Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: näyteen ottolaite  (Luettu 4486 kertaa)

Tomaatti

• Vieras
Vs: näyteen ottolaite
« Vastaus #15 : Joulukuu 23, 2013, 19:01:06 ip »

Mun mielestä pistekirjoituskommentti on ihan asiallinen

Mun mielestä ihan tolle linjalle ei kyllä voi lähteä... Samantien voisi käskeä treenaamaan käsiä pyörätuolinveivausta varten kun lähtee kuitenkin ne jalatkin. Jne jne jne...
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Joulukuu 23, 2013, 19:19:42 ip »

Mun mielestä pistekirjoituskommentti on ihan asiallinen

Mun mielestä ihan tolle linjalle ei kyllä voi lähteä... Samantien voisi käskeä treenaamaan käsiä pyörätuolinveivausta varten kun lähtee kuitenkin ne jalatkin. Jne jne jne...

Ja jos ei kerrota, näkövammaisena voi sitten purkaa katkeruuttaan, kun "kukaan ei varottanut etukäteen!"?
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Tomaatti

• Vieras
« Vastaus #17 : Joulukuu 23, 2013, 21:11:05 ip »

Ja jos ei kerrota, näkövammaisena voi sitten purkaa katkeruuttaan, kun "kukaan ei varottanut etukäteen!"?

Mikäs meininki?

-Ameriikan meininki...
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Joulukuu 23, 2013, 21:39:23 ip »

;D ;D

Mä otan verensokerin Aina vasemman käden nimettömän ja keskisormen peukalonpuoleisesta sivusta. Aina. Ja ne on ihan hirveän näköiset eikä niistä meinaa enää irrota mitään. Silti otan sokerin aina niistä.
Oisko tässä uudenvuoden lupauksen paikka.... ::)
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #19 : Joulukuu 23, 2013, 22:13:09 ip »

"...nyrpeän hoitajan sanat että etusormista ei saa ottaa..."

Olisin ottanut keskisormesta ja näyttänyt hoitajalle.
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

JKD1

• Intoilija
« Vastaus #20 : Joulukuu 23, 2013, 23:48:29 ip »

Itse en tykitä peukaloja enkä etusormia. Kun kymmeniä vuosia rei'ittää, niin kyllä niihin tulee hermovaurioita ja tuntoherkkyys huononee. Muilla sormilla nyt ei ole niin väliä.
Kirjattu
Minimed Paradigm Veo & Apidra 11/2012->,

[(Levemir&Apidra 03/2012-11/2012), (Lantus&Apidra 09/2010-03/2012), D1 (9/2010->)]

Erja80

• Jäsen
« Vastaus #21 : Joulukuu 26, 2013, 19:54:21 ip »

joo... kun sairastuu kolmekymppisenä d1:seen ja näkö on erittäin hyvä niin epäilen kovasti sokeutumista diabeteksestä johtuen.
Pikkurillistä tahtoo tulla liian pieni veripisara. Mulla on mittarina OnCall advanced johon tarttee hirveen ison pisaran.
Kirjattu
D1 5/12
monipistoshoito Levemir ja Novorapid

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Joulukuu 29, 2013, 22:05:25 ip »

Meille sanottiin kun tyttö sairastui 6-vuotiaana että peukaloa ja etusormea ei pidä käyttää - juurikin tuon pinsettiotteen eli työsormien ja niiden tunnon säilymisen vuoksi. Kun toivottavasti D:tä tulee kymmeniä vuosia...
Ja muista sormista pitää käyttää tasaisesti joka reunoja.
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #23 : Tammikuu 08, 2014, 19:23:56 ip »

Mä käytän mieluiten pikkusormia, sitten tulevat nimettömän sivut ja viimeisenä keskisormi. Mutta näitä kumminkin. Käytössä on kaksi settiä; kotona on eri vehkeet kylppärin pydällä somassa pikku lippaassa, ja sitten on pussukka joka kulkee salkussa mukana.
Pussukan näytteenottolaite hajosi. Olen ollut lomasella tässä, enkä ole saanut hankituksi uutta. Nyt olis jo aika, mutta en tiedä että minkä hommaisi. Pitää olla paljon säätövaraa, en halua joutua pistämään liian syvälle kun on pienet ja kipuherkät sormet. Ja pitäis sopia samat lansetit kuin toiseenkin, jotenkin vaan ovat aivan surkeita nuo d-kaupan tiedot esimerkiksi. Kaikkien laitteiden kohdalla ei kerrota, miten on yhteensopivuuden laita.

No pikku pulma, tarttis vaan saada aikaiseksi eikä ihmetellä tässä. Mutta näytteenottolaite siis ON tärkeä, niitä on skrodeja ja sitten sellaisia inhimillisempia. Päinvastoin kuin aloittajalla, mä nimenomaan en siedä mitään syvää iskua...
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Tammikuu 09, 2014, 00:23:39 ap »

Accuchekin näytteenottolaite on paras! Se on melko iso (siis pitkä) ja siihen tarvii accuchekin kuuden lansetin "rumpuja", mutta se on todella hellävarainen, ei revi, kun neula ei pääse liikkumaan sivuttaissuunnassa lainkaan. Huomaa jo pistoäänestä, ei rämähdä kuten halvat laitteet. Ja neulan vaihto on helppoa. Sen kun käännät laitteen päätä, niin neula vaihtuu. Tulee vaihdettua paljon paljon useammin kuin tavallisia lansetteja.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

vokaali

• Vanha tekijä
« Vastaus #25 : Tammikuu 09, 2014, 08:27:56 ap »

Kivitatti, tarkoitatko sitä MultiClixiä? Mulla on sama ja olen kyllä ollut tosi tyytyväinen. Hyvä pointti just tuo, että se ei ole sellainen ritsa.

Lisäpisteitä tuosta muotoilusta: kulkee paremmin mm. SPIbeltissä jota käytän juoksulenkeillä. Vanha käyttämäni Bayerin harmaa-sininen käyrä, lyhyt muhkura oli paljon hankalampi. Sitten menikin siihen hermo, kun kilpailuttivat siihen jotkut ripulilansetit BD:n sijaan ja ne uudet repi parissa viikossa sormet piloille kun mittailen paljon.
Kirjattu
Ykkösdippis kera pumpun ja silleen.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Tammikuu 09, 2014, 09:33:21 ap »

Minullekin on joskus sanottu, ettei etusormista pitäisi ottaa, mutta syynä se, että niissä enemmän tuntoa, joten sattuu enemmän. Ja niin myös tekee. Ja etusormia ja peukaloita käyttää joka tapauksessa paljon enemmän kuin muita sormia (vaikkei pistekirjoitusta tarttiskaan). Jossain vaiheessa kun yritin soittaa kitaraa, niin ei hyvä, jos kummastakaan kädestä on mittailtu verensokereita.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #27 : Tammikuu 14, 2014, 23:55:16 ip »

Kivitatti ja Vokaali, kiitos. Käyttäjän kommentti on aina tosi tarpeen. Nyt saan tehdyksii valintani, tack! 
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

vokaali

• Vanha tekijä
« Vastaus #28 : Tammikuu 15, 2014, 09:19:49 ap »

Just eilen kävin hakemassa liuskoja (Joensuu) ja pyysin, josko saisin toisen MultiClixin varalle. Täältä niitä ei siis enää saa, voi itku nyt taas. Onneksi tuo oma toimii, tosin eilen auto meinasi syödä sen.

Tarjosi Contourin pistimen (tässä oli se ongelma, että kunta otti sen pariksi sellaiset tylsät kalanperkauspuukkolansetit) vaihtoehdoksi jotain kertakäyttövehjettä, jota en harkinnutkaan. Pisteet tosin jakelun tytölle, on aina mukava mennä sinne kun se on siellä. Se on kiva eikä säikähdä vaikka kutsun Contourille kilpailutettuja lansetteja paskaripuliksi ja niin edelleen. Ensi kerralla pitää muistaa sanoa sille, että se on mun suosikki.

Menee vähän hoitohenkilökunnan vikittelemiseksi nyt postaus.
Kirjattu
Ykkösdippis kera pumpun ja silleen.

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
« Vastaus #29 : Tammikuu 15, 2014, 13:35:18 ip »

Minulla on yksi Accu Check Performa Nano -mittarin mukana tulut pistolaite. Sininen väriltään. Voin antaasen tarvitsevalle. En postita muutoin kuin joku maksaa hyvät postituskulut. :) Muuten saa ilmaiseksi jossain tapaamisessa tms. Lansettejakin saa muutaman mukaan.

Ja on vanhoja kertakäyttöisiä pistolaitteitakin ilmaiseksi saatavana. Noin 10 vuotta vanhoja tosin. Olleet kaapissa. Käsitysteni mukaan toimintakuntoisia ja steriilejä. Mutta ne eivät ole käytössä yhtä mukavia. Pistävät tarpeettoman lujaa ja syvälle (omasta mielestäni, ei kuitenkaan epämiellyttäviä).
Kirjattu

Linkkejä