Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416942 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Vauva- ja lapsiarjen kuulumisia  (Luettu 149578 kertaa)

Kaisa81

• Lentävä kynä
Vs: Vauva- ja lapsiarjen kuulumisia
« Vastaus #435 : Tammikuu 27, 2017, 10:20:57 ap »

Mulla on koko ajan pinna tosi kireällä, hermostun tai suorastaan raivostun jo ihan pienestäkin. Tuntuu, etten siedä hetkeäkään lapsen kiukuttelua tai temppuilua ja uhmaikäisellähän sellaista riittää enemmän tai vähemmän joka päivä. En tajua mikä muhun on mennyt. Mulla on ihana kiltti lapsi mutta räyhään sille ihan turhasta. On koko ajan tosi huono omatunto siitä, että pinna palaa niin helposti ja saatan huutaa lapselle. Pahinta on, että jos vain korotankin hieman ääntä, niin lapsi sanoo heti pienellä äänellään, että "äiti ei huutaa", lapsi lupaa olla kiltti ja tulee halaamaan. Mulla on tosi kivaa Maijan kanssa, ollaan paljon leikkipuistossa ja tehdään kivoja asioita. Maija nukkuu hyvin ja sen myötä nukun itsekin hyvin. Mulla on vain 50 %:n työsopimus, joten vapaa-aikaa on paljon. Siitä huolimatta tuntuu, että olen koko ajan väsynyt ja kiukkuinen ja sitten on huono omatunto ja itkettää. Joka päivä olen kiukkuinen ja joka päivän itkettää, kun tuntuu niin kurjalta, että taas raivosin lapselle. En tajua mitä tämä on. Joulusta asti on ollut tämmöistä.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #436 : Helmikuu 13, 2017, 12:01:19 ip »

Arki sujuu ehkä nyt taas vähän paremmin. Olen kyllä edelleen tosi väsynyt, mutta olen yrittänyt hillitä itseni ja Maijallakin on ollut ehkä vähemmän uhmaa.

Imetys on aika loppusuoralla. Maijan parhaan puistokaverin imetys loppui muutama viikko sitten ja mullekin tuli tunne, että pitäisi nopeasti lopettaa. No, imetän edelleen mutta ainoastaan iltaisin. Aamuisin ja päivisin en enää imetä, vaikka lapsi välillä maitoa saattaakin pyytää mutta jos sanon, että en nyt pysty antamaan, niin tyytyy siihen. Maitoa juo kyllä muuten tosi paljon. Ihan harmittaa, etten aiemmin ole tarjonnut Maijalle riittävästi maitoa, kun sitä tykkää kovasti mukistakin juoda.

Tajusin myös, että tutti on jäänyt ihan itsestään pois. En edes muista milloin Maija on viimeksi syönyt tuttia. Mitenkään en ole siis tutista vieroittanut, vaan ilmeisesti on vaan kasvanut niin isoksi, ettei tuttia enää tarvi. Kotona tutteja vielä pyörii ja pyydän Maijaa niitä viemään roskiin ja sinne niitä vie ihan hyvällä mielin.

Arki on sitä samaa mitä ennenkin. Maija nukkuu ja syö hyvin, mikä on tosi hyvä ja arkea helpottava asia. Vapaapäivät menee Maijan kanssa puistossa ja työpäivän jälkeenkin lähdetään Maijan kanssa puistoon. Molempien isovanhempien luona Maija vierailee tiuhaan. Ainoa suuri suru ainakin mulle ja myös varmaan Maijalle on se, että Maijan paras puistokaveri muutti toiselle puolelle kaupunkia. Ei siis nähdä enää niin usein. Mulla ei ole varsinaisia ystäviä, joten parista Maijan puistokaverin äidistä on tullut kaveri myös mulle ja nyt tuntuu, että olen menettänyt ystävän.

Tein myös positiivisen raskaustestin torstaina. Olen aina halunnut sisaruksen Maijalle mutta silti tulos oli aika järkytys, vaikka nyt olenkin tosi onnellinen siitä, jos vielä toisenkin lapsen saan. En vaan koskaan ajatellut, että musta tulisi yksinhuoltajaa, varsinkaan kahden lapsen yksinhuoltajaa ja kieltämättä arki yksin kahden lapsen kanssa aika paljon mietityttää. Ollaanhan me tosi paljon Maijan isän kanssa tekemisissä, joka päivä siis ja jonkinlaisessa parisuhteessa kai vieläkin vaikka asutaankin erillään. En kai muuten raskaana olisikaan. Tällä hetkellä on aika sekavat fiilikset kaikesta ja olo väsynyt ja pahoinvoiva. Haluaisin jutella jonkun kanssa, mutta kun tosiaan ei ole ystäviä ja mun raskaus on mun äidille varmaan suurempi järkytys kuin se, jos kertoisin sairastavani syöpää. Että välillä itkettää ja ahdistaa ihan hirveästi. Ja toisaalta pelottaa, että ei tästä mitään vauvaa tulekaan, vaan koko raskaus menee kesken.
Kirjattu

milja2010

• Vanha tekijä
« Vastaus #437 : Helmikuu 15, 2017, 16:30:50 ip »

Tsemppiä ja haleja Kaisa ja onnittelut raskaudesta!  :-* Toivottavasti raskaus sujuu hyvin! Muistat vaan hakea apua, jos sitä tarvitset. Yksinhuoltajana ei aina ole helppoa, mutta hienoa jos saat apua isovanhemmilta!
Kirjattu

vikapainos

• Jäsen
« Vastaus #438 : Helmikuu 23, 2017, 16:21:53 ip »

Pitkästä aikaa kirjoittelen täällä, vaikka kurkkimassa taustalla olenkin käynyt. Onnea raskausuutisista Kaisa81, pidän peukkuja että sulla kaikki sujuu hyvin!

Paljon on ehtinyt tapahtua reilun vuoden takaisesta tytön diabetekseen sairastumisesta, ja alun kuherruskuukausien jälkeen hänen tasapainonsa kanssa on tehty tosissaan töitä. Samanlainen herkkis-D tuntuu olevan kuin omani, pienetkin asiat vaikuttavat tosi paljon verensokereihin ja esim. 3 hiilarin ero voi ratkaista ollaanko hypoilla vai hypereillä... Päiväkodin hiilariarviot ovat usein vähän mitä sattuu, ja heittely sitten sen mukaista :(. Monipistoshoidolla on jotenkuten pärjätty, pumppu on vielä kokeilematta mutta siihen on jonkinlainen henkinen kynnys vielä. Tytöllä on myös noussut pintaan harmi ja  suru diabeteksesta, joten aika ei ehkä ole paras mahdollinen vaihtaa jatkuvasti mukana kulkevaan ja asiasta muistuttavaan laitteeseen. Libreäkin saadaan jatkuvasti perustella sillä, että hyvillä verensokereilla on parempi olo, jaksaa paremmin jne. jolloin niukin naukin sen hyväksyy.

Millainen tilanne milja2010 teillä on lapsen vasta-aineiden kanssa? Muistelen, että kirjoitit joskus sokerirasituksessakin olleen hieman kohonneita arvoja, oletteko seuranneet verensokereita kotona?

Oma D-hoito helpottui olennaisesti viime kesänä, kun sain Libren käyttööni! Sinänsä mitään kovin yllättävää se ei paljastanut, vaan lähinnä vahvisti omia epäilyksiä mm. hormonitoiminnan aiheuttamasta rajusta vaihtelusta ja hypoista, joita en aina tunne. Libre on auttanut ennakoimaan näitä tilanteita ja tasoittamaan verensokereiden hajontaa, joka on ollut minulla iso ongelma. Syksyn ja talven aikana olen tosin joutunut taistelemaan toimimattomien sensorien kanssa, kohdalle on osunut paljon maanantaikappaleita jotka ovat näyttäneet 3-4 mmol liian vähän, jolloin sensori lähinnä sotkee hoitoa.

Kaikesta lapsiin liittyvästä rankkuudesta huolimatta vauvakuume vaivaa... Itse asiassa kolmas meille olikin jo tulossa, mutta raskaus päättyi tammikuussa keskeytyneeseen keskenmenoon. Viikkoja piti olla 10+4, kun menin pahojen aavistusten vallassa yksityiselle ultraan, jossa todettiin 9+3 kuollut sikiö :'(. Lääkkeellisesti tyhjennettiin, ja kroppa on vieläkin vähän sekaisin tuosta. Kaiken lisäksi mies on nyt sitä mieltä, että yritys oli tässä, joten mieli on aika maassa :(. Ikää on kohta jo 39, joten aikaa ei ylimääräiselle jahkailulle enää oikein olisi.
Kirjattu

milja2010

• Vanha tekijä
« Vastaus #439 : Helmikuu 23, 2017, 19:15:20 ip »

Kahdessa viimeisessä sokerirasituksessa ollaan päästy läpi puhtain paperein. :) Vasta-aineita on edelleen kahta erilaista. Verensokereita mittailen, jos poika olon normaalia janoisempi tms., mutta huonoja vs-arvoja en ole kiinni saanut.

Pahoittelut Vikapainos keskenmenosta. :-*  :'(  Toivottavasti miehen mieli vielä muuttuu asian suhteen.

Itse olen sairaslomalla nyt. Minulta leikattiin ylimääräinen vatsanahka kunnallisella puolella pois. Viikko sitten leikattiin ja tuntuu, että toivun hyvin. Ihanaa, kun vihdoin operaatio takana,jota olen vuosikaudet harkinnut ja leikkauspelon takia eteenpäin siirtänyt.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #440 : Maaliskuu 02, 2017, 09:19:14 ap »

On taas ollut yhtä hulinaa Maijan kanssa.

Viime viikolla oltiin taas kylpylässä mun vanhempien kanssa, kun mun isällä oli pari lomapäivää töistä. Oli tosi kivaa. Oli ihana katsella Maijan riemua, kun meni innoissaan vedessä. Kellukkeiden kanssa ui ihan itsekin ilman, että kukaan piti kiinni ja siitä vasta olikin innoissaan. Kylpylässä väsymys ja pahoinvointi ei paljon haitannut. Väsyneenä oli mukava lekotella lämpimässä lastenaltaassa.

Sitten viikonloppuna käytiin katsomassa Mimin ja Kukun näytös. Se oli jo kolmas, johon Maija on osallistunut ja tykkää kovasti Mimistä ja Kukusta. Ne on kivoja sen takia, että lasten ei tarvi istua paikallaan katsomassa esitystä, vaan saa mennä lavalle ja osallistua itsekin.

Viikonloppuna oli ihanat, lumiset talvikelit ja ulkoiltiin paljon, Maija teki lumiukon ja laski pulkkamäkeä. Tiistaina lumi oli poissa ja tilalla oli vettä ja loskaa ja mun äiti ehdotti, että menisin Maijan kanssa Hoplopiin. Maija tykkäsi kovasti mutta itselle se oli aika rankka reissu. Väsymys ja pahoinvointi oli aika voimakasta ja kesken kaiken iskevä massiivinen hypo oli kyllä ihan järkyttävä.

Väsymys, pahoinvointi ja uhmaikäinen ja erittäin energinen lapsi on aika rankka yhdistelmä tällä hetkellä. Pinna on kireällä ja sitä mukaan, kun pinna kiristyy, niin myös pahoinvointi voimistuu. Tuntuu, että pahoinvointi on nyt vielä pahempaa kuin viimeksi. Puistossa en jaksa hirveästi Maijan kanssa touhuta, vaan lähinnä istuskelen jossain hiekkalaatikon reunalla ja tuntuu, että oksennan minä hetkenä hyvänsä. Mutta silti ulkoillaan joka päivä, koska ulkoilma tekee kuitenkin meille molemmille. Iltaisin en pahemmin jaksa tv:tä katsella. Usein menen nukkumaan samoihin aikoihin Maijan kanssa. Maija on aikaistanut aamuherätystään, joten senkään takia en viitsi kauhean myöhään valvoa. Vielä jokin aika sitten nukuttiin aamuisin kymmeneen, nyt Maija rupeaa heräilemään kahdeksan aikoihin.

Ihanaa, kun päivä pitenee ja kevätkin tekee kovaa vauhtia tuloaan. Kai tämä olo tästä pikkuhiljaa helpottaa. Mulla on niin kova pelko, ettei ensi viikon ultrassa kohdusta löydykään elämää, etten hirveästi uskalla vielä mitään vauvajuttuja miettiä, vaikka kovasti tekisi mieli.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #441 : Maaliskuu 03, 2017, 15:23:41 ip »

Me varattiin toukokuun alkuun lennot Saksaan. Ollaan siis lähdössä Maijan ja Maijan isän kanssa Maijan tädin luokse Saksaan. Edellisen kerran käytiin siellä kun Maija oli 9 kk ja reissu ja lentokoneessa matkustaminen meni tosi hyvin. Nyt vähän jännittää, että kuinka mä saan noin 2.5-vuotiaan pysymään kiltisti penkissä lennon ajan. Ei ole onneksi pitkä lento mutta silti. Muuten ei kyllä jännitä yhtään. Maijan täti odottaa kovasti Maijaa sinne ja saadaan varmasti paljon hoitoapua. Maijalle on siellä turvaistuin autoon, joten hyvin päästään liikkumaan autolla ja kun asutaan melkein keskustassa, niin parhaiten pääsee ihan kävellen.

Tosi mukava lähteä. Kun me erottiin Maijan isän kanssa, ajattelin, etten enää koskaan lähde Saksaan ja Maijan isän siskokin suri sitä, ettei Maija ehkä enää koskaan tule Saksaan. No, onneksi meillä on välit niin hyvässä kunnossa, että voidaan vielä yhdessä reissata. Ja jos tässä on vauva tulossa, niin sitten ei kyllä enää aikoihin päästä yhtään minnekään reissuun.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #442 : Maaliskuu 09, 2017, 12:08:56 ip »

Imetys näyttäisi olevan tällä erää loppusuoralla. Ja kyllä on jo aikakin. Ilman mitään huutoa ja tappelua, ihan itsestään se vaan näyttää jäävän pois. Illalla iltapuuron jälkeen, kun mennään nukkumaan, Maija ei enää pyydäkään maitoa, vaan riittää, että tulen siihen viereen makaamaan ja olen lähellä. Tuntuu niin oudolta ja samaan aikaan ihanalta. Vaikka olen aina ollut kova imettämään ja tykännyt imettämisestä, niin kun Maija täytti 2 vuotta, alkoi tuntua, että nyt saisi jo riittää. Sitten raskauden myötä tissit tuli vielä niin kipeiksi, että imettäminen sattui tosi paljon ja imettämisestä tuli tosi tuskallista. Musta tuntuu, ettei multa ole aikoihin edes tullut enää maitoa. Nyt näyttää siltä, että mun ei edes tarvinnut vieroittaa Maijaa tissistä, vaan Maija lopetti silloin, kun hänestä itsestä hyvältä tuntui. Näin sen toivoisinkin menevän. Nyt jos kaikki menee niin kuin pitää, niin syksyllä onkin sitten jo uusi vauva tississä kiinni, joten kovin pitkää imetystaukoa ei nyt kyllä tule.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #443 : Maaliskuu 31, 2017, 11:25:46 ap »

Yksikseni saan näköjään tästä lapsiarjesta kirjoitella. Tosi hiljaista täällä. :(

Meillä arki sujuu mukavasti. Uhmaikä on paha ja välillä arki on yhtä kiukkua ja huutoa puolin ja toisin mutta se kai kuuluu asiaan. Välillä kyllä en oikein tiedä, että mitä sitä pitäisi tehdä tai sanoa, ettei lapsi hermostuisi. Ihan hirveä raivari saattaa alkaa ihan käsittämättömästä asiasta. Välillä kiukku kestää pari minuuttia, välillä yli tunnin ja tuntuu, että mikään ei auta.

Ihanaa, kun päivät pitenee kovaa vauhtia. Nyt ehtii olla illallakin kunnolla puistossa valoisaan aikaan ja tuntuu, että itsekin jaksan paremmin. Käydään kyllä ihan ympäri vuoden puistossa, mutta nyt on taas alkanut hiekkalaatikkoleikit ja muut. Vielä kun saisi vaihtaa kevyempää päälle ja talvikenkien sijaan lenkkarit jalkaan, niin kiipeilytelineissä olisi ketterämpi kiipeillä.

Keskiviikkona käytiin Maijan isän syntymäpäivän kunniaksi kolmestaan pizzalla. En ole aikoihin uskaltanut ravintolaan Maijan kanssa, mutta nyt kaikki sujui niin hyvin, että ihan hyvin voidaan käydä jatkossa uudestaankin. Myös kauppareissut rupeaa sujumaan koko ajan paremmin ja paremmin. Mulla alkaa olla jo iso tyttö!

Aika paljon mietityttää arki sitten kahden lapsen kanssa. Maija on ollut aina erinomainen nukkuja ja pelkään, että toista sellaista en kyllä saa. Mietin, että kuinka sitten pystyn antamaan riittävästi huomiota myös Maijalle, jos olen kovin väsynyt ja vauva vie kaiken ajan. haaveissani tietysti vauva nukkuu pitkiä sikeitä unia vaunuissa sillä välin, kun mä touhuan Maijan kanssa leikkipuistossa, mutta kun ei se välttämättä mene niin. Toisaalta en malttaisi odottaa, että vauva syntyy ja Maijasta tulee isosisko.
Kirjattu

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #444 : Huhtikuu 03, 2017, 16:15:23 ip »

Ei kerkiä tännekään kirjoitella :( Meidän A on jo iso poika, 1,5v kohta, nyt on tosiaan iskeny sellanen isoksi kasvaminen päälle ettei äiti pysy perässä. Juoksee, kiipee, kälkättää koko ajan (muutamia oikeita sanojakin jo), ilmaisee itseään hyvin muutenkin, haluaa käydä potalla joskaan ei oo vielä hokannut mitä siinä istuessa olis tarkotus tehdä, syödä mössäämätöntä ruokaa ITSE. Tahtotila on kanssa aika voimakas välillä. Nyt siirryttiin myös vauvanvaatteista pois, käytiin kirpparikierros ja ostettiin uusia housuja ja paitoja. Parikymmentä vaatekappaletta 40 eurolla ja melkein kaikki ihan liki käyttämättömiä, parissa vielä laputkin kiinni... Eli keskiarvoisesti 2e/vaate, ei paha :) Mut ei oo vauva enää ei, eikä oikein taaperokaan, siirtyi vauvasta suoraan pikkupojaksi.

Ite hain opiskeleen, riippuen siitä sitten, miten sen kanssa käy, saanko paikan ja rahotuksen, katotaan mitä tehdään. Laps lähtee kesätauon jälkeen anyway päiväkotiin joko puolipäiväiseksi tai täyspäiväseksi hoitolaiseksi, riippuu siitä miten isällään on työt.
Kirjattu
1 tyypin puppugeneraattori

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #445 : Toukokuu 11, 2017, 10:59:10 ap »

Me oltiin viime viikko reissussa. Lennettiin Saksaan Maijan kummitädin luokse. Matka meni tosi hyvin. Lennot sujui mainiosti. Vappupäivänä piti tosin herätä jo heti kolmen jälkeen yöllä, mikä aiheutti ymmärrettävästi pientä kiukkua mutta ei mitään pahempaa. Lentokoneeseen meneminen oli jännää, mutta lennot niin aikaisin, että Maija lähinnä nukkui Turusta Riikaan ja Riiasta Hampuriin. Saksassa itsellä tuntui välillä iskevän reissuväsymys päälle mutta samaa ei kyllä huomannut lapsessa. Energiaa riitti välillä liikaakin ja rattaissa ei olisi malttanut istua ollenkaan. Mutta kivaa oli. Käyntiin eläintarhassa, tivolissa, kierreltiin kaupungilla, syötiin paljon jätskiä, nukuttiin pitkään. Paluupäivänä iski aika haikea fiilis. Teki kyllä jo mieli kotiin, mutta sitten iski tietoisuus myös siitä, että ei ole mitään tietoa, milloin päästään uudestaan ja sitten kun päästään, niin meitäkin onkin kolmen sijaan neljä ja taas ihan erilaista kuin nyt.

Kotiinpaluu on sujunut ihan mukavasti. Mitä nyt tuntuu, että Maija elää vielä Saksan ajassa eikä jaksaisi herätä aamulla ja taas iltaisin nukkumaanmeno venyy liian pitkäksi. Itsellä on ollut aika rankkaa. Matkasta toipuminen ei ole ollut helppoa. Hirveä väsymys ja pahoinvointi koko ajan ja pinna tosi kireällä. En jaksaisi yhtään mitään ja Maijan uhma- ja kiukkukohtaukset saa mut saman tien hirveeseen kiukkuun. Sitten tulee huudettua lapselle ja sen jälkeen itkettyä, kun on niin kurja mieli.

Mutta kyllä mä vaan hämmästelen sitä, kuinka iso tyttö mulla jo on. Koko ajan oppii uutta ja puhe kehittyy huimaa vauhtia. Viime vuoden lopulla Maija ei juurikaan puhunut ja nyt jo selittää hirveästi asioita.

Maijalle syntyy pikkuveli. Tuntuu jotenkin ihan hirveän haikealta, että kaikki Maijan ihanat tyttövaatteet, mekot ja muut jääkin sitten käyttämättä uudelleen. Mulla on kaapissa vain tyttövaatteita vauvalle, kun kaikki vähänkin pojalle sopivat annoin mun siskolle. Tässä myös mietin, että miten kertoisin Maijalle tulevasta vauvasta niin, että Maija sen myös ymmärtäisi. Tähän mennessä mun kasvava vatsakaan ei ole vielä aiheuttanut ihmettelyä.
Kirjattu

Ban

• Aloittelija
« Vastaus #446 : Toukokuu 11, 2017, 13:25:46 ip »

Kaisa suosittelen kirjaa "Sinusta tulee isosisko" taisi olla Gummeruksen, tekijöitä en muista.  Ostin esikoiselle vastaavan pari päivää sitten: "Sinusta tulee isoveli". On siis todella pienellekin lapselle sopiva, lyhyet tekstit ja paljon iloisia ja eläväisiä kuvia. Meillä oli ainakin todella pidetty, vaikka poika onkin aikamoinen vauhtiveikko :D
Silti uskon, ettei totuus täysin selviä pojalle ennen vauvan syntymää, hän on kuitenkin vasta 1,5v.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #447 : Toukokuu 12, 2017, 08:54:25 ap »

Joo, tuota samaista kirjaa olen vähän jo katsellutkin sillä silmällä, että ostaisin Maijalle. En ole vaan vielä saanut sitä ostetuksi. Jos 1.5-vuotiaskin jo vähän ehkä ymmärtää, että vauva on tulossa, niin kyllä sitten todennäköisesti myös mun 2.5-vuotias.

Kamala uhmaikä. Milloin se loppuu? Joka päivä hirveitä raivareita ihan käsittämättömistä asioista. Ja jos jotain kieltää, niin ei varmasti tottele, vaan tekee just niin kuin on kielletty tekemästä. Varsinkin jos on jonnekin kova kiire, niin itsellä kyllä pinna palaa tosi helposti, kun lapsi rupeaa kiukkuamaan. Samaan aikaan niin valtavan rakas ja rasittava lapsi. Mutta mua lohduttaa tieto, että uhmaikä kuuluu asiaan ja olisi paljon huonompi juttu, jos ei olisi uhmaa ollenkaan.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #448 : Kesäkuu 15, 2017, 09:56:52 ap »

Maija täyttää huomenna 2.5 vuotta. Miten tämä aika voi mennä näin nopeasti? Tuntuu, että justhan Maija vasta syntyi. Ja kohta syntyy jo pikkuvelikin Maijalle. Pikkuisen kauhulla odotan sitten sitä arkea vauvan kanssa. Maija on niin loistava nukkuja, että en oikein tiedä kuinka selviän, jos tämä tuleva vauva on huono nukkuja. Nyt ollaan vapaapäivinä nukuttu Maijan kanssa reilusti kymmeneen, jopa yhteentoista. Olen ajatellut, että nyt raskaana ollessa nukun hyvällä omallatunnolla niin pitkään ja paljon, kun vain on mahdollista. Mun sisko oli kyllä pikkusen järkyttynyt, että eikö mulla ole mitään rytmiä, kun työpäivinä herään klo 6 ja vapaalla vasta lähempänä puolta päivää. Lapsen kanssa kuulemma olisi hyvä herätä joka päivä samaan aikaan.

Väsymys ja pahoinvointi on välillä aika rankkaa, mutta olen onneksi jaksanut paljon touhuilla Maijan kanssa. Joka päivä vähintään muutama tunti leikkipuistossa tekee meille molemmille hyvää, vaikka en jaksakaan enää samalla tavalla touhuta mukana, vaan lähinnä tekisi mieli vaan istua siinä hiekkalaatikon reunalla.

Viikonloppuna lähdetään Maijan kanssa Helsinkiin. Maija on kovasti odottanut, että pääsee taas matkustamaan junalla ja katsomaan pientä vauvaserkkuaan. Jotenkin samalla juhlitaan myös tätä meidän tulevaa vauvaa.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #449 : Kesäkuu 16, 2017, 10:25:09 ap »

Iski sitten kunnon flunssa just ennen reissua. Ei olla siis kuin viikonloppu mun siskon luona Helsingissä, mutta kyllä se silti pikkusen harmittaa, kun molemmilla nenä vuotaa ja olo on tosi väsynyt ja räkäinen. Ja Maija, joka nukkuu yleensä tosi hyvin, nukkuu levottomasti flunssaisena ja herää vähän väliä itkemään. Eli nyt olen sitten töissä entistäkin väsyneempi, kun yö on ollut aika katkonainen.

Eilen Maija ensimmäistä kertaa ihmetteli mun isoa mahaa, kun illalla vaihdoin pyjamaa päälle. On kuulemma iso ja hassu maha. Sitten kun kerroin, että siellä on vauva, että meillekin tulee sitten syksyllä kotiin pieni oma vauva, niin ensin Maija ei ollut uskoa ollenkaan, mutta sitten jo kuitenkin kertoi isälleen iloisena puhelimessa, että mun mahassa on vauva. En kyllä tiedä, että ymmärsikö oikeasti, mutta ainakin vähän yritin selittää. Ja nyt kun Maija sängyssä potkii mua mahaan, niin ymmärsi heti, ettei saa potkia, kun mahassa on vauva.

Kesälomaa jo odotan kovasti. Enää ei ole montaa työpäivää jäljellä. Ensi viikolla on 2 päivää ja juhannuksen jälkeen toiset 2 päivää ja sitten alkaa 4 viikon loma. Kaikenlaisia suunnitelmia on jo mielessä, mitä Maijan kanssa kesälomalla tehdään, mutta ennen kaikkea odotan sitä, että ei ole mitään aikatauluja ja saa mennä nukkumaan silloin kun nukuttaa ja herätä silloin kun hyvältä tuntuu.
Kirjattu

Linkkejä