Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6905 jäsentä  •  417062 viestiä  •  19929 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi jeminal, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Punaviini?  (Luettu 11576 kertaa)

rasvis

• Lentävä kynä
Vs: Punaviini?
« Vastaus #15 : Huhtikuu 29, 2013, 17:24:02 ip »

onpa todella outoja juttuja täällä,etteikö punaviini nostaisi ver.sokereja ykkösillä,en sitten tiedä juotteko vain 1 lasillisen,minä juon yleensä koko
pullon :P :P ja ne sokrut nousee samantien,ei dagen efterinä.
Ja itsellä parikin lasia lähes mitä tahansa punkkua kyllä nostaa sokereita,riippuen toki myös muistakin seikoista.
Uskokaa pois,minulla on taatusti enemmän kokemusta alkoholi/D1
käytöstä sekä kohtuu että ongelmakäytön suhteen :P
Kirjattu

vokaali

• Vanha tekijä
« Vastaus #16 : Huhtikuu 29, 2013, 17:31:24 ip »

onpa todella outoja juttuja täällä,etteikö punaviini nostaisi ver.sokereja ykkösillä

Eipä nosta ei, lasi taikka pullo. Eihän me kaikki samanlaisia olla.
Kirjattu
Ykkösdippis kera pumpun ja silleen.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Huhtikuu 29, 2013, 17:54:08 ip »

onpa todella outoja juttuja täällä,etteikö punaviini nostaisi ver.sokereja ykkösillä,en sitten tiedä juotteko vain 1 lasillisen,minä juon yleensä koko
pullon :P :P ja ne sokrut nousee samantien,ei dagen efterinä.
Ja itsellä parikin lasia lähes mitä tahansa punkkua kyllä nostaa sokereita,riippuen toki myös muistakin seikoista.
Uskokaa pois,minulla on taatusti enemmän kokemusta alkoholi/D1
käytöstä sekä kohtuu että ongelmakäytön suhteen :P

Me ei yhtään vähätellä sun alan kokemuksia, mutta ainakin mun kroppa toimii toisella tavalla. Harvoin on ihan pulloa yhteensoittoa tullut juoduksi, mutta jokunen lasi kyllä ja ongelmana on enemmän se, että vs. tuppaa laskemaan liikaa.
Jos sä juot jotain rähinä-punkkua = adrenaliinia tulee vereen, eikä insuliini tehoa.  ;)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #18 : Huhtikuu 29, 2013, 18:04:51 ip »

Ei mun punaviinit aina lasilliseen jää, kokemusta on enemmästäkin, vaikkei toki ongelmakäytöstä asti. Eikä ole nostanut. Jos ei laskenutkaan. Mutta en minä silti sano, että kellään ei nosta. Aivan kuin jos jollain punaviini nostaa sokereita, ei voi sen perusteella sanoa että "ykkösillä nostaa sokereita". Ilman muuta uskos rasvis sun kokemukseen että sulla nostaa. Mulla ei. Toi adrenaliini oli hyvä selitys, kaipa voimakas humala on elimistölle hälytystila ja vaikuttaa hormoneihin.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Huhtikuu 29, 2013, 18:17:05 ip »

ei tossa mistään adrenaalista ole kyse. Ihan sama kuin osassa Light limuissakin on jonkun verran sokruja,nekin silloin nostaa.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Huhtikuu 29, 2013, 18:21:20 ip »

Ihan sama kuin osassa Light limuissakin on jonkun verran sokruja,nekin silloin nostaa.

Punaviineissä on yleensä alle 4 hhgr/litra, joten voi kai sekin hiilariherkälle vaikuttaa, varsinkin jos juo sen litran tai kaksi.
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

Konrad

• Vieras
« Vastaus #21 : Huhtikuu 29, 2013, 18:21:37 ip »

Kakkosena kerron vähän havaintojani alkoholista. Ehkä ykkösetkin pystyvät hyödyntämään.

Miehen annos on yleensä puoli litraa viinaa tai jalompaa (yleisimmin viski tai vsop). Itseltäni täysi toipuminen monen "kokeen" jälkeen vie todistetusti noin 10 tuntia/viina-annos. Koko pullo vie siis suunnilleen 5 vrk. Parina ekana päivänä verensokerit ovat aivan hyvät. Sen jälkeen maksa alkaa pukata väkisin liikaa. Verensokerit ovat jonkin verran koholla koko tuon 3-4 päivää.

Pienillä määrillä (1-2 annosta) homma sujuu ilman tuollaisia efektejä. Ehkä olisikin optimaalinen verensokereiden kannalta.

Konrad
pullon henki on puhunut

Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Huhtikuu 29, 2013, 18:24:22 ip »

No tietysti jos viinissä on jäännössokeria, niin isoina määrinä nostaa. Mut sehän selviää alkon tuotetiedoista jos on kyse ihan hiilarisisällöstä.

Konrad, kiitos. Pitäisi muistaa tuo pitkäjänteisyys eri asioiden vaikutuksen seuraamisessa.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Huhtikuu 29, 2013, 18:26:47 ip »

Kakkosena kerron vähän havaintojani alkoholista. Ehkä ykkösetkin pystyvät hyödyntämään.

Sen jälkeen maksa alkaa pukata väkisin liikaa. Verensokerit ovat jonkin verran koholla koko tuon 3-4 päivää.

Konrad
pullon henki on puhunut

Ok, uutta tietoa minulle, voi toimia noin myös ykkösillä suuremmilla annoksilla.  Että maksa toivuttuaan ensin alkoholin polttamisesta, alkaisikin tuottamaan glukoosia?
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

Konrad

• Vieras
« Vastaus #24 : Huhtikuu 29, 2013, 18:56:49 ip »

Sen jälkeen maksa alkaa pukata väkisin liikaa. Verensokerit ovat jonkin verran koholla koko tuon 3-4 päivää.

Konrad
pullon henki on puhunut

Ok, uutta tietoa minulle, voi toimia noin myös ykkösillä suuremmilla annoksilla.  Että maksa toivuttuaan ensin alkoholin polttamisesta, alkaisikin tuottamaan glukoosia?

Itse olen huomannut asian useamman session aikana. :-[ Verensokerit ovat ehkä 1-2 mmol/l koholla normaalista. Pystyn tuon mittauksin havaitsemaan. Nautinkin yleensä vastoin ohjeita Glucophagea aamulla ylimääräisen annoksen ja harkinnan mukaan vielä lisäksi ibuprofeiinia.

Ykkösillä homma ehkä hukkuu normaalin hajonnan piikkiin. Voi olla myös kakkosen kehittämästä insuliiniresistenssistä kysymys. Vaikea todentaa, kun ei ole mahdollisuutta mitata insuliinitasoja verensokereita vastaan noina toipumisen aikoina.
Kirjattu

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #25 : Huhtikuu 29, 2013, 18:59:14 ip »

Öö ei kai se väristä oo kiinni vaan sokerimääristä...?? Ja se alkoholi soinä on se mikä sokereita laskee. Muut vaikutukset tulee flavonoideista jne.

Eipä ole tietenkään väristä kiinni vaan siitä, että valkoviinit ovat yleensä sokerisempia kuin punaviinit, jotka ovat happamia.
Kirjattu

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #26 : Huhtikuu 29, 2013, 19:07:26 ip »

Kun Tomaatti ottaa kuppia, se tekee sen tietoisena siitä että kukaan ei suosittele. Tässäkin keskustelussa on nyt vähän sävy että täytyy keksiä puolustelu sille kun ottaa tipankin jotain alkoholia.

Minä en puolustele site teille enkä kenellekään muulle, piste  ;)

(Kuulen kuinka moni siellä ajattelee, "juoppo ja huono diabeetikko", ei vaan rehellinen ja epätäydellisyytensä myöntävä)

Eipä täällä tarvitse ketään leimata. Mutta sorry, jos sinä olet loukkaantunut. Ei ylläpito varmaan salli, että täällä on huonoja diabeetikkoja. Tekiköhän oma mielikuvituksesi sinulle tepposet.
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #27 : Huhtikuu 29, 2013, 19:17:30 ip »

Kun Tomaatti ottaa kuppia, se tekee sen tietoisena siitä että kukaan ei suosittele. Tässäkin keskustelussa on nyt vähän sävy että täytyy keksiä puolustelu sille kun ottaa tipankin jotain alkoholia.

Minä en puolustele site teille enkä kenellekään muulle, piste  ;)

(Kuulen kuinka moni siellä ajattelee, "juoppo ja huono diabeetikko", ei vaan rehellinen ja epätäydellisyytensä myöntävä)

Eipä täällä tarvitse ketään leimata. Mutta sorry, jos sinä olet loukkaantunut. Ei ylläpito varmaan salli, että täällä on huonoja diabeetikkoja. Tekiköhän oma mielikuvituksesi sinulle tepposet.

Täytyy tosiaan huomioida, että meitä on moneen lähtöön. Ykkösillä omahoito on vuosien aikana keräämieni havaintojeni mukaan paljon vaativampaa kuin kakkosten. En sen takia ihmettele, että joskus täytyy ykköstenkin ottaa "vapaata". Totuus on kuitenkin, että ykkönen ei todellisuudessa pysty ottamaan vapaata. Korjatkaa ykköset, jos olen väärässä.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Huhtikuu 29, 2013, 21:08:43 ip »

Pystyy tiettyyn rajaan asti, muttei täysin. Vapaata on vaikka se, että hyväksyy korkeammat sokerit muiden arvojen, vaikkapa perhejoulun, tainkaverin nelikymppisten mennessä edelle.

Onhan valkoviineissäkin alkoissa ravintosisällöt. Valkoviineissä voi olla yleensä vähemmän kuivia vaihtoehtoja, mutta onpa ainakin mulle tarpeeks asti kuitenkin...

Ok Konrad jos ero on vain pari yksikköä, niin varmaan hukkuu yleisen hajonnan sekaan. Hyvin olet havainnoinut ;)
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #29 : Huhtikuu 29, 2013, 21:58:04 ip »

Onhan valkoviineissäkin alkoissa ravintosisällöt. Valkoviineissä voi olla yleensä vähemmän kuivia vaihtoehtoja, mutta onpa ainakin mulle tarpeeks asti kuitenkin...

Vähemmän? Mun kokemuksen mukaan lähes kaikki Alkon valkoviinit on kuivia, kun minä etsin puolikuivia. Rutikuivat aiheuttavat minulle närästystä.  :(
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

Linkkejä