Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6908 jäsentä  •  417086 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Anili, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Diabeetikko ja dieettitrendien tulva  (Luettu 1008 kertaa)

Dad

• Vanha tekijä
Diabeetikko ja dieettitrendien tulva
« : Elokuu 20, 2013, 17:51:48 ip »

"Yhdysvalloissa on otettu varovaisen myönteinen kanta karppaukseen diabeteksen hoidossa. Suomessa ollaan kriittisempiä. Asia oli esillä Turussa lääketiedepäivillä."
http://www.ts.fi/tstv?id=14786603&type=recordvideo

Kyllä taas veti hiljaiseksi. Tuli hyvin surullinen olo, diabeetikot ansaitsisivat parempaa.

Ei kaikilla ole jaksamista ja osaamista paneutua asioihin perusteellisesti. Sitten uskotaan näitä asiantuntijoita ja sairastetaan.
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

Kelmi

• Intoilija
Vs: Diabeetikko ja dieettitrendien tulva
« Vastaus #1 : Elokuu 20, 2013, 20:07:23 ip »

Tuossa videolla sanottiin, että kun vähentää hiilareita, ruokailun jälkeiset verensokerit laskevat ja tämä saa uskomaan, että diabeetes on paremmassa hallinnassa. Mutta että tämä käsitys on väärä, koska maksa syöttää koko ajan glukoosia vereen. Eikö tämä näkyisi korkeina vs-arvoina? Mitä minä nyt en käsittänyt??
Kirjattu

Pete²

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Elokuu 20, 2013, 21:54:02 ip »

Tuossa videolla sanottiin, että kun vähentää hiilareita, ruokailun jälkeiset verensokerit laskevat ja tämä saa uskomaan, että diabeetes on paremmassa hallinnassa. Mutta että tämä käsitys on väärä, koska maksa syöttää koko ajan glukoosia vereen. Eikö tämä näkyisi korkeina vs-arvoina? Mitä minä nyt en käsittänyt??

niinhän se syöttää ja sen takia minun mielestäni hiilareiden tuputtaminen on paitsi turhaa niin myös vain pahentaa tilannetta

se miten homma kaiken kaikkiaan menee riippuu yksilöstä ja taudin vaiheesta, omilla mittauksilla näkee missä itse menee

toiset selviää pitkälle pelkällä ruokavalio (lue vhh) hoidolla

toiset tarvii jossain vaiheessa joka tapauksessa insuliinia

ja kaikkea siltä väliltä

kyllä se maksan tuottama glukoosi näkyy korkeina vs arvoina jos ei omaa inskaa ole lainkaan tai se ei toimi, tähän osa kakkosista päätyy ajan myötä.

itselläni tilanne on vielä se että n 3 vuorokauden tiukalla ruokaliolla pääsen ns terveen arvoihin ilman inskaa, mutta ns virallisterveellisellä eli hh pitoisella ruokavliolla sokerit seilailee siellä täällä vaikka käytän runsaasti inskaa ja silloin tällöin mene sitten hypoille

jos itse mitatut vs arvot ja pitkä vs on hyvät on turha urputtaa että kyllä ne arvot huonot on, sairaus sinänsä ei katoa, mutta on oireeton oikealla ruokavaliolla.
Kirjattu
D2 tod 98,
ennen paljon pillereitä nyt vain pikaa ja pitkää
YHH max 100 g/vrk miel alle 50 g/vrk

Konrad

• Vieras
« Vastaus #3 : Elokuu 20, 2013, 21:59:07 ip »

En katsonut videota, koska uskon, että ei ole mitään uutta. Ruokailun jälkeiset verensokerit tosiaan pidetään kondiksessa hiilareita rajoittamalla.

Maksa tuppaa tosiaan puskemaan varsinkin aamuyöstä sokeria verenkiertoon. Näin on kuulema terveilläkin. Heillä haima reagoi ja pitää verensokerin tasaisena. Kakkosilla tuo aamunkoittoilmiö on usein pahin ratkaistava asia. Metformiini painottuen illalla myöhään koko annoksen voimalla voi auttaa. Toinen lääkäreille tuntematon keino on nauttia heti herättyä varhaisaamupala, joka sisältää suolta täyttävää vhh-muonaa. Itselleni se on avokado, isohko. Suolistoinkretiineihin saa toimintaa ja verensokereiden nousu lakkaa. Suolen täyttyvyys on inkretiinien lähde. Yleensäkin vhh-aamupala katkaisee aamunousun.

Itselläni on vielä Januvia tehostamassa inkretiinien pysyvyyttä. Ehkä vähän auttaa, mutta on kelattomaan hintaansa nähden tosi kallista tehoonsa nähden.

Ylimääräisestä massasta vapautuminen edes osittain yleensä auttaa asiaa.

Viime kädessä inskalla pannaan hommat ojennukseen.
Kirjattu

Linkkejä