Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417399 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Vuoden i-kynät jätekäsitelty  (Luettu 903 kertaa)

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
Vuoden i-kynät jätekäsitelty
« : Kesäkuu 17, 2013, 18:35:22 ip »

Sainpa tänään inspiksen lajitella kynä-insuliinitarvikkeet roskikseen. Alunperin olen kerännyt niitä ongelmajätelaitokseen vietäväksi.

Vedin hohtimilla kynäneuloista ne metalliset neulat pieneen lasipurkkiin. Muoviosat heitin tavalliseen energiajätteeseen. Liuskat laitoin tavallisiin roskiin.

Avasin yhden SoloStar-kynän. Huomasin, että se sisältää vain muoviosia. Kynään jää noin yhden viivan verran insuliinia. Olisiko syytä pitää kyniä kuumassa uunissa ennen energiajätteisiin laittamista? Kuumahan tekee insuliinin tehottomaksi. Mikä olisi sopiva astemäärä? Vai onko tuolla määrällä merkitystä roskissa? Energiajätehän menee poltettavaksi.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
Vs: Vuoden i-kynät jätekäsitelty
« Vastaus #1 : Kesäkuu 17, 2013, 21:55:09 ip »

Oletpa ollut huolellinen! Enpä usko että siitä pikku inskamäärästä on haittaa. Tehohan menee kai jo 50 asteessa...eiä ole sillälailla lääke, kai?! Eikös hormonit koostu proteiineista tms..?
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
« Vastaus #2 : Kesäkuu 17, 2013, 23:25:45 ip »

Ne ovat olleet keskimäärin puoli vuotta huoneen lämmössä. Pisimpään olleet vuoden ja lyhimään sitten viikko. Minulle voisi tuoda pro-ihmisen hyvää oloa, jos pitäisin niitä uunissa +50 C lämmössä vaikkapa puoli tuntia. :)
Kirjattu

Tomaatti

• Vieras
« Vastaus #3 : Kesäkuu 18, 2013, 03:37:18 ap »

Eiks kertakäyttökynät ole ihan kaatopaikkajätettä ilman sen kummenpia kommervenkkejä... Että antaa sen pikkutipan inskaa jäädä sinne. Niin mä olen käsittänyt että olis tarkotus.
Kirjattu

Stumppi

• Intoilija
« Vastaus #4 : Kesäkuu 18, 2013, 07:42:57 ap »

Eiks kertakäyttökynät ole ihan kaatopaikkajätettä ilman sen kummenpia kommervenkkejä... Että antaa sen pikkutipan inskaa jäädä sinne. Niin mä olen käsittänyt että olis tarkotus.
Näillä opeilla olen itse toiminut lyhyen urani aikana.
Kirjattu
Turkkulaine ykköstyyppi, muuten terve!
Levemir&NovoRapid&Positiivinen elämänasenne

Linkkejä