Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6962 jäsentä  •  418058 viestiä  •  19987 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi annenanne, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Pumppuhoidon karikoita ja selviytymiskeinoja  (Luettu 14210 kertaa)

BlueDeath

• Vieras
Vs: Pumppuhoidon karikoita ja selviytymiskeinoja
« Vastaus #90 : Lokakuu 26, 2013, 00:20:23 ap »

Kyllä mä taidan huomenna kytkeä pumpun kiinni :) Ei tuo ihon rei'ittäminen kynäneuloilla ainakaan auta asiaa.

Sent from my ZTE BLADE III using Tapatalk

Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #91 : Lokakuu 26, 2013, 17:46:25 ip »

Kyllä mä taidan huomenna kytkeä pumpun kiinni :) Ei tuo ihon rei'ittäminen kynäneuloilla ainakaan auta asiaa.

Ei varmasti jos iho on jo valmiiksi herkkä. Tsemppiä!  ;)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Kide

• Veteraani
« Vastaus #92 : Lokakuu 26, 2013, 19:23:11 ip »

Menestystä hankkeeseen, Pake.  :)
Kirjattu
♀, labiili D1 vuodesta 77,
09/2012 alkaen Paradigm Veo, jossa ensin Humalog, 29.6.2013 alkaen NovoRapid
5.6.2019 alkaen 640G, Guardian™ Link 3 -lähetin ja Guardian Sensor(3)
Matala-annoksinen naltreksoni (LDN) 04/2014, jolla S-Insu-Ab  pudonnut 56 % -> 12 %

BlueDeath

• Vieras
« Vastaus #93 : Lokakuu 26, 2013, 21:41:35 ip »

Kiitoksia! :) En mä kuitenkaan tänään sit pumppua kytkenyt kun oli koko päivä hommaa, muun muassa säestin lauluja porukalle koskettimilla, ja jännityksen vuoksi sokerit ampaisi ylös ::) Mutta paras olisi jättää mahan iho kokonaan rauhaan, tosi ärtynyt, mutta kun se ei onnistu  :( Pika on mulla pakko pistää mahaan ja kanyyleille toinen paikka on vain pakara, joka toimii aika huonosti, muun muassa veri.

Tietääkö joku, voisiko joku voide tms. auttaa jälkien paranemiseen? Kaiken kruunaa se, että reisiin kokeilin viistokanyyleja viimeksi noin puoli vuotta sitten ja vieläkin iho on oudon näköinen ja jälki näkyy niiltä kohdin ::) :-\
Kirjattu

BlueDeath

• Vieras
« Vastaus #94 : Lokakuu 26, 2013, 22:10:57 ip »

Tuli eteen Levemirin pistosaika ja ajattelin kuitenkin repäistä ja vielä yötä vasten, hyi hyi ;) Mutta nyt roikkuu taas pumppu mukana :)

Sent from my ZTE BLADE III using Tapatalk

Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #95 : Lokakuu 27, 2013, 09:46:16 ap »

Tietääkö joku, voisiko joku voide tms. auttaa jälkien paranemiseen? Kaiken kruunaa se, että reisiin kokeilin viistokanyyleja viimeksi noin puoli vuotta sitten ja vieläkin iho on oudon näköinen ja jälki näkyy niiltä kohdin ::) :-\

Kokeile Aloe Vera-geeliä. Saa apteekeista ja luontaistuotekaupoista ainakin.

Kirjoitinkin täällä jokin aika sitten siitä, kun sain vatsaani todella ärhäkän, punaisen ja kutiavan ihottuman sensorin suojakalvosta. Meinasin tulla hulluksi sen kirvelevän kutinan kanssa!  ::) Olin tuolloin äidin luona käymässä ja äippä neuvoi laittamaan ihottumaan Aloe Vera-geeliä.

Kutina ja kirvely hävisivät muutamassa minuutissa ja seuraavana päivänä ihottuma oli poissa. Vain pieni vaaleanpunainen läntti oli siinä kohtaa missä oli ärhäköin ihottumaläntti. Olin ihan ihmeissäni!

Äippä antoi geelin mulle mukaan ja se on kyllä monikäyttöistä. Sopii ihottumien lisäksi kuivalle iholle, palovammoihin, hiertymiin ym.
Tuubi maksaa noin 15 euroa mutta se on tosi riittoisaa.

Googleta!  ;)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Kide

• Veteraani
« Vastaus #96 : Lokakuu 27, 2013, 09:57:52 ap »

Tietääkö joku, voisiko joku voide tms. auttaa jälkien paranemiseen?

Mulle suositteli apteekista sellaista kuin Physiogel A.I., joka on  tarkoitettu hoitamaan ihottumaan, atooppiseen ekseemaan ja ihon kuivumiseen liittyviä oireita, joille on onminaista ihon kutina, kuivuus ja tulehtuneisuus.

Itse aion kokeilla kovettumiin ultraääntä, mutta siitä on oma keskustelunsa ja se ei vissiin ole tulehtuneelle alueelle hyvä idea.
Kirjattu
Matala-annoksinen naltreksoni (LDN) 04/2014, jolla S-Insu-Ab  pudonnut 56 % -> 12 %

BlueDeath

• Vieras
« Vastaus #97 : Lokakuu 27, 2013, 10:05:54 ap »

Kiitoksia! :)

Mulla d-hoitaja katsoo joka kontrollikäynti kanyylialueet. Seuraavan kerran menen kuukauden päästä. Silloin otan viimeistään puheeksi. Ellen jo sitä ennen istu puhelimen ääreen taistelemaan Apidra-resepti eräältä lääkäriltä ::) ;D
Kirjattu

Kide

• Veteraani
« Vastaus #98 : Lokakuu 27, 2013, 10:15:05 ap »

Kokeilin Apidraa pumpun ohessa kynällä ja ihoreaktiot olivat jär - kyt - tä - vät. Mutta mikä ei toimi toisella, voi toimia mainiosti toisella. Eikö näin? Ja pumppuun astihan en Apidraa sitten uskaltanut laittaa ollenkaan. Olishan se voinut vaikka siinä toimia eri tavalla.
Kirjattu

BlueDeath

• Vieras
« Vastaus #99 : Lokakuu 27, 2013, 10:21:31 ap »

Joo, saa nähdä.Humalogia en niinkään halua kun siinäkin on vissiiin aika paljon häntää?
Kirjattu

Kide

• Veteraani
« Vastaus #100 : Lokakuu 27, 2013, 10:37:12 ap »

Mulla ei ollut Humalogilla kummoista häntää, mutta joillain täällä on. Annoskoostakin tuo vissiin riippuu. Kokeilemalla selviäis, tuskin muuten, kuinka juuri sulla toimisi.

Voi, mikä taivaan lahja se olikaan, että ihoni ei kestänyt enää Humalogia, vaan "jouduin" siirtymään tähän Novo Rapidiin. Hidasliikkeisempänä tämä yllättäen passaakin mulle mainiosti, vaikka luonteenivastaisesti toimiikin.  ::) Jopa maltillisen liikunnan voin harrastaa basaaliin koskematta, kun Novo Rapid ei ärtsyile minulla läheskään niin voimakkaasti liikunnasta, kuin mitä Humalog teki. En tosin yleensä lähde lenkille tms. aktiivisen inskan aikaan.

Ihokin kestää nyt paremmin.  :) Välillä toki kiukuttelee. Parin päivän välein on vaihdettava kanyylin paikka, mutta kuitenkin, edistystä tuli paljon inskavaihdon myötä.

Jospa Pake sullekin tulisi apu vaikka inskavaihdoksesta.  :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 27, 2013, 10:43:05 ap kirjoittanut Kide »
Kirjattu

BlueDeath

• Vieras
« Vastaus #101 : Lokakuu 27, 2013, 10:41:24 ap »

Joo :) Ja ihan mahtavaa, että sulle löytyi apu :)
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #102 : Lokakuu 27, 2013, 11:09:28 ap »

No on!

Tosiaan pitäisi munkin miettiä, sopisiko eri inska paremmin vaikka eri elämäntilanteeseen. Kun ei näin kahden lapsen äitinä ole elämä kovin nopealiikkeistä..ja toisaalta välillä hyvinkin. Että joskus voikin hitaus olla etu. Mulla kyllä annosopas on tuon liian nopean korjailun poistanut, eli ei human häntä oo ongelma. Mutta että paitsi että eri inska sopii eri ihmisille, samalle ihmiselle voi käydä eri inska eri elämäntilanteessa.

Munkaan iho ei oikein parane, ihan kirjavaa on kanyylinpaikoista. Samaa e ollut ollenkaan teräskanyyleilla vaikka sama inska.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Linkkejä