Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417366 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Tänään liikuin...  (Luettu 195902 kertaa)

MiniMi

• Lentävä kynä
Vs: Tänään liikuin...
« Vastaus #150 : Huhtikuu 04, 2014, 11:52:10 ap »

Eilen oin "vetämässä vesijuoksu/-jumpparyhmääni Espoossa. Muuten oli mahtavaa, mutta melkosen reilu hypo yllätti vesijuoksusession lopussa. Onneks mulla oli altaan reunalla kunnolla hypoeväitä kassissa, joten ei keskeytyny kovinkaan pahasti "kuntopiiri" ;) Kohtapuolin kunnon maastolenkille heppojen selässä (vien yhden kaverini, joka ei ole ratsastanu pariinkymmeneen vuoteen "luontopolulle" ) Ilma on mitä mahtavin juuri tähän tarkotukseen  :)
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #151 : Huhtikuu 05, 2014, 20:37:05 ip »

Viikon viides salitreeni. Aika jees! :)
Huomenna en pääse salille, mutta aamuaerobisen ajattelin hyppyskällä vetästä.

Oon nyt taas innostunut puntista. Talvella hinkutin spinningissä melkeen joka päivä, mutta nyt se lakkasi kiinnostamasta kun innostuin taas puntista. ;D Mietin että no mitä mä sit ton pyöräilyn kans teen, kun ajatus oli että ois joihinkin pikkukisoihin osallistunut, mutta Aivan Sama! Jos mua nyt innostaa enemmän nostella rautaa, niin teen sitten sitä! Voinhan minä osallistua pikkukisoihin ens vuonnakin. Ja ei sitäkään tiedä miten sitä taas innostuu pyöräilemään, kun ilmat lämpenee ja tiet sulaa ja pääsee ulos oman pyörän selkään spinningpyörän sijaan... :)
Musta ei ikinä tule mitään sm-tason urheilijaa missään lajissa, niin voin harrastaa just sitä mikä sillä hetkellä kiinnostaa. 8)

Käyn aina tällaisia kehityskeskusteluja itseni kanssa... Uskottelen sillä itselleni että päätökseni on hyvä ja oikea. Sitä niin kovasti haluais olla hyvä jossakin, että pitää aina muistuttaa itseään että on sitä ihan hyvä silti, vaikka ei oliskaan sitä "omaa" lajia, missä loistaa.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #152 : Huhtikuu 05, 2014, 22:05:17 ip »

Tänään kävelin sairaalasängyn ja ruokailuaulan väliä. Ai niin ja kävinhän minä jopa ala-aulan kahviossa munkkipossukahvit huitaisemassa naamaan 8)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

MiniMi

• Lentävä kynä
« Vastaus #153 : Huhtikuu 06, 2014, 09:36:17 ap »

;D ;D ;D hyvä Jape  8)
Kirjattu

DamDam

• Matkailija
« Vastaus #154 : Huhtikuu 06, 2014, 11:08:20 ap »

Kivitatti, anna mennä vaan! :) Kannattaa harrastaa just sitä liikuntaa, mitä mieli tekee. Jos alkaa väkisin pakottamaan itteensä tekee jotain mikä ei huvita, tulee liikunnasta helposti pakkopullaa, mikä mulla ainakin vie koko liikunnan ilon. Puhun kokemuksesta! Edes sm-mitalit ei siinä vaiheessa paljoa mielihyvää tuota, jos koko laji ei enää kiinnosta :)

Toki joskus voi olla tarpeen vähän patistaa itseään, jos meinaa vaan vähän laiskottaa :D

Mä käväsin tänään vetäsemässä reilu tunnin hölkkälenkin vesisateessa. Kerranki sai jopa sunnuntaiaamupäivänä juoksennella melko hiljasilla lenkkipoluilla :D
Kirjattu

sansu

• Intoilija
« Vastaus #155 : Huhtikuu 06, 2014, 11:23:03 ap »

Eilen kävin pyöräilemässä ensimmäistä kertaa talven jälkeen, kun ei huvittanu mennä uimahalliin aurinkoisena päivänä. Tänä vuonna on monta aurinkoista lauantaita vietetty hallivuoron takia sisällä, ja sitten sunnuntaina on ollu pilvistä, kun on päässy ulos ulkoilemaan  :o Tänään suunnitelmissa poluille juoksemaan, harmi vaan kun en omista juoksuun sopivaa juomavyötä!
Kirjattu
D1, Apidra&Lantus

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #156 : Huhtikuu 06, 2014, 15:48:37 ip »

Mun liikuntaan on ihan se ja sama, mikä sää on (paitsi tappohelle ei ole kiva). Tänään 2,5 tunnin rankkaakin rankempi maastolenkki Bodom-trailin reitillä, kastuin ihan yltä päältä, vaikkei paljoa satanutkaan, mutta polku mutkittelee märkien pikkukuusten keskellä, suolla kastui kengät ja loput kastui hiestä ja sateesta. Pikkurinkka oli selässä, mutta siitä on vyötärösolki rikki, joten se heilui eestaas. Alan vähitellen oppia, että pahassa maastossa pitää olla kädet mukana, kun juoksee. Oli onneksi kuivia vaatteita mukana ja vaihdoin vaatteet siinä parkkiksella joidenkin tyyppien ihmetellessä. Tapreeksi urheiluhenkiset kyllä ymmärtää, että vaatteet vaihdetaan silloin kuin on tarvis eikä lähdetä jonnekin pukukoppeihin hienostelemaan, varsinkaan, kun niitä ei ole. 
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #157 : Huhtikuu 07, 2014, 10:49:40 ap »

Koukkasin metsän kautta kotiin silppuhommiin, kun olin saanut lapset päiväkotiin. Metsälähiöt!  :-*
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #158 : Huhtikuu 07, 2014, 20:00:24 ip »

Jalkatreeni!
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #159 : Huhtikuu 08, 2014, 06:05:41 ap »

Eilen kuntosalilla pitkästä aikaa, ihan ihmettelin, kun mä, toimistotyöntekijä teki liikkeitä isommilla painoilla kuin fyysisesti raskasta ja hyvin liikunnallista elämää viettävä siskoni. Tarjosin sille 7 kilon käsipainoa, kun olin itse ensin tehnyt sarjani, niin ihan kauhuissaan, ettei hän noin painavalla voi tehdä. Mä en oo edes käynyt salilla joulukuun alun jälkeen ja sen kyllä huomasi. Torstaina uudelleen, vissiin pitää ostaa joku kausikortti uimahallille, missä tää kuntosalikin on.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

MiniMi

• Lentävä kynä
« Vastaus #160 : Huhtikuu 08, 2014, 11:23:55 ap »

Friita hienoa :D Varmaan sulla olikin treenin jälkeen mahtava olo kun jaksoit noin hyvin. Kannattaa tosiaan ostaa uimahalliin kausi/vuosikortti. Täällä PK-seudulla saa ainakin vuosikortin diabeetikko reippaasti alennettuun hintaan. Minä olen hankkinu vuosikortit sekä Espooseen että Helsinkiin ja käynyt jo vuoden alkupuoliskolla niin tiuhaan, että käyn uimassa jo lähes ilmaseksi. Ja usein tosiaan uimahallien yhteydessä on "kaiken kattavat" kuntosalit, joihin pääsee samalla hinnalla.
Tänään en ole vielä itse liikkunut muuten kuin koirulin kanssa lenkkeilly reilu puol tuntia, mutta itapäivällä on taas tunnin ratsastustunti, jonka jälkeen taas tietää elävänsä ja treenanneensa  ;D Huomenna aamusta taas vesitreenit (ja torstaina "ryhmävetohommat" Mäkelänrinteessä ;) )
Nyt olen käynyt kahdesti viikossa vesitreeneissä  ja kahdesti ratsastamassa. Ukkokoiran kanssa lenkillä tietty joka päivä. En kuitenkaan miellä itseäni himoliikkujaks enkä ole stressannut liikunnan suhteen millään lailla vaan teen sitä pelkästään sen vuoksi, että se on niin mahdottoman kivaa ja tuottaa mulle itselleni mielihyvää sekä sen aikana että jälkeenpäin. Ratsastus on tietysti kallis harrastus, mutta nyt kun olen lopettanu eläkesäästämisen (olenhan jo eläkkeellä  ;)) ja osakesalkun kasvattamisen niin voin sijottaa siitä "säästynyt" raha tämän hetkiseen hyvinvointiin  8) :D
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #161 : Huhtikuu 08, 2014, 14:45:49 ip »

Minimi ja muutkin,

Ei kai Ukko ole ollut mukana ratsastuslenkeiläsi? Jotkut hevoset ovat tosi närkästyneitä jaloissa pyörivästä koirasta. Tosin useimmiten tilanne on hallinnassa hyvin.

Aamulenkkiini kuuluu aina silloin tällöin Tuomarinkylän kartanon kävely läpi. On Helsingin omistama iso maatila, jossa on useita hevostalleja ja maneesikin. Ainakin pienemmät koirat katsovat etäisyyden päästä silmät tappina aitauksessa olevaa hevosta. On niille ilmeisesti käsittämättömän iso olento. Jos hevonen ottaa askeleenkin koiran suuntaan, koira ottaa heti pari askelta taakse päin.

Uimahallihommasta. Jos ei diabeetikoilla ole jo valmiiksi etuisuuksia hallille pääsyssä, niin kannattaa usuttaa muuten epäaktiivinenkin paikallinen diabetesyhdistys toimimaan. Jos on itse jäsenenä, voi tietysti yhdistyksen valtuuttamana hoitaa homman kuntoon.
Kirjattu

MiniMi

• Lentävä kynä
« Vastaus #162 : Huhtikuu 08, 2014, 15:20:32 ip »

Ei kai Ukko ole ollut mukana ratsastuslenkeiläsi? Jotkut hevoset ovat tosi närkästyneitä jaloissa pyörivästä koirasta. Tosin useimmiten tilanne on hallinnassa hyvin.
Hihii Konrad, eipä tule Ukko mukaan tallille lainkaan. Sielä kun on possuja, kanoja ja muita koiria niin tulis mulle liikaa paimennettavaa jos ottaisin Ukon sinne mukaan häiriköimään (Ukko sitäpaitsi pelkää hevosia, niin en viitsis lähteä sitä kiusaamaan).
Kävin juuri Herttoniemen urheilupuistossa tunnin lenkkeilemässä koirulin kanssa samalla, kun kävin välinejakelussa hakureissulla. Ilma on upea!!!!
Kirjattu

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
« Vastaus #163 : Huhtikuu 08, 2014, 22:47:59 ip »

Tänään kävin iltasella vesijuoksemassa puolisen tuntia (500 m). Tuli hyvä olo. Kohta nukkumaan. Kyllä uni tulee! Vesiliikunta tuo minulle hyvää oloa enemmän kuin muut liikuntamuodot.
Kirjattu

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #164 : Huhtikuu 09, 2014, 10:12:43 ap »

Mulla on vakiourheiluviikko menossa: taiji-tunti, kaksi kertaa tennistä. Vielä kun salille menisi huomenna tai perjantaina. Sunnuntaina olisi myös mahdollisuus tennikseen mutta lauantaiksi on viihdettä sovittu, joten voi olla, että jätän suosiolla väliin 8)
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

Linkkejä