Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Espoon hoitovälinejakelu  (Luettu 13855 kertaa)

mariner

• Intoilija
Espoon hoitovälinejakelu
« : Lokakuu 13, 2013, 12:07:34 ip »

Tilasin hoitovälineitä ja ihmettelin kun mitään ei kuulu, kuulemma ruuhkaa ja toimitusta saa odottaa 2-3 viikkoa.
Liuskat ovat loppu joten hommasin niitä sitten itse.
Kirjattu

Cane

• Vanha tekijä
  • T1 D '90
Vs: Espoon hoitovälinejakelu
« Vastaus #1 : Lokakuu 13, 2013, 12:10:34 ip »

Kuka korvaa? Tai siis korvattavahan ne olisi, periaatteessa, toi 2-3 viikkoa ei ole normaaliaika odottaa.
Kirjattu
Animas Vibe + Dexcom Platinum G4, metformiini & levotyroksiininatrium + Neurobion Forte

mariner

• Intoilija
« Vastaus #2 : Lokakuu 13, 2013, 12:13:32 ip »

Kuka korvaa? Tai siis korvattavahan ne olisi, periaatteessa, toi 2-3 viikkoa ei ole normaaliaika odottaa.

Tässä tapauksessa itse, olisi niitä voinut kuulemma käydä hakemassa Puolarmetsän sairaalasta jos on hätä,
mutta kun en omista autoa niin melko vaivalloista. Espoossa siirryttiin malliin että tilaukset meilitse tai puhelimessa ja sitten haetaan haluamastaan paikasta esim. kirjastoista.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 13, 2013, 12:15:12 ip kirjoittanut mariner »
Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Lokakuu 18, 2013, 13:03:26 ip »

Näyttäisi olevan virallinen toimitusaika nykyisin 2 viikkoa ja siitä on viikko sitten varoitettu että ruuhkautumisen takia tuota ei taata.

http://www.espoo.fi/fi-FI/Sosiaali_ja_terveyspalvelut/Hyvinvointi_ja_terveys/Maksuttomien_hoitotarvikkeiden_jakelussa

Onko se Puolarmetsä oikea paikka kaikille vai saisiko niitä tosiaan hätätilassa lähimmältä terveysasemalta ?
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo + Aviva Combo vuodesta 2012. A-C Insight 3/2020.
Humalog vuodesta 1996, vastaava Liprolog 9/2019. PumpCart/Novorapid 3/2020.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Dexcom G6 sensori/G6 appi/xDrip+ 3/2020.
Nightscout ja Android APS 12/2018.

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #4 : Lokakuu 18, 2013, 13:11:21 ip »

Minulle kävi niin, että kun tilasin liuskasatsin, sain vain 150 liuskaa. Kitkerän meilin jälkeen sain vielä 350 liuskaa lisää ja ne toimitttiin noutopaikkaan alle viikossa pahoittelujen kera. Mutta tämä oli jo aiemmin syksyllä, silloin ruuhkaa ei vielä ollut.

Vaikka kuinka vihasinkin d-hoitajalle soittamista liuska-asioissa, tämä käytäntö tuntuu vähän hataralta. Sieläkin, mistä itse noudan liuskani, ne ovat vartioimatta avonaisessa kaapissa ja siellä ne ovat suuren nimen kanssa vaippojen, avannepussien ja muiden välinekasojen keskellä. Eniten tosiaan häiritsee se, että kuka tahansa voi nähdä, kuka mitäkin käyttää ja mitä suunnilleen sairastaa.

Länsiväylässä kun on ollut suuret otsikot siitä, kuinka Espoo vei 92-vuotiaalta vaipat, on tehnyt mieli vinkata paikka, josta niitä voisi kenekään estämättä hakea. Ja joo, voisihan sitä kirjastostakin hakea ne liuskat, mutta eipä mun d kuulu kirjastonhoitajallekaan. Onkohan heillä edes vastaavaa vaitiolovelvollisuutta kuin sairaanhoidon henkilökunnalla?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 18, 2013, 14:20:47 ip kirjoittanut vivianv »
Kirjattu
D1 v:sta -77, karppaaja, kynäilijä ja kilpparivaivainen
Levemir&Humalog&Thyroxin

Vox audita perit, littera scripta manet.

Susihukka65

• Veteraani
« Vastaus #5 : Lokakuu 18, 2013, 14:26:55 ip »

Onko se Puolarmetsä oikea paikka kaikille vai saisiko niitä tosiaan hätätilassa lähimmältä terveysasemalta ?

Kun tämä keskitetty järjestelmä lanseerattiin, minulle sanottiin yksiselitteisesti, että omalta terveysasemalta ei saa enää mitään. Ehkä asemilla on nykyisin ruuhkien varalta jonkinlainen hätävarasto. En tiedä, en uskaltaisi luottaa tähän.

Uudessa systeemissä minua kiusaa moni asia:

Tilauksesta ei saa heti kuittausta niin kuin vaikka verkkokaupoista. Vasta aikojen päästä tulee ilmoitus "noudettavissa silloin-ja-silloin". Sitä ennen ei edes tiedä, onko tilaus mennyt perille.

Pitkät, pituudeltaan epävarmat toimitusajat.

Toimituksen määrät voivat olla väärin (minullekin on tullut liian vähän liuskoja - miksi aina niin päin, miksei koskaan liikaa?).

Olen hakenut pakettini kirjaston kaapista. Kirjastonhoitaja ei ole tekemisissä pakettien kanssa (lähetti vie ne kaappiin), mutta alusta alkaen on huolestuttanut se, alkaako paketteja jossakin vaiheessa kadota - monelle muullekin on varmasti tullut mieleen vinkki, missä hoitotarvikkeita on saatavilla vartioimattomassa huoneessa. Huoneessa on kuulemma kameravalvonta, mutta silti. Länsiväylässä oli yleisönosastokirjoitus rouvasta, joka etsi turhaan kadonnutta liuskalähetystään yhdessä taksikuskin ja kirjastonhoitajan kanssa. Asia ei selvinnyt, hän epäili varkautta

On kieltämättä ikävä aikaa, kun kaksi kertaa viikossa oli mahdollisuus hakea tarvikkeet suoraan terveydenhoitajan avovastaanotolta. Tavarat sai heti ja määrät pystyi tarkastamaan paikan päällä.
Kirjattu
D1 vuodesta 1971
Medtronic MiniMed 640G ja Humalog

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Lokakuu 18, 2013, 15:47:38 ip »

Tilauksesta ei saa heti kuittausta niin kuin vaikka verkkokaupoista. Vasta aikojen päästä tulee ilmoitus "noudettavissa silloin-ja-silloin". Sitä ennen ei edes tiedä, onko tilaus mennyt perille.

Pitkät, pituudeltaan epävarmat toimitusajat.
Tämä on juuri se mikä minuakin on alkanut kovasti stressaamaan. Kohta joutuu lähettämään uuden tilauksen heti senjälkeen kun sai edellisen toimituksen.
Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Lokakuu 18, 2013, 15:51:47 ip »

Minulle kävi niin, että kun tilasin liuskasatsin, sain vain 150 liuskaa. Kitkerän meilin jälkeen sain vielä 350 liuskaa lisää ja ne toimitttiin noutopaikkaan alle viikossa pahoittelujen kera.

Oliko tuo alkuperäinen määrä vahinko vai yrittivätkö oikeasti rajoittaa määrää siitä mitä pyyysit. Jos yrittivät rajoittaa niin perustuiko siihen lääkärin kirjoittamaan tarvikemäärään ?
Kirjattu

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #8 : Lokakuu 18, 2013, 16:35:51 ip »

Minulle kävi niin, että kun tilasin liuskasatsin, sain vain 150 liuskaa. Kitkerän meilin jälkeen sain vielä 350 liuskaa lisää ja ne toimitttiin noutopaikkaan alle viikossa pahoittelujen kera.

Oliko tuo alkuperäinen määrä vahinko vai yrittivätkö oikeasti rajoittaa määrää siitä mitä pyyysit. Jos yrittivät rajoittaa niin perustuiko siihen lääkärin kirjoittamaan tarvikemäärään ?

Sanoivat että oli virhe ja uskonkin sen. Sain nimittäin edellisellä kerran tuon 150 liuskaa, kun kuulin vasta (tottakai liuskat ihan lopussa) vasta d-hoitajalta puhelimessa että tilaussysteemi on muuttunut. Hänellä oli kuitenkin siirtymäkauden ajaksi hätävaraliuskoja joita sain sen 150 kappaletta. Tämä lukema taisi jäädä sitten rekistereihin ja välinejakelu, josta tilasin vain '3 kk:n liuskat' luuli että sen verran mulla menee.
Kirjattu
D1 v:sta -77, karppaaja, kynäilijä ja kilpparivaivainen
Levemir&Humalog&Thyroxin

Vox audita perit, littera scripta manet.

mattiyy

• Intoilija
kuka päättää liuska tarpeen
« Vastaus #9 : Marraskuu 01, 2013, 18:26:45 ip »

Onko muualla minkälainen käytäntö liuskojen saannisssa.
Nyt oli välinejakelussa uusi henkilö,olen aikaisemmin saanut9*50 määrän.
On ollut ohje jakajalla,että 9*50liuskaa pitäisi riittää 3kk.Minulla ei
kuitenkaan ole riittänyt 3 kuukaudeksi vielä kertaakaan.
Sain d-hoitajalta suosituksen 49liuskaa2:kuukauden ajaksi jatkossa 35 liuskaa per,viikko.
Miten muilla onko vähennetty määriä,pitäisikö lääkäriä valistaa/perustella
tarpeesta.
30V.diabetestä takana,monenmoista ongelmaa tuonut myötään.
Kirjattu
jep

Tomaatti

• Vieras
« Vastaus #10 : Marraskuu 01, 2013, 21:25:06 ip »

D1 saa Helsingissä 35 liuskaa per viikko. Lisäliuskat ovat hirveän väännön takana, hoitava lääkäri kirjoitti mulle joskus että tarvin 8 kpl päivässä, jakelun ylilääkäri myönsi 8kpl/vrk 2 kuukauden ajaksi. Haisee laittomalle rajoitukselle mutta minkäs teet.
Kirjattu

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Marraskuu 01, 2013, 23:40:31 ip »

Täällä naapurikaupungissa Vantaalla ainakin pumpulla oleva lapsi-D saa liuskoja ihan miten paljon vaan. Jakelupäätökseen meillä on erikseen kirjattu että liuskaylitys sallitaan. En tiedä mikä on ns normaali liuskamäärä.
Tilaan vähän vaihdellen 10-20 purkkia/kerta. Eli yleensä 20 eli 1000 liuskaa. Kun sitten liuskoja "kertyy", tilaan jollain kerralla vähemmän.
Edellinen jakelun "täti" teki sitä että kun tilasin 20 purkkia, hän laittoi koko laatikon melkein aina. Laatikossa on 24 purkkia.
Onneksi edes liuskoja olemme saaneet täällä tarpeen mukaan!
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Sirikit

• Vieras
« Vastaus #12 : Marraskuu 04, 2013, 14:09:17 ip »

Viime viikolla Espoon hoitovälinejakelu ilmoitti minulle sähköpostilla tilaukseni yhteydessä että vastedes heidän toimitusaikansa on 3 - 4 viikkoa. Tilauksen saa toden totta kohta laittaa sisään aina, kun on edellisen toimituksen saanut.
Kirjattu
Mainion pikku diabeetikon äiti

Susihukka65

• Veteraani
« Vastaus #13 : Marraskuu 04, 2013, 15:33:57 ip »

vastedes heidän toimitusaikansa on 3 - 4 viikkoa.

Voi herranen aika sentään.  >:(

Kiitos tiedosta! Täytyy heti lähettää tilaus.
Kirjattu
D1 vuodesta 1971
Medtronic MiniMed 640G ja Humalog

Pirle

• Matkailija
« Vastaus #14 : Marraskuu 24, 2013, 19:11:13 ip »

Miten kauan Espoon hoitovälinejakelussa oikein tuota poikkaustilaa kestää? Miksi keskittää, jos kerran keskitetyt resurssit eivät riitä. Ruuhkainfo on laitettu nettisivuille 8.10. ja nyt on jo menossa marraskuun loppu?  Onko kellään tuoretta tietoa?

Kaksi viikkoa sitten laitoin tilauksen sähköpostilla. Kun mitään ei ole kuulunut, rupesin kotisivuja tutkimaan.

Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59