Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Asiallista keskustelua VHH:sta  (Luettu 5974 kertaa)

Konrad

• Vieras
Asiallista keskustelua VHH:sta
« : Syyskuu 29, 2013, 19:42:10 ip »

Kannattaa tutustua VHH-terveysravinto-foorumiin.

"foorumi heille, jotka ovat ottaneet terveytensä omiin käsiinsä"

ja vielä hyvin tuloksin.

http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskustelu/index.php

Kirjattu

Kelmi

• Intoilija
Vs: Asiallista keskustelua VHH:sta
« Vastaus #1 : Lokakuu 01, 2013, 15:56:24 ip »

Ei sielläkään kaikki ole asiallisia, esim. Kalakukko käyttää paljon alatyylin ilmaisuja, Puska on Pska ja muuta tympäisevää.
Kirjattu

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Lokakuu 02, 2013, 11:02:15 ap »

Konrad, olet tutkinut VHH:ta netistä. Mielestäni munuaisten vajaatoimintaa sairastaville VHH ei sovi.
Hiilareita voi vähentää.
Asiallista kommenttia aiheesta, kiitos.
Kirjattu
Määrittämätön diabetes

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #3 : Lokakuu 02, 2013, 11:28:33 ap »

Mielestäni munuaisten vajaatoimintaa sairastaville VHH ei sovi.
Hiilareita voi vähentää.

Miksei? Et kai ole käsityksessä, että VHH-dietti välttämättä sisältää erityisen paljon proteiinia?

Jos jotain vähentää, on jotain vastaavasti lisättävä ellei halua laihtua. Oma lisäykseni tulee rasvasta.
Kirjattu
D1 v:sta -77, karppaaja, kynäilijä ja kilpparivaivainen
Levemir&Humalog&Thyroxin

Vox audita perit, littera scripta manet.

Diabetesliiton tiedotus

• Administrator
  • Veteraani
« Vastaus #4 : Lokakuu 28, 2013, 11:59:58 ap »

Kommentit moderoinnista suoraan ylläpidolle, tai osioon Kohtauspaikan toiminta, kiitos.

DLT
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Joulukuu 16, 2013, 12:34:28 ip »

Laitanpa tännekin:

http://www.elinahytonen.fi/2013/12/rasvat-ovat-elintarkeita-terveydelle-ne-eivat-lihota-eivatka-aiheuta-sydansairauksia/

Kuka tämä Elina Hytönen oikein sitten on?

Ja vastaan sitten itse omaan kysymykseeni   ;):
Lainaus
Elina Hytönen:
Olen vuodesta 1983 toiminut perinteisen kiinalaisen lääketieteen terapeuttina ja opettajana ja myös kirjoittanut kaksi kiinalaisen lääketieteen perusteita käsittelevää kirjaa sekä alan artikkeleita lehtiin ja muihin kirjoihin.

Ennen rantautumista kiinalaiseen lääketieteeseen toimin muun muassa dramaturgina teatterissa ja tv-teatterissa, toimittajana parissa sanomalehdessä, free lance –toimittajana radiossa ja tv:ssä, järjestösihteerinä sekä kulttuurijärjestön toiminnanjohtajana ja sen lehden päätoimittajana.

Opiskeluvuosina olin mm. myyjänä, oppaana, sihteerinä, tulkkina, filminäyttelijänä ja metsätöissä. Olen myös aika kauan sitten kirjoittanut kirjan naisten palkkakysymyksestä sekä äskettäin ohessa esitellyn sotalapsuuskirjan Perhe sodassa 1939-45. Vuodesta 1960 olen kääntänyt nelisenkymmentä romaania ja näytelmiä. Maisteriksi valmistuin 1962.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #8 : Joulukuu 16, 2013, 13:20:19 ip »

Ei kai täällä alettu ampumaan viestintuojaa?

Valtamedioiden haluttomuus julkaista THL:n ohjeden vastaista ravintotietoa luo tilauksen muunkin tiedon julkistamiselle, olkoon tiedontuojana sitten vaikka kiinalaisen lääketieteen terpeutti.

Itse artikkelissa on kerrottu muiden tekemistä tutkimuksista ja niiden tuloksista. Päteviä nimiä ja viittauksia löytyy kirjoituksesta ihan riittävästi. Kirjoituksen sisältö alkaa olla jo tuttua tavaraa, en ohittaisi taas tätäkin olankohautuksella.
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

elementti

• Vieras
« Vastaus #9 : Joulukuu 16, 2013, 15:43:38 ip »

Itseltäni on sepelvaltimot kuvattu vuosi sitten, 7 vuoden "karppauksen" jälkeen. Kaikki olivat sileäseinäisiä ja auki. Syön todella säännöllisesti ja monipuolisesti, mutta jauhot ja sokerit sekä peruna ja riisi eivät kuulu ruokavaliooni.
Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, joka ilmeisesti tuo mukanaan näitä muita sairauksia, kuten tämä juuri todettu diabetes.
Kirjattu

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #11 : Joulukuu 16, 2013, 17:18:53 ip »

No niin, turhapa täällä on asiallista keskustelua odottaa.
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

elementti

• Vieras
« Vastaus #12 : Joulukuu 16, 2013, 18:20:59 ip »

Ei kai tuossa nyt ollut pääasia kuka on tekstin kirjoittanut, vaan mitä se sisältää? Jos Ruotsi ja Englanti ovat jo muuttaneet suosituksiaan, niin kyllä se ajan kanssa tapahtuu toivottavasti muuallakin.
Kirjattu

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #13 : Joulukuu 16, 2013, 18:59:33 ip »

Elina Hytösen linkki rasvoihin liittyen on täyttä asiaa.

Monet täällä kirjoittelevat ovat todenneet sen, että kakkostyypin diabetesta aiheuttaa enemmän  liian suuri (yli 40%) hiilihydraattien osuus ruokavaliossa kuin tyydyttyneet rasvat kohtuudella nautittuna.

Myös ns. virallinen kolesterolihysteria on vahvasti liioiteltua peloittelua.

Asiallinen VHH tarkoittaa tasapainoista ruokavaliota, jossa on noin 1/3 rasvaa, proteiineja ja hiiliihydraatteja. Niin ja tietenkin, ettei ihminen stressaa itseään jatkuvasti. Jatkuva stressi on monen sairauden merkittävä uhkatekijä.
Kirjattu

sarajevo95

• Aktiivinen
« Vastaus #14 : Joulukuu 17, 2013, 00:01:11 ap »

Minä en laske hiilareita. En jaksa. Mutta tiedän että niitä tulee hyvin vähän. Rasvaa olen yrittänyt lisätä. En silti tykkää enkä osaa valmistaa ruokaa niin että se lilluu voissa. Mutta olen sen huomannut, että paino tippuu kun hiilarit lähes poissa ja voita ruoka valiossa. Lihaa kohtuudella koska liika proteiini taas muuttuu sokeriksi. Syön lisäksi kanan munia ihan reippaasti ja rahka tuotteita.
Mutta voin käytössä on muistettava se, että niitä hiilareita ei saa olla paljon. Milläs silloin laihdut? Paisut kuin sika.
Kirjattu
"Minä elän ja voin hyvin"
VHH:n ansiosta lääkkeetön D2

Linkkejä