Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Raskaana olevien SYYSkuulumiset  (Luettu 41672 kertaa)

Satu37

• Jäsen
    • Vauvablogi
Raskaana olevien SYYSkuulumiset
« : Syyskuu 18, 2013, 12:11:09 ip »

Eiks nyt ole jo syksy?

Aloitamme syksyn nyt...

Mulla oli tänään eka neuvola, rv 10+0. Terkkari höpisi juttunsa ja sitten mä kiipesin tutkimuspöydälle ja kuunneltiin ihania sydänääniä <3 Vähän aikaa joutui niitä etsimään, mutta sitten kuului ihana syke <3

Parin viikon kuluttua se nt- ultra, vähäsen kyllä jännittää.

Ihanaa Gisella, että kaikki oli kunnossa <3

keksipurkki

• Intoilija
  • Jokaiseen päivään on kätketty uusi mahdollisuus.
Vs: Raskaana olevien SYYSkuulumiset
« Vastaus #1 : Syyskuu 18, 2013, 13:52:40 ip »

syksyhän se on. kiitos uudesta ketjusta :)
Kirjattu

IlonaKata

• Matkailija
« Vastaus #2 : Syyskuu 18, 2013, 14:30:59 ip »

Oi! Noiden sydänäänien kuuleminen on joka kerta ihanaa. Meinasin viimeksi ruveta itkemään vaikka ollaan käyty kuulemassa ne jo monen monta kertaa... Hormonit :D

Nyt on itelläni olo jo niin hankala etten malta oottaa synnytystä. Todella masentunut olo kun ei pysty lähtemään kotoa mihinkään, jalat, kädet ja naama on jo aamusta turvonnut palloiksi ja vatsa on niin iso ettei mikään asento tunnu hyvältä. Viimeksi neuvolassa lääkäri sanoi että vatsanpeitteiden päälläkin on niin paljon nestettä että on vaikea tuntea vauvaa :(

Ainoa valopilkku on se, että tätä kestää (toivottavasti) enää sen pari viikkoa.
Kirjattu
DM 1 vuodesta 1997
Lantus ja Humalog

Sippis

• Aloittelija
« Vastaus #3 : Syyskuu 18, 2013, 15:27:59 ip »

Maanantaina kävin neuvolassa.Viikot 30 tasan ja jos kaikki menee niinku tähän asti on menny niin toi oli viimeinen käynti neuvolassa ennen synnytystä. Jatkossa seuranta äitipolilla. Hurjaa!!! Sokerit nakkelee välillä vähän kummallisesti, ei oikein ole mitään logiikkaa. Paino noussut sen verran mitä saakin nousta ja pikkusen sydän nakutti tiivistä tahtia. Makkari siirretty alakertaan ja äitiyspakkauksen vaatteet pestyinä... Aika on kyllä kiitänyt!!
Kirjattu

laurushka

• Matkailija
« Vastaus #4 : Syyskuu 19, 2013, 19:43:47 ip »

IlonaKata, tiedän vähän tosta tunteesta ku ei voi minneen mennä ja mitään tehä, istuminen sattuu, seisominen sattuu, makaaminen sattuu.. :( tässä ei teidä yhtän kauan enää menee mulla vielä, kun on vasta 30+4.. Huomenna ultra naikkarilla päivällä ja sieltä ajattelin vähän kysellä että miten etenee ja mitä vois odottaa :D Masennus tuppaa täälläkin painamaan, tänään olin tosi vihainen ja ärsyyntynyt kaikesta ja kaikki tuntui niin ylivoimaselta ja turhalta.. Voimia!

Kirjattu

keksipurkki

• Intoilija
  • Jokaiseen päivään on kätketty uusi mahdollisuus.
« Vastaus #5 : Syyskuu 19, 2013, 20:38:49 ip »

mä oon päässy aina helpolla (ainakin kahdessa raskaudessa) niin en tiedä yhtää teijän fiiliksiä. lenkkeillyt olen loppuun asti ja turvotuksia tai  vastaavia ei oo ollu. tsemppiä siis kaikille!
Kirjattu

Hiiri

• Jäsen
« Vastaus #6 : Syyskuu 19, 2013, 23:26:22 ip »

Uuuh toi turvotus >:(

Ainoat kengät, mitkä meni jalkaan loppuvaiheessa, oli urheilusandaalit ja sellaiset mustat leveät matalat kävelykengät, jotka nimesin ankkakengiksi. Loppuviikoilla ei menneet enää nekään ja koira perkele meni ja söi niistäkin kantapäät rikki juuri silloin, kun tarvin niitä :D Painoa tuli jotain 25 kiloa, joista suurin osa sitä nestettä. En todellakaan toivo tähän raskauteen samaa ongelmaa.

Tukalaa alkaa kuitenkin jo olemaan... Supistuksia on joka päivä, varsinkin työpäivien jälkeen ja töissä, kun pitää istua. Pakkaa ja häärää siinä sitten tehokkaana illat, kun nipistää ja supistaa lähes kaikki. Maanantaina on lääkäri ja jospa nyt otan asiakseni saada sen saikun. Nää kamat pitää vielä purkaakin ja yhtälailla on sitä hääräämistä. Nostelua, kyykkimistä, you name it. Huomenna on virallinen muuttopäivä. Vihdoin! Sitten voisi alkaa miettimään tuota vauvaakin enemmän. Hiljentäminen olis ihan jees. Mitään kävelylenkkejä on turha haaveilla tekevänsä tän kaiken härdellin keskellä, vaikka kroppa sitä tarvisi ja mieli vaatisi... Tiedä sitten pitäiskö pyytää sisätutkimus, että olisko supistukset vaikuttaneet... Mistä sen tietää, kun ei tiedä :) Sokerit on olleet yllättävän maltilliset kuitenkin. Jotain heittoja on ollut, joista oon pelännyt että nyt se alkaa. Ei onneksi. Heitot tulee kuitenkin todella äkkiä, jos syön kunnolla hiilareita. Mutta suklaastahan mä en luovu :P
Kirjattu
-Hymy on ikkuna, josta näkee, että sydän on kotona-

IlonaKata

• Matkailija
« Vastaus #7 : Syyskuu 20, 2013, 10:56:13 ap »

Täällä ollaankin nyt naikkarilla osastolla... proteiinit oli virtsassa yhdellä plussalla,  verenpaine koholla ja painoa tullut viikossa 4kg. Turvotukset on hurrrrjat. Katotaan nyt mihin asti sit pitävät, nyt mennään vko 36+5. Jospa tuon jo pian saisi ulos tuolta... :)
Kirjattu
DM 1 vuodesta 1997
Lantus ja Humalog

Sasa

• Jäsen
« Vastaus #8 : Syyskuu 20, 2013, 10:58:20 ap »

Oioi, tsemppiä IlonaKatalle loppurutistukseen!
Kirjattu
DM1 Humalog Levemir

pöllöäiti

• Jäsen
« Vastaus #9 : Syyskuu 20, 2013, 16:32:00 ip »

Tsemppiä ilonakata, kuulostaa että kohta tulee vauveli maailmaan! :)
Kirjattu
DM 1 2006
Pumppu, Humalog

Gisella80

• Jäsen
« Vastaus #10 : Syyskuu 20, 2013, 16:57:21 ip »

Tsemppiä IlonaKata!!
Kirjattu
D-tapaus vuodesta -87
Lantus & Humalog

Karviaismerja

• Vieras
« Vastaus #11 : Syyskuu 20, 2013, 17:21:19 ip »

Tsemppiä, IlonaKata! Toivotaan, että pian on nyytti kainalossa. <3
Kirjattu

IlonaKata

• Matkailija
« Vastaus #12 : Syyskuu 20, 2013, 19:43:01 ip »

Nyt on kuulemma arvot niin hyvät taas että sunnuntaina pääsen kotiin... verenpaine ollut loistava ja proteiinitkin miinuksella. No, eipä tässä silti varmaan kauaa mene enää! :)
Kirjattu
DM 1 vuodesta 1997
Lantus ja Humalog

laurushka

• Matkailija
« Vastaus #13 : Syyskuu 20, 2013, 23:22:01 ip »

IlonaKata! Olin jo ihan jännittyneenä lukemassa että joko sinne syntyy pikkurakas teille! :) oot jo niin lähellä laskettuakin aikaa! :)

Mäkin kävin tänään siellä naikkarilla, jännitti kovasti mennä taas, minkälaista noottia/uutista tulee.. Painoarvio oli 2300g ja rv30+5 ja kaikki mitat olivat siis suuret, ei vain vyötärönympärys ja meidän syntymäpainoja kysyttyään totesi että on meillä geneettistä taipumustakin isoihin lapsiin, mihin viittasi se että reisiluut yms olivat kaikki suheessa toisiinsa kun kahdesti ihan mittaili.

Alkoivat uhkailemaan kuitenkin jo punktiolla jos jatkuu kasvu samaan malliin. Eli kahden viikon päähän kontrolli ja mies ei pääse mukaan. Jos ne määrääkin heti mut punktioon ja mies on 300km päässä silloin.. Alkoi ihan itkettämään nyt ja pelottamaan että mitä jos ei menekkään ihan putkeen ja sinä viikonloppuna jo käy jotain? Onko muille tehty punktioita siis? Hitsi että alkoi ahdistamaan :'(
Kirjattu

johki83

• Intoilija
« Vastaus #14 : Syyskuu 20, 2013, 23:28:37 ip »

Täällä taas pienen tauon jälkeen. Ihana ja LÄMMIN Turkin lomaviikko vietetty. Kukaan ei mennessä aikä tullessa halunnut nähdä mitään todistuksia diabeteksesta eikä myöskään raskaudesta. Mihinkään neula-/inskapussukoihinkaan ei kurkisteltu.

Selkä alkanut olemaan kipeä hieman jo ennen reissua. Reissussa oli aika hyvä, mutta nyt taas kotona aamuisin varsinkin selkä tosi kipeä. Meillä on aika kovat patjat, mutta silti tuntuu olevan liian pehmeät. Mies vitsaili, että hakee vanerin mun petauspatjan alle :D

Nyt myös turvotusta tullut hieman jalkoihin varsinkin iltaisin. Tosin voi olla että tuo lähes 40 asteen lämpö ja kävely vaikuttivat asiaan loman aikana ;) Täytyy katsoa miten jatkuu. Edellisessä raskaudessa merkitty turvotusta neuvolakorttiin jo 22 viikolta lähtien. Nyt menossa 24+2.

Zemppiä ilonkatalle loppumetreille ja muillekin teille jaksamista tasapuolisesti!

Niin ja Sasalle tervetuloa takaisin tälle puolelle! :)
Kirjattu
DM 1 vuodesta 1996
Pumppuhoito (Humalog)

Linkkejä