Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Arjen pelastajat!  (Luettu 12938 kertaa)

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
Arjen pelastajat!
« : Tammikuu 05, 2014, 22:04:32 ip »

Kertokaas vinkkinne kiireiseen arkeen. Parhaat "pikaruuat", puolivalmisteet yms. Kun pitäs vähän terveellistäkin ja monipuolistakin laittaa lapsiperheelle ja itsellekin sokereille sopivaa, kun töihinpaluu häämöttää...

Tässä omia, kertokaa omianne!

Yksi suosikki on fetakuutiot öljyssä, sellaisen kun heittää pakastekasvisten sekaan niin ei tarvi vaikka possupihvit muuta kastiketta tai lisuketta. Possuihin timjami-sitruunavoi. Tai kuutiot paistettujen kanasuikaleiden joukkoon ja lopuksi kirsikkatomaatinpuolikkaita.

Purkkihernekeitosta tykkää onneksi koko perhe. Kinkkua lisää ja lautaselle sipulisilppua ja sinappia maun mukaan.

Verimakkarat silloin tällöin, teen sileän ja makean valkokastikkeen ja muille pottuja. Ja puolukkaa. Ei ihan nopein kun se sipuli vaatii haudutusta.

Pakastepelmeneistä keitto (venäläisiä lihanyyttejä).

Valmiit pakastepannulihapullat tms, sekaan tomaattimurska ja joku maitotuotteen jämä.

Siskonmakkarakeitto, runsailla pakastekasvissuikaleilla ja tomaattisella liemellä (kuten pelmeneillekin).

Porojauhelihakeitto (pitää vaan muistaa ottaa liha sulamaan).

Munakas tietenkin.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
Vs: Arjen pelastajat!
« Vastaus #1 : Tammikuu 05, 2014, 22:16:01 ip »

Kehtaanko edes tunnustaa?  :-[

Nuudelit ja purkkitonnikala! Päälle runsaasti tuoretomaattikuutioita ja vähän juustoraastetta! Syntisen hyvää...  ;D

Jauhelihakeitto pakastekasviksista ja sekaan hapankaalia.

Pakastefalafel-pyörykät ja raikas salaatti.

Lohihampurilainen. Ruispaahtoleipää paahdettuna, väliin jäävuorisalaattia, paistettu lohipala ilman nahkoja  ;), tomaattiviipaleita, suolakurkkua, punasipulirenkaita, cheddarjuustoa. Mustapippurirouhetta ja vähän majoneesia jos on pakko.  ;)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

RiMa

• Vieras
« Vastaus #2 : Tammikuu 05, 2014, 22:19:25 ip »

Hyvä ketju!

Meidän pelastus on pakastealtaasta löydetty pussi, jossa on perunat ja keittojuurekset valmiina sekaisin. Ei kovin vhh, mutta saa helposti keiton mistä tahansa (broileri, liha, kala). Itse lisään vielä mukaan pakastamattomia keittojuureksia, joka omalla lautasellani vähentää perunan määrää.

Broilerikeitto; perunasipulisekoitus, suikalejuurespussi, maustamattomia broileirin filesuikaleita, 1,5 kasvisliemikuutio, vettä 7 dl, 1 tl rakuunaa ja currya. Keitellään kunnes kypsää ja sitten lisätään 100g sulatejuustoa. Perunat voi jättää pois ja laittaa enemmän juureksia.

Nämä pakastealtaan ihmeet ovat pelastaneet meidän perheen monet arki-illat  :)

Ja lasten ehdoton suosikki; napolinpata-aineksista pata nakeilla ja tomaattikuutioilla, myös purjo sopii jos siitä tykkää. Hyvää salaatin kanssa.
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Tammikuu 05, 2014, 22:20:30 ip »

Viikonloppuna tehdyt kunnolliset ruuat. :) Niitä voi syödä ainakin tiistaihin asti, ruuasta riippuen vielä keskiviikkonakin.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Ruiskaunokki

• Aktiivinen
« Vastaus #4 : Tammikuu 05, 2014, 22:58:49 ip »

Tortilloja voi käyttää pizzapohjina päälle mitä tykkää esim.tonnikalaa,kinkkua&juustoraastetta.Valmistuu uunissa 7-8 minuutissa eikä hiilareitakaan ole ihan kamalasti,n.30g isossa tortillalätyssä.
Kirjattu
D1 vuodesta 1987
"If you don't like where you are, move. You are not a tree. "

sarajevo95

• Aktiivinen
« Vastaus #5 : Tammikuu 05, 2014, 23:49:01 ip »

Mun nopee ruoka on juuri oppimani karppi pitsa.
Sitten tietysti jauhelihakeitto pakaste juureksilla, ei perunoita.
Ja uuni munakas. Siitä tulee erityisen täyttävä kun laittaa isoon vuokaan 8 munaa, 200g jauhelihaa, jotain pakastevihanneksia, tomaatti viipaleita ja juustoa sekaan ja päälle. Hiukan pippuri rouhetta pinnalle.
Uuni seiti kermassa on nopee ja kun se muhii uunissa kerkii tehdä jotain päivän hommia. Nopee imurointi tai tiskata, käyttää koiran ulkona ym. Ja sitten juurekset kiehumaan.
Kirjattu
"Minä elän ja voin hyvin"
VHH:n ansiosta lääkkeetön D2

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Tammikuu 06, 2014, 09:33:58 ap »

No se perinteinen purkkihernari on kyllä kätevä ja hyvä, ei sille voi mitään. Seitä löytyy aina pakkasesta eli se paloiksi, pyöritetään munamaidossa ja korppujauho-vehnäajjauho-suolaseoksessa ja pannulla RUNSAASSA rasvassa, nam. Ja totta kai, pala blöötä, mikro, 3 minuuttia ja sinappia kylkeen, se on siinä. 8)  Pala näkkäriä ja maitolasi aina lisukkeeksi niin gurmeeateriat syntyy tuosta vaan.

Ja toki joskus ihan mikroaterioitakin tulee ostettua, vaikkapa poronkäristys (taitaa olla sen firman jossa äidit tekee....)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Tammikuu 06, 2014, 10:34:48 ap »

Uunimakkara unohtui! HK:n kevyttä sinistä lenkki, päälle juustoa. Samaan vuokaan puolikkaita tomaatteja oliiviöljyllä ja pippurilla+suolalla viimeisteltynä. Puoli tuntia uunissa ja se on siinä.
Tarjotaan suola- tai pakasteherneiden ja sen eilisen muusin tai just keitettyjen makaroonien kanssa.

(Tää oli aikoinaan meidän lasten herkkua).  :)
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Tammikuu 06, 2014, 10:36:52 ap »

Nakit ja muusi sekä Dijonin sinappi...  8)

Nuudelit ja purkkitonnikala! Päälle runsaasti tuoretomaattikuutioita ja vähän juustoraastetta! Syntisen hyvää...  ;D

Olen muuten täysin samaa mieltä, paitsi että mielestäni kala ja juusto harvoin sopii yhteen  ::)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2014, 10:39:27 ap kirjoittanut E O J »
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

sarajevo95

• Aktiivinen
« Vastaus #9 : Tammikuu 06, 2014, 10:58:22 ap »

Nopea aamupala ainakin mulla on purkki kerma/ rasvatonta rahkaa ja marjoja/ mehukeittoa. Lähtee pahin aamu nälkä ja jaksaa odottaa lounasta.
Käyhän tuo iltapalanakin. Kermarahka, esim Rainbow 10% on täyttävämpää ja tavalliseen rahkaan voi lisätä löräyksen kermaa, jos maha kestää.
Itse vaikka karppaan en pysty paljoo kermaa laittaan, menee maha sekaisin.
Kirjattu
"Minä elän ja voin hyvin"
VHH:n ansiosta lääkkeetön D2

dn85

• Vieras
« Vastaus #10 : Tammikuu 06, 2014, 11:20:16 ap »

Miäkii meinasin nuudeleita ehdottaa. Nuudelipannun tekasee aika nopsaan, jääkaapin sisällöstä ja omasta inspiksestä riippuu mitä laitan joukkoon. Delux-versiossa loraus kermaa kruunaa komeuden :D.
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Tammikuu 06, 2014, 11:39:03 ap »

Olen muuten täysin samaa mieltä, paitsi että mielestäni kala ja juusto harvoin sopii yhteen  ::)

Makuasioista ei sovi kiistellä (ainakaan KP:lla!)  ;) ;D
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Tammikuu 06, 2014, 12:12:31 ip »

Ja minulla on just nyt uunissa kuhafileitä, jotka on kuorrutettu ruokakerma-juusto-tilli-seoksella!  :P
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Tammikuu 06, 2014, 12:35:43 ip »

Ja minulla on just nyt uunissa kuhafileitä, jotka on kuorrutettu ruokakerma-juusto-tilli-seoksella!  :P

Nam. Kuhafileet on meillä ainakin myös arkiruokaa koska mies kalastaa kesät talvet. Ja kuha valmistuukin nopsaan.  ;)
Kirjattu

vokaali

• Vanha tekijä
« Vastaus #14 : Tammikuu 06, 2014, 12:50:40 ip »

Pitkästä aikaa tein sotkumunakkaan: pilkoin nakit pannulle ja heitin sekaan pippurisekoitusta, paprikajauhetta ja suolaa. Siihen päälle parit munat ja kaikki iloisesti sekaisin. Ja tekeminen kestää tietysti sen 5-10 minuuttia nakkipaketista lautaselle. Plus että menee niin aamulla, päivällä kuin illallakin.

Kirjattu
Ykkösdippis kera pumpun ja silleen.

Linkkejä