Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
3 jäsentä  •  418482 viestiä  •  20021 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Arjen pelastajat!  (Luettu 12935 kertaa)

sarajevo95

• Vieras
Vs: Arjen pelastajat!
« Vastaus #75 : Tammikuu 12, 2014, 13:27:31 ip »

Jos ihan oikeasti on saatava ruokaa just nyt ja heti, niin pieneen kasariin reippaasti voita ja hyvälaatuinen pakastehernepussi perään. Kiehutetaan kuumaksi siinä rasvassa, eikä haudutella yhtään vaan syödään lusikalla rasvoineen. Muuten en pakastevihanneksista tykkää, mutta herneet ovat ok.

Mitään lämminkuppeja tms en käsitä enkä oikeastaan laske edes ravinnoksi, mutta eihän mun onneksi tarvitsekaan ymmärtää saati syödä.  :o
Melkein unohdinkin mainita tuon että voita ja vihannespussi. Joo itse suosin tuore vihanneksia mutta on aina pakkasessa noita jotain herneitä tai herne- maissi -paprikaa tms.
Ja eipähän tuo kuohukerma ole yhtään paha juttu. Joisin itsekin mutta maha on herkkä liialle kermalle. Rahkan sekaan loraus ni voi kun on hyvää. Ei tuki verisuonia kun muuten huolehtii oikeesta ravinnosta :)
Kirjattu

Toukokuu1965

• Vieras
« Vastaus #76 : Tammikuu 12, 2014, 16:02:23 ip »

Nopein: 2 dl purkillinen kuohukermaa suoraan kurkusta alas.

Nopein keino myös yrjötä!  ::)

Sekavihanneksista kyllä tykkään ja niistä herneistä voin kanssa.  :)
Kirjattu

Keiju

• Vieras
« Vastaus #77 : Tammikuu 12, 2014, 16:39:43 ip »

En tiedä, mistä johtuu, mutta kyllä minä olen ollut niiiin varovainen noiden kovien rasvojen - kuten voin - kanssa. Sille ei vain mahda mitään. Varmaan on niin kauan niistä toitotettu, että on jäänyt selkärankaan.  ::)

Mutta myt, kun ruoanlaitto on meillä muutenkin niin hankalaa jokaisen perheenjäsenen ruokarajoituksen vuoksi, olen panostanut siihen, että ruoassa on välillä kermaa, voita, smetanaa jne. vähän enemmänkin kuin loraus.

Voin ja kerman kanssa kaikki onnistuu.  ;)
Kirjattu

sansu

• Vieras
« Vastaus #78 : Tammikuu 12, 2014, 17:57:57 ip »

Kiitos paljon daddalle tästä ketjusta! Aina välillä kaipaa lisää nopeita arkiruokia. Mun pitkäaikanen pikaruoka on ollu tomaattimurskaa ja linssejä. Molempia voi varastoida kuiva-ainekaappiin ja valmistuu 20 minuutissa.
Kirjattu

catharsis

• Vieras
« Vastaus #79 : Tammikuu 12, 2014, 19:14:49 ip »

Mietin tässä sitä,että eikös tuo kova rasva ole pikkusen huono homma verisuonille kuitenkin?En usko että tekee hyvää mm.silmänpohjien verisuonille.
Tai kohtuudella tietty,mutta liika on liikaa.

Taitaa tämä "kovan" rasvan pelko olla todellakin uskon kysymys, ei taida löytyä todellista näyttöä eläinrasvan vaarallisuudesta.  Rasvaa on vaikea syödä liikaa, sillä kylläisyys tulee nopeasti kehiin. Mikä rasva on "kovaa" normaalissa ruumiinlämmössä? Omat silmänpohjat ovat 11 vuotta sitten diagnosoidusta D2:sta huolimatta ilman löydöksiä (kuvattu syksyllä 2013).
Kirjattu

dadda

• Vieras
« Vastaus #80 : Tammikuu 12, 2014, 19:30:38 ip »

Jep jutellaan rasvojen terveellisyydestä jossain toisessa ketjussa jooko. Kaikenlaiset ruokavinkit kyllä sopii tähän ketjuun, jokainen poimii sitten itselle sopivat. Nopean ei aina tarbitse edes olla terveellistä.

Heti perään nopea kasvislisäke, mies just teki. Porkkana kuoritaan ja vedetään kuorimavetisellä suikaleiksi. Mieliyrttejä, öljyä ja balsamicoa, olikohan suolaa? Ja hetki mikrossa. Syötiin lohimedaljonkien kanssa. Voi tehdä myös kasarissa mutta tämä versio säästää kattiloita ja helpompi usean henkilön kokata kun kaikkea ei tehdä hellalla.
Kirjattu

Linkkejä