Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6877 jäsentä  •  416673 viestiä  •  19910 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Fiina, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Vauvakuumeilijat 2014  (Luettu 63184 kertaa)

Leppis

• Aktiivinen
Vs: Vauvakuumeilijat 2014
« Vastaus #15 : Tammikuu 11, 2014, 16:13:53 ip »

Sokerit on tänään aivan uskomattoman p*rseestä. Mä en muista koska olen viimeksi mitannut yli 20 lukeman, siitä on paljon aikaa. 21, 2 aamupalan jälkeen.  :o En keksi muuta syytä kuin a)yöhypo tai b) aamuinen pelästyminen. Mies lähti aamulla aikaisin messuille ja sanoi heipat ja mä oli ihan sikeässä unessa vielä. Ja pelästyin siis sitä, että nyt mä olen myöhästynyt töistä, jos kerran mies lähtee aamulla ennen mua töihin, ja pomppasin salamana pystyyn. Onhan se kamalaa jos hirmuinen määrä lapsia jäisi ilman ruokaa kun meikäläinen vaan nukkuu. No, hiukan mua tyynnyteltiin, että tänään on lauantai ja jatka vaan unia... Yritin nukkua, mutta olin niin hyvin herännyt, että en saanut enää unen päästä kiinni. Mutta toisaalta olen ehtinyt tehdä tänään vaika mitä, koska heräsin niin aikaisin. Että vaikka sokerit on seilanneet, niin muuten ihan ok fiilis.
Ja menkkoja odotan alkavaksi minä hetkenä hyvänsä.
Kirjattu
"Kiva suku, kehnot geenit."

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #16 : Tammikuu 13, 2014, 16:36:58 ip »

Taas mennään... Menkat tulevat näköjään huomattavan etuajassa. Kävin tänään klinikalla ja suunniteltiin seuraava kierros. Ensimmäisellä kierroksella kaikki normaalia. Solujen jakautuminen oli hiukka hidasta. Myoomat voivat edelleen olla yksi tekijä mutta ei pitäisi olla. Iso leikkaus, jos niitä lähdetään poistamaan ja vahinko kohdulle voisi sitten estää raskauden. Suo siellä, vetelä täällä. Yksi lääke vaihdettiin toiseen. Mä nyt haluan nää vaan tehdyiksi, niin sitten voi lyödä lapsiasian suhteen kirjat kiinni. Kävi miten kävi. Hiukka kun siinä itkin, niin menen nyt sitten huomenna jonkun psykologin juttusille.

Lisäksi tässä nyt ilmeisesti on niin, että ollaan viimeinen vuosi hengitelty hometta kotona... Ja jalkaakin jouduttiin operoimaan, kun siihen tuli golfpallon kokoinen paise. Hyvä juttu on, että kaikki nämä(kin) ovat alkaneet vuonna 2013... Tänä vuonna siivotaan viime vuoden tuhot.

Kertokaa nyt joku positiivisia kuumeilu-uutisia, ettei mene vaan lapsettomuuspalstaksi! :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Tammikuu 13, 2014, 16:46:09 ip »

Tänään tai ainakin nyt alkuviikosta olisi mun laskujen mukaan ovis. Mutta yöllä iski hirveä oksennustauti ja kuume, joten ei oikein innosta tehdä muuta kuin maata sängyssä. Että se siitä sitten. Ottaa niin pahasti päähän, kun on vielä kaiken lisäksi lomaviikko. >:(
Kirjattu

Neelia

• Aktiivinen
« Vastaus #18 : Tammikuu 13, 2014, 17:35:46 ip »

Sokerit seikkailee... I H A N laidasta laitaan. Joku on käynyt vaihtamassa mun inskat veteen. Mikään normimäärä ei riitä, vasta korjaamalla päästään kohtalaisiin lukemiin.

Oviksen pitäisi ajoittua loppuviikolle.
Kirjattu

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #19 : Tammikuu 14, 2014, 13:44:09 ip »

Kävin itkemässä 45min psykologilla. En oikein tiedä, onko hyvä olo vai ei. Voin varata uuden ajan mutta en oikein tiedä, haluanko. Mun on niin vaikea nähdä tuosta hyötyä... Mitä tälle voi tehdä. Mutta kyllä sillä psykologilla oli pari hyvää pointtia. Ei hän ihan eilisen teeren psykologi ollut lapsettomuusasiassa. Ehkä mä varaan pari aikaa.

Muuten sitten aletaan uudella lääkkeellä huomenna pistelemään. Menkat alkoivat tänään.

Toivottavasti Kaisa sun oksutauti lähtee litomaan pian. Eihän niistä touhuista tule mitään, jos oksua pukkaa.
Neelialle kanssa sokereiden kanssa tsemit. Mullakin oli hba1c vähän heikentynyt. Mutta se oli odotettavissa, kun joulukuussa nuo kaikki lääkkeet nostivat sokereita tosi paljon. Ja sitten tuloksettomuuden jälkeen ei oikein kiinnostanut mittailla.
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

Santtu79

• Intoilija
« Vastaus #20 : Tammikuu 14, 2014, 15:32:46 ip »

Mulle aikoinaan kun tuo näkö heikkeni ja jouksin silmäleikkauksissa ja sen jälkeenhän elämä meni uusiksi kerralla....niin, kävin jutteleen psykologilla säännöllisen epäsäännööllisesti. Mulle se oli hyvä tapa käsitellä vaikeaa asiaa. Jotenki en halunnu läheisten kanssa puhua asiasta tai huomasin jos (kun) itkin niin muut oli jotenki vaivaantuneita ym. Siellä hoitsun luona sain pillittää tai jutella ihan mistä vaan tai vaikka itkee koko tunnin, ilman että toinen siitä mitenkään vaivaitu. Ja kun sitä asiaa sai käytyä läpi niin olokin itsellä helpotti! Mutta toki iso apu oli siitä että oltiin hoitajan kansssa samalla aaltopituudella, tultiin hyvin juttuun :)

Musta tuntuu että olen tulossa hieman pöhköksi tämän raskautumis yritksen kanssa :) aina kun on mahdollisuus etsin koneelta "vinkkejä" tulla raskaaksi tms. Ihan niinku en osais tässä vaiheessa kiertoa muuta edes ajatella! Oireista päätellen ovis vois olla huomenna tai sitte ei, tämä mun kierto on muuttunut niiiiiiiiiiin kummalliseksi! Mutta tikuttelemalla jos sen h-hetken löytäis :)
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Tammikuu 14, 2014, 18:58:16 ip »

Mäkin olen käynyt psykologilla ja psyk. sairaanhoitajalla ja nyt psykoterapeutilla juttelemassa ja mulle siitä ainakin on ollut apua. Viime keväänä kävin TYKS:ssä psykologilla tämän vauva-asian takia ja kyllä se helpotti oloa. Jos mahdollisuus käydä psykologilla, niin mä ainakin käyttäisin sen mahdollisuuden. Ei siitä varmaan ainakaan haittaa ole.

Harmittaa, kun ovis menee vatsataudin takia hukkaan. Tai kyllähän me sunnuntaina touhuttiin, että jos ovis on alkuviikosta, niin voisi tärpätäkin, mutta en oikein jaksa uskoa.
Kirjattu

Zuzzu

• Vieras
« Vastaus #22 : Tammikuu 14, 2014, 20:57:07 ip »

Hei,

yksi 27 vuotias diabeetikko ilmottautuu kuumeilemaan  :) En oikein tiedä itsekään mitä kirjottaisin ja kertoisin, mutta olen lukenut Kohtauspaikan keskusteluja jo jonkin aikaa ja luulen, että tänne kirjoittaminen voisi jopa hiukan auttaa purkamaan tunteita. Samalla kuntuu hiukan syylliseltä, kun olen "vakoillut" ja lueskellut, mutten itse itsestäni vielä mitään kertonut.  ::)

Raskauduin ilokseni viime toukokuussa ja valitettava kohtukuolema tapahtui raskausviikolla 27...  :-[ Tästä kaikesta on siis todellakin hirmuisen lyhyt aika, mutta haluaisimme todella kovasti mieheni kanssa uudelleen raskautua. Ensimmäinen kierto raskauden jälkeen takana ja seuraavat kuukautiset kolkuttelee ovella.

En oikein tiedä mitä muuta tähän hätään kertoisin, mutta toivon jokaiselle myötäisiä plussatuulia tulevaisuuuteen  :)

Kirjattu

Leppis

• Aktiivinen
« Vastaus #23 : Tammikuu 14, 2014, 22:45:59 ip »

Olin päättänyt, että jos menkat ei ala ennen keskiviikkoaamua, niin testaan sitten. Mutta eipä tarvi testailla... Sieltähän ne pärähti tiistai-iltapäivänä   >:( >:( Yllättävän vähän v*tuttaa. Kierto on ollut joskus muulloinkin 32 päivää.

Ellis: Jos sulla on mahdollisuus käydä psykologin juttusilla, niin mene ihmeessä.

Toivottavasti Kaisan olo alkaa helpottaa. Oksutauti on niin karseeta.

Tervetuloa joukkoon Zuzzu! Aika pitkään mäkin lueskelin, ennen kuin rupesin tässä osiossa kirjoittamaan. Menee mulla vähän teemoittain, tätä ennen roikuin pumppu-osiossa.

Santtu: Suunnittelen greippimehun ostoa, sitä on moni täällä kehunut. Tosin pelkään sen aiheuttavan ihottumaa. Jota varten pitäisi ottaa antihistamiinia. Ja kun yritän vältellä kaikkia ylimääräisiä lääkkeitä, niin ehkä mehu jää suunnitteluasteelle.
Kirjattu
"Kiva suku, kehnot geenit."

Mini

• Aktiivinen
« Vastaus #24 : Tammikuu 15, 2014, 09:23:57 ap »

Zuzzulle tervetuloa!  :) Rankka tuo sinun edellinen tarina!

Kaisalle: Pöh, vatsatautia! Luinkin verensokerin puuhailusta tuolta toisesta ketjusta..  :-\

Ellis: Älä luovuta! Jutteleminen voi varmasti olla ihan hyvä.. Ei ehkä aukea ensimmäisillä kerroille ja perus turinoista voi olla helpompaa päästä oikeisiin fiiliksiin.. Kunhan vaan psykologin kanssa saa "yhteyden".

Mäkin oon seuraillut tätä ketjua enemmän täältä sivusta nyt. Sokerit pikku hiljaa tasaisempia, silti joka päivä jännittää sitä X tekijää joka tulee sotkemaan pakan!  >:(
Seuraava lri- aika maaliskuun alussa. Josko lupa silloin heltiäisi?  :)
Ihanaa on lukea täältä näitä d- raskausasioita, kun ei "tavan talliaisten" kanssa pysty jotenkin ns. riskiraskaudesta jutella, tai ainakaan minä en osaa!

Plussa tuulia kaikille!  :-*
Kirjattu
D1 -91
Apidra A-C Spirit Combo pumpussa 04/2012

Zuzzu

• Vieras
« Vastaus #25 : Tammikuu 16, 2014, 19:35:36 ip »

Greippimehua on kyllä moni kehunut ja joku sanoi siitä täysrasvaisesta maidosta.. Nyt en muista, taisi olla joku täällä  :)

Jos vaan psykologin kanssa saa yhteyden ja oikeasti uskaltaa avautua, niin varmasti on apua. Eikä nämä asiat ole todellakaan yksinkertaisimmasta päästä, joten jollekin niistä puhuminen, joka vielä ymmärtää tai on ammattilainen saa avattua asiaa ihan uudessakin valossa.

Nouseeko teillä ennen kuukautisia insuliinin tarve kovasti? Mulla ei ennen raskautta ollut ja nyt ihmettelen kun vs liitelee "tuolla jossain". Mulla on pitkäsokeri 5,4, mutta mulla on päivittäin hypoja.. Sanoisin, että normaalisti ilman hypoja olis varmaan 6,5 - 7. No nyt kun kuukautisien pitäisi alkaa huomenna - su niin vs on päivälläkin välillä 15. Pitää nostaa Levemiriä, mutta sitten ajattelen, että mitä jos se korjaantuu entiselleen kuukautisten jälkeen, niin taas hirmuset hypot. Hirmuinen selitys  :D

Kirjattu

Mini

• Aktiivinen
« Vastaus #26 : Tammikuu 17, 2014, 09:13:34 ap »

Greippimehua on kyllä moni kehunut ja joku sanoi siitä täysrasvaisesta maidosta.. Nyt en muista, taisi olla joku täällä  :)
Nouseeko teillä ennen kuukautisia insuliinin tarve kovasti? Mulla ei ennen raskautta ollut ja nyt ihmettelen kun vs liitelee "tuolla jossain". Mulla on pitkäsokeri 5,4, mutta mulla on päivittäin hypoja.. Sanoisin, että normaalisti ilman hypoja olis varmaan 6,5 - 7. No nyt kun kuukautisien pitäisi alkaa huomenna - su niin vs on päivälläkin välillä 15. Pitää nostaa Levemiriä, mutta sitten ajattelen, että mitä jos se korjaantuu entiselleen kuukautisten jälkeen, niin taas hirmuset hypot. Hirmuinen selitys  :D

Täysrasva maidosta oon minäkin kuullut tarinaa ja greippimehusta myös, joskin se on itseltä pois luettu kun on allergia..

Itse olen huomannut että, pari päivää ennen menkkoja ja sen enismmäisen vuotopäivän on insuliinin tarve suurempi. Itsellä hommaa helpottaa pumppu, kun sillä voi hetkellisesti korottaa insuliinia. Voisithan ehkä kokeilla lisätä pitkävaikutteista 1-2yksikköä ensin ja varovasti katsoa mitä tapahtuu?  :) Etsimällä sen oikeastaan vaan löytää! Tosi hyvä Hoba sulla!  :) Hypot vaan inhottavia..  :-X
Kirjattu
D1 -91
Apidra A-C Spirit Combo pumpussa 04/2012

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #27 : Tammikuu 17, 2014, 22:17:41 ip »

Sitten kuukautisten jälkeen lasketaan levemiriä, se onneksi taipuu nopeisiin muutoksiin toisin kuin lantus.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #28 : Tammikuu 20, 2014, 17:04:34 ip »

No nyt ei sitten ollutkaan kuin 2 tai 3 solua tuloillaan. Hassua, sillä kävellessä klinikalle totesin ääneen, että varmaan ei tule niin montaa kuin viimeksi. Ja eihän niitä tullutkaan. Lääkäri sanoi, että tarvitaan vain yksi hyvä. Mutta kyllä sitä haluaisi hyvät lähtökohdat, niin isompi määrä antaisi paremmat mahdollisuudet.

On tää niin vaan hankalaa. Inhottava kroppa kun ei näytä koskaan toimivan.
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

Ride

• Jäsen
« Vastaus #29 : Tammikuu 21, 2014, 20:31:49 ip »

Ellinoora, jospa ne kaksi tai kolme ovatkin sitten priimatavaraa.
Jospa nyt...hengessä mukana.
Kirjattu
Jos ongelmaan on ratkaisu, ei ole syytä olla huolissaan. Jos ratkaisua ei ole, ei kannata olla huolissaan

Linkkejä

Jäsenten oma sivusto auennut

Julkaistu 12.06.2019 | 08:46