Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417408 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Tänään liikuin...  (Luettu 196463 kertaa)

MiniMi

• Lentävä kynä
Vs: Tänään liikuin...
« Vastaus #15 : Helmikuu 04, 2014, 18:56:20 ip »

Tänään ystävä-treenarin kanssa kunnon vesijuoksu/-jumppasessio ennen lounasaikaa. Mahtavan tehokasta oli  :)
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Helmikuu 04, 2014, 19:02:07 ip »

Minäkin olin vesijumpassa reilun tunnin verran. Nyt oli jo melko rankkaakin välillä. Jumppari vähän vaikeuttanut ohjelmaa ja hyvä niin.  :)
Kirjattu

Suklaanappi

• Matkailija
« Vastaus #17 : Helmikuu 04, 2014, 20:10:18 ip »

Minä kuntopyöräilin, kuten teen lähes päivittäin.

Kun googlasin kuntopyöräilytietoja, niin useassa ohjeessa puhuttiin lähinnä siihen käytettävästä ajasta (esim. puoli tuntia tai tunti päivässä tms.). Itse taas tykkään laskea kilometrit - kyllähän nekin jotain merkkaavat? Muutenkin usein tuntuu, että sopiva liikunta annetaan ajassa, mutta vauhti eli matka on toki ihan olennainen osa liikkumisen tehokkuutta...

Vai...?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2014, 20:12:26 ip kirjoittanut Suklaanappi »
Kirjattu
D2

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Helmikuu 04, 2014, 21:42:00 ip »

Mä mittaan sisällä pyöräillessä aikaa ja rankkuusastetta. Esim: kevyt, reipas, raskas, maksimi. Yleensä aika määrittyy rankkuusasteen mukaan, eli kevyt treeni on huomattavasti pidempi kuin raskas, saati maksimitreeni.

Ajattelin huomenna lähtä salille/spinningiin ekaa kertaa kahden viikon sohvalla makaamisen ja sairastamisen jälkeen. Voi tulla aika rankka reissu... ;D
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2014, 21:57:26 ip kirjoittanut kivitatti »
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Helmikuu 04, 2014, 22:44:20 ip »

Mulla on sama juttu kuin Kivitatilla tuon kuntopyörällä polkemisen kanssa. Ja vaikka itse sanonkin, niin olen kyllä tosi hyvässä pyöräilykunnossa nykyään ja jaksan polkea kuntosalilla tosi kovilla tehoilla pitkiä aikoja. Tuntuu niin ihanalta kun saa polkea naama punaisen ja hiki valuu. ;D

Nyt talvella tulee käveltyä tosi paljon. Töissä vain istun, joten kotona en jaksa paljon istua. Kun käyn koiran kanssa lenkillä, kävelen kauppa-, kuntosali- ja työmatkat ja oikeastaan ihan kaikki matkat, niin kilometrejä kertyy päivittäin n. 20 km, tänään yli 25 km, kun kävin illalla vielä lenkillä kuntosalin sijaan.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Helmikuu 05, 2014, 19:39:21 ip »

Ajattelin huomenna lähtä salille/spinningiin ekaa kertaa kahden viikon sohvalla makaamisen ja sairastamisen jälkeen. Voi tulla aika rankka reissu... ;D
Joo en sitten mennyt. Tosi psk olo. :( Tää ei ikinä lopu tää flunssa!
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Helmikuu 05, 2014, 20:54:23 ip »

Tänään kävelemässä, hiihtämässä, juoksemassa ja avannossa. Eka kerran tuli suonenvero jalkaan avannossa, mutta ei hätiä mitiä, tarpeeksi kun potki, niin meni ohi. Hyvä huomata, ettei suonenveto uimassa uimista mitenkään estä, pistää vaan vähän lisää potkua koneeseen. Oon jotenkin aikaisemmin kuvitellut, että jos tulee suonenveto, ei voi jatkaa uimista, kun ihmiset niin pelkää sitä suonenvetoa uidessa.

Ja talven eka hiihto siis ja hitto mä oon huono hiihtään. Tasamaa ja ylämäet ihan ok, mutta ne alamäen, jalat tärisi, että pysyykö pystyssä, siis hoh-hoijakkaa.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Helmikuu 06, 2014, 10:28:55 ap »

Eilen pääsin hetkeksi salille, kun dumppasin toisen lapsen synttäreille ja toisen naapuriin. Mikä tarkoitti, että ei nähty kuin hetki aamulla ennen töihin/päiväkotiin menoa ja hetki illalla ennen nukkumaanmenoa.  :( Karua on.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

VAK

• Matkailija
« Vastaus #23 : Helmikuu 06, 2014, 12:19:44 ip »

Hyvä huomata, ettei suonenveto uimassa uimista mitenkään estä, pistää vaan vähän lisää potkua koneeseen.
täh! Kyllä mulla ainakin estää (tai ainakin hidastaa radikaalisti) vaparin uimisen, kun vetää jalanpohjasta suonta. Vaparissa etenkin haittana, kun koittaa räpistellä nilkka 90 asteen kulmassa, että saisi suonenvedon loppumaan. Mä oon vaihtanut sitten sammakkaan, niin voi vähän liikutella nilkkoja, niin suonenveto yleensä hellittää.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Helmikuu 06, 2014, 13:04:34 ip »

Mulla suonenveto estää kaiken! Tipuin kerran töissä kassalla ollessa tuolilta kun takareisi kramppasi! ;D Asiakkailla oli hauskaa.
Jalkapäivinä salilla kramppaa usein takareisi, ja silloin ei voi kyllä tehdä yhtään mitään.
Yöllä ja esim sohvalla istuskellessa vetää yhtäkkiä suonta jalkapohjasta tai nilkan etuosasta. Se estää kans kaiken muun.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #25 : Helmikuu 10, 2014, 22:19:48 ip »

Oho eikös kukaan ole liikkunut!

Tänään joogassa sai tosi makiasti aukeamaan eilisen hiihdon jälkimaininkeja. Ja rintakehää auki. Ja hengitettyä.

Eilen, no, hiihdin ;D oli ihan mahtava keli, ladunpohja kiilteli ja suksi lensi. Pitoteippi olis saanut olla hieman tuoreempaa. Ihan mahtava laji, jotenkin orgaaninen ja koko kroppaa luonnollisesti käyttävä.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Helmikuu 10, 2014, 22:33:23 ip »

Mulla on aika korkee kipukynnys, niin ei pari suonenvetoa paljon haittaa. Usein niitä tulee myös sänkypuuhasteluissa, mikä on tietty tylsää, vaan menee kyllä ohi. Nyt on ollut elohiiri toisessa reidessä jo pari päivää, ärsyttävää, vaikkei kipeä olekaan.

Tänään jäi muu liikunta, kävin vain avannossa, ei suonenvetoja tällä kertaa.
Kirjattu

vokaali

• Vanha tekijä
« Vastaus #27 : Helmikuu 10, 2014, 22:52:59 ip »

Hiljaista ollut tenttipuristuksen välissä liikunnan osalta, paria happihyppelyä laskematta. Juokseminenkin vie liikaa ajatusta ja aikaa just nyt. :) Huomenna saan sukset, ehkä illalla kerron miten sujuu 9 vuoden tauon jälkeen. Toivotaan!
Kirjattu
Ykkösdippis kera pumpun ja silleen.

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Helmikuu 10, 2014, 22:56:34 ip »

Wohoo! Kävin tänään salilla ensimmäistä kertaa kahteen viikkoon! Tein ojentajat, hauikset, rinnan ja olkapäät. Oon ihan mielissään. :)
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #29 : Helmikuu 11, 2014, 15:58:41 ip »

Aamuyöllä puolen tunnin juoksulenkki ja päivällä 2,5 tuntia reipasta kävelyä. Ehkä vielä avantoon.
Kirjattu

Linkkejä