Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6908 jäsentä  •  417081 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Anili, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: VHH-leipä  (Luettu 15881 kertaa)

Konrad

• Vieras
VHH-leipä
« : Lokakuu 14, 2013, 08:32:41 ap »

Näyttää siltä, että ainakin enin osa karppausleivistä on vaikeasti saatavaa. Leipurit ovat jopa ilmoittaneet, että valmistus on lopetettu.

Olen itse tarkastellut tilannetta S-, K-, ja L-ketjun osalta. Tilanne on huono. Ilmeisesti diabeetkkovetoinen homma ei riitä. Boomina ollut karppaus on mennyt ohi samoin kuin heille leipää syöttäneet leipurit.

Kysyisinkin, mitä te syötte näiden markkinoilta poistuneiden karppileipien sijaan. Itse joskus jo paljon aikaisemmin söin jotakin L:n myymää edullista vilja/pählinä/yms. seosta. Ei ollut aivan hyvä.

Itselleni parhaat karppileivät ovat olleet hitaasti imeytyvää hiilaria, jonka vaikutuksesta aamun sokereita on pystynyt pitämään kondiksessa vähän paremmin.

Tähän ketjuun en halua mitään vhh-väittelyä, vaan tietoa karppisleivistä ja niiden korvikkeista sekä kokemuksia.

Kirjattu

lääkkeetön

• Matkailija
Vs: VHH-leipä
« Vastaus #1 : Lokakuu 14, 2013, 09:21:44 ap »

Hei,

se vähä mitä syön leipää on yleensä Uotilan Leipomon maalaisruislimppua siivussa vain 7,3g hiilareita tai sitten skarppinäkkäriä (se tosin on mielestäni vähän kuin tiivistettyä sahanpurua) Joskus bongasin jonkun kauraleivän, jossa oli myös vähän hiilareita, mutta nyt en muista merkkiä. Tuoteselosteita olen lukenut nykyään, vuoden sairastettuani, enemmän kuin koko aikaisemman elämäni aikana yhteensä.
Kirjattu

Cane

• Vanha tekijä
  • T1 D '90
« Vastaus #2 : Lokakuu 14, 2013, 09:25:30 ap »

Minihiilari-leipä, saa Alepastakin ainakin täällä.

Kokeilin perheleipureiden 100% kauraa, ei toiminut kovinkaan hyvin.

Kanniston ohrarieska toimi hyvin "leiväksi", minihiilari paras noista.
Kirjattu
Animas Vibe + Dexcom Platinum G4, metformiini & levotyroksiininatrium + Neurobion Forte

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Lokakuu 14, 2013, 10:18:59 ap »

Vaasan Minihiilareita toisinaan, löytyy meidän peruslähikaupastakin.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Lokakuu 14, 2013, 11:05:54 ap »

Minihiilarisämpylöitä tulee toisinaan syötyä. Niitä on paikallismarketissa toistaiseksi ollut saatavilla samoin kuin Fazerin KuntoReal leipää (joka nyt ei kyllä ole erityisen vähähiilarista,mutta muuten sis.hyviä ainesosia). Pidän jopa näitten kummankin mausta muun lisäksi.
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Lokakuu 14, 2013, 11:37:25 ap »

Uotilan Maalaisruista syön sen vähän mitä syön. Siemennäkkärit on ihan ok, niitäkin ostan välillä. Ihan parasta on kyllä mun veljen leipoma aito ruisleipä, joka ohuiksi viipaleiksi leikattuna jää kyllä tosi vähähiilariseksi. Veli tekee myös ite ruisnäkkäriä, se on ihanaa! :)

Karppileipiä maistoin, mutta en yhtään tykännyt. Mun maha ei myöskään kestä sitä, että ne on käytännössä tehty vehnägluteenilla...
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

lomalle

• Vieras
« Vastaus #6 : Lokakuu 14, 2013, 12:05:36 ip »

1 Lidlin hapankorppu/pvä päälle juustoa, kinkkua, majoneesia, munia, salaattia ja metvurstia.
Samaa hapankorppua voi käyttää useamminkin kun vetäisee sen alta pois ja syö vain päälliset.
Tämä oli Konradin ohje joku aika sitten. Onko sokerit pudonnut liian alas?

Ostin pari erillaista karppileipää enkä tykännyt kummastakaan.
Mielestäni paras teko ohje on "The pizza" http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=418

Kirjattu

Pete²

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Lokakuu 14, 2013, 17:08:16 ip »

miksi ihmeessä pitää syödä leipää, jos on vhh:lla (tai pizzaa jne)
Kirjattu
D2 tod 98,
ennen paljon pillereitä nyt vain pikaa ja pitkää
YHH max 100 g/vrk miel alle 50 g/vrk

Konrad

• Vieras
« Vastaus #8 : Lokakuu 14, 2013, 19:00:16 ip »

miksi ihmeessä pitää syödä leipää, jos on vhh:lla (tai pizzaa jne)

Ihan ensimmäiseksi kiitos kaikille vastanneille.

Tuossa leipähommassa on itselläni se idea, että sopivan myöhään illalla nautittuna.leipä tai vastaava sulaa hitaasti ja ärsyttäää haimaa sopivasti erittämään inskaa. Tällöin aamunkoittoilmiö voisi josaakin määrin tulla torjutuksi.

Ovat todella kuitenkin vähän henkimaaiman juttuja. Juuri kun on löytänyt hyvän leivän (Karppinen) tulee tieto, että sitä ei enää ollenkaan valmisteta. Kaikki näihin iltapaloihin liittyvät asiat ovat joka tapauksessa ainakin kakkosilla hyvin yksilöllisiä. Jokaisen pitäisi löytää omansa tai todeta, että mikään ei oikein tehoa iltapalana.

Itse en ole inskalla enkä ollutkaan. Kuitenkin lukemani perusteella tuntuu siltä, että pitkävaikutteinen voisi olla ratkaisu asiaan. Kertokoot kokemusta omaavat enemmän.
Kirjattu

Pete²

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Lokakuu 14, 2013, 20:03:42 ip »

tarkoitin lähinnä sitä että miksi totuttua ruokaa (esim kofeiiniton kahvi) pitää saada vaikka sen keskeisin sisältö ei kelpaa (vilja kofeiini), miksi pitäisi syödä karppi pizzaa kun samat aineet voi laittaa lautaselle ja syödä siitä ilman sitä pizza nimikettä

(meni ehkä vähän asian vierestä, mutta minua nämä jutut aina ihmetyttää, jus tuo karppi leipä markkinoille tullessaan oikein nauratti)

(ps ps kyllä minäkin leivästä tykkään, niinkuin vaikkapa suklaastakin)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 14, 2013, 20:12:42 ip kirjoittanut Pete² »
Kirjattu
D2 tod 98,
ennen paljon pillereitä nyt vain pikaa ja pitkää
YHH max 100 g/vrk miel alle 50 g/vrk

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Lokakuu 14, 2013, 20:37:53 ip »

Vaasan Minihiilarit kelpasivat oikein hyvin tuoreena ei-diabeetikolle.  :)

Kirjattu
D2

ergava

• Veteraani
  • D2 Keliakia
« Vastaus #11 : Lokakuu 15, 2013, 10:10:57 ap »

Jäävi olen vastaamaan kun en käytä leipää. Uteliaisuuttani kumminkin utelen, onko gluteenitonta karppileipää tullut vastaan.

Salaatti saattaisi ajaa saman asian, jos karppileipää et löydä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 15, 2013, 10:13:33 ap kirjoittanut ergava »
Kirjattu
D2 vuodesta 1997 ja Keliakia n.1995
Menee toistaiseksi : Levemir 14yks, Metforem 750mg 1,Trajenta 1 aamulla, Met 2 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Lokakuu 15, 2013, 10:32:57 ap »

Mulla itellä pointti tohon karppileipien syöntiin on ollut se,että näin ykkösenä niitä on (jos verensokeri hyvällä lähtötasolla) voinut syödä parikin palaa iltapäiväkahvien yhteydessä ilman pikainsuulin pistämistä ja eivät ole nostaneet sokruja kuin korkeintaan pari yksikköä (juu,ihan oikeita kahvitteluja tarkoitan,en "niitä" toisia kahvitteluja :))
Kirjattu

Kikka67

• Intoilija
« Vastaus #13 : Lokakuu 16, 2013, 06:07:54 ap »

En syö viljatuotteita ollenkaan enää enkä perunaa .
Kirjattu
Metforem 500mg illalla 2 tablettia ,Januvia 100mg 1 tabletti päivällä.

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #14 : Lokakuu 16, 2013, 10:44:33 ap »

Syön Kotileipomon täysjyväriihileipää 1-2 viipaletta/päivä.

Kokeilin karppileipiä ja totesin, että voin syödä em. ruisleipää ihan samoin tuloksin. Enpä siis kaipaa mitään karppi-leipiä.
Kirjattu

Linkkejä