Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6896 jäsentä  •  416894 viestiä  •  19920 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Amatööridiabentti, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kasvislisuke  (Luettu 23626 kertaa)

RAR

• Lentävä kynä
Vs: Kasvislisuke
« Vastaus #15 : Huhtikuu 18, 2013, 15:30:09 ip »

Ja jos haluaa pääst halvalla, niin pakastevihannespussukka 39 cnt tai keittojuurespussukka 30 cnt ja siitä vaan hautumaan.
Tässä tapauksessa väittäisin - anteeksi vain - että halvalla ei saa hyvää.  ::)
Noista kumpikin maistuu aika kammottavalta. En tee niistä edes keittoa.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #16 : Huhtikuu 18, 2013, 15:37:47 ip »

Yks kiva on vetää kuorimaveitsellä porkkanasta ja kesäkurpitsasta uikaleita ja kypsentää oliiviöljyssä, pastan tilalle. Valkosipulia ja pippuria ja suolaaa...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Huhtikuu 18, 2013, 15:39:00 ip »

Ja jos haluaa pääst halvalla, niin pakastevihannespussukka 39 cnt tai keittojuurespussukka 30 cnt ja siitä vaan hautumaan.

Musta noin taas on molemmat tosi hyviä ;). Mutta mulla on halpa maku, kaurapuuro ja 30 sentin vihannekset riittää. (että tästä sais joku halvan vaimon  ;D)
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Huhtikuu 18, 2013, 16:10:37 ip »

Just olin sanomassa ihan samaa, että syömättä jäis..
Nyt ostin 250g herkkusieniä, kaksi isoa tomaattia ja pienen kesäkurpitsan. Ne maksoi yhteensä 1,50€. Että ei nekään nyt kovin kalliita ollut. Ajattelin siis muunnella Toukkiksen ohjetta lisäämällä siihen tuoreita herkkusieniä. :)
Kanat on uunissa, menenkin tästä paistamaan kasviksia. :)
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Huhtikuu 18, 2013, 16:47:48 ip »

Voi kun niin tekis mieli kertoa tässä oma kasvislisuke, mutta taidan jättää väliin..... ;D

Ai hookoon blöö?  ;D

No toki blöökin, mutta minä voisin ihan kuoria ison porkkanan ja natustaa sitä. Se on ihan jees. Onhan se myönnytys sekin, eikö ?  ;D
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Huhtikuu 18, 2013, 16:56:23 ip »

OOO Jape!!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Huhtikuu 18, 2013, 17:03:24 ip »

OOO Jape!!

Baby steps, eikös se niin ole ? ;) Varmaan vihanneksia suorastaan tyrkytytetään kunhan kesäkuun alussa menen elämäni ensimmäiselle kuntoutusjaksolle....
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Huhtikuu 18, 2013, 17:22:21 ip »

Joo taikka babyporkkanoita!!
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Huhtikuu 18, 2013, 17:58:53 ip »

Mä en tajua, miten kukaan ei tykkää kuution muotoisista pakastevihanneksista  ::) jos kuitenkin eri muotoisiksi leikatuista tykätään, siis kruunuvihanneksista tai babyporkkanoista. Onko se makuero niin suuri, jos muoto on eri?
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Huhtikuu 18, 2013, 18:02:53 ip »

Kyllä mulle kelpaa ne kuutiotkin. Keittojuurekset on käytössä sillon kun ei ite jaksa kuoria ja pilkkoa. Ja kaikki muutkin pakastejutut menee paitsi ei kukkakaali. Mun mielestä sen maku kärsii pakkasessa.
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #25 : Huhtikuu 18, 2013, 18:23:11 ip »

Heh, mulle ei kelpaa edes itse tuoreesta porkkanasta laitetut kuutionmuotoiset porkkanapalat. Tämä juuri peräisin sairaalan sapuskoista, kun noi kuutioporkkanapalat olivat niin kipeitä niellä kokonaisena. Vain kuutiolanttu oli pahempi, koska se oli hieman isompi. Itse toisin ja tuoreista muotoiltuina käytän nykyään molempia. Aloitin juurekset keitossa turvallisesti pannussa freesatulla juuresraasteella :)
Kirjattu
D1 v:sta -77, karppaaja, kynäilijä ja kilpparivaivainen
Levemir&Humalog&Thyroxin

Vox audita perit, littera scripta manet.

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Huhtikuu 18, 2013, 18:32:13 ip »

Joo taikka babyporkkanoita!!

Taitaa muuten babyporkkanoille tulla ihan kiva kilohinta tavallisiin verrattuna.....
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Huhtikuu 18, 2013, 18:35:19 ip »

Jape ajattele mikä homma niitä on kasvattaa, kun ne on ehkä viidesosan kokoisia normiporkkanaan verrattuna. Pellollisesta tulee viidesosa satoa verrattuna normiporkkanaan. :o

Toukkis, oli muuten aivan mahtavaa tuo kesäkurpitsa-tomaatti-herkkusieni-feta-paistos! Se ei ois oikeastaan tarvinnut mitään lihaa kaveriksi. Meinas kanat unohtua sen rinnalla! :)
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Huhtikuu 18, 2013, 19:02:13 ip »

Tatti, kiva!  :)

Mä syön usein kesällä tuota ihan lounaaksi, siis pelkästään. Ei tarvita muuta kuin ehkä yks hapankorppu kaveriksi.  ;)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #29 : Huhtikuu 18, 2013, 21:12:16 ip »

Mä en tajua, miten kukaan ei tykkää kuution muotoisista pakastevihanneksista  ::) jos kuitenkin eri muotoisiksi leikatuista tykätään, siis kruunuvihanneksista tai babyporkkanoista. Onko se makuero niin suuri, jos muoto on eri?

En niin muodosta tiedä mutta pakastejuureksissa on lähes aina lanttua tai purjoa tai selleriä tai useampaa näistä. Yöks. Siitä on muuten jäänyt ruokatrauma... Tykkään raa'asta lantusta ja uunissa paahdetusta lantusta mutta keitettynä se ei mene. Inhottavaa lötköä kuten purjokin. Purjo on hyvää, kunhan se on tuoretta. Käytin aina Pirkka-keittovihanneksia, joissa ei ole yhtään sellaista ainesosaa, jota en söisi, mutta viimeksi en nähnyt niitä sittarissa... toivottavasti ei ole loppunut niiden tuotanto.
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

Linkkejä