Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6960 jäsentä  •  418037 viestiä  •  19985 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi milkavainamo, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Oma osio VHH:lle  (Luettu 31403 kertaa)

sarajevo95

• Aktiivinen
Vs: Oma osio VHH:lle
« Vastaus #30 : Helmikuu 01, 2014, 20:07:41 ip »

No miksiköhän sitä ei pitäisi toteuttaa? Oletko niin vhh vastustaja, et pelkkä ajatuskin inhottaa?
No meitähän on moneen junaan...

Ja onhan täällä osiot esim. keskenmenoille, vauva kuumeilijat. Tuskin nyt nekään ihan kaikkia voi kiinnostaa. En minä siellä vieraile kun ei ole mielenkiintoa!
Mutta enpä puutu heidän asioihin. Joillekin se on tärkeää.

Nyt on tainneet käsitteet mennä sekaisin? Kysymys on osioista, ei ketjuista! Ei ole keskenmenoille ja vauvakuumeilijoille kuin yksi osio, se on Diabetes ja raskaus.

Hieman hankalasti hallittavaksi saattaa mennä, jos osioita koko ajan lisätään, viimeksi tehtiin uusi lisäys just tällä viikolla: Diabetes ja liikunta
Ääh, no niin tarkoitin, vähän meni sanat sekaisin...
Kirjattu
"Minä elän ja voin hyvin"
VHH:n ansiosta lääkkeetön D2

Suklaanappi

• Matkailija
« Vastaus #31 : Helmikuu 02, 2014, 10:08:12 ap »

Mielestäni yleisosio "Diabetes ja ravinto" riittää, ruokavaliot sopivat hyvin tänne.

VHH-ketjuissa(kin) otsikointi on tärkeä, koska otsikoilla voidaan yrittää halutessa rajata keskustelun aihetta ja yleisöä (paino sanalla 'yrittää', yleisestä ja avoimesta keskustelupalstasta kun on kyse).
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2014, 10:11:39 ap kirjoittanut Suklaanappi »
Kirjattu
D2

lomalle

• Vieras
« Vastaus #32 : Helmikuu 02, 2014, 11:10:36 ap »

Molemmissa tapauksessa pitää joka tapuksessa selvittää onko kysymys 2 sokeritautisista vai 1 diabetikoista. Elikä onko keskustelija ykkönen vai 2 sokeritautinen selkeästi esille. Koskee kaikkia keskustelu alueita.

Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #33 : Helmikuu 02, 2014, 11:34:08 ap »

Jep, Konradhan on yrittänyt aloittaa asiallista KETJUA vhh:sta, ei auttanut. Ketjujahan voi tosiaan kuka vain aloittaa milloin vain. Ja sarajevo, et ole tainnut Dad:n juttuja lukea jos luulet vhh:n vastustajaksi  ;D
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

jester

• Veteraani
« Vastaus #34 : Helmikuu 03, 2014, 20:52:54 ip »

jaarittelijat  koska  aloitatte  keskustelun.           onko tarkoitus  koskaan  aloittaa  keskustelua.
Kirjattu

julia

• Vanha tekijä
« Vastaus #35 : Toukokuu 05, 2014, 15:53:44 ip »

Minä toivon, että VHH:lle olisi oma osio niin että uskonsodat voitaisiin käydä vain ja ainoastaan siinä osiossa ja muita osioita voisi edelleen käyttää rauhassa.

Tällä hetkellä tilanne alkaa olla sellainen, että ruokasota romuttaa Kohtauspaikan keskustelun. Minua ahdistaa ja stressaa tappelu, enkä halua osallistua sellaiseen. Olen itse kuitenkin elämäntilanteessa, jossa tarvitsisin vertaistukea muilta diabeetikoilta. Elämäntilanteen eli sairauksien vuoksi en kuitenkaan ollenkaan kestä toistenkaan riitelyä, vaikken itse siihen osallistuisi. Lopetin VHH taistelun vuoksi muutama vuosi sitten Kohtauspaikan käytön ja nyt alkaa tuntua, että näin käy taas.

Joten please, oma taistelutanner ja vertaistuen areena VHH:ta pohdiskeleville diabeetikoille, sillä karppaajasivuistoilta puuttuu tämä diabetesaspekti.

Kirjattu
"Lujaa laatua LADA"

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #36 : Toukokuu 05, 2014, 16:14:12 ip »

Minä toivon, että VHH:lle olisi oma osio niin että uskonsodat voitaisiin käydä vain ja ainoastaan siinä osiossa ja muita osioita voisi edelleen käyttää rauhassa.

Tällä hetkellä tilanne alkaa olla sellainen, että ruokasota romuttaa Kohtauspaikan keskustelun. Minua ahdistaa ja stressaa tappelu, enkä halua osallistua sellaiseen. Olen itse kuitenkin elämäntilanteessa, jossa tarvitsisin vertaistukea muilta diabeetikoilta. Elämäntilanteen eli sairauksien vuoksi en kuitenkaan ollenkaan kestä toistenkaan riitelyä, vaikken itse siihen osallistuisi. Lopetin VHH taistelun vuoksi muutama vuosi sitten Kohtauspaikan käytön ja nyt alkaa tuntua, että näin käy taas.

Joten please, oma taistelutanner ja vertaistuen areena VHH:ta pohdiskeleville diabeetikoille, sillä karppaajasivuistoilta puuttuu tämä diabetesaspekti.

Todella yksisilmäinen asenne. Miksi vhh:sta pitää mennä puhumaan jonnekin taistelutantereelle? Koska julia ei siedä vhh:ta? Karkoitetaan kaikki vääräuskoiset.

Katsopa ravinto-osiota. Siellä on päällimmäisenä kaksi vhh-vastustajan avaamaa trolliketjua, kuinka leipä on ihanaa ja rasva kammotus. Tämäkö on nyt hillihydraatteja välttävien, sokereistaan huolehtivien vika?

Yleisesti vhh-keskustelu on koko kohtauspaikalla hyvin vähäistä. Vaikka kovasti ahdistaisi, syy ei kyllä ole hiilihydraatteja välttävien diabeetikoiden, kannattaa hakea syyllistä muualta.

edit: Kappas, kävitkin juuri kirjoittelemassa toiseen noista trolliketjuista ja kertoilemassa leivänsyönnistäsi. Se siitä ahdistuksesta, hah.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2014, 16:19:11 ip kirjoittanut Dad »
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

julia

• Vanha tekijä
« Vastaus #37 : Toukokuu 05, 2014, 17:42:02 ip »

Juuri tätä tarkoitan. Jos joku ei halua keskustella koko ajan VHH:sta, hän on vastustaja. Ja jos joku syö leipää, hän on vastustaja. Kaikki keskustelu palautuu aina VHH:n ja ihmiset jaetaan vastustajiin ja kannattajiin ja keskustelun sijasta käydään taistelua.

Minä en kannata minkäänmoista taistelua. Ja minä en halua keskustella vain ja ainoastaan VHH:sta. Niinpä kannatin ehdotusta, että aiheesta keskustelua haluavat saisivat oman osion. Jostain (?) syystä tulkitset ehdotuksen VHH-keskustelun kieltämisenä, vaikka se olisi myös mahdollisuus teidän halukkaiden käydä keskusteluanne ilman meitä muita, jotka koette "vääräuskoisiksi" kolme ruisleipäviipaleen vuoksi.

Mikäli Sinun mielestäsi Kohtauspaikka ei tällä hetkellä jo ole VHH taistelutanner, niin minun mielestäni se siis jo on sitä. Toivoisin vain, että se taistelu siirrettäisiin omaan osioonsa, jossa sivulliset kuten minä eivät ahdistuisi. 
Kirjattu
"Lujaa laatua LADA"

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Toukokuu 05, 2014, 19:01:12 ip »

En oikein ymmärrä, mitä keskustelemista vhh:ssa on. Se sopii joillekin paremmin, joillekin huonommin. Miksi siitä pitää kiistellä ylipäänsä missään?

Vaikuttaa siltä, että se vaikuttaa joillakin näköön, alkavat nähdä punaista lähes kaikessa, mikä ei kehu ja ylistä vvh-ruokavaliota.
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #39 : Toukokuu 05, 2014, 20:04:49 ip »

Juuri tätä tarkoitan. Jos joku ei halua keskustella koko ajan VHH:sta, hän on vastustaja. Ja jos joku syö leipää, hän on vastustaja. Kaikki keskustelu palautuu aina VHH:n ja ihmiset jaetaan vastustajiin ja kannattajiin ja keskustelun sijasta käydään taistelua.

Sorry julia, puhut soopaa.

" Jos joku ei halua keskustella koko ajan VHH:sta, hän on vastustaja."
Niin, tämä yksi pahimmista vhh-vastustajista nimenomaan halusi avata kaksi trolaus-ketjua, toisen leivän puolustukseen ja toisen rasvan kammoamiseen. Haukut väärää puuta.

"Kaikki keskustelu palautuu aina VHH:n ja ihmiset jaetaan vastustajiin ja kannattajiin ja keskustelun sijasta käydään taistelua."
Höpöhöpö. Laske keskustelut kohtauspaikalla. "Kaikki aina" on lievästi sanoen liioittelua.

Sinulla julia on aika vahvat vhh-vastustuslasit silmillä.

Ehdotan vhh-osion sijaan virallisterveellistä osiota, jossa saa jauhaa leivän ja rypsiöljyn ihanuudesta ja kaikki vhh.kommentit ovat kiellettyjä. Toinen voisi olla "vertaistuki" -osio, jossa kaikenlainen eriävän mielipiteen esittäminen on kielletty. Kun joku avaa ketjun, vaikka kuinka hullun, on ainoat sallitut vastineet "hyvähyvä", "voimia", haleja", "tsemppiä" jne.

Ja Tapsa: Ei sun tarvitse ymmärtää, mutta ei välttämättä kannata kieltää asioita, joita ei ymmärrä.
Kirjattu

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Toukokuu 05, 2014, 20:16:58 ip »

Osuit julia naulan kantaan!
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Toukokuu 05, 2014, 20:52:36 ip »

Ja Tapsa: Ei sun tarvitse ymmärtää, mutta ei välttämättä kannata kieltää asioita, joita ei ymmärrä.

On näilläkin sivuilla oltu yhtä mieltä siitä, että diabetes on yksilöllinen sairaus.

Mikä sopii hyvin yhdelle, voi sopia huonosti toiselle. Siksi kiihkeä vänkääminen on vähemmän hyödyllistä. Jos vhh:n kiihkeät puolustajat ovat tyytyväisiä valintoihinsa, niin onko heidän välttämättä paasattava siitä ainoana oikeana tapana ravita itseään saati sitten loukkaantua, jos joku ei sillä systeemillä voikaan hyvin. Ja mitä ilmeisemmin useimmat "vhh-aktivistit" ovat todellisuudessa hyvin erilaisilla hh-ruokavalioilla.
En mielestäni ole kieltämässä mitään, vaikka ihmettelenkin tuota jatkuvaa jankuttamista puolesta ja vastaan. Luulisi molempien (siis vhh:n ja ns. virallisen ruokavaliosuosituksen kannattajien) löytävän itselleen optimaalisen ruokavalion ilman kinasteluakin.
Kirjattu

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #42 : Toukokuu 05, 2014, 22:19:59 ip »

...Mikä sopii hyvin yhdelle, voi sopia huonosti toiselle. Siksi kiihkeä vänkääminen on vähemmän hyödyllistä. Jos vhh:n kiihkeät puolustajat ovat tyytyväisiä valintoihinsa, niin onko heidän välttämättä paasattava siitä ainoana oikeana tapana ravita itseään saati sitten loukkaantua, jos joku ei sillä systeemillä voikaan hyvin. Ja mitä ilmeisemmin useimmat "vhh-aktivistit" ovat todellisuudessa hyvin erilaisilla hh-ruokavalioilla.
En mielestäni ole kieltämässä mitään, vaikka ihmettelenkin tuota jatkuvaa jankuttamista puolesta ja vastaan. Luulisi molempien (siis vhh:n ja ns. virallisen ruokavaliosuosituksen kannattajien) löytävän itselleen optimaalisen ruokavalion ilman kinasteluakin.

Laskupää heikossa Tapsallakin. Väitteesi (väitteenne)ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.

Kuinka monta vhh-jankutusketjua on tänään saanut kommentteja? Katsotaanpa:

Diabetes yleensä: 0 kpl
Tyypin 1 eli nuoruustyypin diabetes: 0 kpl
Tyypin 2 eli aikuistyypin diabetes: 0 kpl, ehkä oikein vääntamällä 0,5 kpl
Diabetes ja ravinto: 1 kpl, tämä on nimenomaan vhh:n vastustajan provosointiketju
Kaikki loput osiot: 0 kpl

Väitteenne ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Antakaa nyt vhh:lla itseänsä hoitaneiden jo olla. Vaikka teitä nyt niin kovasti korpeaa hiilareita välttävien hyvät kokemukset, niin koittakaa itse hoitaa itseänne parhaalla mahdollisella tavalla. Syökää vaikka pullaa, jos siltä tuntuu.

Joskus totuus tekee kipeää.
Kirjattu

Matti H

• Matkailija
« Vastaus #43 : Toukokuu 05, 2014, 22:22:52 ip »

...

VHH-keskustelun kärjistymisessä ei ole kyse aiheesta vaan enemmän siitä _miten_ keskustellaan. Myös täysin erimieliset ihmiset yleensä pystyvät keskusteluun, jos kumpikin osapuoli kunnioittaa vastapuolta ja pyrkii ymmärtämään tämän ajatuksia. Toisaalta jos joku trollaa tai jankuttaa tai ei vaan kiinnosta, niin voi jättää ko. henkilön jutut lukematta. Itse olen lukenut paljon mielenkiintoisia juttuja VHH:sta täältä kohtauspaikalta ja olen oppinut hyödyllisiä asioita.

En usko että diabetesliitto perustaa keskustelupalstalle VHH-osiota, koska moni liitossa toivonee että aiheesta ei keskusteltaisi ollenkaan. Joidenkin mielessä VHH-osio voisi vaikuttaa jopa tietynlaiselta ovenavaukselta VHH:n suuntaan ;-)

Kirjattu

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Toukokuu 06, 2014, 08:02:31 ap »

...Mikä sopii hyvin yhdelle, voi sopia huonosti toiselle. Siksi kiihkeä vänkääminen on vähemmän hyödyllistä. Jos vhh:n kiihkeät puolustajat ovat tyytyväisiä valintoihinsa, niin onko heidän välttämättä paasattava siitä ainoana oikeana tapana ravita itseään saati sitten loukkaantua, jos joku ei sillä systeemillä voikaan hyvin. Ja mitä ilmeisemmin useimmat "vhh-aktivistit" ovat todellisuudessa hyvin erilaisilla hh-ruokavalioilla.

Laskupää heikossa Tapsallakin. Väitteesi (väitteenne)ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.

Kuinka monta vhh-jankutusketjua on tänään saanut kommentteja? Katsotaanpa:

Diabetes yleensä: 0 kpl
Tyypin 1 eli nuoruustyypin diabetes: 0 kpl
Tyypin 2 eli aikuistyypin diabetes: 0 kpl, ehkä oikein vääntamällä 0,5 kpl
Diabetes ja ravinto: 1 kpl, tämä on nimenomaan vhh:n vastustajan provosointiketju
Kaikki loput osiot: 0 kpl

Väitteenne ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Antakaa nyt vhh:lla itseänsä hoitaneiden jo olla. Vaikka teitä nyt niin kovasti korpeaa hiilareita välttävien hyvät kokemukset, niin koittakaa itse hoitaa itseänne parhaalla mahdollisella tavalla. Syökää vaikka pullaa, jos siltä tuntuu.

Joskus totuus tekee kipeää.

Teräviä huomioita Dad.lta. On totta, että enää ei oikeastaan väitelläkään vhh:sta, vaan väitellään ihan väittelemisen ilosta. On vastustamattoman kivaa ampua kaikkea, mikä liikkuu. Ja samalla hieman mollata muita "pelissä" olijoita.
Kirjattu

Linkkejä

Puolustusvoimat ei muuta päätöstään diabetesta sairastavien varusmiespalveluksesta

Puolustusvoimat vahvisti tänään päätöksensä, että diabetesta sairastavat vapautetaan palveluksesta rauhan aikana. Käytännössä päätös hautaa monen nuoren diabeetikon toiveet asevelvollisuuden suorittamisesta.

Julkaistu 07.02.2020 | 13:29