Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Espoon hoitovälinejakelu  (Luettu 13781 kertaa)

Konrad

• Vieras
Vs: Espoon hoitovälinejakelu
« Vastaus #30 : Tammikuu 08, 2014, 11:18:43 ap »

Puhelimella on ainakin nyt toivotonta kysellä, jatkuvasti linja varattu.

Täällä Espoota suuremmassa kaupungissa on käytössä takaisinsoittopalvelu ainakin terveysasemilla ja välinejakelussa. Ja se vielä toimii! Toisaalta enää ei yhteyttä saakaan kuin takaisinsoiton kautta. Kaikki ovat varattuja aina. Ehkä kaikki puhelut ohjataankin suoraan takaisinsoittopalveluun.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Tammikuu 08, 2014, 12:27:03 ip »

En ylipäätään ymmärrä sitä systeemiä, että jokaisen diabeetikon pitää kolmen kuukauden välein erikseen tilata nuo välineet. Miksei syötetä kaikkien tarvitsemia tarvikkeita yhteen tiedostoon, jonka mukaan sitten tilattaisiin koko porukalle yksi tilaus esim kolmen kuukauden välein. Säästyisi rutkasti hermoja ja työaikaa molemmissa päissä. No selityksenä on tietenkin se, että ei ole varastotiloja.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Konrad

• Vieras
« Vastaus #32 : Tammikuu 08, 2014, 12:39:23 ip »

Puhelimella on ainakin nyt toivotonta kysellä, jatkuvasti linja varattu.

Täällä Espoota suuremmassa kaupungissa on käytössä takaisinsoittopalvelu ainakin terveysasemilla ja välinejakelussa. Ja se vielä toimii! Toisaalta enää ei yhteyttä saakaan kuin takaisinsoiton kautta. Kaikki ovat varattuja aina. Ehkä kaikki puhelut ohjataankin suoraan takaisinsoittopalveluun.

Odotin edellä olevaa kirjoittaessani takaisinsoittoa tarvikejakelusta. Se tulikin. Verensokerimittausliuskat, uuden mittarin ja lansetit voi hakea vaikka huomenna. Valitsin kuitenkin postipaketin, joka on tullut uutena palveluna. Pakettia ei tosin tuoda kotiin, vaan se on haettava postitoimipaikkana toimivasta R-kioskista.

Tämä nyt ei liity Espoon jakeluun, vaan on esimerkkinä siitä, miten hommat yleensä toimivat tai ainakin, miten niiden pitäisi toimia. Pankaapa espoolaiset vähintään kaupunginjohtajalle kysely siitä, miksi Espoossa on lyöty hanskat tiskiin.
Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Tammikuu 08, 2014, 13:26:07 ip »

Tilauksen jättö mailitse on kyllä parempi sikäli ettei tarvi puhelimessa hankalasti määritellä niitä lukuisia tarvikkeita vaan voi pistää selvän listan REF-numeroilla jne. Kopioin vanhasta mailistä edellisen kerran tilauksen ja teen tarvittavat muutokset. Tämä puoli on kyllä toiminut ihan hyvin, mailitse tilaaminen taisi olla käytössä aiemminkin ennenkuin siirryttiin tähän keskitettyyn palveluun joskus viime keväänä. Ennen tätä keskitystä tilasin puhelimitse terveysasemalta ja välineet oli noudettavissa samana päivänä infosta. Henkilö joka jakelua hoiti osasi järjestää (vakio)välineet etukäteen aiemman tarpeen mukaan ennustamalla.

Haen tässä uudessa systeemissäkin välineet samalta terveysasemalta mutta muutos taitaa olla se että tarvikkeet tulevat jakelukaappiin jostain keskuspaikasta. Tässä keskitetyssä systeemissä aluksi vasteaika oli suhteellisen lyhyt, jos ei nyt samana tai seuraavana päivänä niin kuitenkin samalla viikolla. Vähitellen palvelu alkoi hidastumaan viime syksynä. Tämä joulun aika ei kokonaan voi selittää takkuamista, viive oli 3 .. 4 viikkoa jo ajoittain syksyllä. Ruuhkautumisesta oli oikein varoitus web-sivulla.

Kun viive on 3 .. 4 viikkoa niin on paskamaista odotella ja arvuutella että onkohan se tilaus nyt varmasti mennyt perille. Eli olisin halunnut suoraan soittaa ja varmistaa että se mailitse tehty tilaus on varmasti etenemässä mutta sekään ei nyt siis toiminut. Jos jätän vastaajaan viestin niin sekin muhii siellä jonossa varmaan 3 .. 4 viikkoa. On tämä järkyttävää  >:(
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo + Aviva Combo vuodesta 2012. A-C Insight 3/2020.
Humalog vuodesta 1996, vastaava Liprolog 9/2019. PumpCart/Novorapid 3/2020.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Dexcom G6 sensori/G6 appi/xDrip+ 3/2020.
Nightscout ja Android APS 12/2018.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Tammikuu 08, 2014, 15:17:10 ip »

Minä tykkään mailitilauksesta, kun siitä jää "muistilappu" itselleni. Näen niistä, milloin ja mitä olen tilannut. Meillä hoitotarvikejakelu myös vastaa mailiin: "Laitan tänään tilaukseen." Kun tavarat ovat saapuneet, tulee sieltä tekstiviesti. Hyvää palvelua mielestäni. Hakuaikoja on jakelupalvelussa keskustassa 3-6tuntia joka päivä.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Konrad

• Vieras
« Vastaus #35 : Tammikuu 08, 2014, 15:44:53 ip »

Helsingissäkin voi liuskat ym. tilata sähköisesti. Ei tosin käytetä normaalia sähköpostia, vaan Sähköisen asioinnin palvelua.

http://www.hel.fi/hki/Terke/fi/Terveyspalvelut/Omahoitov_lineiden+jakelu/Omahoitotarvikkeiden+tilaaminen+s_hk_isesti

Tuota palvelua en ole itse käyttänyt mihinkään eikä näin ollen ole kokemusta.
Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Tammikuu 08, 2014, 15:57:16 ip »

Minä tykkään mailitilauksesta, kun siitä jää "muistilappu" itselleni. Näen niistä, milloin ja mitä olen tilannut. Meillä hoitotarvikejakelu myös vastaa mailiin: "Laitan tänään tilaukseen." Kun tavarat ovat saapuneet, tulee sieltä tekstiviesti. Hyvää palvelua mielestäni. Hakuaikoja on jakelupalvelussa keskustassa 3-6tuntia joka päivä.
Sama systeemi suurinpiirtein Espoossakin  mutta eivät lähetä tuota varmistusta että tilaus vastaanotettu. Vahvistus tulee siinä vaiheessa kun lähettävät paketin terveysaseman jakelukaappiin, terveysaseman saa valita itse.

Ongelmahan on vaan se viive, virallisesti web-sivulla luvataan 2 vko mutta se näyttää nyt venähtävän taas 3 .. 4 viikkoon.

Ehdottomasti samaa mieltä noista maili-tilauksen eduista verrattuna puhelin tilaukseen. Jos puhelimella tilaisin niin samat 3 .. 4 vko saisin varmasti odottaa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 08, 2014, 15:59:57 ip kirjoittanut Reiska »
Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Tammikuu 08, 2014, 16:09:56 ip »

Helsingissäkin voi liuskat ym. tilata sähköisesti. Ei tosin käytetä normaalia sähköpostia, vaan Sähköisen asioinnin palvelua.
http://www.hel.fi/hki/Terke/fi/Terveyspalvelut/Omahoitov_lineiden+jakelu/Omahoitotarvikkeiden+tilaaminen+s_hk_isesti
Hienoahan tuollainen olisi, auttaisi ehkä paremmin näkemään missä tilaus matelee. Siihen ruuhkautumiseenhan tuo ei tietysti vaikuttaisi.

Tietääkö kukaan Espoon järjestelyjen taustoista, mitä ne siellä oikein ovat tehneet ja ajatelleet tämän toimivan ?

Aiemminhan niillä oli varmaankin jokaisella terveysasemalla diabeteshoitaja joka hoiti sen aseman jakelun. Onko nämä kaikki pistetty muihin hommiin ja korvattu yhdellä keskitetyllä jakelulla jossa pari tyyppiä yrittää selvitä samasta mitä aiemmin hoiti n tyyppiä ympäri Espoota ?
Kirjattu

Sirikit

• Vieras
« Vastaus #38 : Tammikuu 09, 2014, 11:20:55 ap »

Viimeisin kokemukseni Espoon tarvikejakelun nopeudesta:

- Tein tilauksen sähköpostilla 9.12.
- Sain vastausviestin 18.12. ja siinä kerrottiin, että välineet ovat noudettavissa 2.1.2014 ja näin olikin

Eli edistystä oli tapahtunut siinä mielessä, että vastausviestiin ei mennyt kuin vähän yli viikko, mutta tarvikkeiden toimitusaika oli edelleen muutamaa päivää vaillle 4 viikkoa. Lisäksi tilaamani pumpun patterit puuttuivat toimituksesta, mutta niitä nyt toki pystyy itsekin ostamaan.
Kirjattu
Mainion pikku diabeetikon äiti

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Tammikuu 09, 2014, 16:06:20 ip »

Nyt tuli inffoa että huomenna haettavissa tarvikkeet eli 3 viikkoa kesti.
Minä tilasin myös yli 3 vko sitten (mailitse 17.12.2013) muta en ole saanut mitään ilmoitusta vielä. Onkohan homma taas pahasti jumissa ?
Tarvikkeet tulivat sitten tänään, vähän yli 3 vko kesti. Menee ehkä joulun ajan lomien piikkiin.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #40 : Tammikuu 09, 2014, 21:22:08 ip »

Herranjestas miten pitkiä aikoja! Mun muistilla liuskat ehtisi loppua moneen kertaan...eikö tosiaan vakikamoja voi pitää keskusvarastossavarastossa, jos kerran on joku keskitetty jakelu? Meillä oli ennen 2 viikonpäivää jolloin saattoi hakea ja siellä oli aina kaikkea, nyt tilataan itse meilillä lomakepohjalla ja tulee kotiovelle. Varmaan siksi kun sairaalan hoitoalue on koko Lappi niin on eri sopimus pumppufirman kanssa.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Tammikuu 09, 2014, 21:49:55 ip »

Meillä oli ennen 2 viikonpäivää jolloin saattoi hakea
Niin se oli ennen täälläkin, sain jopa samana päivänä kun aamupäivällä puhelimella tilasin ja hain TK:n infosta iltapäivällä.
Mutta nämä ajat on nyt ohi ja varmaankin lopullisesti. Katsotaan niin kohta se on sama meininki kaikkialla Suomessa.
Kirjattu

hogan

• Vanha tekijä
« Vastaus #42 : Tammikuu 12, 2014, 03:57:21 ap »

Joo... homma haisee. Mä oon kirjoitellut samasta aiheesta tonne 'hoito-organisaation nihkeys...' otsikon alle.
Mä sain 19.12. tilatut kamat 8.1. Mullakin taitaa paristot puuttua laatikosta. En tullut inventoineeksi koko laatikkoa, kun heitin sen kaappiin. Oli kiirus saada peruskamat. Espoossa kuulemma olvat palkanneet lisää porukkaa hoitovälinejakeluun. Saa nähdä lähteekö entiset sitten pois tms. Ennen toi hoitu ihan hyvin yhdessä päivässä terkkarista.
Kirjattu
D1 1972-->
Hoitosurffailija
Muutin uuteen kotipaikkaan voidakseni
jatkaa asianmukaista diabeteshoitoa.

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #43 : Tammikuu 12, 2014, 19:43:47 ip »

Meillä ei tarvinnut tilata mitään, vaan kamat oli tk:n d-hoitajan kaapissa, ja sieltä otettiin. Titaa kyllä itse asiassa olla sama homma edelleen, pumppulaisena vain saan kotiinkannettuna.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

hogan

• Vanha tekijä
« Vastaus #44 : Tammikuu 13, 2014, 09:09:50 ap »

Kyllä paristotkin oli tuolla paketissa. Tosin tilasin 2LTK = 8 paristoa ja säästivät 50% kustannuksissa ja laittoivat ainoastaan 4. Lisäksi osto-osasto oli ilmeisesti saanut edukkaammin, kun olivat vaihtaneet 'varta industrial' merkkisiin, paperipussiin pakattuihin irtoparistoihin. No, mä oon pitänyt kirjaa siitä miten erimerkkiset paristot kestää pumpussa. Yllättävän isoja eroja. Ja päristin vie pattereita. Huonoin kokeilemani paristo oli keltainen Ikea AAA Alkaline, joka rupes piippaamaan loppumista 4pv:n kohdalla. Tosin Ikea-paristoja ei tullut välinejakelusta ;-)
Kirjattu
D1 1972-->
Hoitosurffailija
Muutin uuteen kotipaikkaan voidakseni
jatkaa asianmukaista diabeteshoitoa.

Linkkejä