Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9

Kirjoittaja Aihe: Eriarvoinen kohtelu pääkaupunkiseudulla hoitovälineiden ja hoidon suhteen  (Luettu 25856 kertaa)

Cane

• Vanha tekijä
  • T1 D '90

Tilasin muuten eilen sähköpostitse omatarvikejakelusta kamppeet, huomenna haettavissa (tänään kun on vappupäivä). Ihan ilman sähköisiä tunnistautumisia ja muita... Tuli kuittaus, jossa luki myös että "jos haluat ketoainemittarin ja siihen liuskoja, sinun on pyydettävä lähete terveysasemalta". Kelvanneekohan tuo polin?  ::)

Olivat sitten jättäneet sen uusimatta, ketomittarin ja liuskat. Mutta muuten siis meneekö tääkin eriarvosuuden piikkiin kun täällä toimii näin?
Kirjattu
Animas Vibe + Dexcom Platinum G4, metformiini & levotyroksiininatrium + Neurobion Forte

d1-nainen

• Lentävä kynä

Tilasin muuten eilen sähköpostitse omatarvikejakelusta kamppeet, huomenna haettavissa (tänään kun on vappupäivä). Ihan ilman sähköisiä tunnistautumisia ja muita...

Ja mulla kestää aina sen 1-2 viikkoa tilauksesta ja viimeksi sanottiin, että ei voi enää sähköpostitse tilata, vaikka samassa paikassa taidetaan asioida.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Cane

• Vanha tekijä
  • T1 D '90

Tänään hain ja tuli samalla infoa siitä sähköisestä asioinnista - tosin sähköpostitilauksien lopettamispäivämäärää ei osattu sanoa. Edelleen kuitenkin tilaaminen onnistuu myös puhelimitse :)

P.S. Huomasin, että saan hurrrrjat 5 liuskaa per vrk!!  ??? >:(
Kirjattu
Animas Vibe + Dexcom Platinum G4, metformiini & levotyroksiininatrium + Neurobion Forte

Tomaatti

• Vieras

P.S. Huomasin, että saan hurrrrjat 5 liuskaa per vrk!!  ??? >:(

Sen verran ne antaa. Kirjoitin tänne KP:lle, en muista minne, minkämoisen väännön kautta sain 3kk:ksi 8 liuskaa/vrk. Helsingissä kun ei hoitavan lääkärin lausunto riitä vaan tuo jakelukioskin ylilääkäri voi kävellä ja käveleekin sen oman lääkärin lausunnon yli.
Kirjattu

Tarutski

• Jäsen

Juurikin näin kun Tomaatti sanoo! Ihan uskomatonta touhua, hoitajat ja lääkärit ovat ihan helisemässä tämän ylilääkärin kanssa. Kuulin onneksi sellaista uutista, että kyseinen ylilääkäri on jäämässä eläkkeelle kuulemma piakkoin..
Kirjattu
Diabeetikko vuodesta 1986.
Humalog ja Levemir.

d1-nainen

• Lentävä kynä

Ihan uskomatonta touhua, hoitajat ja lääkärit ovat ihan helisemässä tämän ylilääkärin kanssa. Kuulin onneksi sellaista uutista, että kyseinen ylilääkäri on jäämässä eläkkeelle kuulemma piakkoin..

Siinä on äijällä valtaa, kun pääsee hankaloittamaan tuhansien diabeetikkojen omahoitoa  >:( eikö lääkärin pitäisi toimia ihan toisin jo lääkärin etiikankin mukaan.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Ultsi

• Lentävä kynä

Olen jotenkin ymmärtänyt, että tämä on tarkan euron lääkäri.
Kirjattu
Määrittämätön diabetes

zebra1

• Lentävä kynä

Just tilasin puhelimella neuloja, liuskoja, lansetteja ja kaksi uutta kynää (lähetteellä tietysti). Tosi ystävällinen palvelu ja saa mennä hakemaan vaikka saman tien! Että omalla kohdalla toimii paremmin kuin hyvin. :)

Mä olen ollut sen ylilääkärin vastaanotolla muista syistä, ja toivon kyllä varhaista eläköitymistä...
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Cane

• Vanha tekijä
  • T1 D '90

Tarkan euron lääkäri  ;D

Ymmärrän tarkan euron vaateet, mutta jospa säästettäisiin jostain muusta kun hoidosta ja hoidon hyvästä tasosta, joka puolestaan tuo niitä kaivattuja säästöjä. Kumma kun terveyspuolta yhä edelleen hoidetaan kuin teollisuuspuolta - ja vailla ymmärrystä.

Tutkimustulosta kun on, että hoitoon ja ehkäisyyn panostetut eurot tuovat suurempaa säästöä hiukankin pidemmässä juoksussa.

Tein sen sähköisen sopimuksen ja tuo hoitovälinejakelu on toiminut hyvin senkin kautta. Vielä kun sais oikeat hoitovälineet jakeluun (nimim. kyllästynyt toimimattomiin/toimivuuden epävarmuudesta kärsiviin neuloihin, liuskoihin sekä insuliinikyniin)
Kirjattu

Cane

• Vanha tekijä
  • T1 D '90

Tulipa tässä mieleen, että eriarvoista lienee sekin, että en pääse lääkärille ennen ensi vuotta  :o Tai sitten kaikille tasa-arvoisen huonohkoa.. On vain yksi lääkäri.....

Ensi viikolla yksityinen............ (miten mahdolliset muutokset esim. hoitovälineissä, voiko yksityinen laittaa lähetteen?)

Sokerit on nyt pysyneet kauniisti, mutta liikuntaa vähensin ja hiilarit alle 25 g/hh/vrk. Pysyyhän ne kurissa (sokerit), kun maksa lie jo tyhjä ja ravinnosta ei hiilaria saa....
Hiilarin vähentämiseen olen kyllä valmis, mutta en näin rajuun. Tämä kohdallani tarkoittaa sitä, että yksikin välipala "liikaa" urheillessa taikka normipäivässä muuten kaataa koko paletin.

Sensorointi olis taas tarpeen. Pelkään hulluna taas hypoja, niitä on taas ollut päivittäin. Ja öisin.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH

:(

Päivittäiset hypot ei ole kauniisti pysyviä sokereita :(
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Cane

• Vanha tekijä
  • T1 D '90

No se on kyllä totta, on ollut liikaa perusinskaakin alla kun vähensin hiilareita ruokavaliosta.

Söin eilen illalla desin viinirypäleitä, muutaman siivun sinihomejuustoa ja pari pientä palaa valkohomevuohenjuustoa... niille Novot ja aamulla sokerit olikin 18.8  :o
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä

Ok mut aterian jälkeen pysyy yleensä nätisti. Iltasyöminen on mullekin aina vähän ylläri...prode voi nostaa tai sittenkin yöhypo...?
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Cane

• Vanha tekijä
  • T1 D '90

Totta..

Ottais nyt sitten selvää, miten edetä. Jos syön, pistän reilummin, jotta sokerit laskee ruoan jälkeen, jolloin häntiminen aiheuttaa käsittääkseni hypoilua, jota pitää taas ennakoida syömällä lisää, piikittämällä jne... Metukkaa en tosiaan saanut. Olen miettinyt, onko tää nyt ihan monipistoshoidolla hoidettavissa, enkö tee tarpeeksi töitä, mitä teen väärin, vai eikö tää vaan hoidu ilman pumppua  ???

Olispa ihana, kun pääsis kolmeksi vuorokaudeksi hoitoon jossa joku selväjärkinen auttaa selvittämään nää salat, mutta ei, itsestä se on kiinni. Sitten kun luulen selvittäneeni, lääkärit onkin eri mieltä...  ??? ::) ...jolloin en saa lääkkeitä.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä

Diabeteskeskuksen kursseilla pääsisi viideksi päiväksi...ja joillain kursseilla 2x5 päiväksi.

Viime d-lehdessä Leif Groop kertoi, kuinka diabeetikkojen verensokeri. Omamittalset tulivat Suomeen. Vanhempi läääri oli vastustanut niitä moraalittomina, koska "ne siirtävät hoitovastuun potilaalle". Näinhän tämä vähän diabeteksen kanssa on. Kunhan saisi niitä liuskoja kaikki tarpeeksi...
Kirjattu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9

Linkkejä