Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6916 jäsentä  •  417191 viestiä  •  19934 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Lucas56, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: VHH- joulu  (Luettu 8940 kertaa)

Konrad

• Vieras
VHH- joulu
« : Joulukuu 20, 2013, 19:42:10 ip »

Mitä tarkoittaa mielestäsi VHH-joulu? Mitä joulun ateriat sisältävät ollakseen herkullisia?

Kaikki mielipiteet ovat tervetulleita! Nyt ei kannata yhtään ujostella. Kaikki vaan muidenkin tiedoksi!
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
Vs: VHH- joulu
« Vastaus #1 : Joulukuu 20, 2013, 21:27:20 ip »

Voiko tehdä vhh-porkkanalaatikkoa, niin että se maistuukin porkkanalaatikolta?
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Joulukuu 20, 2013, 21:39:47 ip »

Joulunahan on tosi helppo olla vhh: kinkkua, kaloja, juustoja, mätiä, kermavaahtoa (ehkä vhh sallii vähän rosolliakin), maksapateeta, aladobia. Tosin suomalaisten mieleisin jouluruoka eli peruna pitää jättää silloin syömättä.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

jester

• Veteraani
« Vastaus #3 : Joulukuu 20, 2013, 22:28:28 ip »

oikea  annos  porkkana laatikkoa    on   vain  teelusikallinen.  porkkana laatikon  voi syottaa   linnuille
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Joulukuu 20, 2013, 22:39:47 ip »

Joulunahan on tosi helppo olla vhh: kinkkua, kaloja, juustoja, mätiä, kermavaahtoa (ehkä vhh sallii vähän rosolliakin), maksapateeta, aladobia. Tosin suomalaisten mieleisin jouluruoka eli peruna pitää jättää silloin syömättä.

Mulle ei tule joulufiilistä, ellen saa edes paria lusikallista hämäläistä imellettyä perunalaatikkoa. Kaikki muut jouluruuat voin ihan hyvin jättää syömättä.  :P
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Joulukuu 20, 2013, 22:44:30 ip »

VHH-joulu = Joulupöytähypo.  ::)

Kannattaa siis miettiä syömisen ja inskan suhteet tarkkaan.

Muuten peruna on ihan ykkönen joulukalojen ym. kanssa mutta yksi pottu riittää mulle.  :)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

jester

• Veteraani
« Vastaus #6 : Joulukuu 20, 2013, 22:54:32 ip »

erittain hyvia  ja  tarkkoja                basal test ohjeita ja neuvoja  loytyy  ja on helposti  saatavissa
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Joulukuu 20, 2013, 23:13:08 ip »

Mä en kaivannut nyt porkkanalaatikkosyyllistämistä, vaan vinkkiä siitä, voiko sitä tehdä vhh:na, jolloin voisin syödä sitä enemmän kuin ruokalusikallisen. Tai no aion syödä sitä enivei enemmän kuin ruokalusikallisen, mutta jos sitä vois tehdä vhh:na, voisin syödä sitä ilman oman tunnon tuskia ja hyperiä ja laskelmointia ja pähkäilyä.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Joulukuu 20, 2013, 23:30:46 ip »

Ainakin porkkanalaatikon voi tehdä ilman riisiä ja tosi hyvää tulee. Viime jouluna vietettiin joulu miehen veljen perheen kanssa ja he ovat karppaajia, joten oli pikkuisen sellainen VHH-jouluateria, mutta maistui tosi hyvältä kaikki.
Kirjattu

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #9 : Joulukuu 21, 2013, 00:12:43 ap »

Ainakin näitä:

Mätiä lisukkeineen
Graavilohta
Sillejä
Rosollia (perunatonta)

Kinkku, sinappia
Camillan mamman lanttulaatikkoa

Snapsit, vettä, lapsille maitoa
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Joulukuu 21, 2013, 00:31:17 ap »

Kivitatti, voisikohan porkkanalaatikon tehdä siten, että laittaisi soijarouhetta? Onhan niissäkin hiilareita, mutta paljon vähemmän kuin riisissä tai mannaryyneissä, joita myös olen käyttänyt.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

sarajevo95

• Aktiivinen
« Vastaus #11 : Joulukuu 21, 2013, 02:27:48 ap »

Mulla on hankittuna iso kinkku. Sitten teen uuni juureksia(lanttu - porkkana), kukkakaali paistos on herkkua. Juustoja ja suolasta meetwurstia. Karjalan paistia on mutten tiiä vielä teenkö sen. Seitiä ehkä kermassa uuniin.
Mulla on myös joulutorttuja ja suklaata. Kyllä se kerran vuodessa pitää mässäillä mutta kohtuus silti pitää muistaa. Peruna nyt on poissa ja leipä edelleenkin.
Kirjattu
"Minä elän ja voin hyvin"
VHH:n ansiosta lääkkeetön D2

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Joulukuu 21, 2013, 09:52:39 ap »

Mä en kaivannut nyt porkkanalaatikkosyyllistämistä, vaan vinkkiä siitä, voiko sitä tehdä vhh:na, jolloin voisin syödä sitä enemmän kuin ruokalusikallisen. Tai no aion syödä sitä enivei enemmän kuin ruokalusikallisen, mutta jos sitä vois tehdä vhh:na, voisin syödä sitä ilman oman tunnon tuskia ja hyperiä ja laskelmointia ja pähkäilyä.

Söin marraskuussa setäni hautajaisissa paikallisen pitokokin tekemää porkkanalaatikkoa. Se erosi täysin aikaisemmin syömistäni riisiporkkanalaatikoista! Tää oli tosi hyvää, vähän makeaa ja pehmeää eikä ollenkaan mitään riisi- tai mannaryynijuttuja. Hitsi kun saisi reseptin sieltä!
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #13 : Joulukuu 21, 2013, 10:09:56 ap »

VHH-joulu tulee, kun ei stressaa joulusta vaan syö ihan normaalisti eikä erehdy mässäilemään ruualla tai makeisilla.
Kirjattu

lomalle

• Vieras
« Vastaus #14 : Joulukuu 21, 2013, 10:54:09 ap »

Kinkkua ja lanttulaatikkoa, kummassakaan ei ole hiilareita. Yhtenä jouluna putos paino 5kg tällä konstilla. Kinkkuja meni 5kpl.

Kirjattu

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07