Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6896 jäsentä  •  416894 viestiä  •  19920 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Amatööridiabentti, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Vauvakuumeilijat 2014  (Luettu 64048 kertaa)

Neelia

• Aktiivinen
Vauvakuumeilijat 2014
« : Tammikuu 02, 2014, 14:22:31 ip »

Aloitanpa tälle vuodelle oman ketjun.

Täällä tilanne ennallaan. Oireita taas vaikka muille jakaa, menkkojen pitäis viikonloppuna alkaa...

Täytyy myöntää että tämä pitkälle venynyt raskautuminen alkaa koetella henkisiä voimavaroja...  :(
Kirjattu

ellinoora

• Vanha tekijä
Vs: Vauvakuumeilijat 2014
« Vastaus #1 : Tammikuu 03, 2014, 09:47:32 ap »

Hyvää Uutta Vuotta vaan!

Eipä täälläkään mitään. Jotain välikausia tässä kai pitää olla näiden IVF:ien kanssa. Jälkitarkastusaika on varattuna. Luomumeininkikään ei oikein nyt onnaa, kun on muita terveyshuolia, joten tämä on sitten sellainen piinavapaa kierto. Tosin mulla ne alkaa jo kaikki olemaan sellaisia, kun on kaikki toivo heitetty.

Mutta onhan tässä se, että tämän vuoden loppuun mennessä tiedetään, tuleeko tästä mitään vai pistetäänkö asian suhteen hanskat tiskiin. Sitten kyllä saattaa mennä paljon muutakin samalla.

Tsemppiä Neelia! Voin sanoa, että tiedän tuon henkisten voimavarojen koettelun.
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Tammikuu 03, 2014, 11:16:48 ap »

Mulla alkaa olla menkat onneksi loppusuoralla. Otin kipuihin mulle sopimattomia kipulääkkeitä ja olo olikin sitten vielä kamalampi, kun maha ei yhtään tykänny niistä lääkkeistä. En tiedä johtuiko menkoista vai mistä, mutta mielialakin on ollut ahdistunut ja masentunut uudenvuodenaatosta lähtien ja on itkettänyt ja kiukuttanut ihan ilman syytäkin. Onneksi viikonloppuna pitäisi loppua jo. Sitten alkaakin varsinainen ensimmäinen yritys tämän vauvaprojektin suhteen.

Oikein paljon voimia Neelialle ja Ellinooralle raskaaseen tilanteeseen.
Kirjattu

Maria86

• Vieras
« Vastaus #3 : Tammikuu 03, 2014, 11:39:11 ap »

Hei kaikille!

Kai sitä nyt voisi virallisesti ilmoittautua itsekin kuumeilijaksi. Kesästä asti on kauhea tsemppi ollut päällä luvan saamiseksi: päällä on seisottu ja sormet on ruvella ;) Syksy meni sairastellessa ja osittain laitan sen piikkiin, ettei ihan toivotunlaisia tuloksia vielä ole saatu, mutta ehkä nyt kevättä kohti paremmalla onnella.

Näitä ketjuja on ollut tosi terapeuttista lukea, kiitos siitä! Ja voimia (näin toistaiseksi sivulliselta) kaikille tarvitseville. Ei voi kuin sanoa, että elämä on epäreilua.
Kirjattu

Mini

• Aktiivinen
« Vastaus #4 : Tammikuu 03, 2014, 14:26:18 ip »

Neelia: Kiva kun päivitit taas voimassa olevalle aikakaudelle!  :)

Ellikselle ja Kaisalle tsemppiä, toivotaan että, saataisiin jo pian iloisia uutisia!  :-*

Maria86: Jee! Joku toinenkin joka taistoaa lupien kanssa!  :) (Ikävää siis tää taisto, mutta kiva että on kanssa sisar!)
Kirjattu
D1 -91
Apidra A-C Spirit Combo pumpussa 04/2012

Ride

• Jäsen
« Vastaus #5 : Tammikuu 03, 2014, 17:39:54 ip »

Ellinoora, tilastojen mukaanhan 30-35% IVF hoitokerroista johtaa toivottuun lopputulokseen ja onnistumisprosentti on kuitenkin paljon korkeampi kuin inseminaatioissa. Itse aikanani ajattelin, että kolme kertaa katsotaan, mutta onneksi sitten kaksi kertaa riitti. Teilläkin on kaikki mahdollisuudet!

Parisuhdettahan tuo kovasti koettelee ja joitain pareja se lähentää ja joitain päinvastoin. Kaikkea hyvää sinulle 2014!

Kirjattu
Jos ongelmaan on ratkaisu, ei ole syytä olla huolissaan. Jos ratkaisua ei ole, ei kannata olla huolissaan

Neelia

• Aktiivinen
« Vastaus #6 : Tammikuu 03, 2014, 18:27:58 ip »

Tervetuloa mukaan Maria!  :) Kokemuksesta voin sanoa ettei se luvan saaminen ihan hepreaa ole... Kyllä siihen pystyy, toisilla se vaatii vain vähän enemmän kuin toisilla... Itselläni siihen meni lähetteestä Naikkarille viralliseen raskautumislupaan reilu kolme ja puoli kuukautta. Ne oli mun elämäni tiukimmat kuukaudet kun sormenpäät ruvella sokereita mittasin... Ja siis mun hobis on A I N A pyörinyt vähintään kympissä, yleensä jopa paljon päälle. Lähetteen sain tasan 8 hobiksella ja siitä tiputin 7,4 (vai 7,3, en muista) tuossa ajassa. Mutta kyllä se kannatti ja voi se onnistumisen tunne kun se lupa napsahti. Nyt täällä on yritetty puolitoista vuotta raskautua, tuloksena yksi ainut spontaanisti keskenmennyt tuulimunaepäily keväällä 2013...

Ja sama meno jatkuu. Menkat alkoi tänään, sopivasti mun D:n 17-vuotis vuosipäivänä. Sama päivä oli muuten viime vuonnakin, sattuneesta syystä päivä on piirtynyt verkkokalvoilleni kun sitä joutui niin monelle eri taholla silloin keväällä hokemaan... Ja en kyllä laittais siitä vastaan tänäkään vuonna... Rohkeus jonkinlaisiin hoitoihin hakeutumiseen on ihan nollassa... Oon yrittänyt työntää koko asian johonkin taka-alalle mutta kai se sieltä kohta tarttis oikeesti kaivaa esiin, josko sillä sais jotain tulosta aikaiseksi...
Kirjattu

Santtu79

• Intoilija
« Vastaus #7 : Tammikuu 06, 2014, 14:33:49 ip »

Menkat alkoi ja taas hypoillaan... En tiedä paljonko mun pitää vielä vähentää inskan määrää... tällä hetkellä menkkojen alkaessa menee .35% vähemmän basaalia kun kierron puolivälissä (ja sinne taitaa olla varaa vielä nostaa...)

Pillerit jätin pois elo-syyskuun vaihteessa, joten eihän tässä kauaa ole vielä mennyt... mutta onhan tämä elämä aika sykleissä eloa  ;D ensin odotetaan että ovuloi ja sitte odotetaan että eipä alkais menkat ja jälleen sama kaava seuraavassa kuussa... Nyt tästä kierrosta bongasin testillä oviksen, jes! (tosin vastaavaa hyötyä siitä ei nyt näyttänyt kuitenkaan olevan) Ens kierrossa otan mukaan greippi mehun. Mitäs muita poppakonsteja sitä vois yrittää?

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti yrityksiin!  :)
Kirjattu

Snanna

• Vieras
« Vastaus #8 : Tammikuu 06, 2014, 18:49:37 ip »

Mitäs muita poppakonsteja sitä vois yrittää?

Tuonne vanhaan ketjuun kirjoitin, että mulla "toimi" rasvattomien maitotuotteiden vaihtaminen täysrasvaisiin. Söin jukurttia, juustoja ja join maitoa todella paljon ja yleensä rasvattomana. Nyt plussan jälkeen ne vaan ällöttää. Mutta siinä yksi poppakonsti. ;)
Kirjattu

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #9 : Tammikuu 06, 2014, 19:23:14 ip »

Rohkeus jonkinlaisiin hoitoihin hakeutumiseen on ihan nollassa... Oon yrittänyt työntää koko asian johonkin taka-alalle mutta kai se sieltä kohta tarttis oikeesti kaivaa esiin, josko sillä sais jotain tulosta aikaiseksi...

Nyt kun oon tästä meidän tilanteesta puhunut avoimesti monellekin ystävälle, niin on käynyt ilmi, että aika monella on ollut probleemia raskautumisen kanssa. Mutta onneksi muutamalla on ollut esim. vain joku hormoonivajaus ja se kun on korjattu, niin homma on alkanut sujumaan ja lapsia on tullut. Eli siinäkin mielessä ehkä kannattaa aloittaa tutkimukset. Jos se onkin vaan joku pikkuhikka. Toki näin rationalistina on pakko todeta, että ehkä se ei ole. Mutta sitten oot jo siinä "hoitoputkessa". Mutta ymmärrän kyllä niiiiin hyvin, että ajatus siitä ei ole ollenkaan houkutteleva. Mäkin olisin mielelläni ilman sitä mennyt tästä eteenpäin jo puolisentoista vuotta sitten.

Ride! Kiitos jälleen kerran rohkaisusta. Se on niin tärkeää kuulla, että onnistumisiakin on. Menisi pois tuo takaraivossa aina ollut ajatus, että äitiä minusta ei koskaan tule (on kyllä sanottu, että hyvä äiti tulisi). Ja sitten sitä ajattelee, että nyt se sitten toteutuu se ettei ole lapsia, niin kuin olin aina "tiennytkin".
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

Leppis

• Aktiivinen
« Vastaus #10 : Tammikuu 06, 2014, 20:55:25 ip »

Ei mitään uutta täällä päin.

Testasin aamulla, mutta negatiivinen oli. Menen huomenna käymään gynekologilla, sen takia testasin. Vaikka liian aikaista nyt varmasti on, vaikka tulos olisi toinenkin. Vähän jannittää, että onko kaikki kunnossa. Toisaalta haluaisin saada selville, että miksi mulla on alavatsakipuja nykyään niin paljon.

Vapaat takana ja työ ja harrastukset alkaa huomenna.
Kirjattu
"Kiva suku, kehnot geenit."

Neelia

• Aktiivinen
« Vastaus #11 : Tammikuu 06, 2014, 22:18:45 ip »

Tsemppiä Leppis gynelle!  :)

Kirjattu

hihilisko

• Vieras
« Vastaus #12 : Tammikuu 08, 2014, 16:41:21 ip »

Heipä vaan kaikille. Takana on nyt vuoden verran raskautumisen yritystä, kolme kertaa raskaustesti on näyttänyt positiivista, vuoto niissä kierroissa on alkanut muutaman päivän myöhässä. Minulla on ikää 38 vuotta, 1-tyyppi jo 30 vuotta, kaiken pitäisi olla ok. 13-vuotias tytär onneksi jo sulostuttaa elämääme. Jospa tänä vuonna onnistuisi.
Kirjattu
Diabetes reissukaverina vuodesta 1984

Maria86

• Vieras
« Vastaus #13 : Tammikuu 08, 2014, 21:46:14 ip »

Miulla on kans useita aivan terveitä kavereita ja tuttuja, ketkä on yrittäneet kauan ennen kuin on tärpännyt. Osa ekan, toiset seuraavan kohdalla. Eikä vuosi ole mikään harvinaisuus, ainakaan oman kaveripiirin kohdalla. Että ei se "onneksi" terveilläkään ole aina niin yksinkertaista, jos noin rumasti saa sanoa.

Santtu: pystyn niin täysin samaistumaan tuohon mitä kerroit. Välillä tuntuu, että hormonit on paholaisen keksintö. Itellä on kans pumppu ja pahimmillaan päivän kokonaisinskat vaihtelee kierron puolivälin jopa 34 yksiköstä menkkojen alun 16 yksikköön ja jatkuvaan hypoiluun. Jos kierto olis säännöllinen, sitä varmaan uskaltaisi ennakoida basaalin kanssa mutta kun vaihtelee 4 viikosta jopa 8 viikkoon niin koko ajan on tietty hieman myöhässä annosten kanssa. Gyne sanoi kun huolestuneena kyselin, että on silti ihan mahdollista että kierroista ainakin osassa tapahtuu ovulaatio vaikka vaihtelua on noinkin paljon. Joten ei vielä heitetä hanskoja tiskiin.

Ja vaikka hobis olikin viimeksi hieman huonontunut (oli marraskuussa 8,1), pistän tuon flunssakierteen piikkiin. Kokonaisvuoristorata on kuitenkin selvästi tasaantunut ja tutuin lääkäri (jolle aika viimeksi onneksi oli) sanoi, ettei pidä pelkästään tuijottaa tuota pitkääsokeria ja suunta olis muuten parempaan päin. Nyt seuraava hba1c kuukauden päästä soittoajalla, ja toivossa on hyvä elää. Millä arvoilla te muut olette muuten lupia saaneet? Ts onko noissa paljonkin alue/sairaalakohtaista vaihtelua?
Kirjattu

Leppis

• Aktiivinen
« Vastaus #14 : Tammikuu 08, 2014, 22:05:53 ip »

Kaikki oli kunnossa. Kilppariarvoista lääkäri kyseli kovasti ja oli sitä mieltä, että niitä pitäisi mitata useammin kuin 1-2 kertaa vuodessa.

Mutta jos ei ennen toukokuuta mitään positiivista ilmaannu, niin sitten otetaan labroja ja tehdään lisätutkimuksia. Yksityinen lääkäriasema kun on kyseessä, niin pelkät labrat maksaa luultavasti reilusti.

Menkkoja odotellessa...
Kirjattu
"Kiva suku, kehnot geenit."

Linkkejä