Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Olisipa edes yksi viestiketju..  (Luettu 20178 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Vs: Olisipa edes yksi viestiketju..
« Vastaus #120 : Huhtikuu 26, 2012, 18:10:00 ip »

Aah, maksaa pannulla tai grillissä! Ihanaa!  :)

Ja pekoni vielä vähän mukana ;)
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #121 : Huhtikuu 26, 2012, 18:23:58 ip »

Jostain syystä kaipaan sellaista laatikkomaista maksahommaa. Jos tekis maksalaatikon jauhemaksasta ja porkkanasoseesta tai kukkakaalista, tuliskohan ihan pöhkö?
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Konrad

• Vieras
« Vastaus #122 : Huhtikuu 26, 2012, 19:18:20 ip »

Kannattaa varmaan pitää maksansyonti kuitenkin kohtuullisena, vaikka sisältää paljon hyviä aineksia.

Maksan syönti voi olla liikaa A-vitamiinin saannille. Yleensäkin eläinperäisiä A-vitamiinin saanteja pitäisi tarkkailla. Sen sijaan kasvispohjaisista esisasteista ( lähinnä karotenoidit)) ei voi saada liikaa, koska elimistö muuntaa tarvittavan määrän A-vitamiiniksi.

Itse en oikein voi syödä maksaa muuta kuin sopivasti valmistettuina maksajaulihapihveinä. Maksalaatikko on pannassa hiilareiden takia.

Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #123 : Huhtikuu 26, 2012, 20:10:25 ip »

Pari kertaa kuussa voi maksaa syödä huoletta. :) Maksalaatikkoa ei tule itselläkään syötyä kuin kerran-pari vuodessa sen hiilarimäärän takia.

Maksapihvi on kyllä hyvää. Mutta sen pitää olla hyvin kypsennetty. Tilasin kerran ravintolassa maksapihvin mediumina, ja se oli kyllä virhe. Se 'raaka' maksa oli ihan tosi ällöä! ;D Hyllyvää ja limaista ja maistui jotenkin pahalta. No, ei sitä ihan hyllyvää onneksi paljon ollut, enkä tee ainakaan samaa virhettä toiste. ::)
Äiti tekee maailman parasta maksakastiketta. ♥

Kävin appiukon uudessa ravintolassa syömässä karppi-kana-valkosipuli-hampurilaisen. Namskis. Oli hyvää. :)

Nyt meen 'leipomaan' huomiseksi miehelle synttäri-mango-juustokakkua. :) Tällä ohjeella: http://sekasoppa.vuodatus.net/blog/94377
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #124 : Huhtikuu 26, 2012, 20:16:57 ip »

Mä söin ennen maksalaatikkoa tosi paljon, mutta nyt on lähes loppunut, koska kuuluu taas kerran noiden rajoitettavien listalle. Eli mieluumin sitten syön ihan kunnon maksapihvit (ei jauhemaksasta) ja mieluumin pottumuusin kera. Vaikka maksa onkin rajoitettavien listalla, niin oikein ravintoterapeutti antoi luvan, kun en kuitenkaan edes joka viikko syö ;). Hesassa on pari sellasta raflaa/jkapakkia, joissa tuo maksapihvit on mulle sellanen must-juttu ;)
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #125 : Huhtikuu 26, 2012, 21:02:49 ip »

Kannattaa varmaan pitää maksansyonti kuitenkin kohtuullisena, vaikka sisältää paljon hyviä aineksia.

Maksan syönti voi olla liikaa A-vitamiinin saannille. Yleensäkin eläinperäisiä A-vitamiinin saanteja pitäisi tarkkailla.

Mä saankin varmasti liikaa A-vitamiinia, mutta suurin osa siitä tulee muusta kuin maksasta. Yritän kuitenkin syödä paljon rautapitoisia juttuja, ettei tarttis noita rautatabletteja alkaa syömään, kun vasta ei kestä niitä.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #126 : Huhtikuu 26, 2012, 21:50:49 ip »

Kyllä maksa saa punervaa olla sisältä, mutta ei yhtään "märkää". Sisko tekee taivaallista vasanmaksaa. Ravintolassa otan aina periaatteesta maksaa jos on, että pysyy listoilla :)

Nyt on muuten jo parissa viestissä mainittu "hiilari" ja yhdessä "karppi" - joko saastui tämäkin ketju... ;) ;D

Mua maksassa hämää A-vitamiinia enemmän epäpuhtaudet, kun on kuitenkin se elimistön "suodatin" - siksikin vasanmaksa maistuu paremmin... pitäs muuten jauhaalin itelle poronmaksaa samalla kuin jauhelihaa, että vois tehdä pihvejä...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #127 : Huhtikuu 26, 2012, 22:27:10 ip »

Mua maksassa hämää A-vitamiinia enemmän epäpuhtaudet, kun on kuitenkin se elimistön "suodatin" - siksikin vasanmaksa maistuu paremmin...

Sama täällä, varsinkin kun nuo kotipuolen hirvet tallustaa tehtaan läheisyydssä ja on se kyllä aika ärtsyn makuistakin tuo vähän vanhemman hirven maksa. 
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #128 : Huhtikuu 28, 2012, 14:21:03 ip »

Viimeistä viedään eli vikat rouskut muuntuvat pannussa vähitellen sienimuhennokseksi. Ei tosin ole vielä yhtään nälkä, vastahan mä söin aamupalan 4 tuntia sitten. Saa nähd, miten kurssilla totun syömään vähän väliä, kun siellä on lounas klo 12 ja päivällinen klo 17. Ja siinä välissä vielä kahvi  :o No, tietenkään ei ole pakko syödä, jos ei maistu ja ajattelinkin vaihtaa syömisen joinain päivinä nokkauniin  8) niistä on mulle paljon enemmän hyötyä.
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #129 : Toukokuu 01, 2012, 15:44:57 ip »

Nyt on muuten jo parissa viestissä mainittu "hiilari" ja yhdessä "karppi" - joko saastui tämäkin ketju... ;) ;D

Voi ei! Ylläpito!!! Heti siivoamaan!!  ;) ;D ;D
Kirjattu

ergava

• Veteraani
  • D2 Keliakia
« Vastaus #130 : Toukokuu 26, 2012, 12:26:23 ip »

Voi ei! Ylläpito!!! Heti siivoamaan!!  ;) ;D ;D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Karppi Siis perataan. Suomustetaanko myös vai savustatko.  ::)
Kirjattu
D2 vuodesta 1997 ja Keliakia n.1995
Menee toistaiseksi : Levemir 14yks, Metforem 750mg 1,Trajenta 1 aamulla, Met 2 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #131 : Elokuu 12, 2013, 18:47:01 ip »

Reilu vuosi sitten avasin tämän keskustelun ja mielestäni oli siinä mielessä hyvä, ettei tosiaan mennut väittelyksi VHH:sta ja karppauksesta jne.

Olisiko vielä tähän lisättävää.  Niin ihania ruokia tuli esille.  :P
Kirjattu

Linkkejä