Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Raskaana olevien SYYSkuulumiset  (Luettu 41669 kertaa)

Satu37

• Jäsen
    • Vauvablogi
Vs: Raskaana olevien SYYSkuulumiset
« Vastaus #15 : Syyskuu 21, 2013, 07:00:48 ap »

Laurushka, älä pelkää punktiota. Mulle tehtiin edellisessä raskaudessa kaksi punktiota, eikä se juuri miltään tunnu. Neula on tietysti pitkä, mutta pakkohan sen on olla, että yltää kohtuun asti. Mua ei ainakaan sattunut yhtään, jotain tuntemuksia tietysti oli, mutta kivuksi en voi sitä kuvailla.

keksipurkki

• Intoilija
  • Jokaiseen päivään on kätketty uusi mahdollisuus.
« Vastaus #16 : Syyskuu 21, 2013, 08:00:50 ap »

ilonkatalle tsempit! laurushka itselle tehtiin tokassa raskaudessa myös punktio eikä se satu eikä musta nyt kauheen ikävältä tunnukkaan. Meillä punktiosta seuraavana päivänä soitettiin että keuhkot on kypsät että sopisiko että vauva syntyisi huomenna. Että oli siinä hetki aikaa itsekkin valmistautua tilanteeseen...kyllä se hyvin menee.
omaa napaa. itseä jännittää myös naikkarille meno 30pv. tekevät sitä kasvukäyrää ja luulen kyllä että ei ole mikään pieni vauva tääläkään. silloin on rv28. yöllä heräsin kamalaan oloon ja yritin löytää asontoa missä ei olisi niin huono olo ja oksettaisi. Nuorempi tyttö heräsi samalla sekunnilla painajaiseen ja halusi meidän väliin. Ei auttanut kun potkia ukko sängystä ylös "jos nousen oksennan" sopersin . mutta meidän nuorimmaisen kanssa se ei ole niin helppoa sillä on äidin tyttö ja äiti vaan kelpaa suurinpaan osaan hänen vaatimuksistaan. siinä sitten yritit lohduttaa lasta ja pitää oksennuksen kurkussa. tajusin myöa että sormeni näyttivät ihan hk:n sinisiltä. Nyt aamulla olo on parempi eikä turvotusta enää ole. tänään myös vanhemman tytön lastenkutsut ja kummisynttärit huomenna sitten sukulaiset. että juhlaa tämä vkl.
Kirjattu

laurushka

• Matkailija
« Vastaus #17 : Syyskuu 21, 2013, 19:41:57 ip »

Pystyiskin olla pelkäämättä, jotenkin jännättää kun mies ei tosiaan pääse mukaan tonne ultraan ja on sitten niin kovin kaukana laittamassa mökkiä talviteloille.. Hänen isänsä tulee silloin ulkomailta hetkeksi ja siksi on tiukka aikataulu. Oltiin ajateltu että kyllähän tässä vielä kerkeää tehdä vaikka ja mitä, mutta tottahan se on että viikot vähenee ja voihan se olla että kuukaudessakin on jo vauva täällä jos miettii että mulla poksahtaa huomenna rikki 31+0 "jo" :)

Keksis, millä viikolla sulle tehtiin se punktio josta sitten soitettiin? :) Jaksuja juhlintaan jos on ollut tukalat oltavat :(

Näen vaan kauhuskenaarioita siitä että punktion seurauksena lähteekin synnytys käyntiin ja joudun kokemaan sen yksin, mieskin kun kovasti haluaisi olla mukana.. Pahin painajaiseni on ollut hätäsektio jonka jälkeen mies ei ole vahtaamassa että missä meidän murunen menee ja missä kunnossa on :/ muuten ei pelota synnyttää sillä tämä tyyppi on niin kovin haluttu ja pakkohan se on jotenkin ulos saada :D

Johki, ei mullakaan vaikka kävin jenkeissä kesällä :D ei kiinnostanut ketään pätkääkään suomen päässä taikka siellä :D
Kirjattu

keksipurkki

• Intoilija
« Vastaus #18 : Syyskuu 21, 2013, 20:37:04 ip »

punktio tehtii 34+5 ja vauva oli ulkona tasan 35. mutta meillä tyttö oli kasvanu 1vk 1kg...ja mulla maha kirjaimellisesti repesi et se oli iha vereslihalla...ja kun keuhkot oli kypsät ni turhaa sitä odottetemaan.
Kirjattu

RiMa

• Vieras
« Vastaus #19 : Syyskuu 21, 2013, 21:06:05 ip »

Laurushka; tokassa raskaudessa tehtiin punktio 37+4. Aamulla kävin punktiossa ja keskipäivällä tuli soitto, että tervetuloa käynnistykseen! Itse toimenpide oli kyllä jännittävä, mutta enempi mua on sattunut isovarpaan ja ranteen puuduttaminen. Punktio ja käynnistys tehtiin pre-eklampsian vuoksi. Punktio aiheutti mulle supistuksia, jotka kuitenkin loppuivat kun lepäsin kotona puhelua odotellen. Tsemppiä!
Kirjattu

laurushka

• Matkailija
« Vastaus #20 : Syyskuu 21, 2013, 22:41:42 ip »

Tiettekö kun annatte mulle kovasti sellasta iloa ja lohtua, ekaa ku odottelen ja jännitän muutenki jotenki enemmän ku normaalisti ihan kaikkea, tuntuu että stressi on yksi raskausoireista :D kiitos siitä ja että jaksatte vastailla :) <3

Tuntuu että uskallan mennäkkin sellaiseen punktioon jos tulee tosiaan ajankohtaiseksi. vaikkei mies oisi matkassa, ehkä tyyppi pysyy maanantaihin asti massussa silti jos jotain tulisikin tai haluisivat synnyttämään :) pahimmassa tapauksessa :D
Kirjattu

Hiiri

• Jäsen
« Vastaus #21 : Syyskuu 21, 2013, 23:09:08 ip »

Esikoisesta punktio tehtiin 37 ja jotain ja vauva syntyi siitä muutamien päivien päästä. Punktio itsessään ei muistaakseni sattunut, mutta sen jälkeen tuli kamalat kivut. Lääkäri sanoi, että ovat supistuksia. En tunnistanut niitä supistuksiksi, koska kipu alkoi pistokohdasta, eli vatsan yläosasta. Sain jonkun kipupiikin sitten, mikä rentoutti. Jännittävää se toki oli koko toimenpide ja pitiköhän siihen pukeutua leikkauskaapuunkin tai jotain outoa siinä oli. Olin osastolla jo silloin ja senkin jälkeen vauvan syntymään asti.
Kirjattu
-Hymy on ikkuna, josta näkee, että sydän on kotona-

IlonaKata

• Matkailija
« Vastaus #22 : Syyskuu 22, 2013, 11:50:59 ap »

Hui! Nyt alkoi jännittää kun luin noita juttuja... Itselleni tehään punktio kuulemma keskiviikkona, rv 37+3... Elikkä ensi viikolla saattaa olla napero jo sylissä... APUA!
Kirjattu
DM 1 vuodesta 1997
Lantus ja Humalog

Satu37

• Jäsen
    • Vauvablogi
« Vastaus #23 : Syyskuu 23, 2013, 07:44:32 ap »

Täällä tapahtui ihana juttu! Kuulin tässä raskaudessa ekan kerran vauvan sykkeen omalla dopplerillani <3 Sitä on niin ihanaa kuunnella <3 Nyt siis rv 10+5.

Muuten on mennyt kivasti, mutta flunssa iski ja lääkäri käski lepäillä. Itse epäilen, että mulla on poskiontelotulehdus. Olisin toivonut saavani ab- kuurin, mutta lääkäri sanoi, että katsellaan. Höh.

Tsemppiä kaikille!

keksipurkki

• Intoilija
« Vastaus #24 : Syyskuu 23, 2013, 08:52:11 ap »

samaa täällä pientä flunssaa ilmassa tai no yskä.. viikonloppu ollu yhtä koheltamista ku tytön synttäreitä juhlittu. Nyt ollaan taas sitä aikaa ku kyttään vauvan liikkeitä ku mikäkin sekopää. vauvalla on kuitenkin ollut selkeä rytmi jo monta viikkoa ja viikonloppuna poikennut hieman niin olen sitten tietysti heti varma että jtn on vialla... voi minua...
Kirjattu

johki83

• Intoilija
« Vastaus #25 : Syyskuu 23, 2013, 10:08:09 ap »

Täällä ei itsellä (vielä) sairastelua, mutta poika sai tuliaisena Turkista enterorokon :( Kauheesti ei oo perjantain jälkeen nukuttu. Nukkuu max 1h pätkiä yölläkin kun rakkulat on kipeitä ja kutiaa :( Rakkuloita on suussa, korvissa, käsissä, jaloissa ja pakaroissa. Kuumetta ei enää ole ja ruokakin alkaa pikkuhiljaa maistimaan, mutta lähinnä jugurttia, mehua ja jäätelöä menny nyt 3-4päivän ajan. Kaiken huipuksi mies lähti tänään työmatkalle. Tulee vasta keskiviikkona kotiin, joten rankkaa tulee varmasti olemaan!

Mulla on itsellä ollut kaksi rakkoa suussa jo monta päivää, joita luulin aftoiksi, mutta taitaa olla samaa enteroa. Toivottavasti vaan jää noihin muutamaan rakkoon. Voin vaan kuvitella kuinka kipeä alle 3 vuotiaan suu on kun on täynnä rakkuloita, jos mulla jo kaksi aiheuttaa tollasta kipua!

Ihanaa Satu, kun kuulit sydänäänet! Se on kyllä niin mahtavaa kuultavaa joka kerta <3
Kirjattu
DM 1 vuodesta 1996
Pumppuhoito (Humalog)

pöllöäiti

• Jäsen
« Vastaus #26 : Syyskuu 23, 2013, 10:08:50 ap »

joo voi noita liikkeitä ja niiden vahtimista. ite en oo kyllä mitään rytmiä havainnut, kun tuntuu ettei päivän aikana ehdi edes ajatella vauvaa kun kahden pienen perässä juoksee niin sitten illalla aina havahtuu että onkohan tää nyt edes liikuskellu.. no, joka päivä jotain tuntuu joskus ainakin..  ::) perjantaina taas d- ja ä-polille. nyt on onneksi painon nousu tasoittunut niin ei tartte pelätä siitä vinkumista! mutta mielenkiinnolla odotan, onko vauva vieläki keskikäyrillä. jotenkin vaan odottaa sitä päivää että sanotaan et on kasvanu isoksi.. toivottavasti ei vielä.

insuliinin tarve nousussa, onneksi vielä erittäin kohtuullisissa lukemissa, basaalia noin 28 ja bolusta suunnilleen saman verran per päivä.

onnea satulle sykkeistä :) ja ilonakatan kuulumisia sitten ylihuomiselta odotellaan täällä innolla!!
Kirjattu
DM 1 2006
Pumppu, Humalog

pöllöäiti

• Jäsen
« Vastaus #27 : Syyskuu 23, 2013, 10:10:21 ap »

johki, meillä oli kans pari vuotta sitten enterorokko 1,5 vuotiaalla sekä itselläni kun olin raskaana. ite selvisin hirveillä kutinoilla, ei tullu rakkuloita, mutta inhottava tauti :( tsemppiä sen kanssa!!
Kirjattu
DM 1 2006
Pumppu, Humalog

Gisella80

• Jäsen
« Vastaus #28 : Syyskuu 23, 2013, 10:15:58 ap »

Mistä ootte hommannut ja millasia kotidoplereita teillä on? Kovasti tekisi mieli sellaista. Ootteko kokenu hyödylliseks? Viime raskaudessa sen hankkimista myös pohdin, mut silloin joku tuttu sanoi sen olevan täysin turha ja aiheuttavan vain huolta. Ite kyllä aattelisin, että ois just toisin..
Kirjattu
D-tapaus vuodesta -87
Lantus & Humalog

laurushka

• Matkailija
« Vastaus #29 : Syyskuu 23, 2013, 12:09:29 ip »

mä hommasin käytettynä tori.fin kautta tollasen perus angelsounds dopplerin, se on ollu musta ihan kiva kapistus, vaikka alkuun vähän pelotti että jos ei kuulukkaan niin mitä sitä sitten ajatteleekaan ja pelkää! Parina päivänä en sitten ensimmäisten kertojen jälkeen kuullut enkä panikoinut kun olin asennoitunut sellaiseen mahdollisuuteenkin.. Vieläkin tulee hiljaisina päivinä tsekattua jätkän kuulumiset joskus ja hikka kuulostaa hauskalta sen kautta! :)

ilonakata, en malta jotenkin odottaa uutisia sinulta :) perässä tullaan! :)

Tänään oli silmänpohjakuvaukset taas, tokaa kertaa raskauden aikana, mälsää hommaa mutta eipä siitä ainakaan haittaa ole seurata niitä :)
Kirjattu

Linkkejä