Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Eriarvoinen kohtelu pääkaupunkiseudulla hoitovälineiden ja hoidon suhteen  (Luettu 25868 kertaa)

Exactamente

• Intoilija

Cane voisikohan insuliinin vaihtaminen auttaa sinua? Tietysti hankala sitäkään selvittää, jos ei saa lääkäri aikaa.  :-\ Ehkäpä se on vain kerrottava riittävästi perusteluja ja vaadittava aika?
Kirjattu

Cane

• Vanha tekijä
  • T1 D '90

No kirjotin niitä ihan paperille ja kävin keskustelun puhelimessa sekä kasvotusten. Sain sen ajan ensi vuodelle silti... Mutta nyt ensi viikolla on yksityinen (maanantaina itseasiassa)
Kirjattu
Animas Vibe + Dexcom Platinum G4, metformiini & levotyroksiininatrium + Neurobion Forte

Exactamente

• Intoilija

No onpas tolkuttoman hidasta!  :-\
Laitoin sinulle muuten viestin (josta unohdin otsikon  :-[ ), huomasitko/tuliko perille?
Kirjattu

Cane

• Vanha tekijä
  • T1 D '90

Kah, tuli perille!  :D
Kirjattu
Animas Vibe + Dexcom Platinum G4, metformiini & levotyroksiininatrium + Neurobion Forte

Ultsi

• Lentävä kynä

Tilasin sähköisen asioinnin kautta , ei siis sähköpostitse, liuskoja kaupungin omahoitotarvikejakelusta. Minulla on yhden sivun ohje. Kaikki meni hyvin muuten, mutta kun ei tullut tiettyä kohtaa esille ei eilen, ei tänään, ei keskustelussa kyseisen paikan henkilön kanssa. Saan liuskat puhelinkeskustelun perusteella. Ja lisää ohjeita. Palautetteen tekoon siis.
Kirjattu
Määrittämätön diabetes

Cane

• Vanha tekijä
  • T1 D '90
Vs: Eriarvoinen kohtelu pääkaupunkiseudulla hoitovälineiden ja hoidon suhteen
« Vastaus #80 : Maaliskuu 02, 2014, 12:58:53 ip »

Mä tilasin kuukauden satsin viimeksi (nyt pari viikkoa sitten) ja ne kuluivat (225% kulutus verrattuna myönnettyihin). Tilasin uudestaan - sähköisen asioinnin kautta - enkä saanut.

Muualla esitettiin että kyseessä on 3kk:n 'perioidit' (ymmärsin niinkuin apteekeissa?) mutta kyllä mä olen luullut että voisin tilata hoitotarvikkeita vaikka viikoittain tai kerralla vuoden satsin -varsinkin kun lähetteellä on varaa.

No, nyt ei ole liuskoja/neuloja. Tai siis apteekissa yms. on mutta ei mun jakelussa.
Kirjattu

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #81 : Maaliskuu 02, 2014, 13:22:27 ip »

Mulle ne antaa kolmen kuukauden satsin. Saa nähdä minkälainen tää uusi on nyt kilpailutuksen jälkeen. Diabeteshoitaja, ei mun vakkari, sanoi, että se pistoskynä on kuulemma kolho.
Enkä siis edelleenkään voi tilata sähköisen asioinnin kautta, mutta sun kokemuksen, Cane, perusteella taidan soittaa sinne.
Miksi rakentaa kaupungille systeemi mikä ei toimi? Tai ainakaan se toimi niin kuin sen pitäisi toimia.  ???
Kirjattu
Määrittämätön diabetes

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
« Vastaus #82 : Maaliskuu 02, 2014, 14:33:36 ip »

se pistoskynä on kuulemma kolho.

Eikö voi käyttää entistä Accu Check pistokynää? Se on minun mielestäni hyvä. Samalla tavalla veri tulee sillä mittalaitteeseen?
Kirjattu

Cane

• Vanha tekijä
  • T1 D '90
« Vastaus #83 : Maaliskuu 02, 2014, 14:45:03 ip »

Jos ymmärsin oikein, puhutte siitä näytteenotto-"kynästä"? Mulla ainakin täällä säilyi Multiclix
Kirjattu

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #84 : Maaliskuu 02, 2014, 14:57:54 ip »

Mä tilasin kuukauden satsin viimeksi (nyt pari viikkoa sitten) ja ne kuluivat (225% kulutus verrattuna myönnettyihin). Tilasin uudestaan - sähköisen asioinnin kautta - enkä saanut.

Muualla esitettiin että kyseessä on 3kk:n 'perioidit' (ymmärsin niinkuin apteekeissa?) mutta kyllä mä olen luullut että voisin tilata hoitotarvikkeita vaikka viikoittain tai kerralla vuoden satsin -varsinkin kun lähetteellä on varaa.

No, nyt ei ole liuskoja/neuloja. Tai siis apteekissa yms. on mutta ei mun jakelussa.

Saitko vastauksen että eivät anna vielä? Jos tilaus ei vaikka mennyt perille.

Pitäähän sun tarvikkeita saada!
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #85 : Maaliskuu 02, 2014, 15:02:46 ip »

Mä käytän Softclixiä. Sopii mulle paremmin kuin Multiclix.
Kirjattu
Määrittämätön diabetes

Cane

• Vanha tekijä
  • T1 D '90
« Vastaus #86 : Maaliskuu 02, 2014, 17:08:45 ip »

emonen, kävin ihan paikan päällä ja tilaus oli perillä. Ei vaan tipu. Syy: Vasta tilasin.
Kirjattu

Susihukka65

• Veteraani
« Vastaus #87 : Maaliskuu 02, 2014, 17:34:52 ip »

Mulle ne antaa kolmen kuukauden satsin.

Samoin minulle (Espoossa). Liuskatarpeeksi on merkitty 50 kpl/viikko = 600 kpl/kolme kuukautta. Jos liuskoja menee enemmän (tällä hetkellä mittarin laskurin mukaan ~ 10 kpl/vrk eli ~ 900 kpl/kolme kuukautta), loppuaika kolmesta kuukaudesta pitää selviytyä niin kuin itse parhaaksi näkee (eli käyttää ostettua varastoa). Parin viikon päästä on kauan odotettu diabeteslääkärin aika, katsotaan mitä hän sanoo.
Kirjattu
D1 vuodesta 1971
Medtronic MiniMed 640G ja Humalog

Cane

• Vanha tekijä
  • T1 D '90
« Vastaus #88 : Maaliskuu 02, 2014, 22:26:14 ip »

..intän vielä: Tilasin kuukauden satsin. En todellakaan tajunnut, että se kattaisi kolmen kuukauden aikajakson? Nythän mulla vääristyy käyttöprosentti, kun tuosta oletetusta kolmen kuukauden perioidista kahdelta kuukaudelta en saa (tai "hae" heidän mielestään) hoitotarvikkeita ollenkaan. Olisi eri asia, jos lähetteellä ei olisi varaa... Vai olisiko? No, huomenna kai joku ottaa sieltä yhteyttä.

Niin tai näin, kolmen kuukauden aikataulutus ei palvele.
Kirjattu

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #89 : Maaliskuu 03, 2014, 07:45:23 ap »

..intän vielä: Tilasin kuukauden satsin. En todellakaan tajunnut, että se kattaisi kolmen kuukauden aikajakson? Nythän mulla vääristyy käyttöprosentti, kun tuosta oletetusta kolmen kuukauden perioidista kahdelta kuukaudelta en saa (tai "hae" heidän mielestään) hoitotarvikkeita ollenkaan. Olisi eri asia, jos lähetteellä ei olisi varaa... Vai olisiko? No, huomenna kai joku ottaa sieltä yhteyttä.

Niin tai näin, kolmen kuukauden aikataulutus ei palvele.

Todellakin, jos tilaa pienemmän määrän, pitäisi saada lisää jos lähetteellä varaa on. Jakelu ei tosiaan toimi niinkuin pitäisi!
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Linkkejä