Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Missä pidät pumppuasi -gallup + Medtronic  (Luettu 10294 kertaa)

Exactamente

• Intoilija
Vs: Missä pidät pumppuasi -gallup + Medtronic
« Vastaus #30 : Marraskuu 04, 2013, 22:24:55 ip »

^ Myydäänkö niitä missään liikkeessä Suomessa?
Kirjattu

Tintti08

• Jäsen
« Vastaus #31 : Marraskuu 04, 2013, 22:58:33 ip »

Ikävä kyllä niitä ei taida Suomesta saada, Briteistä kylläkin. Tällaisesta nettikaupasta olen omani ostanut, ainakin osan niistä: https://shop.diabetes.org.uk/  Nopsaan tuli perille! Alkuun tilasin Australiasta, mutta nykysin on riskinä, että jää tulliin, joten turvallisempaa tilata EU:n sisältä.
Kirjattu
* D1 vuodesta 1981, A-C Insight+Humalog 11/2012 alkaen
* Tyttö -07, D1 todettu 01/2011, 640G+Humalog 10/2013

Exactamente

• Intoilija
« Vastaus #32 : Marraskuu 04, 2013, 23:06:53 ip »

Kiitokset tiedosta Tintti08!  :)
Kirjattu

ezmel

• Jäsen
« Vastaus #33 : Marraskuu 04, 2013, 23:30:18 ip »

VEO on klipsillä kiinni rintsikoissa lähes aina. Näin myös juhlavaatteissa.
Kokomekot on varsin ongelmallisia, mikäli kaula-aukko on poolomallinen, eli pumppua et saa rintsikoista kaivettua, on insuliinin otto suoritettava vessassa. Kaukosäädinkin mulla on, muttaharvemmin tuo toimii, yleensä ei ikinä silloin kun oikeasti pitäisi. Mekoissa pumpun voi laittaa vyöllä vyötärölle, mutta näkyy erittäin huomiotaherättövästi ellei mekko ole mallia teltta.

Suosin liikkuessa ja usein töissäkin urheilurintsikoita, jolloin pumppu on rintsikkatopin sisällä rintojen välissä. Näin myös "lökövaayteissa" eli pehmeät rintsikat on päällä aina. Yölläkin pidän yleensä jotain ihonmyötäistä toppia, johon pumpun saa, tai sitten yöpaidan kaulukseen, siinä kyllä painaa helpomposti. Hyvästi alasti nukkuminen.

Mulla on lenkkikäytössä psi-spelt, joka on erittäin näppärä hikilenkillä jolloin pumppua ei voi pitää urheilurintsikoissa kastumisvaaran vuoksi. Tuohon spi-belttiin saa pumpun lisäksi myös siripirit, kännykän ja kotiavaimen ja eikun lenkille. Kävelylenkillä ja muutenkin urheillessa pidän ihan rintsikoissa.

Kyllähän pumppu rajoittaa vaatetusta, avokaulaiset paidat voi lahjoittaa pois, samoin kaiken ihonmyötäisen, niistä pumppu näkyy aina läpi ja rintojen väliä tuijotellaan ihmeissään, joskus joku on ihan pokkana kysynyt onko mulla ase rintojen välissä.

En ole oppinut pitämään pumppua housujen vyötäröllä,putoaa aina istuessa pois.
Kirjattu
D1 -01

MiniMed Paradigm Veo 05/11 alkaen

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Marraskuu 04, 2013, 23:41:36 ip »

Minulla on neulemekko, jonka vyöräröllä(sivusaumassa) on aukko kanyylin pujotusta varten (mekossa ei ole taskua). Mekossa ei ole myöskään vyötä...pitääköhän minun vain laittaa tuo taskullinen kuminauhavyö mekon päälle pumppua varten? Onko parempia ideoita?

Kiitos jos jollain on parempia vinkkejä :) 8)
Miksi et laita sitä kuminauhavyötä mekon alle?
Mä ainakin näppäilen 8/10 kerrasta bolukset vaatteen läpi.
Tai entä jos pumpun laittais reisikoteloon?
Silloin sen saisi kohtuudella kaivettua ulos jos tarvii jotain 0,1 boluksia.

Kyllähän pumppu rajoittaa vaatetusta, avokaulaiset paidat voi lahjoittaa pois, samoin kaiken ihonmyötäisen, niistä pumppu näkyy aina läpi ja rintojen väliä tuijotellaan ihmeissään, joskus joku on ihan pokkana kysynyt onko mulla ase rintojen välissä.
Tohdin olla eri mieltä. Pumppu ei rajoita lainkaan vaatetusta. Tälläkin hetkellä on erittäin ihonmyötäinen toppi ja niin avoin kaula-aukko että jos en ois kotona niin nykisin sitä ylöspäin.
Pumppu on housun taskussa.

Sitäpaitsi mitä se haittaa jos pumppu näkyy läpi?
Näkyyhän se tuosta housuntaskusta läpi, mutta mitä se haittaa?
Näkyyhän se joku kulma aina urheilurintsikoista läpi, mutta mitä se haittaa?

Ja se, mitä mulla on tissien välissä, ei kuulu yhtään kenellekään. Kaverit tietää mikä siellä on ja kaikki muut saa ihan rauhassa luulla sitä aseeksi.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Marraskuu 04, 2013, 23:45:09 ip »

Minulla on neulemekko, jonka vyöräröllä(sivusaumassa) on aukko kanyylin pujotusta varten (mekossa ei ole taskua). Mekossa ei ole myöskään vyötä...pitääköhän minun vain laittaa tuo taskullinen kuminauhavyö mekon päälle pumppua varten? Onko parempia ideoita?

Kiitos jos jollain on parempia vinkkejä :) 8)
Miksi et laita sitä kuminauhavyötä mekon alle?
Mä ainakin näppäilen 8/10 kerrasta bolukset vaatteen läpi.

Sinähän et käytäkään annosopasta? Sen käyttäminen Medtronicin pumpun kanssa (ei kaukosäädintä) on hankalaa ilman näköyhteyttä.  :-\
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #36 : Marraskuu 04, 2013, 23:52:42 ip »

Ja vaikka käyttäiskin, sillä on combo, jossa opas on mittarissa eikä pumppua tarvi kaivaa esille.

Ikinä en ole kokenut tarvetta peitellä pumppua, joten en ole kokenut rajoittavan vaatetusta. Se valmistajan housunvyötärökotelo onkin vitsi, mutta nuo kännykkäpussit toimii. Ja alastikin nukuin pitkään, ennenkuin tuli nuo lapset ja piti nousta monta kertaa yössä jolloin irrallaan roikkuva pumppu tuli vasta ongelmaksi.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Marraskuu 04, 2013, 23:54:09 ip »

Ja vaikka käyttäiskin, sillä on combo, jossa opas on mittarissa eikä pumppua tarvi kaivaa esille.

Mutta tiinaliisalla, jolla se neulemekko-ongelma oli, ON Medtronic!  ;)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Marraskuu 04, 2013, 23:54:59 ip »

Jepjep, ja ihan otsikossa asti!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

VAK

• Matkailija
« Vastaus #39 : Marraskuu 05, 2013, 09:40:42 ap »

Ei lisättävää edellisiin. Puserot vaihtuvat vähitellen pelkästään v-aukkoisiin, kun siitä sivusta pumppu on niin helppo tyrkätä rintaliivin olkaimeen kiinni.

Erittäin hyvä idea! Ja reilulla kaula-aukolla mieluummin, että (pumpun) käsittely on helppoa.

Mä pidän pumppua aina vyöklipsillä. Joskus klipsi räksähtää rikki, mutta ei onneksi kovin usein. Muutaman kerran on kymmenessä vuodessa hajonnut.

Liikkuessa käytän spibeltiä. Se on tosi hyvä, kun remmi on sellainen joustava ja pumppu pysyy pakkasessakin ihon lähellä.
Kirjattu

Tiinaliisa

• Jäsen
  • D1 vuodesta 1968, Pumppu 2011 alkaen, 670g 03-2019
« Vastaus #40 : Marraskuu 07, 2013, 21:22:19 ip »

Joo, itse kyselin pumppupaikkavinkkejä, kun oli aikomnus pukea neulemekko, johon vyötäröön jäi pieni aukko kanyylin pujotusta varten.

Itse tosiaan tarvitsin pumpun näköyhteyteen, koska 1. käytän annosopasta ja 2. minulla oli sensorointi,koska juhlakutsun ruoka oli aika erikoista, ei ollut helppoa laskea hiilareita....muutenhan pumppua voisi käyttää vaikka mekon alla...ei minuakaan haittaa vaikka se pullistelee vaatteen alta.

Kiitos vielä vinkeistä :)
Kirjattu
Harmaimmillakin pilvillä on kultaiset reunat ja pilvien yläpuolella paistaa aina aurinko.

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Marraskuu 07, 2013, 23:39:20 ip »

Millainen systeemi sulla oli ja miten toimi?
Kirjattu

Tiinaliisa

• Jäsen
  • D1 vuodesta 1968, Pumppu 2011 alkaen, 670g 03-2019
« Vastaus #42 : Marraskuu 08, 2013, 14:43:48 ip »

Minulla oli neulemekon vyötärön kohdalla pieni aukko(aukko oli siististi huoliteltu). josta pujotin kanyylin letkun mekon alle, pumpun jäädessä mekon päälle(laitoin pumpun pieneen pussukkaan,pussukka roikkui olkapäällä). Tämä toimi aika hyvin,mutta parempi vaihtoehto (luulisin) olisi ollut nahkavyö, johon pumpun klipsillä kiinnittäisi.

Jos mekon toimivuuden pumpun kanssa pystyy suunnittelemaan ennen vaatteen valmistusta, mekosta saisi varmaan hyvin pumpun kanssa toimivan. :)
Kirjattu
Harmaimmillakin pilvillä on kultaiset reunat ja pilvien yläpuolella paistaa aina aurinko.

zalagadulla

• Aloittelija
  • DM1, Combo & Novorabid
« Vastaus #43 : Marraskuu 08, 2013, 20:47:43 ip »

Moi, mulla myös tuo pumpun paikka oli pitkään se kynnys kysymys. Nyt combon kanssa kohta kaksi vuotta ja alan olla hyvin sujut. Ei sitä enään ajattele öin ja päivin 😀

Kotona housuttomissa lökö vaatteissa ja ilman rintsikoita pumppu kulkee usein pikkuhousuissa tai sellaisessa pumpun mukana tulleessa pikku pussukassa mikä roikkuu kaulassa olan yli vedettynä. Ei puto vessan pyttyyn😊 yöllä nukkuessa myös usein samaisessa pussukassa tai vielä useammin ihan vapaana.

Arki ja juhla pukeutumisessa pumppu kulkee melkein aina rintsikoissa kiinnitettynä rintojen väliin napinläpikuminauhalla tai farkkujen taskussa. Mulla on myös se täällä aiemmin mainittu urheilu vyölaukku. Oikeastaan paljon muuta en käytä. Alkuun tuli ostettua ties mitä systeemeitä, mutta käyttämättä on jääneet. Taskulliset boxerit tosin ovat joskus käytössä, mutta esim. Joku reiteen sidottava viritys on jotenkin hankala ja en ainakaan vielä ole kokenut tarpeelliseksi edes juhla mekkojen kanssa.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Marraskuu 10, 2013, 21:24:21 ip »

Mulla on "reiteen sidottava viritys", eikä ole yhtään hankala. ;)

Combon mukana tuli pumpulle sellainen joustava kangasvyö, jossa on tarranauhatyyppinen kiinnitys. Siinä vyössä on kankainen "kotelo" pumpulle. (En ikinä pitäisi sitä vyötärön ympärillä. Hyi yäk. Se ahdistaa. Ja noin pienen esineen köyttäminen vyötärön ympäri tuntuu jotenkin omituiselta.) Leikkasin sen vyön lyhyemmäksi ja käytän sitä mekkojen kanssa reiden ympärille kiinnitettynä.

Toisinaan käytän sitä myös yöllä, jos on levoton yö ja pyörin koko ajan, ja olen solmussa pumpun piuhan kanssa.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Linkkejä