Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6915 jäsentä  •  417191 viestiä  •  19934 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Hajonnut, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Uusi Fineli  (Luettu 15586 kertaa)

kivitatti

• Lentävä kynä
Vs: Uusi Fineli
« Vastaus #15 : Kesäkuu 12, 2016, 14:53:25 ip »

Listasin ruokapäiväkirjaan aamupalan ainesosa kerrallaan.

Saanko tallennettua sen jotenkin, kun syön kuitenkin joka aamu saman aamupalan?

Miten näen aamupalani ravintoarvot?
Nyt mulla näkyy vain
"Energiansaanti. Vertailu suomalaisiin ravitsemussuosituksiin" ja jotain mitäänsanomattomia prosentteja. Ei mua ne kiinnosta! Mua kiinnostaa montako grammaa hiilareita, rasvoja ja proteiineja mun aamupalassa oli.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

julia

• Vanha tekijä
« Vastaus #16 : Kesäkuu 12, 2016, 18:56:42 ip »

Lataa ilmainen  Fatsecret, se kertoo noi tiedot ja muistaa aiemmat ateriat   8) 8) 8)
Kirjattu
"Lujaa laatua LADA"

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #17 : Kesäkuu 13, 2016, 19:06:08 ip »

"Energiansaanti. Vertailu suomalaisiin ravitsemussuosituksiin" ja jotain mitäänsanomattomia prosentteja. Ei mua ne kiinnosta! Mua kiinnostaa montako grammaa hiilareita, rasvoja ja proteiineja mun aamupalassa oli.

Mä kanssa kiukuttelin tuon uuden Finelin kanssa, laitoin monta kyssäriä sen tekemiseen "syyllisille" ja sain tietysti sellaisia vastauksia, ettei ainakaan diebeetikoiden elämää ole haluttu uudistuksella vaikeuttaa. No, vaikeuttaa se kumminkin.

Varmaan sen käyttämisen oppii, mutta tars olla paljon aikaa sen kaikkien hienompien ja parempien ominaisuuksien esiin kaivamiseen.  Ja sitten niiden oppimiseen.

Tallennusta en ole löytänyt, tallentuvatkohan automaattisesti? Siellä näytön vasemmassa yläkulmassa on valikko, siellä on esim. suosikit yms eli jospa ne tehdyt haut ja valitut aterioiden nimet (aamiainen, lounas..) sieltä löytyvät.  Ja sitten sen sivun yläosan päivänäkymä/viikkonäkymä- otsikon vieressä on pudotusvalikko, josta saa halutut ravinneluvut yksitellen esiin.

Mun kärsivällisyyttäni on tuon kanssa koeteltu sen verran, etten näköjään ole sitä edes käyttänyt kuin satunnaisesti.  Onkohan tämä niitä, kun säännöllisin väliajoin kaikki palvelut on uudistettava tarvitsi tai ei : pääasia että muutosta syntyy. Vaikka sitten käytettävyyden kustannuksella. Mur.
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Kesäkuu 15, 2016, 20:14:42 ip »

Entistä vähemmän mekin tuota käytetään. Ei helpota.
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07