Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6882 jäsentä  •  416777 viestiä  •  19914 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi d1hemuli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Lapsiluku, diabetes ja ehkäisy  (Luettu 53077 kertaa)

RiMa

• Vieras
Vs: Lapsiluku, diabetes ja ehkäisy
« Vastaus #15 : Huhtikuu 25, 2013, 21:20:58 ip »

Dadda; ennen tätä kuopusta en huomannut yhdistelmäpillereiden kanssa ongelmia sokereissa. Taukoviikolla sai tiputella inska-annoksia aika reilusti ja pilleriviikoilla määrät pysyivät aika tasaisina suhteessa hiilareihin. Ehkä oma hormonitoiminta on muuttunut, ehkä elimistössä tapahtuu jotain, ehkä se on hiipivä keski-ikä... APUA!!!! :o
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #16 : Huhtikuu 25, 2013, 21:43:04 ip »

Jännää! Voiko progesteronille myös herkistyä..?

Mustakin tuntuu, että rengas ei vaikutakaan sokereihin samoin kuin ennen. Lisäinskantarve on ainakin 30%, ennen 20%, ja silti on aterianjälkeisiä korkeita ainakin, ja hitaasti tulevat alas. Ennen mulla ei ollut sanottavaa eroa bolusten määrässä taukoviikolla ja ehkäisyviikoilla. Samoin on etova ja kamala olo koko ajan. Onko muilla ollut tällaista? Luulisi että keski-ikä vähentää omaa estrogeenia, ja renkaan lisä tasaisi oloa... :o
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

RiMa

• Vieras
« Vastaus #17 : Huhtikuu 28, 2013, 20:42:46 ip »

En tiedä onko se tämä keski-ikä vai mikä, mutta ei mulla ollut esikoisen jälkeen mitään "ovislimoja". Tai sitten en vaan huomannut niitä... Kun tätä kakkosta alettiin yrittää ja jätin yhdistelmäpillerit pois, niin tulivat myös nuo limat kuvioihin ovulaation aikaan. Imetyksen ja minipillereiden aikana olivat poissa, palasivat kun siirryin yhdistelmäpillereihin. Kai oma kierto jotenkin taustalla toimii, välillä arveluttaa koko pillereiden toimivuus. Eli mulle sellainen ehkäisy, että kuukautiset ja ovulaatiot jää pois ja elämä on tasaista ja sokerit sen myötä :) Auttaiskohan kohdunpoisto ja saako sellaisen jos vain haluaa...
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Huhtikuu 28, 2013, 22:14:22 ip »

Mulla tosiaan tuntuu ettei tää ole niin suoraviivainen tää renkaan vaikutus kuin oli ennen...että joo mullekin sellainen ehkäisy missä jää pois kaikki kiertovaihtelut!!

Hurjaa josmsulla on limat ja kaikki ehkäisystä huolimatta!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

SaidAnnikki

• Veteraani
  • Paradigm 715 / 7.6.2013 NovoRapid
« Vastaus #19 : Huhtikuu 29, 2013, 12:10:44 ip »

En tiedä onko se tämä keski-ikä vai mikä, mutta ei mulla ollut esikoisen jälkeen mitään "ovislimoja". Tai sitten en vaan huomannut niitä... Kun tätä kakkosta alettiin yrittää ja jätin yhdistelmäpillerit pois, niin tulivat myös nuo limat kuvioihin ovulaation aikaan. Imetyksen ja minipillereiden aikana olivat poissa, palasivat kun siirryin yhdistelmäpillereihin. Kai oma kierto jotenkin taustalla toimii, välillä arveluttaa koko pillereiden toimivuus. Eli mulle sellainen ehkäisy, että kuukautiset ja ovulaatiot jää pois ja elämä on tasaista ja sokerit sen myötä :) Auttaiskohan kohdunpoisto ja saako sellaisen jos vain haluaa...

Pitäs poistaa munasarjat, ei pelkkä kohdunpoisto auta tuohon. Tuskin tehdään.
Kirjattu
*Tuuri se on huonokin tuuri* :)

Hiiri

• Jäsen
« Vastaus #20 : Huhtikuu 30, 2013, 10:20:53 ap »

Hei mikä on nämä "klipsit"? Munanjohtimet solmuun? Voisin jopa harkita... Hormonaalinen ehkäisy ei mulle sovi enää.
Kirjattu
-Hymy on ikkuna, josta näkee, että sydän on kotona-

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Huhtikuu 30, 2013, 11:21:15 ap »

Minä halusin kolme lasta ja piste. Kolme lasta sain, ja sitten ollaan oltu välillä kumiukkoin kanssa ja välillä ihan siveästi vaan ilman semmosia touhuja... nyt on minipillerit, mitkä tuntuvat sopivan mulle hyvin. Tällä iällä en enää lapsia halua, ja tosiaan tuon kolmannen jälkeen päätös oli enemmän tai vähemmän selvä, että tää oli tässä.  :)
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Huhtikuu 30, 2013, 16:23:50 ip »

Johtimiin joo laitetaan klipsit. Toimenpide on kai myös peruttavissa..?
Kirjattu

Neelia

• Aktiivinen
« Vastaus #23 : Huhtikuu 30, 2013, 22:53:55 ip »

Toukokuun Kaksplussasta suoraan kopioitua...

Mikä neuvoksi, jos kaipaa pysyvää ehkäisyä, mutta hormonaalinen ehkäisy ei sovi? Essure-menetelmä voi olla yksi ratkaisu. Siinä munanjohtimiin asetetaan pienet mikroimplantit. Kolmen kuukauden sisällä kehon luonnolliset mekanismit muodostavat implanttien ympärille sidekudosta, joka tukkii munanjohtimet ja estää hedelmöittymisen. Toimenpide ei vaadi leikkausta eikä nukutusta ja se on pysyvä. Suomessa menetelmä on ollut käytössä vuodesta 2002. Vain osa lääkäreistä hallitsee menetelmän.

Lisätietoja www.essure.fi
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Toukokuu 05, 2013, 18:06:55 ip »

Tuo ei taida olla sinänsä erilainen verrattuna muuhun sterilisaatioon, että oma kierto jää taustalle?
Kirjattu

puunukke

• Aktiivinen
« Vastaus #25 : Toukokuu 06, 2013, 21:55:58 ip »

Mulle laitettiin hormonikierukka nyt sitte 13 vuoden ehkäisyttömyyden jälkeen. Lapsiluku on nyt ainakin toistaiseksi tässä neljässä hyvä. Ja voi olla että tähn jääkin. Iltatähdestä haaveilen tällä hetkellä mut voi olla että 5 vuoden päästä a)terveys ei anna myöden ja b)ei ees kiinnosta lähteä enää vauvarumbaan :)
Kirjattu
dm1 vm.-95, humalog ja lantus
pojat 6/05, 11/07 ja 11/09

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Toukokuu 06, 2013, 21:57:49 ip »

Kerro sitten miten pelittää!
Kirjattu

paukku91

• Vieras
kapselit?
« Vastaus #27 : Kesäkuu 17, 2013, 14:12:22 ip »

kenelläkään kokemusta e-kapseleista? itse olen harkinnut sitä jo pidemmän aikaa ystäväni suosittelemana.. mutta tehdäänpäs nää penskat meillekin nyt kuitenkin ensteks..
Kirjattu

puunukke

• Aktiivinen
« Vastaus #28 : Syyskuu 06, 2013, 13:46:27 ip »

Hyvin on menny hormonikierukan kans. Kolme kk tiputteli verta aina välillä. Sen jälkeen ei oel verta näkyny lainkaan. Ite kyllä tykkään!
Kirjattu
dm1 vm.-95, humalog ja lantus
pojat 6/05, 11/07 ja 11/09

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #29 : Syyskuu 06, 2013, 14:23:36 ip »

Puunukke, miten näkyy sokereissa? Onko tasainen?

Ite oottelen edelleen kutsua gynepolille, sain lähetteen jo huhti-toukokuussako..

Paukku, sun kysymys taisi hautautua kesälaitumille..itellä ei oo ollut mutta täällä on kerrottu, että kapselin loppuvaiheessa hormonin hiipuessa oma kierto alkaa käynnistyä taustalla, vaikkei raskausvaaraa tai kuukautisia olekaan, mutta jos luomukierto vaikuttaa sokereihin niin sitten on hankla pysyä tuosta kärryillä kun ei ole kuukautisia joista päätellä missä vaiheessa kierto on ja paljonko perusinskaa pitäisi pistää.
Kirjattu

Linkkejä

Tule meille kurssi- ja koulutussihteeriksi

Julkaistu 22.07.2019 | 09:00