Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Raskaana olevien SYYSkuulumiset  (Luettu 41673 kertaa)

Satu37

• Jäsen
    • Vauvablogi
Vs: Raskaana olevien SYYSkuulumiset
« Vastaus #30 : Syyskuu 23, 2013, 12:34:18 ip »

Mulla myös Angelsoundsin doppler, joka kertoo myös sykkeen lukuna näytössä.
Tilasin sen edellisen raskauden alussa Raskauskeijusta. Olen ollut tosi tyytyväinen, on kiva kuunnella vauvaa ja samalla saa tietää, että siellä se vauva oikeesti on <3
En haluaisi olla ilman doppleria! Ei turha kapistus ollenkaan.

Tässä vaiheessa vielä sykkeen löytäminen on aikamoista metsästystä, mutta jo parin viikon kuluttua syke kuuluu selkeästi ja on helpompi löytää.

kap

• Matkailija
« Vastaus #31 : Syyskuu 23, 2013, 14:11:11 ip »

Pakko tulla hehkuttaan, tänään eka ultra takana ja siellä se pikkuinen oli ja sydän pamppaili kovasti!! <3  8) Ja vastasi neuvolankin laskettuja viikkoja eli 7+5. Niin ihanaa!!! <3 <3  :-*
Thyroxinin määräsi kun kilppariarvoissa vähän pientä häikkää.. Koskaan ei oo ollut niissä vikaa. Mietin että kuinkahan yleistä toi on raskauden aikana..

Muoks. Tänään meille th sanoi että noita dopplereita ei suositella niitten lämpösäteiden takia mille se vauva altistuu.
Kuulemma th kouluissakin niitten pitäisi ohjata perheitä ettei hankkisi laitetta.. ;)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2013, 14:19:19 ip kirjoittanut kap »
Kirjattu

Karviaismerja

• Vieras
« Vastaus #32 : Syyskuu 23, 2013, 14:21:13 ip »

Onnea, kap! Ihanaa, että siellä masussa :-* voidaan hyvin.

Mulla oli doppleri edellisessä raskaudessa, ihan ok, vaikka kerran kyllä jouduin soittamaan neuvolaan kun olin varma, että vauvan syke hidastui valtavasti. Kävi ilmi, että siihen sekaantui mun oma syke  :-[ Vähän nolotti. Eli kyllähän se on mahdollista, että jos on tällainen hermoilija kuin minä, niin siitä saa huolenaihettakin irti. Doppleri lojui vuosikausia käyttämättä kaapin pohjalla ja nyt se on rikki. Tässä raskaudessa olen toistaiseksi pärjännyt ilman, mutta ehkä loppuviikkojen lähestyessä sellaisen voisi hommata?

Omaa napaa: Mua on alkanut hieman ajatteluttaa mahdollisuus vaihtaa synnytyssairaalaa... Ei sillä, että tässä olisi mitään vikaa, uskon, että ne kyllä synnytyksestäni selviytyisivätkin (mitä nyt viimeksi jäi verensokerit mittaamatta ja inskat ja sokerit huolehtimatta, mutta kuka sitä nyt kaikkea muistaa... >:( En mä itekään noita tajunnut, kun oli vaan raskausdiabetes ja koko asia oli kaksi kuukautta vanha enkä tiennyt mitään.) Mietin vaan, että olisko vauvalle parempi syntyä yliopistosairaalassa mahdollisten riskien takia. Täällä on ihan olematon keskola ja lastenosasto, olisko yksi hengityskonekaan. Ei sillä, että sitä nyt mitenkään edes tarvis, mutta jos tarviskin. Ei voi tietää.

Oletteko te kaikki muut hoidossa yliopistollisissa sairaaloissa?
Kirjattu

Sasa

• Jäsen
« Vastaus #33 : Syyskuu 23, 2013, 14:27:50 ip »

Tulenpa myös jakamaan ihanat uutiset. Onneksi niitä on nyt kuulunut täällä monelta!

Eka äitipoli siis takana ja hyvältä näyttää täälläkin. Vastasi 6+6 eli kaksi päivää isompi mitä menkoista laskettiin. Sydänäänetkin näkyivät mahtavasti. Sainpa muuten rakenneultran 23.12 eli toivotaan hyviä terveisiä ja sukupuolta joululahjaksi :)

Kap: mullekin sitten lopulta määrättiin thyroxin, vaikka arvot olivat hyvät. Kilppari kun oli kuulemma jotenkin iso?! Edellisessä raskaudessa aloitettiin myös, mutta silloin arvot olivat rajalla. Ne on nyt selvästi kiristänyt suosituksia raskaana oleville tuon kilpparilääkityksen kanssa..
Kirjattu
DM1 Humalog Levemir

pöllöäiti

• Jäsen
« Vastaus #34 : Syyskuu 23, 2013, 14:30:57 ip »

karviaismerja: en ole yliopistollisesst, vaan ihan keskussairaalassa hoidossa. ihan luottavatisin mielin, kaikki tehohoidot ja kuvaukset ja koneet kokeneena (tai siis vauvahan ne koki).

kapille ja sasalle onnea :)
Kirjattu
DM 1 2006
Pumppu, Humalog

kap

• Matkailija
« Vastaus #35 : Syyskuu 23, 2013, 14:44:37 ip »

Karviaismerja: Mä olen hoidossa yliopistollisessa sairaalassa.

Oi että onnea Sasa!!  8) Mietinkin että jokohan sä kohta pääset pois sieltä! Niin ihana juttu ja kiva joululahja!!  :-*

Kiitos onnitteluista! :)

Ja taas muoks. Ai sullekin sitten aloitettiin Sasa kilpparilääkitys.. Se lääkäri sano että ne on tiukentanut käytäntöä, että hyvin herkästi aloitetaan thyroxin kuurille.
Ja siltä kyllä vaikuttaa!!
Mulle lääkäri sanokin heti ekana että onko kilpirauhaslääkitystä..
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2013, 14:49:21 ip kirjoittanut kap »
Kirjattu

johki83

• Intoilija
« Vastaus #36 : Syyskuu 23, 2013, 14:48:52 ip »

Mahtavia uutisia Kap ja Sasa! Onnea niistä! :)

Minäkin olen hoidossa ihan keskussairaalassa ja luottavaisin mielin kyllä! Täältä tosin olis vähän liikaa matkaakin yliopitosairaalaan, että ei tulis mieleenkään vaihtaa  :D
Kirjattu
DM 1 vuodesta 1996
Pumppuhoito (Humalog)

keksipurkki

• Intoilija
  • Jokaiseen päivään on kätketty uusi mahdollisuus.
« Vastaus #37 : Syyskuu 23, 2013, 15:20:15 ip »

hyvä että olette saaneet hyviä uutisia kap ja sasa! oon naikkarillä että mikä lie sairaala se nyt on :)
Kirjattu

Milena79

• Matkailija
« Vastaus #38 : Syyskuu 23, 2013, 17:53:37 ip »

Ei millään pahalla mutta aika turhaa alkaa 37 viikon jälkeen tekemään punktiota. Mikähän se funktio on? Mä typerys suostuin ekasta lapsesta ku luulin että se kuuluu asiaan. Vauva on 38 viikolla varmasti täysiaikainen syntymään. Mä sanoin että punktiota ei mulle tehdä vaan käynnistys VIIMEISTÄÄN 38 kun tulee täyteen. Ja sain käynnistyksen ja lääkäri sanoi että ei siitä mitään hyötyä ole enää siinä vaiheessa. Mut se yks vanha lääkäri välttämättä halus pistää viis kertaa ja en voi kamalampaa kokemusta kuvailla. Mutta joillain kai ei ole tuntunut missään. Aattelin et selviän mistä vaan ku siittä selvisin. Ihan pelle tutkimus tolla viikolla.
Mut joo. Mulla jäi viha siitä touhusta. Ette varmaan huomaa.
Kirjattu

Gisella80

• Jäsen
« Vastaus #39 : Syyskuu 23, 2013, 18:17:58 ip »

Ihania uutisia Kap ja Sasa!
Kiitos doplerivastauksista. Mä nyt mietin vielä vaiks todennäköisesti sellaisen kyllä hommaan.  :)
Kävin tänään silmäpolilla kontrollissa. Oli kyllä niin nopeatempoinen lääkäri että huh huh. Tuli vähän sellainen fiilis, että mahtoiko oikeesti tutkailla nuo silmät tarpeeksi hyvin. Uusia uudissuonia ei löytänyt, mutta molemmissa silmissä alkava harmaakaihi. Voi kettu, nyt kun silmät muuten olleet yli vuoden rauhalliset, ni sitte pamahtaa kaihi.   >:( Joopa joo ja arvatkaa mitä tein tai siis oikeastaan jätin tekemättä tänään. Hemmetti, unohdin ottaa aamun Lantuksen. Ihmettelin polilla iteksein, et mikä hitto on ku sokerit vaan nousee ja nousee. No kotimatkalla välähti, et otinko lantuksen. Sitä ku hetken muistelin, niin tajusin, et enpäs ottanut. Että olin kiukkunen itelleni!!! Kun pääsin kotiin, tuikkasin sitä vähän pienemmän annoksen ja nyt alkaa olo ja mittari näyttää paremmalta. Että näin täällä.
Kirjattu
D-tapaus vuodesta -87
Lantus & Humalog

pöllöäiti

• Jäsen
« Vastaus #40 : Syyskuu 23, 2013, 18:37:02 ip »

Punktiosta, olen ymmärtänyt että siksi se tehtäisiin jopa vielä 37 vk jälkeenkin kun d-äitien vauvojen keuhkot kypsyy hitaammin kuin normivauvojen niin siksi siinä voisi olla joku mahdollisuus ettei olisi vielä kypsät..? En siis tiedä onko tämä se syy mutta itse jäin tähän käsitykseen kun sitä viimeksi suunniteltiin.. en ole varma.
Kirjattu
DM 1 2006
Pumppu, Humalog

milja2010

• Vanha tekijä
« Vastaus #41 : Syyskuu 23, 2013, 21:31:35 ip »

Täältä sivusta huutelen, että punktiolla on toinenkin erittäin tärkeä tarkoitus, kun tuo keuhkojen kypsyys. Sillä seurataan myös sitä, että miten vauva hapettuu vatsassa. Siksi siis myöhäisilläkin viikoilla tehdään punktioita, ei niinkään keuhkojen kypsyyden vuoksi.
Kirjattu

kap

• Matkailija
« Vastaus #42 : Syyskuu 23, 2013, 22:56:13 ip »

Kiitos onnitteluista kaikilta onnittelijoilta. :)

Tiedän niin tunteen Gisella kun unohtuu lantus pistää, raskausaikana ei ole unohtunut mutta joskus aiemmin kyllä. Nyt raskaana ollessa ottaa niin päähän pienetkin sokerien nousut..   ???
Kirjattu

Karviaismerja

• Vieras
« Vastaus #43 : Syyskuu 24, 2013, 14:03:05 ip »

Kiitos sairaalavastauksista. :) Naikkari (Naistenklinikka siis?) lienee HUSsia, eli kyllä se yliopistosairaalaa mahtaa olla. :D Mutta jos määki nyssitten ihan vaan keskussairaalassa yrittäisin olla, jos jotkut muutkin kerta uskaltaa.  ;D

Enkä siis yhtään tiedä, oisko se vaihto edes onnistunut. Veikkaan kyllä, että olis voinut onnistuakin, koska meidän lääkärit on tosi reiluja ja kuuntelee potilaan huolet ja murheet ja hyvinkin olisivat voineet tällaisen hermoherkän kakkostyypin diabeetikon kirjoittaa eteenpäin yliopistosairaalaan synnyttämään. Mutta jo sen takia, että ne on niin reiluja, niin ehkä pysyn täällä. :) Ei se matka ihan lyhyt olisi yo-sairaalaan täältäkään, muttei nyt mikään mahotonkaan.

Sasalle vielä hurrrrrjasti onnea hyvistä ultrauutisista. <3
Kirjattu

Milena79

• Matkailija
« Vastaus #44 : Syyskuu 24, 2013, 15:02:40 ip »

Tiedän tasan tarkkaan, että seurataan hapetusta ja keuhkojen kypsyyttä mutta jos ohjeena on 38 viikolla viim käynnistää, on tarpeetonta tehdä muutama pv ennen punktiota. Mulle sanoi diabetekseen perehtynyt lääkäri, että on toki totta että keuhkot kypsyy hitaammin mutta että ei noilla viikoilla ole enää merkitystä. Eri asia tietenkin aikaisemmilla viikoilla käynnistettävät tai käynnistyvät tai jotain. Ja jos lapsi on huomattavan isokokoinen, punktio on ehdottomasti perusteltu muttei viikolla 37 vaan joskus 35 tai jotain. Mutta...
Kirjattu

Linkkejä