Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6915 jäsentä  •  417191 viestiä  •  19934 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Hajonnut, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: VHH- joulu  (Luettu 8924 kertaa)

kivitatti

• Lentävä kynä
Vs: VHH- joulu
« Vastaus #15 : Joulukuu 21, 2013, 11:19:08 ap »

VHH-joulu tulee, kun ei stressaa joulusta vaan syö ihan normaalisti eikä erehdy mässäilemään ruualla tai makeisilla.
Ehkä mä en yritäkään mitään vhh-juttuja. Haluan syödä paljon ja hyvää ruokaa. Haluan syödä joulumakeisia. Aivan sama, jos mulla on kaks päivää sokerit mitä sattuu. Tapaninpäivänä voi palata takaisin ruotuun.

Toki porkkanalaatikkoa jos osais tehdä vhh:na, niin sitä vois syödä muulloinkin kuin aattona ja joulupäivänä.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

sarajevo95

• Aktiivinen
« Vastaus #16 : Joulukuu 21, 2013, 11:34:47 ap »

Kinkkua ja lanttulaatikkoa, kummassakaan ei ole hiilareita. Yhtenä jouluna putos paino 5kg tällä konstilla. Kinkkuja meni 5kpl.
Kaupan valmiissa lanttulaatikossa on hiilareita 1dl:ssä n 15-20g. Mistä olet saanut päähäsi ettei ole? Vai puhutko ehkä itsetehdystä? Nii jos ei laita siirappia...en tiiä. Rakastan lanttulaatikkoa mutta en jaksa alkaa itse tekemään. Enkä siis osta kaupasta, kallistakin on.
Kirjattu
"Minä elän ja voin hyvin"
VHH:n ansiosta lääkkeetön D2

rane58

• Aktiivinen
« Vastaus #17 : Joulukuu 21, 2013, 14:22:01 ip »

Nyt taas on 6.6kg kinkku uunissa.... 8)
-Tulee hyvät tuoksut! :P
Kirjattu
-Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
-Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.

sarajevo95

• Aktiivinen
« Vastaus #18 : Joulukuu 21, 2013, 14:54:58 ip »

Mun kinkku on jääkaapissa sulamassa. Torstaina hain kaupan pakkasesta sen kotiin. On kyllä aika jäässä vielä. Pitää saada se sunnuntai iltana huoneen lämpöön. Mun kinkku mulle itelle on (ja koiralle) 9kg. Juhlakinkku potkalla, nam. Siitä sitten osa pakkaseen. Ehkä...
Kirjattu

ergava

• Veteraani
  • D2 Keliakia
« Vastaus #19 : Joulukuu 22, 2013, 12:15:27 ip »

7 kg joku herkkukinkku meni pieneksi uunissa. Riittänee, mutta minulle tuli ongelma. Makuni on kai muuttunut. Noin suolaista en pysty syömään. Joulueväät meni harkintaan, jos tuo kinkku on surkean suolaista myös muiden mielestä.
Kirjattu
D2 vuodesta 1997 ja Keliakia n.1995
Menee toistaiseksi : Levemir 14yks, Metforem 750mg 1,Trajenta 1 aamulla, Met 2 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

lomalle

• Vieras
« Vastaus #20 : Joulukuu 22, 2013, 12:52:31 ip »

Kinkkua ja lanttulaatikkoa, kummassakaan ei ole hiilareita. Yhtenä jouluna putos paino 5kg tällä konstilla. Kinkkuja meni 5kpl.
Kaupan valmiissa lanttulaatikossa on hiilareita 1dl:ssä n 15-20g. Mistä olet saanut päähäsi ettei ole? Vai puhutko ehkä itsetehdystä? Nii jos ei laita siirappia...en tiiä. Rakastan lanttulaatikkoa mutta en jaksa alkaa itse tekemään. Enkä siis osta kaupasta, kallistakin on.

En syö nyt enkä koskaan "äitien" tekemistä yhtään mitään. Itse tekemällä saa lanttulaatikon helpommalla kun kaupasta ostetun koska molempiin on lisättävä kermaa ja munia. Lisäksi niistä pitää poistaa lisäaineet ja jauhot.

Lanttulaatikossani on: lanttuja 2kg, kermaa 2dl, 4munaa ja pomeranssinkuorta hyppysellinen. Voiko tämän helpompaa olla?
Kirjattu

lomalle

• Vieras
« Vastaus #21 : Joulukuu 22, 2013, 12:59:16 ip »

Kinkun voi ihan hyvin laittaa jäisenä uuniin. Laitoin 13kg kinkun ensin 10 tunniksi 70 asteeseen ja sen jälkeen mittari kylkeen ja 110 asteeseen. En ole saanut isosta kinkusta koskaan näin hyvää. Ei valunut alusellekkaan juuri mitään nesteitä.

Jos sulattaa kinkun, joka ei mahdu jääkaappiin, jossain lämpimämmässä tulee siihen paljon erilaisia pöpöjä.

Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Joulukuu 23, 2013, 18:10:43 ip »

Itse tehty on aina itsetehtyä, ei enää ikinä kaupan laatikoita. Porkkanalaatikosta en pidä, pitäisi joskus kokeilla sitä ilman riisiä, olisiko karppiversio parempaa.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

lomalle

• Vieras
« Vastaus #23 : Joulukuu 24, 2013, 13:40:55 ip »

7,5kg kinkku menossa uuniin. Lanttulaatikot on valmiina.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Joulukuu 25, 2013, 10:28:44 ap »

Itse tehty on aina itsetehtyä, ei enää ikinä kaupan laatikoita. Porkkanalaatikosta en pidä, pitäisi joskus kokeilla sitä ilman riisiä, olisiko karppiversio parempaa.
Minä taas en pidä lanttulaatikosta. :D
Se maistuu jotenkin ummehtuneelle ja on mun suuhun liian vetelää ja mutaista.
Porkkanalaatikko on mun makuun. Mutta minä pidän muutenkin porkkanasta tosi paljon. Ja porkkanalaatikko on vielä parempaa jos siinä on vähän pureskeltavaa, että se ei ole ihan mössöä.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

sarajevo95

• Aktiivinen
« Vastaus #25 : Joulukuu 25, 2013, 14:21:45 ip »

Mun lanttulaatikko on hyvää, mutta jäi vähän vetiseksi. Kyllä laitoin 2 munaa ja oli uunissa pari tuntia. Porkkanalaatikko ilman riisiä onnistui hienosti.
Yleensä olen aina vähän vieroksunut porkkanalaatikkoa, mutta nyt maistuu. Ehkä siksi, kun olen vhh:lla alkanut muutenkin pitämään porkkana ruuista.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Joulukuu 25, 2013, 15:05:44 ip »

Minä en ole koskaan erikoisemmin tykännyt porkkanalaatikosta, ehkä juuri riisin takia. Miten tehdään porkkanalaatikkoa ilman riisiä? Yhden ohjeen löysin, mutta siihen tulisi mannaryynejä, jota pidän vielä huonompana asiana, eikä se myöskään käy meidän keliaakikoille.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 25, 2013, 15:08:29 ip kirjoittanut äskoo »
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Joulukuu 25, 2013, 15:14:01 ip »

Työkaveri kertoi joskus tehneensä porkkanalaatikon ilman riisiä, hänellä myös keliakia, pitää kysäistä reseptiä. Musta porkkanalaatikko on aina kylmää, kun sitä syö, en tiedä, mutta ehkä just riisi aiheuttaa mulla sen, etten siitä pidä.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #28 : Joulukuu 25, 2013, 16:23:25 ip »

Meillä södään Joulutorilta mummon tekemiä laatikoita. Lanttulaatikko on vain hiukan maustettua ja porkkanalaatikossa ei näy yhtään riisinmurenaa.
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #29 : Joulukuu 25, 2013, 19:48:34 ip »

kylla  Gelatin   hoitaa  homman.           kelpaisiko soppa   saatat  vaikka  laihtua
Kirjattu

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07