Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6850 jäsentä  •  416233 viestiä  •  19879 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi markjoke, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kasvislisuke  (Luettu 18438 kertaa)

Tea

• Lentävä kynä
Vs: Kasvislisuke
« Vastaus #30 : Huhtikuu 18, 2013, 21:39:31 ip »

Nirsouteni rajoittaa osan ehdotuksista pois(munakoiso, varsiselleri), mutta jospa näistä ohjeista olisi iloa muille lukijoille. :)
Tänään aion kokeilla töistä päästyäni Toukkiksen kesäkurpitsa-tomaatti-hässäkkää. :)

No, jätä se varsiselleri pois & laita vaikka kesäkurpitsatikkuja tilalle? Ei kaiken tartte olla niin tarkkaa ;)
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

jester

• Veteraani
« Vastaus #31 : Huhtikuu 19, 2013, 04:25:25 ap »

pikku porkkanoista  syotaan  myos varret.         ne on hieman eri  rotua  kuin tavalliset
Kirjattu

Tomaatti

• Vieras
« Vastaus #32 : Huhtikuu 19, 2013, 04:44:04 ap »

(että tästä sais joku halvan vaimon  ;D)

En mä ehkä "halpaa vaimoa" halua mutta lompakkoystävälliset naiset, ottakeehe yhteyttä  ;D
Kirjattu

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #33 : Huhtikuu 19, 2013, 13:48:16 ip »

Minä kyllä syön ihan kunnon kokoisista porkkanoista raastettua porkkanaa. Käytän kasvisruokien ja broileriruokien lisukkeena.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Huhtikuu 19, 2013, 22:47:12 ip »

Yks kiva on vetää kuorimaveitsellä porkkanasta ja kesäkurpitsasta suikaleita ja kypsentää oliiviöljyssä...

Minä söin eilen helsinkiläisessä ravintolassa lohisalaatinsalaatin, jossa oli mm. just perunankuorimaveitsellä porkkanasta ja kesäkurpitsasta tehtyä nauha"pastaa", jota oli käytetty öljyssä pannulla ja maustettu hyvin. Kyllä oli hyvää!  Jossakin mikroaaltouunin keittokirjassa oli sama versio mikrossa tehtynä. Pineeen tilkkaan vettä ja mausteet päälle,ei ihan pannussatehdyn veroista, mutta nopeasti ja ihan hyvää
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Huhtikuu 19, 2013, 22:52:11 ip »

Meidän perheen herkkua on ollut jo aika pitkään ns kasvisvokki: (sitä minä syön vaikka lounaaksi sellaisenaan)
-reilusti kaalia
-kesäkurpitsaa
-herkkusieniä
-fenkolia
-sipulia/punasipulia
-valkosipulia kokonaisina kynsinä (isolle joukolle kuorineen - irtoavat paistaessa)
-chiliä jos haluaa
-pinjansiemeniä

Sopii myös:
-paprika
-porkkanaraaste (karkea!)
-yrtit!

Soveltaminen maun mukaan sallittua ja toivottavaa  ;)
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

kriisikko

• Vieras
« Vastaus #36 : Huhtikuu 19, 2013, 23:06:26 ip »

Sairaslomailijana päätin kokeilla juuresmuusia ja aikaa kun on, laskin ja punnitsin:

porkkanoita     300 g         hh 18
lanttua           200 g             11
palsternakkaa    50 g              6
bataattia        150 g             25
perunaa          200 g             31

Mausteeksi laitoin vain suolaa.

Tuli niin rumaa ja vetistä muusia, että lisäsin kolme munaa ja paistoin pihveiksi voi-öljyseoksessa.

Sadassa grammassa muusia olisi ollut 10g hh, jos olisin syönyt siltään ja pihvit täytyy vielä punnita. ;D
Ei minusta mitenkään hiilarituhtia ruokaa, vaikka ovatkin hyviä nuo pihvit.

Ylijääneet juurekset keittoliemineen siirtyivät lihakeiton osaksi.

Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Huhtikuu 21, 2013, 16:10:56 ip »

Yks kiva on vetää kuorimaveitsellä porkkanasta ja kesäkurpitsasta suikaleita ja kypsentää oliiviöljyssä...

Minä söin eilen helsinkiläisessä ravintolassa lohisalaatinsalaatin, jossa oli mm. just perunankuorimaveitsellä porkkanasta ja kesäkurpitsasta tehtyä nauha"pastaa", jota oli käytetty öljyssä pannulla ja maustettu hyvin. Kyllä oli hyvää!  Jossakin mikroaaltouunin keittokirjassa oli sama versio mikrossa tehtynä. Pineeen tilkkaan vettä ja mausteet päälle,ei ihan pannussatehdyn veroista, mutta nopeasti ja ihan hyvää
Mitenköhän tuo siis tehdään? Öljyä kuumennetaan pannulla ja sinne nuo suikaleet? Mitenkähän maustaisi?
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #38 : Huhtikuu 21, 2013, 18:49:31 ip »

Just noin. Niistä irtoaa itestään vähän nestettä niin siinä ja öljyssä kypsentää. Yrttiä, pippuria ja sormisuolaa hippu?
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Huhtikuu 21, 2013, 20:03:40 ip »

Just noin. Niistä irtoaa itestään vähän nestettä niin siinä ja öljyssä kypsentää. Yrttiä, pippuria ja sormisuolaa hippu?

Itse laittaisin tuoretta rosmariinia koska olen rosmariinihullu.  ;D Rakuuna on myös oiva mauste porkkanalle.
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #40 : Huhtikuu 21, 2013, 20:59:54 ip »

Öljyyn voi myös musertaa valkosipulinkynnen kokonaisena keittiöveitsen lappeella. Siis kynsi veitsen lappeen alle ja nyrkkiä lappeelle. Kynsi pysyy kokonaisena, antaa makua öljyyn mutta sitä itseään ei syödä. Öljyssä voisi muhittaa myös kapriksia tai pirkan minioliiveja...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

RiMa

• Vieras
« Vastaus #41 : Huhtikuu 21, 2013, 21:12:46 ip »

Meidän perheen herkku on uunikasvikset/juurekset. En ole lukenut koko ketjua, voi olla että vastaava ohje jo löytyy.

-porkkanaa
-kesäkurpitsaa
-paprikaa
-sipulia
-perunaa (voi jättää pois)

Kaikki pilkotaan sopiviksi suupaloiksi ja laitetaan palat kulhoon. Perään ripaus suolaa ja mustapippuria, loraus oliiviöljyä ja balsamicoa. Sekoitus ja kasvikset leivinpaperille uunipellin päälle ja uuni 200 astetta, 20-30 min. Kannattaa kääntää puolivälissä.

Kirjattu

Tomaatti

• Vieras
« Vastaus #42 : Huhtikuu 22, 2013, 08:01:58 ap »

^Olen laittanut tuolla periaatteella muutaman kerran pelkkää porkkanaa ja sipulia. Aivan loistavaa ja vaatii ennen uuniin laittoa vain 2min työtä. Sopii tällaiselle laisk... ...vähemmän akt... ...kiireiselle  ;D
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Huhtikuu 22, 2013, 10:55:19 ap »

Hyvä ja nopea kasvislisuke...? Hmm...? TOMAATTI!  ;D ;D ;D ;)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Tomaatti

• Vieras
« Vastaus #44 : Huhtikuu 22, 2013, 11:24:57 ap »

Hyvä ja nopea kasvislisuke...? Hmm...? TOMAATTI!  ;D ;D ;D ;)

Eating tomato is murder-paidat jakoon  ;D
Kirjattu

Linkkejä