Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6973 jäsentä  •  418232 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Hanttapoika, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Moderoinnista Vs: UUTTA JÄRISYTTÄVÄÄ TIETOA RAVINNOSTA  (Luettu 4875 kertaa)

Tomaatti

• Vieras
Moderoinnista Vs: UUTTA JÄRISYTTÄVÄÄ TIETOA RAVINNOSTA
« : Lokakuu 28, 2013, 15:27:27 ip »

Ainahan VHH-ketjut on välittömässä poistovaarassa. Nyt vaan saitte hyvän lyömäaseen "ruoan halventamisesta" . Siitähän ei toki ollut kyse vaan tottakai halusitte nähdä sen niin. Sopii tarkoitusperiinne.
Kirjattu

sarajevo95

• Aktiivinen
Vs: Moderoinnista Vs: UUTTA JÄRISYTTÄVÄÄ TIETOA RAVINNOSTA
« Vastaus #1 : Lokakuu 30, 2013, 11:48:33 ap »

Ainahan VHH-ketjut on välittömässä poistovaarassa. Nyt vaan saitte hyvän lyömäaseen "ruoan halventamisesta" . Siitähän ei toki ollut kyse vaan tottakai halusitte nähdä sen niin. Sopii tarkoitusperiinne.
Niin, vhh:stahan ei saa puhua. Se tekee meidät terveiksi koska osaamme / opimme syömään oikein. ja jos olemme terveitä, emme tarvitse lääkkeitä. Oli miten oli, minä jatkan elämääni tekemällä itseni terveeksi, ilman pahaa oloa tuovaa insuliinia. Pistin elokuussa 108 yks, nyt 46. Miettikääs sitä. Ja olo on ah, niin mainio.
Kirjattu
"Minä elän ja voin hyvin"
VHH:n ansiosta lääkkeetön D2

Diabetesliiton tiedotus

• Administrator
  • Veteraani
« Vastaus #2 : Lokakuu 31, 2013, 09:43:57 ap »

Tähän ketjuun oli nyt tullut keskustelua insuliiniannoksista ja insuliinin tarpeellisuudesta... pidetään tämä nyt moderointiaiheisena jookos.

DLT
Kirjattu

Toukka

• Jäsen
  • DM1 - 12/2005
« Vastaus #3 : Lokakuu 31, 2013, 18:53:52 ip »

Joo, pidetään moderointiaiheisena.
Mä ihmettelen moderoinnin linjaa, tai oikeammin sen puutetta, insuliinin arvostelussa. Mä rohkenen olettaa moderoijankin tietävän kuinka tärkeä aine insuliini meille diabeetikoille on. INSULIINI ON ELÄMÄ!
Tässä ketjussa on kerrottu insuliinin aiheuttavan pahaa oloa sellaiselle henkilölle, joka sitä itseensä kuitenkin pistää. Tällöin vika on käyttäjässä, ei insuliinissa. Kun insuliinia aiheettomasti moititaan, pyrin parhaani mukaan sitä puolustamaan. Syynä on se tosiasia, että ilman insuliinia minua eikä montaa muutakaan Kohtauspaikan käyttäjää ei olisi - tuskin olisi Diabetesliittoakaan.

Toivon moderoijan poistavan insuliinin ja sen käyttöä arvostelevat kirjoitukset.
Kirjattu

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #4 : Lokakuu 31, 2013, 20:54:19 ip »

...Tässä ketjussa on kerrottu insuliinin aiheuttavan pahaa oloa sellaiselle henkilölle, joka sitä itseensä kuitenkin pistää. Tällöin vika on käyttäjässä, ei insuliinissa...

Ja höpöhöpö Toukka.

Harvoin on käyttäjän vika, kun lääke ei toimi.
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #5 : Lokakuu 31, 2013, 23:22:35 ip »

Insuliinin rooli hengissäpysymisessä on yksi asia, joka perustavanlaatuisesti erottaa ykkösen ja kakkosen kokemusmaailman. Että ehkä tämän voisi kommenteissa tuoda selvemmin esiin, mistä taustasta/näkövinkkelistä insuliinista kirjoittaa. Ja tämä olla moderoinnin perustana?
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #6 : Lokakuu 31, 2013, 23:35:30 ip »

Olen vahvasti er mieltä dadda. Ei todellakaan pitäisi moderoida sillä perusteella, että kuka kirjoittaa.

Palstamoderoinnin ei ikinä tulisi ottaa kantaa kirjoittajaan. Ainoastaan kirjoitukseen.
Kirjattu

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Lokakuu 31, 2013, 23:54:06 ip »

Ei tietenkään kirjoittajan perusteella, vaan sen kunnioittaako muiden diabeetikoiden lähtökohtia/näkökulmia vai lyttääkö vaikkapa insuliinin kokonaan kun se on itselle sopimaton/tarpeeton. Niinkuin sen mukaan, mihin sävyyn puhuu muiden vaikkapa insuliininkäytöstä, EIKÄ sen mukaan millaisia hoitoratkaisuja on omalla kohdallaan tehnyt. Osa tästä on varmaan ihan tahatonta, kun ajatellaan asiaa vain omasta näkökulmasta. Koskee myös vaikkapa eri pitkävaikutteislaaduista puhumista, vaikkei se nyt ehkä ihan moderointitarpeen puolelle ole mennytkään. Itsellehän hengissäolo on täysin riippuvainen insuliinista, myös näillä pienemmillä hiilarimäärilläni. Ehkä tässä on kyse sellaisesta itsemoderoinnista myös...

Muoks. Ja tarkoitan tätä tietysti viestikohtaisesti, tai lausekohtaisesti, en kirjoittajakohtaisesti.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 31, 2013, 23:56:31 ip kirjoittanut dadda »
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #8 : Marraskuu 01, 2013, 00:10:07 ap »

Jaa me oltiinkin sama mieltä. POK.
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Marraskuu 02, 2013, 07:08:44 ap »

Ei todellakaan pitäisi moderoida sillä perusteella, että kuka kirjoittaa.

Olen täysin samaa mieltä, Dad.

Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

sarajevo95

• Aktiivinen
« Vastaus #10 : Marraskuu 02, 2013, 08:30:59 ap »

Joo, pidetään moderointiaiheisena.
Mä ihmettelen moderoinnin linjaa, tai oikeammin sen puutetta, insuliinin arvostelussa. Mä rohkenen olettaa moderoijankin tietävän kuinka tärkeä aine insuliini meille diabeetikoille on. INSULIINI ON ELÄMÄ!
Tässä ketjussa on kerrottu insuliinin aiheuttavan pahaa oloa sellaiselle henkilölle, joka sitä itseensä kuitenkin pistää. Tällöin vika on käyttäjässä, ei insuliinissa. Kun insuliinia aiheettomasti moititaan, pyrin parhaani mukaan sitä puolustamaan. Syynä on se tosiasia, että ilman insuliinia minua eikä montaa muutakaan Kohtauspaikan käyttäjää ei olisi - tuskin olisi Diabetesliittoakaan.

Toivon moderoijan poistavan insuliinin ja sen käyttöä arvostelevat kirjoitukset.
Tarkoitit minua?
Taisin unohtaa sanoo että olen nyt koko ajan lopettamassa pistämistä, en vaan ole kertaheitolla jättänyt pois. Onko insuliini elämä, jos syöt leipää joka nostattaa sokereita ja vastaavasti piikität ittees? Tarkoitan sitä, että noudattamalla terveellistä ruokavaliota insuliinin käyttöö vois vähentää. Ja oikeeseen ruokavalioonhan diabeetikolle ei kuulu viljat ja potut.
Kirjattu
"Minä elän ja voin hyvin"
VHH:n ansiosta lääkkeetön D2

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Marraskuu 04, 2013, 22:11:55 ip »

I rest my case  :-X
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

Linkkejä

Haastaako korona arkea diabeteksen kanssa?

Julkaistu 02.04.2020 | 10:14