Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6906 jäsentä  •  417068 viestiä  •  19929 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Myymeli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Tänään liikuin...  (Luettu 188983 kertaa)

Jape

• Lentävä kynä
Vs: Tänään liikuin...
« Vastaus #195 : Huhtikuu 23, 2014, 17:12:58 ip »

Tuli käytyä muutaman viikon tauon jälkeen uimahallissa räpiköimässä....no, pääasia että edes jotain pikkuhiljaa jaksaa tehdä. Eihän tässä tule kuin paha mieli kun katselee miten paljon muut liikkuu, mutta...... :-X
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #196 : Huhtikuu 24, 2014, 18:46:59 ip »

Ei kuule mittään jättää Jape.
Katohan mun viime aikojen liikuntoja:
Vko 15 kaksi salitreeniä.
Vko 16 yksi salitreeni.
Vko 17(kuluva viikko) ei mitään.

Että näin paljon täällä on liikuttu...
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #197 : Huhtikuu 24, 2014, 19:03:05 ip »

Aamulla olin jo ennen klo 7:ää salilla ja siellä vierähti noin tunti. Sen jälkeen lähdin vielä pyöräilemaan. Aikamoinen vastatuuli oli mennessä mutta takaisin oli sitten sivumyötäinen. Matkaa kertyi 34 km ja kun siihen vielä lisätään 4 km salireissulta niin kokonaismatka on 38 km. Kyllä tämän päivän liikuntamäärä näin kevään alkuun riittää jo tällaiselle vanhukselle.
Kirjattu

vokaali

• Vanha tekijä
« Vastaus #198 : Huhtikuu 25, 2014, 07:22:05 ap »

Kaksi iltaa sopivat puntinnostelut, vajaa tunti lyhyillä sarjatauoilla. Ostin eilen mutkatangon, helpottaa kovasti elämää. Tänään ehkä luistelemaan mikäli ehtii. Työt ja tentteihin valmistautuminen vievät aika tehokkaasti kaiken ajan kun samalla joutuu tekemään, ja tähän aikaan vuodesta töitä onkin jo joka päivä.
Kirjattu
Ykkösdippis kera pumpun ja silleen.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #199 : Huhtikuu 25, 2014, 08:52:56 ap »

Eilen lenkillä, vaan ei taida enää uskaltaa, kun meinaan ehkä mennä sunnuntaina juoksukilpailuun (en siis ole ilmoittautunut). Tänään metsäkeikkaa, vaan niissä ei vauhti päätä huimaa, tosin kaukoputken ja repun kantaminen tuo oman lisänsä.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #200 : Huhtikuu 25, 2014, 09:31:55 ap »

Tuli käytyä muutaman viikon tauon jälkeen uimahallissa räpiköimässä....no, pääasia että edes jotain pikkuhiljaa jaksaa tehdä. Eihän tässä tule kuin paha mieli kun katselee miten paljon muut liikkuu, mutta...... :-X

Pääasia on että tekee sen mitä voi ja mihin pystyy.  :)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #201 : Huhtikuu 25, 2014, 10:45:01 ap »

Minua harmittaa tässä uudessa liikuntaosiossa se, että tässä koko osiossa ei enää jutella liikunnasta samalla tavalla kuin aikaisemmassa ketjussa.
Aikaisemmassa ketjussa puhuttiin välillä korkeiden sokereiden vaikutuksesta liikuntaan, sormien paleltumisesta ulkona liikkuessa, painojen ostamisesta kotiin jne jne. Täällä kun yrittää puhua jostain ja herättää keskustelua (kuten pari sivua sitten pohdiskelin, miten puntti maistuu yhtäkkiä paremmalta kuin pyöräily ja harmittaa "hylätä" se "oma" laji. Ja Dini yritti herättää keskustelua liikunnasta ja säästä) niin ketään ei tunnu kiinnostavan! Kukaan ei vastaa viestiin mitenkään, kukaan ei tunnu edes huomaavan viestiä. Tulee sellainen olo että oonko kaikken estolistalla kun kukaan ei kommentoi, vai onko mun jutut vaan niin saakelin tylsiä?! Tää on tämmöistä saamarin raportointia, eikä mitään keskustelua!
Mun melestä on kiva että on kerrankin paikka jonne saa kirjoittaa ylpeänä että olinpas reipas ja oon tällä viikolla tehnyt vaikka mitä, mutta kyllä mä kaipaan tältä sitä samaa mitä vanhassa D1 ja liikunta -ketjussa oli. Harmittaa kun se lukittiin. Siellä oli hyvät jutut.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #202 : Huhtikuu 25, 2014, 11:17:23 ap »

No mainittakoon nyt omalta kohdaltani, kun joskus (nuorena) tuli enemmän rehkittyä salilla isompien painojen kanssa, niin seurauksena oli usein seuraavana päivänä päänsärkyä ja toisinaan migreenityyppistä pahoinvointia.
Nykyisin nostelen lähinnä jotain pieniä käsipainoja ja tuntuu välillä, että niistäkin menee lavanseutu ja kädet välillä niin pahasti jumiin, että se haittaa jo mm.luontaista kävelyä ja käsien liikettä monien päivien ajan, mutta pakkohan se on jotain lihaksistonsa eteen tehdä, mutta varmaan jatkossa jätän ns.voimakuntoilun vähemmälle, niin voin paremmin.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #203 : Huhtikuu 25, 2014, 11:37:45 ap »

Elä kokonaan niitä puntteja jätä! Lihakset on terveyden perusta. Monet vanhukset menee todella huonoon kuntoon vain siksi, että ne ei liiku ja lihakset häviää.
Liikunnan pitäisi olla mahdollisimman monipuolista ja liikunnan kaikkia neljää osa-aluetta tulisi harjoittaa säännöllisesti. Ne ovat:
1) Ketteryys ja kehonhallinta
2) Venyvyys ja liikkuvuus
3) Aerobinen kunto ja kestävyys
4) Lihaskunto ja lihasvoima

Pakko kyllä tunnustaa, että venyttelen aivan liian harvoin ja ketteryys ja kehonhallintaharjoituksia ei myöskään löydy mun treenipäiväkirjasta kovin montaa.... Joku bodybalance tms ois varmaan omiaan siihen, mutta mä en vaan kestä sitä raajojen hidasta ojentelua hengityksen tahtiin. Trx vois mennä kans kehonhallinnasta.

Täytyykö muilla nämä kaikki neljä osa-aluetta?
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #204 : Huhtikuu 25, 2014, 12:03:54 ip »

Joo, en mä puntteja kokonaan jätä, mutta vain pienillä painoilla ja maltilla jatkossa. Luulen, että pitkään diabetesta sairastaneella liian isoilla painoilla rehkiminen voi olla myös suht riskialtista, kun verisuonet ja sydän väkisinkin saa lisärasitetta jo perussairaudesta.
Punnertaminen on kanssa sellanen juttu, joka mulla myös lyö lavanseudun ja kaularangan "sivut" ikävään jumiin helposti.
Itselläkin venyttely/hieronta tullut pahasti laiminlyötyä ja ikääntyessä nyt tietty paikat menee muutenkin helpommin jumiin ja luulen, että diabeteksella on tähänkin lisäosuutensa.
Kirjattu

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #205 : Huhtikuu 25, 2014, 16:32:29 ip »

Kivitatti sanoo miten asia on.

Lainaus:
Liikunnan pitäisi olla mahdollisimman monipuolista ja liikunnan kaikkia neljää osa-aluetta tulisi harjoittaa säännöllisesti. Ne ovat:
1) Ketteryys ja kehonhallinta
2) Venyvyys ja liikkuvuus
3) Aerobinen kunto ja kestävyys
4) Lihaskunto ja lihasvoima

Tuo 2 kohta jää helposti liian vähiin.

Rasviksen kanssa olen samaa mieltä, iän myötä tuo painojen määrä tuppaa laskemaan jottei tule kiusallisia jännitystiloja niska-hartiaseutuun.

Venyttelyt, riittävä palautuminen ja monipuoliset harjoitukset (kaikki 4 edellä mainittua osa-aluetta) kannattaa muistaa.
Vaihtelu harjoituksissa tekee hyvää, vaikka lempilaji houkutteleekin eniten.
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #206 : Huhtikuu 25, 2014, 17:45:47 ip »

.. kävellen sairaalaosastolta autoon, sitten autolta kotiin ja nyt sitten sohvan ja keittiön/WC:n väliä ravaten. Leikkauksesta 10 päivää. Hyvä minä!  8)
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #207 : Huhtikuu 25, 2014, 18:01:06 ip »

.. kävellen sairaalaosastolta autoon, sitten autolta kotiin ja nyt sitten sohvan ja keittiön/WC:n väliä ravaten. Leikkauksesta 10 päivää. Hyvä minä!  8)

Hyvinhän se kävely sinulta sujui jo niissä Meikun ruumiinkuljetustunneleissakin, jotka olivat tooosipitkiä!  ;) 

P.S. Pitäisikö sun muuten päivittää allekirjoituksesi?  :)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #208 : Huhtikuu 25, 2014, 18:04:59 ip »

P.S. Pitäisikö sun muuten päivittää allekirjoituksesi?  :)
No höh, pitää!  8)

Anteeksi "liikunnallisille", että sössin hienon ketjunne.  ;)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2014, 18:20:25 ip kirjoittanut Keiju »
Kirjattu

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #209 : Huhtikuu 25, 2014, 20:19:33 ip »

Tänään päivä meni liikunnan suhteen samoin kuin eilinenkin paitsi päinvastaisessa järjestyksessä. Ensin pyöräilyt (reilu 30 km) ja sen jälkeen salilla. Salilla ollessa tunsin sokereiden olevan alhaalla ja söin "siriä". Kotiin tullessa tunsin sokereiden olevan kuitenkin alhaalla, mittauatulos oli 2,7. Turhan alhainen mutta kyllä se asia siitä hoitui. Kaikesta huolimatta päivä oli täydellinen: ihana kevät hiirulaisenkorvineen olevine koivuineen, valkovuokot, västäräkit, muut lintujen liverrykset. Kyllä loma on ihanaa.
Kirjattu

Linkkejä