Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Minne toimivat, käytetyt verensokerimittarit? Kierrätyskysymys  (Luettu 2147 kertaa)

Exactamente

• Intoilija

Kas niin ongelma on siis tällainen, että vuosien varrella laatikoihin on kertynyt melkoisen monta mittaria - enemmän ja vähemmän käytettyjä.
Mittari on toki henkilökohtaiseen käyttöön tarkoitettu, mutta -etenkin niitä vain pari kertaa kokeiltuja - tuntuu kurjalle heittää pois. Eli valistakaa viisaammat, että kerääkö näitä mikään taho edes jollakin tapaa hyödylliseen käyttöön?
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
Vs: Minne toimivat, käytetyt verensokerimittarit? Kierrätyskysymys
« Vastaus #1 : Heinäkuu 13, 2013, 17:54:56 ip »

Tästä on muistaakseni keskusteltu aiemminkin. Itse heitän ihan sekajätteeseen, mutta varmaan ne voisi viedä noille pisteille mitkä muutenkin kerää elektroniikkaromua ?
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Heinäkuu 13, 2013, 19:31:31 ip »

Yks vaihtoehto on tarjota niitä varamittariksi jollekin D-tutuille.

Itselläni on tällä hetkellä käytössä FreeStyle Lite. Jos sulta sellainen löytyy joutilaana, niin kelpaa kyllä mulle varamittariksi. :)

Mä olen "arkistoinut" mun vanhoja mittareita sillä ajatuksella, että ne on kivoja muistoja vuosikymmenten päästä. :)
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Exactamente

• Intoilija
« Vastaus #3 : Heinäkuu 13, 2013, 19:39:35 ip »

^ Harmillista, mutta tuota mallia minulla ei taida olla. Kait. Kunhan käyn toisessa osoitteessa niin katson olisinko jättänyt sinne. Jos löytyy niin palaan huutelemaan siitä sinulle! :)

One touch ultra smart -mittareita on 2 kpl, accu-chek mobile tai vastaava pötköttää mielestäni edelleen jossakin laatikossa ja sitä on taittu käyttää juuri sen verran kun on liuskoja ollut mukana, sitten on pari minkä merkkiä en tähän hätään muista kun ovat toisessa taloudessa plus nuo 5 jotka ovat jopa käytössäkin vielä...
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Heinäkuu 15, 2013, 01:58:32 ap »

Mä niin tykkäsin OneTouchista. Harmi kun ne kilpailuttaa niitä niin kovasti että siihen ei saa jakelusta liuskoja. Se oli mukavakäyttöinen.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Heinäkuu 15, 2013, 08:52:13 ap »

Mikä oli muuten se mittari, suht isokokoinen, jossa oli sisällä neula ja liuska, ja se painettiin vain vaikka käsivartta vasten ja oli siten vain napin painalluksen takana se mittaus ? Varmaan joskus 10 vuotta sitten....
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Exactamente

• Intoilija
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Heinäkuu 15, 2013, 11:42:37 ap »

Minä olen antanut siskon kirpparille kaikki vanhat mittarit, joihin vielä saa ostettua liuskoja. Kun ovat siistejä ja puhtaita, hyvin ovat menneet kaupaksi. Tosin ei niistä montaa euroa kehtaa pyytää.
Kirjattu

Exactamente

• Intoilija
« Vastaus #8 : Heinäkuu 15, 2013, 11:58:06 ap »

^ Minulle riittäisi ihan se, että menisivät jollekin käyttöön eikä kaatopaikkajätteeksi. Harmittaa heittää toimivaa tavaraa pois - siksipä nuo ovat yhä nurkissa pyörineet.
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Heinäkuu 15, 2013, 12:54:54 ip »

^ Olisko voinut olla tuo A-C Mobile?
https://www.accu-chek.fi/fi/tuotteet/mittarit/index.html?product=paivitetty-mobile

Ei ollut tuo, oli vähän isompi ja ei siis mitään ulkoisia erillisiä osia siinä. Hitto kun ei muista....
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Heinäkuu 15, 2013, 14:09:02 ip »

Mun mielestä tarvikehaun/hoitotahon pitäisi ottaa vanhat mittarit aina takaisin, kun vaihdattavat mittareita. Mullakin niitä jokunen on tuolla yhdessä laatikossa, osa odottamassa tulevaisuutta. Pari mittaria olen saanut laitettua eteenpäin käyttöön.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Heinäkuu 15, 2013, 16:51:21 ip »

Mikä oli muuten se mittari, suht isokokoinen, jossa oli sisällä neula ja liuska, ja se painettiin vain vaikka käsivartta vasten ja oli siten vain napin painalluksen takana se mittaus ? Varmaan joskus 10 vuotta sitten....

Piti vähän kaivella kun jäi itseäni vaivaamaan tuo. Tämähän se oli :

http://www.childrenwithdiabetes.com/d_0i_192.htm
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Paliska

• Intoilija
« Vastaus #12 : Elokuu 05, 2013, 08:04:05 ap »

Se mittari oli Medisense firman Softsense mittari, maksoi silloin aikanaan jotain 232 euroa. Mummo sen minulle osti, kun hänestä oli niin kamalaa että joutui pistelemään itseään ja että se sattui niin tuo ei muka sattunut niin paljoa ja oli se kyllä hellävarainen =)

Liuskoja siihen sain tarvikejakelusta, niitä tilattiin ihan ilmeisesti minua varten koko alueella :D On mittari edelleen tallessa, toimii samanlaisella paristolla mitä laitetaan palovaroittimeen :)

tällainen siis on kyseessä: http://www.aerzteverlag.de/patientenschulung/produkt.asp?prodId=44
Kirjattu
Elämä on sarja opetuksia, jotka on elettävä jotta ne voisi ymmärtää!
DM 1 vuodesta 2001---> Nyt hoitona: Accu-Chek Spirit combo pumppu ja novorapid

Linkkejä