Tai juoksin ja juoksin, semmosta hölkkäämistä.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #284 : Toukokuu 29, 2014, 06:37:39 ap »

Juuri sillä minä olen nyt laihtunut viime elokuusta n 22kg. Syön aika paljon ja laihdun.

Varmasti laihtuu, vaan eikö ole kamalan epätaloudellista, jos laittaa mahdollisimman paljon rahaa päivässä ruokaan ja sitten vielä laihtuu? Voishan sitä halvallakin laihtua  ;D

Vaan nyt jännittää, maastojuoksuun menossa.
Kirjattu

Linkkejä