Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6912 jäsentä  •  417187 viestiä  •  19933 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Savoost, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Ruisleipä käy kaupaksi  (Luettu 10190 kertaa)

V. Kuutti

• Veteraani
Vs: Ruisleipä käy kaupaksi
« Vastaus #60 : Syyskuu 23, 2013, 13:50:48 ip »

En minä ainakaan ole mitään vanhoja juttuja nostanut esiin?
Ei tämä avaus ollut minkään leivän kannatusylistys vaan ainoastaan toteamus kuinka muodit menee ja uudet tulee. Onneksi silti hyvät asiat säilyy :)
Karppileipää ei kaupoissa taida enää olla, ne proteinimössöt meni ja aito luonnonmukainen ruisleipä pysyy edelleen pinnalla. Ei kenenkään ole pakko syödä leipää jos ei halua, ihan itse kukin päättää oman ruokavalionsa, näin on AINA ollut ja tulee olemaan.

Kunpa joku Jumala saisi kotimaisen kalan puhuttua suosioon, että sitä saisi kaupoista ostaa kohtuu hinnalla. Vaan eipä sitä muotia taida saada aikaan. Tarttis olla joku mediaseksikäs innoittajaksi asialla... Ruokamuodit tuppaavat yleensä olemaan kovin lyhytkestoisia!!
Kirjattu

lomalle

• Vieras
« Vastaus #61 : Syyskuu 24, 2013, 13:18:57 ip »

Vanhainkodeissa on pakko syödä leipää ja pullaa muuten kuolee ravinnon puutteeseen.

Kirjattu

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #62 : Syyskuu 24, 2013, 17:01:18 ip »

Hienoa!
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #63 : Syyskuu 24, 2013, 19:33:27 ip »

vanhain kotissa on pakko  kuolla  jos ei paase karkuun
Kirjattu

Cane

• Vanha tekijä
  • T1 D '90
« Vastaus #64 : Syyskuu 24, 2013, 19:35:08 ip »

vanhain kotissa on pakko  kuolla  jos ei paase karkuun

;D :-X
Kirjattu
Animas Vibe + Dexcom Platinum G4, metformiini & levotyroksiininatrium + Neurobion Forte

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #65 : Syyskuu 26, 2013, 18:01:42 ip »

Eiku hallitus tahtoo, että mahdollisimman moni kuolisi kotiinsa, se kun on kuntataloudenkin kannalta parasta  ;D  Eihän vanhainkoteihin kuole ko ne kaikkein vanhimmat/sairaimmat.
Ierveemmät joutaaki kuolla omaan petiinsä.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #66 : Lokakuu 03, 2013, 22:53:55 ip »

Minusta ei ole hauskaa sanoa hienoksi, ettei kakkostyypin diabeetikkokaan saa vanhainkodissa kuin leipää ja pullaa. Lisäisin listaan vielä perunan, perunan ja perunan. Oli ikävä seurata tätini viimeisiä vuosia näin korkeissa sokereissa lilluvana ja turvoksissa. Täti kuoli viime lauantaina  :'(

Mutta kyllä ruisleipä on sitten hyvää ameriikan "leipien" jälkeen!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #67 : Lokakuu 03, 2013, 23:56:39 ip »

Mun äiti (kohta 90v ei-diabeetikko) saa edelleen kala-kasvisruokaa vanhainkodissa. Joskus on perunaa, enimmäkseen muita kasviksia. Leipää aika harvoin, jos on, niin ruisleipää. Jälkiruoka on kyllä aika usein kiisseliä, mutta se ei hänellä haittaa, kun ei ole paino-ongelmia.

Olen kirjoittanut ylös, mistä ruuista ja mistä muista asioista äiti tykkäsi ennen ja aika mukavasti niitä noudatetaankin. Itse ei enää osaa altzheimer-taudin takia ilmaista tarpeitaan. Mieltymykset ja kivut näkyvät nekin aika rajoitetusti.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07